Kwam door de gigantische overproductie waar men in die tijd mee kampte lijkt mij. Waar je wel vraagtekens bij moet zetten is of overheidsdwang de juiste manier is om van die overproductie af te komen, de markt heeft daar een veel krachtiger doch fijnzinniger instrument voor, concurrentie.quote:Op zondag 2 november 2008 03:41 schreef TubewayDigital het volgende:
als je met vorige 1929 bedoelt kan ik je melden dat beoren toen hun oogst moesten vernietigen. Was "goed voor de economie".
Toch stijgen de prijzen nog, en die gaan denk ik nog veel harder stijgen. De prijsdalingen als gevolg van uitval van vraag zal te niet worden gedaan door de gigantische geldcreatie (zeker in de VS) die in de laatste tijd plaats heeft gevonden.quote:Op zondag 2 november 2008 04:01 schreef kraaksandaal het volgende:
Over de voedselcrisis horen we niet zoveel meer ineens, olie is ook ineens een stuk goedkoper.
Helaas gaat daling in de prijzen altijd stuk langzamer dan stijging.
En dat soort geintjes gaat heel veel mensen overkomen.quote:Op zondag 2 november 2008 02:59 schreef HiZ het volgende:
Leuk, mijn hypotheek-verstrekker heeft gebruik gemaakt van een wijziging van de algemene voorwaarden die ik over het hoofd had gezien. Opslag op euribor is verhoogd met 0,7%. Met als resultaat dat ik plotseling niet minder betaal voor mijn hypotheek met variabele rente maar juist meer dan in oktober.
Wat is daarquote:Op zondag 2 november 2008 04:20 schreef indahnesia.com het volgende:
En dat soort geintjes gaat heel veel mensen overkomen.
Yep, en dan mensen die anders dan ik meteen wel een paar honderd euro per maand extra moeten betalen.quote:Op zondag 2 november 2008 04:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En dat soort geintjes gaat heel veel mensen overkomen.
Dat HiZ het aangeeft.quote:Op zondag 2 november 2008 04:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is daar [ afbeelding ] aan?
Precies, maar dat kan helemaal niet volgens die mensen want ze hadden vast een zogenaamde 'rentevast' iets, of iets wat in de buurt komt. Tja.. helaas, maar dat blijkt niet haalbaar, of je even bij wil dokken.quote:Op zondag 2 november 2008 04:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Yep, en dan mensen die anders dan ik meteen wel een paar honderd euro per maand extra moeten betalen.
Ik was ook wel verbaasd, want de wijziging waarmee ze dat hebben gedaan is in twee fasen en heel stealthy gegaan. Formeel heb ik natuurlijk het recht om nu te zeggen 'fuck you' en naar een andere bank over te stappen. Maar dat kost me een veelvoud van wat het kost om hier te blijven.quote:Op zondag 2 november 2008 04:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Precies, maar dat kan helemaal niet volgens die mensen want ze hadden vast een zogenaamde 'rentevast' iets, of iets wat in de buurt komt. Tja.. helaas, maar dat blijkt niet haalbaar, of je even bij wil dokken.
Nou ja, je kunt je afvragen wat voor extra risico ik persoonlijk nu plotseling ben dat ze het niet kunnen halen uit het verschil tussen de baserate en die euribor + 0.65%. Maar ik schat zo in dat mijn lener zelf het geld niet meer op zulke gunstige voorwaarden kon krijgen. En dat verklaart waarschijnlijk deze rare sprong. (Kat in het nauw en zo)quote:Op zondag 2 november 2008 08:23 schreef SeLang het volgende:
Hieraan kun je mooi zien wat de beperkingen zijn aan wat een centrale bank kan beinvloeden. Het is ook wel logisch dat banken nu weer een wat normalere risicopremie vragen.
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=153quote:'Grote vastgoedfondsen op slot'
Zondag 02 November 2008 at 4:43 pm
Een aantal grote vastgoedfondsen in Duitsland zijn eind vorige week 'bevroren', zodat klanten niet meer uit kunnen stappen. Dat schrijft The Independent zondag. Het zou o.a. gaan om miljardenfondsen van AXA, UBS and Morgan Stanley.
Bullshit.. Obvion = Rabo. Rabo krijgt het geld in de schoot geworpen op het moment en voor bijna niets. De deposito's en spaarrekeningen van rabo zijn bijna niet aan te slepen. Je wordt gewoon keihard genaaid. Ze denken gewoon even extra te profiteren.quote:Op zondag 2 november 2008 10:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt je afvragen wat voor extra risico ik persoonlijk nu plotseling ben dat ze het niet kunnen halen uit het verschil tussen de baserate en die euribor + 0.65%. Maar ik schat zo in dat mijn lener zelf het geld niet meer op zulke gunstige voorwaarden kon krijgen. En dat verklaart waarschijnlijk deze rare sprong. (Kat in het nauw en zo)
RDS, Fugro, SBM Offshore?quote:Op zondag 2 november 2008 22:10 schreef pberends het volgende:
Welke AEX-fondsen zijn eigenlijk het meest afhankelijk van de olieprijs?
Hehe... Fugro is top, maar waarom is iedereen zo negatief over SBM Offshore?quote:Op zondag 2 november 2008 22:24 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
RDS, Fugro, SBM Offshore?![]()
Maar dat is allemaal positief, je wil vast weten welke negatief?Misschien TNT?
Ja, dividend fondsenquote:Op zondag 2 november 2008 22:34 schreef pberends het volgende:
Kooplijstje morgen:
120x BAM
30x Fugro
200x Aegon
Iemand die me nog wil tegenhouden?
Hij gaat ze echt geen jaren vasthoudenquote:Op zondag 2 november 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, dividend fondsen
Royal Dutch Shell of DSM
bronquote:Irving Fisher argued that the predominant factor leading to the Great Depression was overindebtedness and deflation. Fisher tied loose credit to over-indebtedness, which fueled speculation and asset bubbles. [8] He then outlined 9 factors interacting with one another under conditions of debt and deflation to create the mechanics of boom to bust. The chain of events proceeded as follows
(1) Debt liquidation and distress selling
(2) Contraction of the money supply as bank loans are paid off
(3) A fall in the level of asset prices
(4) A still greater fall in the net worths of business, precipitating bankruptcies
(5) A fall in profits
(6) A reduction in output, in trade and in employment.
(7) Pessimism and loss of confidence
(8) Hoarding of money
(9) A fall in nominal interest rates and a rise in deflation adjusted interest rates.
Hier zit je op de lange termijn zeker goed mee. en erg gespreid dus ik zou zeggen "DOEN"quote:Op zondag 2 november 2008 22:34 schreef pberends het volgende:
Kooplijstje morgen:
120x BAM
30x Fugro
200x Aegon
Iemand die me nog wil tegenhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |