quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:25 schreef denthemen het volgende:
De 2-2 was overigens buitenspel was gister op tv te zien
WTF, ik heb het zelf niet op TV gezien maar ik weet echt 100% zeker dat het geen buitenspel kan zijn geweest. Hofland kopt de bal op goal. Daar staan 2 verdedigers die hem eruit proberen te koppen en Mols komt daar bij inlopen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:25 schreef denthemen het volgende:
De 2-2 was overigens buitenspel was gister op tv te zien
Omdat de keeper is uitgelopen telt die niet meer. Mols stond tussen de eerste en de tweede verdediger in dus het was wel buitenspel.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
WTF, ik heb het zelf niet op TV gezien maar ik weet echt 100% zeker dat het geen buitenspel kan zijn geweest. Hofland kopt de bal op goal. Daar staan 2 verdedigers die hem eruit proberen te koppen en Mols komt daar bij inlopen.
In de herhaling was het goed te zien dat er maar 1 verdediger achter mols stond, die andere stond er schuin voor.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
WTF, ik heb het zelf niet op TV gezien maar ik weet echt 100% zeker dat het geen buitenspel kan zijn geweest. Hofland kopt de bal op goal. Daar staan 2 verdedigers die hem eruit proberen te koppen en Mols komt daar bij inlopen.
Was gister bij studio voetbal, 1 van de verdedigers die later op de doellijn staat haalt Mols in. In 1e instantie staat Mols dus tegenover 1 verdediger. Het is niet mijn hersenspinseltje hoor, het was gister op tvquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maak eens een print screen van het moment dat de bal de kop raakt van Hoflandquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ze toch aardig op 1 lijn staan als je naar de banen van het veld kijkt.
Lijkt me niet erg slim. Brengt nog meer onrust.Als het waar is natuurlijkquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:37 schreef Irritatie100 het volgende:
In de wandelgangen van voetbalzone () heeft iemand een reactie geplaatst (
) dat later vandaag bekend wordt gemaakt dat de Cler uit de selectie is gezet vanwege zijn reactie na zijn wissel.
Vanwege de "bron" geloof ik er eerlijk gezegd weinig van
quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ze toch aardig op 1 lijn staan als je naar de banen van het veld kijkt.
En ik denk ook niet dat ze na een baggerrechtsback de linksbackpositie ook even te grabbel gaan gooienquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:37 schreef Irritatie100 het volgende:
In de wandelgangen van voetbalzone () heeft iemand een reactie geplaatst (
) dat later vandaag bekend wordt gemaakt dat de Cler uit de selectie is gezet vanwege zijn reactie na zijn wissel.
Vanwege de "bron" geloof ik er eerlijk gezegd weinig van
Dat maakt niet uit, is het nog hinderlijk buitenspel.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nieuwe discussie: raakte Mols de bal wel?
Jorien had zijn kaart toch verkocht?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:43 schreef ruud_fr het volgende:
die grensrechter durfde gewoon niet te vlaggen
quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:54 schreef Crane het volgende:
Wat heeft De Cler dit seizoen toch? Een en al frustratie.
Jammer, dan kan hij dus ook niet geblesseerd rakenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Greene zal wel niet spelen D-K
we kunnen hem keer na de training aftuigenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jammer, dan kan hij dus ook niet geblesseerd raken
quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:16 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
we kunnen hem keer na de training aftuigen
[..]
Je bedoeld die homo grensrechter die telkens met een huppelpasje langs de lijn liep aan de kant van vak W?quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef InnocentFR het volgende:
Die vent die aan die kant stond te vlaggen was sowieso een balletje, enige wat hij deed was vlaggen als de beslissing al gemaakt was of helemaal niet vlaggen terwijl het wel nodig was, beetje onzeker pikkie wasset.
De Cler vind ik altijd meer een middenvelder, heb er een grafhekel aan dat hij waarschijnlijk een regeltje in ze hoofd heeft dat er minimaal 2 meter ruimte tussen de aanvaller en hem moet zitten. Enige wat hij in 9/10 gevallen probeert is de bal blocken(wat meestal niet lukt) en niet veroveren.
Verbeek deed een paar goede wissels, Bruins liep er maar een beetje bij en greene is een bekend verhaal.
[..]
Daarom hielp hij jullie, groepsgevoelquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je bedoeld die homo grensrechter die telkens met een huppelpasje langs de lijn liep aan de kant van vak W?
dat is echt bizar ja, altijd heeft de aanvaller de ruimtequote:Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef InnocentFR het volgende:
De Cler vind ik altijd meer een middenvelder, heb er een grafhekel aan dat hij waarschijnlijk een regeltje in ze hoofd heeft dat er minimaal 2 meter ruimte tussen de aanvaller en hem moet zitten. Enige wat hij in 9/10 gevallen probeert is de bal blocken(wat meestal niet lukt) en niet veroveren.
Ja diequote:Op maandag 27 oktober 2008 20:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je bedoeld die homo grensrechter die telkens met een huppelpasje langs de lijn liep aan de kant van vak W?
quote:Knappe overwinning jong Feyenoord
Jong Feyenoord heeft maandagavond het duel met Jong sc Heerenveen met 1-0 gewonnen. Jordao Pattinama tekende na ruim een uur spelen op aangeven van Luis Pedro voor het enige doelpunt van de wedstrijd. De Rotterdammers dwongen tijdens het duel meerdere kansen af en kwamen op Varkenoord zelf geen moment in gevaar tegen de Friese opponent.
Lang bleef echt gevaar uit in het duel tussen de nummer vier en zes in de eredivisie voor beloftenelftallen. Beide ploegen probeerden het met een enkel schot uit de tweede lijn, maar die konden de keepers niet verontrusten.
Halverwege de eerste helft brak er een periode aan waarin Feyenoord de bovenliggende partij was. Pedro was vanaf de linkerflank zijn tegenstanders diverse malen te slim af, maar zijn schoten werden tot twee keer toe gekraakt.
Kermit Erasmus kon op zijn beurt een voorzet vanaf de rechterkant van Pattinama niet voldoende controleren, waardoor de kans voor de Zuid-Afrikaan verkeken ging. Het dichts bij een Rotterdamse treffer was Timothy Derijck. De centrale verdediger zag zijn inzet na een corner net langs de verkeerde kant van de paal gaan.
Heerenveen zette hier weinig tegenover, al mocht Feyenoord van geluk spreken dat een Friese kopbal op slag van rust maar net naast het doel van keeper Darley eindigde. Zodoende zochten beide elftallen met een 0-0 tussenstand de kleedkamer op.
Dwight Tiendalli en Erasmus keerden na de onderbreking niet meer terug. Hun plaatsen werden ingenomen door Lorenzo Piqué en Michal Janota. Net als de eerste helft kwam ook het tweede bedrijf qua kansen moeizaam op gang.
Na ruim een uur spelen betekende de eerste kans direct ook een doelpunt. Pedro, die het zwaar te verduren had met diverse stevige charges op zijn benen, ontdeed zich in het strafschopgebied op wonderschone wijze van twee tegenstanders. Zijn schot werd nog gepareerd door de Friese doelman, de rebound van Pattinama verdween wel in het doel: 1-0.
Feyenoord bleef gevaarlijk. Kort na de verkregen voorsprong zagen Pattinama en de sterk spelende Manteiga hun inzetten gekeerd worden door de keeper van Heerenveen. In de rebound na de bal van Manteiga raakte Derijck de lat.
Heerenveen ging op zoek naar de gelijkmaker, maar Feyenoord hield het achterin goed dicht. Verder dan een boogbal over het doel van Darley kwamen de gasten niet. De Rotterdammers zetten hier ook niet veel meer tegenover, waardoor Pattinama na negentig minuten als matchwinner van het veld ging.
quote:De Cler maakt Verbeek excuses
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Voordat Feyenoord maandag begon aan de voorbereiding op de derby tegen Spart werd in de Kuip eerst een binnenbrandje geblust. Tim de Cler bood in de spelersgroep zijn excuses aan voor zijn onprofessionele gedrag na zijn wissel tegen SC Heerenveen.
afbeelding vergroten Tim de Cler. FOTO ORANGE PICTURES
Daarmee was voor trainer Gertjan Verbeek de kous af. ,,Tim beledigt mij niet als hij boos wordt,'' aldus Verbeek. ,,Hij zet alleen zichzelf te kijk.''
De Cler reageerde furieus toen hij zondag in de 77ste minuut naar de kant werd gehaald. Dat hij door Verbeek voor de derde keer in een week tijd werd opgeofferd bij een achterstand - eerder overkwam hem dat ook al tegen Nancy en Willem II - werd de 29-jarige international even te veel. Met een hoop misbaar verliet hij het veld en beende vervolgens meteen richting spelerstunnel.
Die actie van De Cler viel verkeerd bij de Feyenoord-aanhang, die de wissel met instemming had begroet. Zoals eerder ook werd geklapt toen het bordje met het rugnummer van Serginho Greene omhoog ging.
De Cler, vorig seizoen de eerste grote aankoop in Rotterdam, worstelt al sinds de voorbereiding deze zomer met zijn vorm en lijkt momenteel in weinig meer op de steunpilaar die hij bij zijn komst naar de Kuip was. En juist dan valt het bij de supporters slecht dat hij zich op anderen - trainer, arbitrage, tegenstander - afreageert.
'Waarom doe je dat nou?' riep De Cler zondag naar Verbeek toen hij het veld afliep. De trainer gaf hem gisteren, toen de emoties waren weggeëbt, in alle rust het antwoord.
,,Ik heb uitgelegd waarom ik hem eraf haalde,'' aldus Verbeek. ,,Ik wilde op het laatst één op één spelen en ik kon moeilijk Dwight Tiendalli, die ik er net in gebracht had, er weer uithalen.
,,Dat begreep Tim een dag later ook wel. Als je een linkerspits brengt, is het niet zo raar om een linksback eruit te halen.''
Hoewel het een tactische maatregel was, erkende Verbeek dat De Cler niet goed in de wedstrijd zat. ,,Als hij de sterren van de hemel had gespeeld en de ene mooie voorzet na de andere had gegeven, had ik hem natuurlijk niet gewisseld. Tim vindt zelf ook dat hij niet zijn niveau haalt. Dat vindt hij teleurstellend.''
Hij had zich alleen niet zo moeten laten gaan, vindt Verbeek. ,,Ik vond het niet verstandig, want de hele wereld kijkt mee. Je kunt als speler niet altijd doen wat er in je opkomt.
,,Tim heeft in de groep gezegd dat zijn gedrag niet zo slim was en dat hij in een moeilijke tijd niet zo had moeten reageren. Maar zijn reactie duidt ook op een grote betrokkenheid. Hij had in de slotfase graag een bijdrage willen leveren.''
Disciplinaire maatregelen bleven dan ook uit. Verbeek: ,,Waarom zou ik een boete moeten geven? Omdat andere trainers dat ook doen? Ik heb er geen last van gehad. Voor mij is het geen issue. Dat is het ook nooit geweest.''
Van onderhuidse spanningen heeft Verbeek in elk geval nooit iets gemerkt. ,,Ik heb intussen een aantal prima gesprekken met Tim gehad. Ik heb niet het idee dat er wat speelt tussen ons. Ik heb alleen geconstateerd dat hij wat overdreven reageert. En dat hij niet zijn niveau haalt. Dat is hij het me eens.
,,Tim is een rustige jongen, al kon hij bij AZ ook wel eens extreem reageren. Dat gaat alleen ten koste van zijn spel.''
Mooi, dan is daarme de kous af.quote:
juistquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:16 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Heeft 45 minuten meegedaan. Die start dus woensdag.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tiendalli doet mee, dus ik betwijfel of hij woendag begint.
Zo duidelijk vind ik het niet. Een halve seconde later staat die verdediger alweer op lijn.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Duidelijk buitenspel, al gun ik Feyenoor dat punt wel.
Treurig, kan het eigenlijk niet anders omschrijven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dill, hoe was het bij de vergadering van de Businessclub?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |