Goed punt, maar vorig jaar werd er in ieder geval in de etappe naar Hautacam op de Tourmalet flink de gashendel opengedraaid. Idem op het voorlaaste klimmetje in de etappe naar Prato Nevoso. De etappes lenen zich er ook meestal niet voor. Te veel vallei tussen de laatste en voorlaatste col bijvoorbeeld. Dan moet alles (tactisch) meezitten. De etappe naar Guzet-Neige die Pantani won is een goed voorbeeld van hoe het wel kan.. drie bergjes achter elkaar zonder vallei en niet te zwaar, maar wel het zwaartepunt van de etappe in de finale. In de 17e etappe van volgend jaar is wat dat betreft interessant.. er zit geen vallei tussen de twee laatste, en voor Franse begrippen, steile cols. Maar ja, de dag er na is er een tijdrit en de wind kan natuurlijk ook een rol spelen. En de aankomst ligt niet op de top. Maar toch.. wie weet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:44 schreef Sjiznit het volgende:
Ach vaak beginnen ze toch pas op de laatste klim dus wat ervoor zit maakt vaak niet heel veel uit.
Mij absoluut niet. De kans dat iemand van Garmin het geel heeft na de TTT is zelfs gewoon groter in mijn ogen, Cancellara (of iemand anders van CSC) of iemand van Columbia zou ik ook absoluut niet uitsluiten.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:28 schreef DutchSL het volgende:
Dat de beste Monaco-rijder van Astana na de TTT in het geel staat lijkt mij 99% zeker
Mwah, dat Contador, Klöden, Leipheimer (en als ie dan toch start Armstrong) toppers zijn staat buiten kijf, maar jongens als Zubeldia, Rubiera en zelfs mannen die nog minder zijn zou ik absoluut geen onverslaanbaar negental noemen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Lijkt mij niet. Het is het team van Bruyneel. Die gaan die in die ploegentijdrit tegen de Tour elke m² van het parcours kennen en daar al eindeloos op getraind hebben. En zijn grootste nadeel in de Giro & Vuelta was dat hij nog met een zwakke pion of twee zat in die ploeg. Dat is eigenlijk met Zubeldia & Lance al opgelost zou je kunnen stellen ...
Klopt zeker. Een team van Evans, Lang, Dekker, Hoste, Popovych, VDB + wellicht Aerts, Van Avermaet en Vansummeren doet ook mee om een topklassering.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Silence - Lotto zou ik eigenlijk ook niet onderschatten op dat vlak. Zeker met een Lang erbij, en als die dan nog allicht hardrijders als Hoste gaan meenemen ...
en in tegenstelling tot dit jaar hebben ze volgend jaar het voordeel gewoon op alle vlakken de underdog te zijn. en dat zullen ze wel het liefste hebben , denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Klopt zeker. Een team van Evans, Lang, Dekker, Hoste, Popovych, VDB + wellicht Aerts, Van Avermaet en Vansummeren doet ook mee om een topklassering.
Contador verwacht te winnen in Barcelona.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:19 schreef rubbereend het volgende:
en schrijf Freire maar vast op voor de aankomst in Barcelona.
Zeker gezien de TTT vroeg in de tour komt lijkt het me beter voor Garmin & co.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je tegenover dat team van Astana namen als Zabriskie, Millar, Vandevelde, Tuft, Wiggins en daarnaast Pate en Farrar en eventueel Backstedt en Danielson zet vind ik het rijtje van Garmin voor een ploegentijdrit sowieso al indrukwekkender.
Columbia kan op papier een topteam opstellen (Grabsch, Kirchen, Boasson, Martin, Hincapie, Rogers, Pinotti + Cavendish en Monfort), maar de vraag is wie daarvan allemaal aan de start komen.
Lijkt mij ook niet. Contador zei dat 'ie er zelf (Contador dus) ook al eens had gewonnen. Weet iemand wanneer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:24 schreef -skippybal- het volgende:
Freire heeft geen schijn van kans tegen een Valverde op de Montjuic,
In 2005 won hij een etappe in de Catalaanse week, wellicht was dat toen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:54 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet. Contador zei dat 'ie er zelf (Contador dus) ook al eens had gewonnen. Weet iemand wanneer?
Dat kan wel een legendarische aankomst worden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:24 schreef -skippybal- het volgende:
Dan zet ik alvast mn geld maar op Dekker en Gesink.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:24 schreef -skippybal- het volgende:
Is het al zeker dat de aankomst daar is dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:24 schreef -skippybal- het volgende:
Nou, Contador zei dat dat die etappe hem erg aansprak vanwege de aankomst op de Montjuïc. Ik neem aan dat hij weet waarover hij spreekt...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is het al zeker dat de aankomst daar is dan?
Laatste 2 edities:quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:39 schreef jpjedi het volgende:
Toch is het wel leuk dat de Ventoux er zo laat inzit.. kijken wie er als nog breken.
Evans eindigde twee jaar geleden al tussen beiden (Contador en Leipheimer) in natuurlijk. Ook toen heeft Contador wat gelukjes nodig gehad om hem uiteindelijk te winnen. Hij heeft zelf weliswaar wat tijd verloren door een lekke band, maar heeft meer tijd gepakt door de onzinnige boni's. En dan nog was het verwijderen van Rasmussen en een tactische blunder van Evans nodig om hem uiteindelijk te winnen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:52 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe Menchov, Evans en Sastre zich tussen al die terugkerende toppers gaan houden. Al lijkt het alsof eigenlijk alleen Contador en Leipheimer echt de Tour daarvan zullen gaan rijden.
Yja het is inherent aan het wielrennen, helaas, je kunt het er moeilijk niet over hebben, nogmaals helaasquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:35 schreef kawotski het volgende:
moet nou in werkelijk elk topic doping aangehaald worden?
Dat geld dan zeker voor Pantani ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:17 schreef jpjedi het volgende:
Die Virenque kan sowieso al geschrapt worden in 2002
Misschien is het gewoon onmogelijk geworden om 3 weken spetterend te zijn zonder doping in een grote ronde.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:14 schreef wimderon het volgende:
Eigenlijk is het maar een matige generatie ronderenners. Als Basso en Armstrong hun oude niveau benaderen steken ze er (ver) bovenuit.
Virenque kan natuurlijk niet geschrapt worden, de held van Frankrijkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:17 schreef jpjedi het volgende:
Die Virenque kan sowieso al geschrapt worden in 2002
Vroeger gebruikte ze natuurlijk ook allemaal oppep middelen, alleen was er toen nog niet echt een uitgebreide lijst en opsporingsmethodes.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon onmogelijk geworden om 3 weken spetterend te zijn zonder doping in een grote ronde.
Ja, ja, vroeger ging dat wel, maar toen reden ze hun duizenden kilometers aan gemiddeldes van 35, niet van 40 en dat is een héél groot verschil. Volgens mij zit iedereen dan gewoon constant tegen zijn limiet en kunnen ze nauwelijks nog versnellen of afstand nemen van de rest.
Tenzij ze iets gebruiken.
Alleen is wat ze vroeger gebruikten qua werking te verwaarlozen met wat ze nu voorhanden hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:49 schreef robbolo het volgende:
[..]
Vroeger gebruikte ze natuurlijk ook allemaal oppep middelen, alleen was er toen nog niet echt een uitgebreide lijst en opsporingsmethodes.
Gebruikte ze toen niet een veel hogere dosis omdat ze toch niet wisten of en hoe schadelijk t was? Gewoon echt paardenmiddelen enzo?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen is wat ze vroeger gebruikten qua werking te verwaarlozen met wat ze nu voorhanden hebben natuurlijk.
Maar een mens is perfect fysiek in staat om ritten van 300 km met 6 cols te rijden, dat is vroeger bewezen. Alleen zal dat niet aan een gemiddelde van 40 gebeuren ...
Ja, en dan op dit soort fietsenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen is wat ze vroeger gebruikten qua werking te verwaarlozen met wat ze nu voorhanden hebben natuurlijk.
Maar een mens is perfect fysiek in staat om ritten van 300 km met 6 cols te rijden, dat is vroeger bewezen. Alleen zal dat niet aan een gemiddelde van 40 gebeuren ...
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:57 schreef robbolo het volgende:
[..]
Gebruikte ze toen niet een veel hogere dosis omdat ze toch niet wisten of en hoe schadelijk t was? Gewoon echt paardenmiddelen enzo?
Dat is natuurlijk overdreven , maar men heeft toch daadwerkelijk bewezen dat een mens ritten kan rijden van 400 km door de bergen langs onverharde wegen op een zware stalen fiets zonder versnellingen ...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:04 schreef maril het volgende:
[..]
Ja, en dan op dit soort fietsen[ afbeelding ]
Dat het niet aan de gemiddeldes van vandaag kan is logisch. Maar dat het fysiek niet mogelijk zou zijn is gewoon ook pure onzin. Men gebruikt ook geen doping om een zware etappe te kunnen rijden, zoals idioten als Lefevre beweren, men gebruikt doping om die sneller te kunnen rijden dan de tegenstand.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:02 schreef du_ke het volgende:
Zo'n etappe duurde dan ook even. Maar het kon wel inderdaad.
Precies. Atleten gebruiken ook geen doping omdat de 100, 200 of 800 meter te lang zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat het niet aan de gemiddeldes van vandaag kan is logisch. Maar dat het fysiek niet mogelijk zou zijn is gewoon ook pure onzin. Men gebruikt ook geen doping om een zware etappe te kunnen rijden, zoals idioten als Lefevre beweren, men gebruikt doping om die sneller te kunnen rijden dan de tegenstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |