abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 08:35:41 #201
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62960595
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb net de eerste twee afleveringen van Toaru Majutsu no Index gezien en hij is tof... Nog wel een beetje vreemd, maar het lijkt een leuke "super power"-serie te zijn.
Ik ben wat verder en hhet verhaal is 'goed' te noemen tot nu toe

En Choas;Head begint ook steeds beter te worden

Ga-Rei Zero .... net getracht eps 5 uit te kijken maarre... nee.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_62961516
Ga-Rei begon goed als actie, maar nu proberen ze er dingen in te stoppen die daar niet bij horen.

Chaos;Head was sowieso dé serie waar ik naar uitkeek, en hij voldoet aan mijn verwachtingen tot nu toe.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 14:57:09 #203
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_62970437
Heeft iemand een linkje naar de uitslag van de vorige anime/manga verkiezingen ?
:')
pi_62978426
Hey allen,

ik ben niet nieuw in de anime/manga wereld maar ik ben toch opzoek naar advies over leuke series
Ik ben geen fan van standaard anime series met high school verhaaltjes en tiener meisjes in school uniformpjes.
Ik ben op zoek naar series met meer volwassen karakters en verhaallijnen. Zelf vind ik de manga's van Deathnote en monster erg goed en ben ook weg van films zoals Paprika en Ghost in the shell.

Ik ben benieuwd wat jullie mij zoal kunnen aanraden
pi_62978947
ga NGE kijken
"Those unforgettable days, for them I live"
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 20:09:52 #206
pi_62979787
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:26 schreef 2532 het volgende:
Hey allen,

ik ben niet nieuw in de anime/manga wereld maar ik ben toch opzoek naar advies over leuke series
Ik ben geen fan van standaard anime series met high school verhaaltjes en tiener meisjes in school uniformpjes.
Ik ben op zoek naar series met meer volwassen karakters en verhaallijnen. Zelf vind ik de manga's van Deathnote en monster erg goed en ben ook weg van films zoals Paprika en Ghost in the shell.

Ik ben niet zo'n animébrein als wdn en anderen maar zoek je films of series?

Ik kan wel gungrave aanraden, misdaad/mafia en een beetje superpower enzo. Supervette serie.
Anders kun je ook nog hier kijken.
pi_62980429
quote:
Hey allen,

elfen lied? gunslinger girls?
pi_62980515
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de uitslag van de vorige anime/manga verkiezingen ?
Was daar überhaupt een uitslag van? Volgens mij niet, omdat er te weinig lijstjes zijn ingeleverd.

Van één-na-laatste verkiezing (juli 2007) vind je de uitslag hier: Het grote Animéverkiezingstopic - Deel 3
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 5 november 2008 @ 20:38:00 #209
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62980733
Valt wel mee sint. Gewoon ergens beginnen met kijken en dan vergelijkende animes kijken. Na 1 jaar moet iedereen dan een fatsoenlijke mening kunnen geven over anime

Overigens 1 ding 2532. Ik doe niet aan advies geven met restricties. Als je anime vraagt met diepgang en het gaat over school dan zul je die wil als advies krijgen

In mijn lijstje staan deze series aan de top als het om karakters gaat (genres komen van wiki):

Seirei no Moribito Fantasy
Twelve Kingdoms Fantasy
Hikaru no Go Games, Psychological, Fantasy, School
Nodame Cantabile Comedy, Slice of life story, Romance
Welcome to the NHK! Comedy-drama, Dark comedy, Slice of life
NANA Drama, Romance, Music
Kure-nai Comedy, Drama, Slice of life, Romance
Genshiken Comedy, Slice-of-life

MIjn persoonlijke voorkeur ->
Elfenlied Horror Drama, Horror, Psychological
Claymore Fantasy, Adventure, Medieval Drama, Horror, Supernatural, Action
(kun je bij claymore van diepgang spreken? Vind ik lastig om te beoordelen omdat ik het zondermeer al een heerlijk getekende serie vond )

Daarmee kun je wel een eind vooruit denk ik
maar nogmaals... er zullen best school gerelateerde series bij zitten. Maar in mijn ogen maakt ze dat niet minder goed. Nog sterker: zo'n anime zal er alleen maar meer uitspringen omdat het in tegenstelling tot het normale school verhaal extra diepgang kent (genshiken is een school anime maar gaat over buitenschoolse aktiviteiten (het maken van een manga) waarbij de karakters vanwege het verlaten van school uit elkaar groeien).

edit: Jordy-B nee is vanwege te weinig belangstelling nooit een resultaat van uitgebracht.
pi_62980872
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kan wel gungrave aanraden, misdaad/mafia en een beetje superpower enzo. Supervette serie.
Anders kun je ook nog hier kijken.
Gungrave is een erg goede serie, idd.

Nou ja, Cowboy Bebop, natuurlijk... NGE (Neon Genesis Evangelion), misschien Witch Hunter Robin, Chevalier, Hellsing, Vision of Escaflowne, Wolf's Rain, Claymore, Blood+...

2532, het is makkelijker om een serie aan te dragen als je iets specifieker een genre aangeeft dat je wèl leuk vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 05-11-2008 20:47:52 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 5 november 2008 @ 20:57:32 #211
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62981356
Nog een paar die ik van het web heb geplukt...
quote:
Best Character Development - 2006

]Samurai 7 by Hayate

It’s been a long time since I’ve found a series, game, movie, book, or anything else that has had such a well-rounded and fully fleshed out cast. Even minor characters with a fraction of the air time of the primary cast received more development than you’d see in most main characters in other series. The level of development for each of the seven samurai is so impressive, you’ll feel like you know each of them personally. The story is fantastic, but this series wouldn’t be nearly as great without the cast of characters to drive things forward.

2. My-Hime
3. Fullmetal Alchemist
4. Gankutsuou: The Count of Monte Cristo
5. Kannazuki no Miko
Bron: http://www.tokidokijournal.com/article.php?id=108

Ergo Proxy kun je ook zo opschrijven lijkt me.

En om even een opmerking te maken over Death Note: DN heeft niet echt karakterdevelopment. DN is goed omdat het uit het gezichtspunt van de antagonist verteld wordt en niet vanuit het perspectief van de protagonist. Dat is iets dat niet vaak gebeurd en wat DN dus zo goed maakte: je wilt voor de slechterik zijn (Light/Kira) in het verhaal omdat je je meer betrokken voelt bij Kira terwijl je voor L zou moeten zijn: L staat voor 'leven' en Kira voor 'dood'.

[ Bericht 8% gewijzigd door wdn op 05-11-2008 21:04:57 ]
pi_62981975
Omdat alles al genoemd is dat mij te binnen schoot kan ik alleen Higurashi no Naku Koro ni toevoegen omdat die mij zeer beviel en jij dezelfde richting in wil als ik.
pi_62982018
Oh, en als 't hier toch open staat, iemand enig idee wanneer ik ongeveer Kara no Kyoukai 4 kan verwachten?
pi_62985613
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:14 schreef Quir het volgende:
Oh, en als 't hier toch open staat, iemand enig idee wanneer ik ongeveer Kara no Kyoukai 4 kan verwachten?
Shinsen heeft toch onlangs pas deel 3 uitgebracht? Die is echter in februari al uitgezonden.

Kan dus wel even duren.
pi_62986450
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Shinsen heeft toch onlangs pas deel 3 uitgebracht? Die is echter in februari al uitgezonden.

Kan dus wel even duren.
Ik heb die van gg-TakaJun, en die zijn al een tijdje uit.
De DVD's van deel 4 en 5 zijn er volgens mij ook al sinds eind augustus (correct me if I'm wrong).
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 00:25:32 #216
pi_62988086
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:38 schreef wdn het volgende:
verhaal
Claymore moet je niet over nadenken, gewoon kijken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 06-11-2008 00:35:29 ]
pi_62988663
Wat zijn de linkjes ook alweer van die top 100 en top 200?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_62988975
Is Skip Beat van dezelfde makers als van Lovely Complex?
Ik vind het wel erg op elkaar lijken (niet dat dat slecht is).
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 6 november 2008 @ 06:54:12 #219
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62989655
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Claymore moet je niet over nadenken, gewoon kijken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De manga is gewoon doorgegaan... dus zou je het wel verwachten he.

Beach: nee, kennen alleen dezelfde engelse uitgever (VIZ media)
top 100: http://www.animenewsnetwo(...)-asahi-top-100-anime
top 200: http://www.animenfo.com/statistic/top.php?type=anime (199 eigenlijk )
pi_62993959
quote:
Hey allen,

Ik vond zelf code geass ook erg goed, een soort combinatie van deathnote en gundam.

Een aanrader is om de site anime-planet te bezoeken. Deze site bevat een grote database en wanneer je je favoriete anime opzoekt krijg je van andere gebruikers recommendations voor andere series die je wellicht zullen aanspreken.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_62997273
Kan iemand anime opnoemen met dezelfde humor als dokuro-chan?
  donderdag 6 november 2008 @ 13:51:32 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62998841
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Kan iemand anime opnoemen met dezelfde humor als dokuro-chan?
Nee Niemand. De humor in Bokusatsu Tenshi Dokuro Chan iis uniek en niet evenaarbaar.

Lucky Star heb je die al gezien? Qua humor vond ik dat 1 van de betere. Maar is anders dan Dokuro-chan.

Meteen ArticBlizzard's link maar even gebruikt:
http://www.anime-planet.com/anime/bokusatsu-tenshi-dokuro-chan
http://www.anime-planet.com/anime/bokusatsu-tenshi-dokuro-chan-2

De eerste paar relaties hebben betrekking op het horror/gore element en niet op de humor.
Geen van de andere animes die hier worden genoemd komt maar in de buurt van deze anime qua humor.

Kore ga Watashi no Goshujin-sama (He is my master) komt er als eerste in de buurt maar is zeer zeker anders qua humor.

Er is geen andere anime waar de protagonist met een club in elkaar wordt geslagen als mevrouw iets te horen krijgt dat'r niet bevalt
pi_63004442
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:51 schreef wdn het volgende:
Er is geen andere anime waar de protagonist met een club in elkaar wordt geslagen als mevrouw iets te horen krijgt dat'r niet bevalt
Niet met een club, maar desalniettemin worden er behoorlijk wat tikken uitgedeeld in:

(doorspoelen tot 1:45)

En protagonist is een rotwoord, imo.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jordy-B op 06-11-2008 16:56:07 ]
pi_63004942
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Niet met een club, maar desalniettemin worden er behoorlijk wat tikken uitgedeeld in:

(doorspoelen tot 1:45)

En protagonist is een rotwoord, imo.
Antagonist, ofcourse.

Er staat me wel iets bij van een soortgelijke anime, maar echt dichtbij Dokuro zal die niet komen nee.
pi_63005078
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:01 schreef Quir het volgende:
Antagonist, ofcourse.
Ik snap 'm niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')