abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 00:50:49 #181
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_62924613
Zo, higurashi no naku koro ni en higurashi no naku koro ni kai in 2.5 weken doorlopen, gemiddeld 4 episodes per dag , maar ik had ook het gevoel dat ik wel veel moest kijken om het verhaal goed te volgen want dit is wel een van de meest verwarrende series ooit..

Maar ik ben erg onder de indruk in ieder geval. Morgen nog ff de special checken.
:')
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:28:54 #182
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_62929290
Wannneer zijn de anime release maanden? Je had toch twee vaste maanden in het jaar dat er nieuwe anime uitkwam?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:42:49 #183
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62929599
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:28 schreef rakotto het volgende:
Wannneer zijn de anime release maanden? Je had toch twee vaste maanden in het jaar dat er nieuwe anime uitkwam?
4.

Het lijkt me zo te zijn ingedeeld:

"fall" seizoen begint op 1 october.
"winter" seizoen begint op 1 januari.
"spring" seizoen begint op 1 april.
"summer" seizoen begint op 1 juli.

Alleen lijkt het logischer om een anime die 52(/50) episodes kent om op 1 jan te starten want dan maak je precies 1 heel jaar vol mee dus op 1 januari willen nog wel eens wat meer langlopende anime starten
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:37:41 #184
137562 rakotto
pi_62930981
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:42 schreef wdn het volgende:

[..]

4.

Het lijkt me zo te zijn ingedeeld:

"fall" seizoen begint op 1 october.
"winter" seizoen begint op 1 januari.
"spring" seizoen begint op 1 april.
"summer" seizoen begint op 1 juli.

Alleen lijkt het logischer om een anime die 52(/50) episodes kent om op 1 jan te starten want dan maak je precies 1 heel jaar vol mee dus op 1 januari willen nog wel eens wat meer langlopende anime starten
Nog beter, ik dacht dat het er maar 2 waren, maar dit is natuurlijk beter. FMA 2 hopelijk in April dan.
pi_62932222
Is er al iets bekend over anime die beginnen in Januari?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:23:48 #186
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62932231
FMA2 is een remake dus niet teveel van verwachten
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:29:38 #187
137562 rakotto
pi_62932397
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:23 schreef wdn het volgende:
FMA2 is een remake dus niet teveel van verwachten
Remake of niet, ik ben tevreden.

Als zij de manga verhaallijn gaan volgen dan vindt ik dat super en als zij gewoon met seizoen 2 bezig gaan dan vindt ik dat nog superder! Maar voor zover ik het weet is er toch niets bekend daarover?
pi_62936500
Was het maar weer zomer...
* Crashcat zucht

なんだっけ
pi_62936564
Pervert

dinsdag 4 november 2008 @ 15:19:04 #190
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62936675
pi_62938102
Toradora 5 is er ook.
Alleen wat zuigen die Aero subs toch.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_62938202
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:12 schreef Beach het volgende:
Toradora 5 is er ook.
Ik heb ook gewacht tot ik 't wel genoeg vond, Aero vertaalt misschien niet helemaal goed, maar ze nemen toch de moeite. Daarom vind ik niet dat je ze af moet zeiken.
pi_62938271
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:17 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik heb ook gewacht tot ik 't wel genoeg vond, Aero vertaalt misschien niet helemaal goed, maar ze nemen toch de moeite. Daarom vind ik niet dat je ze af moet zeiken.
Das waar. Ik kan het niet beter
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_62938997
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:12 schreef Beach het volgende:
Toradora 5 is er ook.
Volg dan de gg- of ggrain-subs. Die hebben aflevering 5 inmiddels ook beschikbaar.

(wel een beetje vervelend dat GG bij aflevering 3, 4 èn 5 een V2-patch nodig had)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 04-11-2008 16:58:17 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62939581
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Volg dan de gg- of ggrain-subs. Die hebben aflevering 5 inmiddels ook beschikbaar.

(wel een beetje vervelend dat GG bij aflevering 3, 4 èn 5 een V2-patch nodig had)
Ik wacht al lang op gg's 5
pi_62942339
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik wacht al lang op gg's 5
Oh, sorry... gg heeft hem laten vallen. De serie is door de vertaler meegenomen naar een nieuwe fansubgroep. Die nieuwe groep heet qq en ik heb het verschil tussen gg en qq zo 1-2-3 niet opgemerkt.

Maar qq is (voor ToraDora, althans) dus de nieuwe gg. qq's episode 5 kwam zondag al uit.

qq gebruikt trouwens een andere encoder dan gg, wat verklaart dat de qq-release niet dat korrelige (grain) en onscherpe heeft als bij de gg-releases.

Dat korrelige is trouwens ook de reden dat de gg-releases voorheen door een derde partij (ggrain) zijn gekopieerd en gereleased zonder die grain... gg's encoder is gewoon een prutser.
Met qq gaan we er dus gewoon op vooruit. Dezelfde kwaliteit vertalingen, maar nu met betere videokwaliteit.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jordy-B op 04-11-2008 19:19:28 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62949354
Ik heb net de eerste twee afleveringen van Toaru Majutsu no Index gezien en hij is tof... Nog wel een beetje vreemd, maar het lijkt een leuke "super power"-serie te zijn.
pi_62950630
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb net de eerste twee afleveringen van Toaru Majutsu no Index gezien en hij is tof... Nog wel een beetje vreemd, maar het lijkt een leuke "super power"-serie te zijn.
Hier nog een die 'm volgt, wel geinig. Ik ben alleen ook blijven haken bij 2, nog geen tijd gevonden om de rest te kijken.
pi_62953608
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:10 schreef Quir het volgende:

[..]

Hier nog een die 'm volgt, wel geinig. Ik ben alleen ook blijven haken bij 2, nog geen tijd gevonden om de rest te kijken.
oh, het is niet alsof 'ie echt in de wacht staat, hoor... Ik heb hem gisteren pas opgemerkt.

Bamboo Blade is ook geinig, trouwens... Het lijkt na 4 afleveringen alleen een ietwat leeg verhaal om er nog 26 afleveringen mee rond te maken. Beetje trage start, enzo.
pi_62954205
ben hier nog bezig met Koihime Musou
erg grappig/leuk, met een flinke dosis zeer foute scene's...
  woensdag 5 november 2008 @ 08:35:41 #201
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62960595
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ben wat verder en hhet verhaal is 'goed' te noemen tot nu toe

En Choas;Head begint ook steeds beter te worden

Ga-Rei Zero .... net getracht eps 5 uit te kijken maarre... nee.
pi_62961516
Ga-Rei begon goed als actie, maar nu proberen ze er dingen in te stoppen die daar niet bij horen.

Chaos;Head was sowieso dé serie waar ik naar uitkeek, en hij voldoet aan mijn verwachtingen tot nu toe.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 14:57:09 #203
pi_62970437
Heeft iemand een linkje naar de uitslag van de vorige anime/manga verkiezingen ?
pi_62978426
Hey allen,

ik ben niet nieuw in de anime/manga wereld maar ik ben toch opzoek naar advies over leuke series
Ik ben geen fan van standaard anime series met high school verhaaltjes en tiener meisjes in school uniformpjes.
Ik ben op zoek naar series met meer volwassen karakters en verhaallijnen. Zelf vind ik de manga's van Deathnote en monster erg goed en ben ook weg van films zoals Paprika en Ghost in the shell.

Ik ben benieuwd wat jullie mij zoal kunnen aanraden
pi_62978947
ga NGE kijken
"Those unforgettable days, for them I live"
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 20:09:52 #206
pi_62979787
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:26 schreef 2532 het volgende:
Hey allen,

ik ben niet nieuw in de anime/manga wereld maar ik ben toch opzoek naar advies over leuke series
Ik ben geen fan van standaard anime series met high school verhaaltjes en tiener meisjes in school uniformpjes.
Ik ben op zoek naar series met meer volwassen karakters en verhaallijnen. Zelf vind ik de manga's van Deathnote en monster erg goed en ben ook weg van films zoals Paprika en Ghost in the shell.

Ik ben niet zo'n animébrein als wdn en anderen maar zoek je films of series?

Ik kan wel gungrave aanraden, misdaad/mafia en een beetje superpower enzo. Supervette serie.
Anders kun je ook nog hier kijken.
pi_62980429
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:26 schreef 2532 het volgende:
Hey allen,

elfen lied? gunslinger girls?
pi_62980515
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de uitslag van de vorige anime/manga verkiezingen ?
Was daar überhaupt een uitslag van? Volgens mij niet, omdat er te weinig lijstjes zijn ingeleverd.

Van één-na-laatste verkiezing (juli 2007) vind je de uitslag hier: Het grote Animéverkiezingstopic - Deel 3
  woensdag 5 november 2008 @ 20:38:00 #209
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62980733
Valt wel mee sint. Gewoon ergens beginnen met kijken en dan vergelijkende animes kijken. Na 1 jaar moet iedereen dan een fatsoenlijke mening kunnen geven over anime

Overigens 1 ding 2532. Ik doe niet aan advies geven met restricties. Als je anime vraagt met diepgang en het gaat over school dan zul je die wil als advies krijgen

In mijn lijstje staan deze series aan de top als het om karakters gaat (genres komen van wiki):

Seirei no Moribito Fantasy
Twelve Kingdoms Fantasy
Hikaru no Go Games, Psychological, Fantasy, School
Nodame Cantabile Comedy, Slice of life story, Romance
Welcome to the NHK! Comedy-drama, Dark comedy, Slice of life
NANA Drama, Romance, Music
Kure-nai Comedy, Drama, Slice of life, Romance
Genshiken Comedy, Slice-of-life

MIjn persoonlijke voorkeur ->
Elfenlied Horror Drama, Horror, Psychological
Claymore Fantasy, Adventure, Medieval Drama, Horror, Supernatural, Action
(kun je bij claymore van diepgang spreken? Vind ik lastig om te beoordelen omdat ik het zondermeer al een heerlijk getekende serie vond )

Daarmee kun je wel een eind vooruit denk ik
maar nogmaals... er zullen best school gerelateerde series bij zitten. Maar in mijn ogen maakt ze dat niet minder goed. Nog sterker: zo'n anime zal er alleen maar meer uitspringen omdat het in tegenstelling tot het normale school verhaal extra diepgang kent (genshiken is een school anime maar gaat over buitenschoolse aktiviteiten (het maken van een manga) waarbij de karakters vanwege het verlaten van school uit elkaar groeien).

edit: Jordy-B nee is vanwege te weinig belangstelling nooit een resultaat van uitgebracht.
pi_62980872
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kan wel gungrave aanraden, misdaad/mafia en een beetje superpower enzo. Supervette serie.
Anders kun je ook nog hier kijken.
Gungrave is een erg goede serie, idd.

Nou ja, Cowboy Bebop, natuurlijk... NGE (Neon Genesis Evangelion), misschien Witch Hunter Robin, Chevalier, Hellsing, Vision of Escaflowne, Wolf's Rain, Claymore, Blood+...

2532, het is makkelijker om een serie aan te dragen als je iets specifieker een genre aangeeft dat je wèl leuk vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 05-11-2008 20:47:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')