allemaal droge hagel. Heerlijk.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:41 schreef lisje het volgende:
Viel mij wel mee vandaag, ik heb twee buien op m'n kop gehad, maar heb mijn regenpak niet nodig gehad.
Tja, ook wij willen graag werken en als het bij de tnt niet lukt en bij Sandd wel, dan gaan we daar werken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja. maar het probleem wordt met alle respect ook veroorzaakt doordat mensen zich lenen voor dat werk. Dat ze zich doelbewust laten onderbetalen. Vergeet ook niet dat meer werk voor jullie niet automatisch meer geld betekent. Ik had al begrepen dat je bij Sandd (of was het Selektmail) al niet meer per brief betaald kreeg, maar per stop. Dus dan heb je vooral meer werk. Eigenlijk zouden al die Sandd en Selektmail-bezorgers bij TNT moeten solliciteren. Het loon van een postbezorger is ook geen vetpot, maar vergeleken bij SND of SMN is het riant! Zul je zien hoe snel SND en SM die beloofde arbeidsovereenkomsten gaan uitdelen, als ze merken dat ze anders niemand meer kunnen krijgen.
En waarom lukte het bij TNT niet? We zoeken volop mensen, dus dat kan het probleem niet wezen. Jij kent een TNT bezorger die 5 x 2 uur per week werkt en daarmee, net als jij, gemiddeld EUR 200 per maand verdiend? Ik heb even gerekend, dan zou die postbezorger een uurloon hebben van EUR 4,60! Dat is wel heel erg weinig, hoe oud is die persoon? Ben je als postbezorger bij ons 23 jaar of ouder, dan is je uurloon tenminste EUR 8,30!quote:Op zondag 23 november 2008 15:02 schreef Charlie_Brown het volgende:
[..]
Tja, ook wij willen graag werken en als het bij de tnt niet lukt en bij Sandd wel, dan gaan we daar werken.
Ik krijg niet per stop betaald maar per poststuk. (7 cent tot 1 kg en 20 cent daarboven) Gemiddeld over het hele jaar verdien ik ¤200 per maand, in de zomermaanden minder en in de wintermaanden meer. Ik krijg de poststukken thuis aangeleverd om ze te sorteren en loopt alleen op de dinsdag, donderdag en vrijdag. De postbezorger bij mij in de wijk heeft voor zijn wijk 2 uur, loopt 5 dagen per week en verdient ongeveer evenveel. Dus ook de TNT verdient niet zo goed, al krijgt hij wel zijn post gesorteerd aangelevert.
Ik weet niet precies hoe de verdiensten zijn bij selectmail en VSP, maar weet wel dat die een andere manier van tellen hebben,volgens mij krijgen die gerekend naar fietsafstand en stops.
In je contract staat als het goed is dat je geen diensten mag verrichten voor concurrenten. Maar Netwerk VSP is in feite geen concurrent, maar een dochteronderneming van TNT Post. Als je het zeker wil weten moet je even bellen met de afdeling personeelszaken van TNT (HR&O).quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:12 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Mag ik als zaterdagwerker bij tnt ook bij netwerk vsp werken. TNT zegt van niet en VSP zegt van wel.
Hoe zit het precies?
Wel vreemd dan dat wanneer Netwerk VSP onvoldoende bezorgers in een bepaald gebied heeft alle post bij TNT wordt gedumpt, en wij dat dan moeten bezorgen. Ik loop regelmatig met boekjes van de H&M die met Netwerk VSP gefrankeerd zijn. Andersom zie ik Netwerk VSP figuren rondlopen met post waarop "TNT Post Port betaald" staat. De volgende keer dat ik die VSP rommel in mijn bundel tegenkom moet ik dat dus terugbrengen naar de vestiging, omdat ik anders in strijd met de CAO handel. Okee, dan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:57 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Mijn leidinggevende zei dat de TNT Netwerk VSP wel als concurrent ziet en ik dus moet kiezen. Als het selectmail of Sandd geweest was, was ik er ook nooit mee begonnen. Ik heb hier wel eens eerder gelezen dat iemand voor zowel VSP als TNT werkte. Maar misschien verschilt dat per vestiging?
bij ons welquote:Op donderdag 27 november 2008 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
Is idd geen reclame zaterdag.
22. 9,32 zaterdagbestellerquote:Op donderdag 27 november 2008 16:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben iig bezorger en als 22 jarige verdien ik iets van 6 euro per uur ongeveer.
Je kan meer als je wil en ze je nodig hebben. Maar je krijgt een contract voor 4 uur per week (ik althans). Als je extra kan werken, krijg je wel je zaterdagbestellersloonquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:12 schreef Rosalien89 het volgende:
Dan denk ik dat ik maar voor zaterdagbestelller kies...
Kan je dan ook maar 5 uurtjes werken?
Ik kan in prenciepe ook elke vrijdag,, dan heb ik altijd vrij van mijn studie!quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je kan meer als je wil en ze je nodig hebben. Maar je krijgt een contract voor 4 uur per week (ik althans). Als je extra kan werken, krijg je wel je zaterdagbestellersloon
dan zal ik wel n foutje hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:48 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
das ook niet eerlijk.. ik verdien slechts 9.25..ben ook 22
Concurrenten kunnen zich toch niet houden aan zo'n postwet. Zie het nog niet gebeuren dat sandd 6 dagen p/w gaat bezorgen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het is verdorie nog geen tien dagen geleden dat men aankondigde dat op 1 januari de markt open zou gaan en nu komen ze er alweer op terug?
Goed nieuws, voor het bedrijf, natuurlijk. Niet zozeer voor de medewerkers, omdat er, vooruitlopend op de liberalisering, al zo afschuwelijk veel bezuinigd is.
Ik denk wel dat de concurrenten zich wel kunnen opvreten van woede. Zij hebben volgens mij al jaren alles in de startblokken staan.
Dat waren geen officiele aankondigingen, hooguit uitingen van ministers dat ze achter de liberalisering stonden. En die liberalisering gaat er ook komen, maar niet voordat er harde afspraken gemaakt zijn over wanneer werknemers van de "nieuwe postbedrijven" ook echt onder die nieuwe CAO gaan vallen. En er moet een stok achter de deur komen zodat de overheid kan ingrijpen als Sandd en Selektmail hun afspraken niet nakomen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het is verdorie nog geen tien dagen geleden dat men aankondigde dat op 1 januari de markt open zou gaan en nu komen ze er alweer op terug?
Goed nieuws, voor het bedrijf, natuurlijk. Niet zozeer voor de medewerkers, omdat er, vooruitlopend op de liberalisering, al zo afschuwelijk veel bezuinigd is.
Ik denk wel dat de concurrenten zich wel kunnen opvreten van woede. Zij hebben volgens mij al jaren alles in de startblokken staan.
Sandd en Selektmail gaan ook geen 6 dagen per week bezorgen. Het is vreemd, vind ik, dat er wel plannen voor liberalisering zijn, maar dat er hele grote delen in de Postwet zijn waar alleen TNT zich aan hoeft te houden. Zes dagen per week bezorgen, minstens een x-aantal postkantoren per stad, etc.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:38 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Concurrenten kunnen zich toch niet houden aan zo'n postwet. Zie het nog niet gebeuren dat sandd 6 dagen p/w gaat bezorgen.
Maar goed nieuws voor ons natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |