Bah, ik hoop niet hier.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef DonHenkie het volgende:
Zaterdag hier (Leeuwarden) weer huis aan huis. Iets met Sinterklaas oid!
Dan tref ik hetquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef DonHenkie het volgende:
Zaterdag hier (Leeuwarden) weer huis aan huis. Iets met Sinterklaas oid!
Laat dat deels maar weg. Sandd en Selektmail hebben nu een CAO, beetje jammer dat hun bezorgers daar geen ene reet aan hebben zolang ze nog geen arbeidsovereenkomst hebben. Sandd en Selektmail streven er naar dat binnen 3,5 jaar na de volledige liberalisering 85% van hun postbezorgers wel een aovk heeft, maar een streven is geen harde afspraak. Volgende week debatteert de kamer er over, maar ik vrees toch dat de liberalisering per 1/1/09 een feit zal zijn. De meeste politieke partijen hebben de mond vol van de zegeningen van de vrije markt (ook een groot succes bij OV, de zorg en de energiebedrijven: de prijzen zijn gedaald en de kwaliteit is gestegen, of niet??) alleen van de SP verwacht ik een tegenstem, en heel misschien van Groen Links.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:45 schreef Jordy-B het volgende:
1 januari weer een poging om de postmarkt (deels) te liberaliseren...
Helaas is de post van bedrijven iets van 90% van de totale poststroom. De consumentenpost hoort ook bij het geliberaliseerde deel, maar tot op heden hebben Sandd en Selektmail zich nog niet voor consumentenpost geinteresseerd.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:55 schreef Jordy-B het volgende:
Deels, want het gaat alleen nog om de post van bedrijven.
Nou ja, even wachten totdat de bedrijven in de gaten hebben wie de beste kwaliteit levert en of dat het geld waard is. Het zou niet de eerste keer zijn dat klanten weer bij TNT zijn teruggekeerd.
Dat vind ik nog het raarste inderdaad.quote:Op donderdag 20 november 2008 01:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En het¨probleem is ook dat veel bedrijven niet malen om kwaliteit, maar alleen maar geinteresseerd zijn in de laagste prijs. Als ze kunnen kiezen voor iemand die voor 44 cent een brief netjes bezorgd of voor 22 cent in de gracht gooit, dan kiezen ze nog de laatste!
Uitloop moet gewoon betaald worden, je bent toch geen liefdadigheidsinstelling? Als ze weigeren gewoon de vakbond bellen!quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Kom ik weer klagen..
Maar he, wel mij inzetten in onbekende wijken in combi met HAH, maar niet betalen als ik over de tijd heen ga. Zucht. Ik was al niet meer van plan om dit nog te doen, maar nu weet ik het zeker. Ik blijf wel lekker bij mijn eigen wijkjes die ik binnen de tijd kan lopen.![]()
De komende tijd kan ik ook af en toe wel doordeweeks werken, dus dat ga ik maar doen. Ben benieuwd hoe dat uit pakt met toenemende drukte zometeen
Edit: Zo, even een mailtje gestuurd met wat vragen. Ik wil nu wel eens weten wat er wel uitbetaald wordt, en wat niet.. qua uitloop.
Maar weegt dat tegen elkaar op? Ik schrijf m´n uren ook altijd, en dat wordt netjes uitbetaald. Maar goed ook, want de looptijden staan hier tamelijk krap. Veel wijken haal je alleen in de gestelde looptijd als er niet teveel post is (geen nabrengzakjes), geen huis-aan-huis, de zon schijnt, en je wind mee hebt. En dan ben ik toch zeker niet langzaam (hoewel je er natuurlijk bij hebt die sneller zijn), en ik praat over wijken die ik goed ken, dus zonder zoeken. Als ze hier ook gewoon de standaardtijden zouden hanteren (ben je sneller heb je mazzel, ben je trager heb je pech) dan zouden we geen postbezorger over houden. Van al onze postbezorgers is er niet 1 die gemiddeld genomen de officiele tijd haalt. Logisch, als een geroutineerde besteller met 10+ dienstjaren het al amper haalt, dan haalt de gemiddelde postbezorger het zeker niet. Bij ons is de gemiddelde postbezorger een vrouw met kort haar, ongeveer 1.65 meter lang en achter in de 40 die ongeveer 2 jaar in dienst is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat het antwoord is.
Maar het is wel zo dat ik de volle tijd betaald krijg als ik eerder klaar ben he
Bij ons krijg je ze toch echt niet uitbetaald.. Of er moet al een -volgens hen- hele goede reden zijn, dat je het niet haalt, bijvoorbeeld dat grapje met die Veronica gidsen HAH, waarbij je 6 keer terug moest naar je nabreng adres en in de KNJ periode mag je dan weer wel je uren schrijven. Voor de rest; pech gehadquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uitloop moet gewoon betaald worden, je bent toch geen liefdadigheidsinstelling? Als ze weigeren gewoon de vakbond bellen!
Reken er ook maar niet op de wij (ik werk bij FRL als Sandd bezorger) ook geen vaste arbeidsovereenkomst krijgen. Wij zullen wel altijd het ondergeschoven kindje blijven.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat dat deels maar weg. Sandd en Selektmail hebben nu een CAO, beetje jammer dat hun bezorgers daar geen ene reet aan hebben zolang ze nog geen arbeidsovereenkomst hebben. Sandd en Selektmail streven er naar dat binnen 3,5 jaar na de volledige liberalisering 85% van hun postbezorgers wel een aovk heeft, maar een streven is geen harde afspraak. Volgende week debatteert de kamer er over, maar ik vrees toch dat de liberalisering per 1/1/09 een feit zal zijn. De meeste politieke partijen hebben de mond vol van de zegeningen van de vrije markt (ook een groot succes bij OV, de zorg en de energiebedrijven: de prijzen zijn gedaald en de kwaliteit is gestegen, of niet??) alleen van de SP verwacht ik een tegenstem, en heel misschien van Groen Links.
Het is iig niet glad.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:08 schreef xxiessiexx het volgende:
Oh no, het is helemaal geen lekker loopweer
Ik ging zowat op mijn plaat toen ik het depot uitliepquote:
Tja. maar het probleem wordt met alle respect ook veroorzaakt doordat mensen zich lenen voor dat werk. Dat ze zich doelbewust laten onderbetalen. Vergeet ook niet dat meer werk voor jullie niet automatisch meer geld betekent. Ik had al begrepen dat je bij Sandd (of was het Selektmail) al niet meer per brief betaald kreeg, maar per stop. Dus dan heb je vooral meer werk. Eigenlijk zouden al die Sandd en Selektmail-bezorgers bij TNT moeten solliciteren. Het loon van een postbezorger is ook geen vetpot, maar vergeleken bij SND of SMN is het riant! Zul je zien hoe snel SND en SM die beloofde arbeidsovereenkomsten gaan uitdelen, als ze merken dat ze anders niemand meer kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:25 schreef Charlie_Brown het volgende:
[..]
Reken er ook maar niet op de wij (ik werk bij FRL als Sandd bezorger) ook geen vaste arbeidsovereenkomst krijgen. Wij zullen wel altijd het ondergeschoven kindje blijven.
'T is trouwens wel lastig bij de inkomstenbelasting, werkgever levert maar 1 keer per jaar de opgaven in en de bezorgers moeten gewoon zorgen dat ze het geld dat ze denken te moeten afdragen apart houden. Jullie betalen tenminste gewoon inkomsten belasting per maand.
Die liberalisering heeft wel één voordeel voor ons, wij krijgen meer werk!
Trouwens, sommige bedrijven verdelen al hun post onder diverse verspreiders. Krijg soms van de TNTer post die ik ook verspreid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |