Als je iets ècht wil moet je er zelf achteraan gaan en niet het initiatief bij anderen leggen.quote:Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef e-wok het volgende:
Ik zit er aan te denken om te kijken of ik rond de kersttijd nog weer bij de TNT kan werken, lijkt me wel leuk om even weer postbode te zijnIk heb het al aangegeven toen ik weg ging, maar niks gehoord tot nu toe...
Bij ons wordt er van dinsdag tot en met vrijdag genut. Het komt dus regelmatig voor dat je een dik half uur voor niks aan het werken bent. Maar o wee als je op zaterdag een twintig minuten te vroeg klaar bent. Dan krijg je meteen een opmerking van de teamcoach: "misschien moeten we 's zaterdags ook maar gaan nutten. Of met werkbriefjes gaan werken, want jullie verdienen te veel tijd op zaterdag."quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:06 schreef Horloge het volgende:Ik snap trouwens ook niet waarom alle (fulltime) werknemers gewoon akkoord gaan met dat inverdienen. Volgens mij is het principe van werk, dat jij als werknemer arbeid + tijd (in)levert aan je baas en dat je daar salaris voor terugkrijgt. Maar als TNT-er doe je verplicht extra 'vrijwilligers'werk.
Ok, ik heb het even nagvraagd en er geldt een 20% toeslag voor de avond. Een 30% toeslag voor de nacht en een 40% voor de nacht tussen vrijdag en zaterdag.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
's avonds geldt er een 15% toeslag. Weet niet hoe het met de precieze tijden van al die toeslagen zit.
jup, morgen ff bellenquote:Op zondag 2 november 2008 14:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Als je iets ècht wil moet je er zelf achteraan gaan en niet het initiatief bij anderen leggen.
En betekent dat nutten dan dat je bijvoorbeeld werkt tot 14 uur werkt en maar tot 13.30 uur betaald krijgt. Dat is toch krom? Of wordt er dan per week bekeken of je zoveel uren hebt gewerkt als volgens je contract zou moeten en krijg je bij extra werk dan wat extra uren erbij geschreven?quote:Op maandag 3 november 2008 15:49 schreef Samcali het volgende:
[..]
Bij ons wordt er van dinsdag tot en met vrijdag genut. Het komt dus regelmatig voor dat je een dik half uur voor niks aan het werken bent. Maar o wee als je op zaterdag een twintig minuten te vroeg klaar bent. Dan krijg je meteen een opmerking van de teamcoach: "misschien moeten we 's zaterdags ook maar gaan nutten. Of met werkbriefjes gaan werken, want jullie verdienen te veel tijd op zaterdag."
Nee, nutten betekent (als het goed is) dat je (in de rustige periodes) extra werk verricht om te compenseren dat je minder lang met je werkzaamheden bezig bent, doordat er minder post is dan normaal.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:35 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
En betekent dat nutten dan dat je bijvoorbeeld werkt tot 14 uur werkt en maar tot 13.30 uur betaald krijgt. Dat is toch krom? Of wordt er dan per week bekeken of je zoveel uren hebt gewerkt als volgens je contract zou moeten en krijg je bij extra werk dan wat extra uren erbij geschreven?
Komt ook wel een beetje omdat je als boer zijnde grotere afstanden moet afleggen om naar de dichtsbijzijnde brievenbus te komen. In stad zit er toch al snel een brievenbus op max. 200 m. afstand. Voor de rest heb ik nooit een worst of een andere gift gekregen van mensen omdat ik een brief meeneem voor hun.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Nice.
Gebeurt volgens mij ook alleen op het platteland maar dat we post van bepaalde klanten tijdens de ronde meenemen naar de vestiging voor verdere verwerking
Je wordt belazerd met dat genut. Als het rustig is krijg je er werk bij, maar je moet niet denken dat er bij drukte wat van af gaat. Met als gevolg dat je dus of op tijd klaar bent, of te laat. En gemiddeld dus altijd te laat.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, nutten betekent (als het goed is) dat je (in de rustige periodes) extra werk verricht om te compenseren dat je minder lang met je werkzaamheden bezig bent, doordat er minder post is dan normaal.
Dus stel dat je een dienst hebt tot 14 uur, dan krijg je gewoon tot 14 uur betaalt. Als er weinig post is, ben je echter maar tot 13 uur met die dienst bezig. Als je dan gaat nutten, doe je een uurtje aanvullende werkzaamheden, zodat je weer om 14 met je dienst klaar bent. Het is niet de bedoeling dat je door het nutten langer met je dienst bezig bent dan er tijd voor staat (althans, in theorie niet). Voor de tijd die je op die manier inlevert in de rustige periode, krijg je (in theorie) hulp in de drukkere periode.
In de praktijk lijkt het nutten echter steeds meer een manier om het tekort aan werknemers te compenseren... Dat idee krijg ik er tenminste bij, want het is al november en er wordt nog steeds genut. Komt bij dat het nog maar afwachten is of je straks tijdens de KNJ-periode wel extra hulp krijgt, want er is nu immers al sprake van een tekort aan personeel.
Ja, ik ben ook erg snel in de bestelling, maar doordat dat loopwerk steeds meer naar postbezorgers gaat zijn daar ook minder compensatiemogelijkheden. Voordeel is wel dat als je een dienst hebt met veel voorbereiden en weinig weglopen je ook niet zo´n last hebt van hah. Zoals gisteren, Gamma, AH en iets van YvesRocher met een soort proefmonster er in, waardoor je hele scheve stapels kreeg.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:32 schreef Jordy-B het volgende:
klopt... en doordat er tegenwoordig veel postbezorgers zijn, bestaat een dienst voor een veel groter gedeelte uit voorbereiding dan vroeger het geval was. En de tijd die voor de voorbereiding staat is eigenlijk altijd te kort, dus zit je sowieso al krap met de tijd... Ook zonder nutten.
Maar ik ben gewoon erg snel in de bestelling, dus daar compenseer ik de vertraging bij de voorbereiding ruim voldoende mee.
Bij ons wordt er gelukkig niet meer genut op de drukste dagen (woensdag en vrijdag). Er wordt genut als er tijd over is en op die dagen is daar echt geen sprake van.
Oh beterquote:Op donderdag 6 november 2008 14:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb trouwens mijn vaste wijken terug gekregen ! Wel met het verzoek of ik wel in wilde springen als ze echt problemen hadden, nouja dat vind ik prima
Kan je dat wel doen dan. ivm klachten van klanten enzo, mensen verwachtten die dingen zaterdag toch?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:27 schreef DonHenkie het volgende:
Had in totaal 580 huizen waar ik die overheidsdingen moest brengen. Had er helaas zo`n 60 tekort dus dat doen ze dinsdag dan maar. Ben nu lekker thuis en zit na te genieten van een lekker warm bakje koffie. WIEEEEEEEEEEKENNNNNNNNNNNNNNT
Doen we vaker hier. Gewoon inderdaad doorgeven zoals hierboven en dan wordt het de volgende dag (in dit geval dinsdag besteld)quote:Op donderdag 6 november 2008 21:12 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Kan je dat wel doen dan. ivm klachten van klanten enzo, mensen verwachtten die dingen zaterdag toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |