abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62817044
En weer krijg ik andere wijken. Ik heb er nu dus toch maar achteraan gemaild. Altijd heb ik mijn eigen dienst gehad, en nu word ik ineens overal en nergens in gezet. Wijken die niet bij elkaar in de buurt liggen, nu weer een wijk die ik niet ken. Ik heb dus maar aangegeven dat ik het vervelend vind. Onbekende wijken in combinatie met dat HAH nu steeds op zaterdag kost me gewoon veel tijd, meer dan ik hoor te werken ook. Als dit een enkele keer gebeurt is het ook echt niet erg, maar ik word nu al wekenlang steeds op andere plekken ingezet. Ben benieuwd wat er gezegd wordt. Ik hoop dat ik gewoon mijn eigen vaste wijken weer kan gaan doen, want zo gaat het plezier in het werk er behoorlijk af.

Wat ik trouwens ook erg stom vind is dat er dus altijd op donderdag of vrijdag gemaild wordt dat ik op zaterdag die en die wijk heb, maar over het HAH werd steeds niets gezegd
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 30 oktober 2008 @ 18:17:52 #72
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_62817388
vixen, je vindt het niet vervelend maar je wil dit gewoon niet!
pi_62817947
Hmm ja dat heb ik ook, HAH zeggen ze nooit dat het er is je ziet vanzelf als je het hebt of niet , gelukkig lees ik dat hier (dank daarvoor!) maar anders zou ik elke keer wel chagrijnig worden hoor...!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:11:19 #74
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62820384
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:01 schreef VixenFromHell het volgende:
En weer krijg ik andere wijken. Ik heb er nu dus toch maar achteraan gemaild. Altijd heb ik mijn eigen dienst gehad, en nu word ik ineens overal en nergens in gezet. Wijken die niet bij elkaar in de buurt liggen, nu weer een wijk die ik niet ken. Ik heb dus maar aangegeven dat ik het vervelend vind. Onbekende wijken in combinatie met dat HAH nu steeds op zaterdag kost me gewoon veel tijd, meer dan ik hoor te werken ook. Als dit een enkele keer gebeurt is het ook echt niet erg, maar ik word nu al wekenlang steeds op andere plekken ingezet. Ben benieuwd wat er gezegd wordt. Ik hoop dat ik gewoon mijn eigen vaste wijken weer kan gaan doen, want zo gaat het plezier in het werk er behoorlijk af.

Wat ik trouwens ook erg stom vind is dat er dus altijd op donderdag of vrijdag gemaild wordt dat ik op zaterdag die en die wijk heb, maar over het HAH werd steeds niets gezegd
Wat een vreemde gang van zaken daar bij jullie! Bij ons op kantoor hangen gewoon kalenders met daarop aangegeven op welke data er HAH is. Ook kom ik elke keer dat ik in het bestelkantoor kom langs het kantoor van de teamleiders. Dus daar maak ik dan eerst een praatje en bespreken we datgene wat er van mij allemaal verwacht wordt en of ik het daar mee eens ben. En als de mogelijkheid er niet is dat ik ze in real life kan spreken bellen ze mij op of ik het wel eens ben met een bepaalde dienst die ze aan mij willen geven. Ze zullen nóóit zomaar een dienst aan mij geven, daar hebben ze eerst mijn toestemming voor nodig. Dat is bij ons dan ook de norm.
Nothing is what it seems
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:50:46 #75
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_62826158
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:45 schreef Deezertje het volgende:
Hmm ja dat heb ik ook, HAH zeggen ze nooit dat het er is je ziet vanzelf als je het hebt of niet , gelukkig lees ik dat hier (dank daarvoor!) maar anders zou ik elke keer wel chagrijnig worden hoor...!!
Ook bij ons laat communicatie te wensen over. Ze houden 1x per week een vloerpraatje (doordeweeks) en that's it. Zaterdagmedewerkers hebben dus geen flauw idee waar ze aan toe zijn, alleen via-via (als er toevallig fulltimers op zaterdag werken bv, en die weten dat volgende week HAH is op za) krijg je dat soort dingen te horen. Ook of je moet inverdienen (= wat hier vaak 'nutten' wordt genoemd) zie je pas op zaterdag zelf. Waardeloos.

Overigens wel net een nieuw contract, volgend jaar kom ik in aanmerking voor een contract voor onbepaalde tijd. Iets zegt me alleen, dat ik vóór die tijd al weg ben.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:48:45 #76
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_62829530
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit toch, of je van te voren weet of je HAH hebt?
Je moet het toch meenemen, dus of je het nou van te voren weet of niet, het wordt er toch niet anders van.

Wij moeten de laatste maanden eigenlijk elke zaterdag inverdienen, HAH of niet. Doordeweeks werk ik niet veel meer, maar op de dagen dat ik wel werk moeten we ook inverdienen, dus ik ga er vanuit dat dat standaard is.
Ik heb ooit eens gehoord dat wanneer er HAH is, er niet inverdiend hoeft te worden, maar die vlieger gaat bij ons niet (meer) op..
pi_62830265
Aah kijk, ik heb al mail terug. Ze dachten dat ik het niet erg vond, en gaan nu kijken of ze het kunnen veranderen
pi_62835841
Hoi mede postbodes,

Welke zaterdag in december verwachten jullie de grootste drukte ?
Ik weet nog dat er vorig jaar een zaterdag was waarop er gigantisch veel post was, ik meen 2 zaterdagen voor de kerst.
Dus wat denken jullie, de 13e of 20e ?
groet van een postmamma
pi_62839493
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:12 schreef postmamma het volgende:
Hoi mede postbodes,

Welke zaterdag in december verwachten jullie de grootste drukte ?
Ik weet nog dat er vorig jaar een zaterdag was waarop er gigantisch veel post was, ik meen 2 zaterdagen voor de kerst.
Dus wat denken jullie, de 13e of 20e ?
Ga er maar vanuit dat het op beide zaterdagen behoorlijk druk zal zijn . Ik kan me herinneren van 2/3 jaar geleden dat de zaterdag een dag voor kerst viel. Toen viel het qua post enorm mee. Maar verder is het standaard de zaterdagen voor kerst (ja, de andere dagen ook natuurlijk) erg druk. Wel een gezellige tijd
pi_62840295
Er is inmiddels een lijst met 91 postkantoren en hun sluitingsdatum. Je kunt hem hier vinden: sluitingstijd-postkantoren.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:06:41 #81
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_62840825
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:48 schreef lisje het volgende:
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit toch, of je van te voren weet of je HAH hebt?
Je moet het toch meenemen, dus of je het nou van te voren weet of niet, het wordt er toch niet anders van.
Helemaal gelijk, maar toch weet ik het liever van tevoren.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:48 schreef lisje het volgende:Wij moeten de laatste maanden eigenlijk elke zaterdag inverdienen, HAH of niet. Doordeweeks werk ik niet veel meer, maar op de dagen dat ik wel werk moeten we ook inverdienen, dus ik ga er vanuit dat dat standaard is.
Ik heb ooit eens gehoord dat wanneer er HAH is, er niet inverdiend hoeft te worden, maar die vlieger gaat bij ons niet (meer) op..
Bij ons is dat (nog) wel zo inderdaad. Als dat gaat veranderen (hah + inverdien, uiteraard OOK met hah), ben ik weg. Ik loop mijn wijk (2uur) nu zo efficiënt dat ik binnen die tijd ook het inverdienstuk heb gedaan. Als ik dan ook nog hah erbij moet doen, kan ik een stuk minder post in mijn schoudertas meenemen waardoor ik ongeveer 1,5x zo lang bezig ben.

Ik snap trouwens ook niet waarom alle (fulltime) werknemers gewoon akkoord gaan met dat inverdienen. Volgens mij is het principe van werk, dat jij als werknemer arbeid + tijd (in)levert aan je baas en dat je daar salaris voor terugkrijgt. Maar als TNT-er doe je verplicht extra 'vrijwilligers'werk.
pi_62853523
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:48 schreef lisje het volgende:

Wij moeten de laatste maanden eigenlijk elke zaterdag inverdienen, HAH of niet. Doordeweeks werk ik niet veel meer, maar op de dagen dat ik wel werk moeten we ook inverdienen, dus ik ga er vanuit dat dat standaard is.
Wat is "inverdienen"?
pi_62853659
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 00:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wat is "inverdienen"?
hetzelfde als "NUT" of "opdeel", denk ik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2008 @ 07:26:26 #84
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_62855864
Lekker hoor, dagje vrij
pi_62863241
Ben zeiknat geregend En ik heb me twee keer gesneden tijdens het openmaken van de enveloppakketjes.
pi_62863500
Ik had twee wijken (500 huizen totaal), regen èn HAH ook met stickers...

Lopen he, geen auto gebruikt.. en geen flatjes of complexen..

Kon niet beter...

En wegens het grote succes.... volgende week precies hetzelfde! Waterlandschapsnogwatverkiezingen HAH...
pi_62863564
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:23 schreef xxiessiexx het volgende:
Ben zeiknat geregend En ik heb me twee keer gesneden tijdens het openmaken van de enveloppakketjes.
Gesneden? Hoe dan!?

Je weet wel dat er een simpele manier is om die bandjes los te halen, hè? Aan de achterkant van de koppeling zit een loos stukje band, waarmee je de koppeling zo lostrekt.

Ik vond het wel prettige envelopjes, eigenlijk... Jammer dat er zoveel machinepost was, want dat heeft me in de wijk (fietswijk) meer tijd gekost dan die overheidsverspreiding. En alleen regen gehad toen ik van kantoor naar huis moest fietsen.

Als die kieslijsten van volgende week net zo zijn, vind ik het geen probleem.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62863725
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:35 schreef Deezertje het volgende:
Ik had twee wijken (500 huizen totaal), regen èn HAH ook met stickers...

Lopen he, geen auto gebruikt.. en geen flatjes of complexen..

Kon niet beter...

En wegens het grote succes.... volgende week precies hetzelfde! Waterlandschapsnogwatverkiezingen HAH...
Dat is toch pas 13 en 14 november? Of verschilt dat per waterschap. En er komt een grote mailing van de postcodeloterij aan. Wij hadden zelfs een brief gekregen of we die dagen extra wilde werken, dus ze verwachten kennelijk heel wat.

Vandaag niet zo´n fijne dag. Heel veel VOS-post, iedere keer als we dachten dat we klaar waren werden er weer nieuwe containers binnengereden. En natuurlijk nauwelijks vaste bundels (afgezien van de Makro), dus dat moest allemaal handmatig. En natuurlijk die kouwe kutregen
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_62863758
Die makro was wel erg dik, trouwens... Zat zo'n speelgoedbijlage bij.
pi_62863863
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Gesneden? Hoe dan!?

Je weet wel dat er een simpele manier is om die bandjes los te halen, hè? Aan de achterkant van de koppeling zit een loos stukje band, waarmee je de koppeling zo lostrekt.
Dat weet ik inderdaad en normaal gaan ze ook heel makkelijk open. Nu moest ik ze met geweld openpulken met mijn nagel en dus sneed ik me onder mijn nagel. Ze gingen echt niet makkeljk los.
pi_62863924
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is toch pas 13 en 14 november? Of verschilt dat per waterschap. En er komt een grote mailing van de postcodeloterij aan. Wij hadden zelfs een brief gekregen of we die dagen extra wilde werken, dus ze verwachten kennelijk heel wat.

Vandaag niet zo´n fijne dag. Heel veel VOS-post, iedere keer als we dachten dat we klaar waren werden er weer nieuwe containers binnengereden. En natuurlijk nauwelijks vaste bundels (afgezien van de Makro), dus dat moest allemaal handmatig. En natuurlijk die kouwe kutregen
Grrrr niet die kut postcode loterij, de vorige keer met hun gouden plastic envelopjes waren een ramp! ik haat die organisatie sowieso, allemaal oplichting. Wie niet lid is krijg ''Aan de bewoners van...'' dus is eigenlijk ook HAH...
Weet je welke dag dat komt'?
pi_62863943
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:55 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat weet ik inderdaad en normaal gaan ze ook heel makkelijk open. Nu moest ik ze met geweld openpulken met mijn nagel en dus sneed ik me onder mijn nagel. Ze gingen echt niet makkeljk los.
Tis de overheid... die maakt het je nooit makkelijk he
pi_62864542
Eigenlijk best wel relaxte dag gehad. Moest om 10.00 beginnen lekker rustig het wijkje ingegooid en kon om 11.45 de straat op. Het was lekker droog en af en toe dreigde het te gaan regenen. Gelukkig nergens last van gehad het was alleen wel lekker fris (goed voor mijn kater lol). Had in totaal 580 huizen waar ik die overheidsdingen moest brengen. Had er helaas zo`n 60 tekort dus dat doen ze dinsdag dan maar. Ben nu lekker thuis en zit na te genieten van een lekker warm bakje koffie. WIEEEEEEEEEEKENNNNNNNNNNNNNNT
pi_62865363
Iedereen sterf maar met die HAH, wat een kutdingen.
Heb 2 uur langer over mn wijk gedaan.
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:53:27 #95
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62866353
Ik heb op zich ook een mooi dagje gehad. In totaal 3 wijken (700 huizen) gelopen. Dus mooi wat uurtjes. Ook hele dag droog gehad. Behalve toen ik naar huis ging natuurlijk... In totaal van 7 tot 5 gewerkt. Zulke dagen geven altijd een heerlijk voldoenend gevoel.
Zie dan ook al uit naar de KNJ met zijn overvolle dagen ( vorig jaar 2 weken lang van 7 tot 7 gewerkt ) en kommetjes bruine bonen soep.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 november 2008 @ 19:41:32 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62867430
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 07:26 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Lekker hoor, dagje vrij
Dat dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62867811
Krijgen postsorteerders een toeslag als ze 's avonds of 's nachts werken?

Ik kreeg een sms'sje van een studentenuitzendbureau met de mededeling dat het wel erg goed verdient.

Weet iemand daar wat meer over?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 november 2008 @ 20:21:46 #98
Maffe Fries
pi_62868360
's avonds geldt er een 15% toeslag. Weet niet hoe het met de precieze tijden van al die toeslagen zit.
pi_62873188
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:55 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

ah... Daar had ik dan weer geen last van.

Normaal buig ik een bundel om de bandjes eraf te halen, maar die bundels met enveloppen waren me toch iets te dik, dus ik was al blij dat ik ze zo makkelijk kon verwijderen...
  zondag 2 november 2008 @ 13:01:09 #100
108725 e-wok
pi_62879965
Ik zit er aan te denken om te kijken of ik rond de kersttijd nog weer bij de TNT kan werken, lijkt me wel leuk om even weer postbode te zijn Ik heb het al aangegeven toen ik weg ging, maar niks gehoord tot nu toe...
  zondag 2 november 2008 @ 14:38:14 #101
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62882328
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:01 schreef e-wok het volgende:
Ik zit er aan te denken om te kijken of ik rond de kersttijd nog weer bij de TNT kan werken, lijkt me wel leuk om even weer postbode te zijn Ik heb het al aangegeven toen ik weg ging, maar niks gehoord tot nu toe...
Als je iets ècht wil moet je er zelf achteraan gaan en niet het initiatief bij anderen leggen.
Nothing is what it seems
pi_62909844
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:06 schreef Horloge het volgende:Ik snap trouwens ook niet waarom alle (fulltime) werknemers gewoon akkoord gaan met dat inverdienen. Volgens mij is het principe van werk, dat jij als werknemer arbeid + tijd (in)levert aan je baas en dat je daar salaris voor terugkrijgt. Maar als TNT-er doe je verplicht extra 'vrijwilligers'werk.
Bij ons wordt er van dinsdag tot en met vrijdag genut. Het komt dus regelmatig voor dat je een dik half uur voor niks aan het werken bent. Maar o wee als je op zaterdag een twintig minuten te vroeg klaar bent. Dan krijg je meteen een opmerking van de teamcoach: "misschien moeten we 's zaterdags ook maar gaan nutten. Of met werkbriefjes gaan werken, want jullie verdienen te veel tijd op zaterdag."
pi_62913071
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
's avonds geldt er een 15% toeslag. Weet niet hoe het met de precieze tijden van al die toeslagen zit.
Ok, ik heb het even nagvraagd en er geldt een 20% toeslag voor de avond. Een 30% toeslag voor de nacht en een 40% voor de nacht tussen vrijdag en zaterdag.

Ik weet alleen niet of uitzendkrachten nog vakantiegeld krijgen en of dit uitgaat van het basisuurloon of van het uurloon met toeslag.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 3 november 2008 @ 18:51:49 #104
108725 e-wok
pi_62914669
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:38 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Als je iets ècht wil moet je er zelf achteraan gaan en niet het initiatief bij anderen leggen.
jup, morgen ff bellen
pi_62936049
Ik bezorg de post bij de slager, komt hij naar buiten rennen en vraagt of ik ook post meeneem. Op mijn bevestigend antwoord rent hij weer naar binnen en komt even later met een stapeltje post en een worst voor mij voor onderweg. Waar vindt je dat nog, juist, op het platteland.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 november 2008 @ 15:05:35 #106
Maffe Fries
pi_62936327
Nice.

Gebeurt volgens mij ook alleen op het platteland maar dat we post van bepaalde klanten tijdens de ronde meenemen naar de vestiging voor verdere verwerking
pi_62940118
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:49 schreef Samcali het volgende:

[..]

Bij ons wordt er van dinsdag tot en met vrijdag genut. Het komt dus regelmatig voor dat je een dik half uur voor niks aan het werken bent. Maar o wee als je op zaterdag een twintig minuten te vroeg klaar bent. Dan krijg je meteen een opmerking van de teamcoach: "misschien moeten we 's zaterdags ook maar gaan nutten. Of met werkbriefjes gaan werken, want jullie verdienen te veel tijd op zaterdag."
En betekent dat nutten dan dat je bijvoorbeeld werkt tot 14 uur werkt en maar tot 13.30 uur betaald krijgt. Dat is toch krom? Of wordt er dan per week bekeken of je zoveel uren hebt gewerkt als volgens je contract zou moeten en krijg je bij extra werk dan wat extra uren erbij geschreven?
pi_62942154
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:35 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

En betekent dat nutten dan dat je bijvoorbeeld werkt tot 14 uur werkt en maar tot 13.30 uur betaald krijgt. Dat is toch krom? Of wordt er dan per week bekeken of je zoveel uren hebt gewerkt als volgens je contract zou moeten en krijg je bij extra werk dan wat extra uren erbij geschreven?
Nee, nutten betekent (als het goed is) dat je (in de rustige periodes) extra werk verricht om te compenseren dat je minder lang met je werkzaamheden bezig bent, doordat er minder post is dan normaal.

Dus stel dat je een dienst hebt tot 14 uur, dan krijg je gewoon tot 14 uur betaalt. Als er weinig post is, ben je echter maar tot 13 uur met die dienst bezig. Als je dan gaat nutten, doe je een uurtje aanvullende werkzaamheden, zodat je weer om 14 met je dienst klaar bent. Het is niet de bedoeling dat je door het nutten langer met je dienst bezig bent dan er tijd voor staat (althans, in theorie niet). Voor de tijd die je op die manier inlevert in de rustige periode, krijg je (in theorie) hulp in de drukkere periode.

In de praktijk lijkt het nutten echter steeds meer een manier om het tekort aan werknemers te compenseren... Dat idee krijg ik er tenminste bij, want het is al november en er wordt nog steeds genut. Komt bij dat het nog maar afwachten is of je straks tijdens de KNJ-periode wel extra hulp krijgt, want er is nu immers al sprake van een tekort aan personeel.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:16:57 #109
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62942618
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Nice.

Gebeurt volgens mij ook alleen op het platteland maar dat we post van bepaalde klanten tijdens de ronde meenemen naar de vestiging voor verdere verwerking
Komt ook wel een beetje omdat je als boer zijnde grotere afstanden moet afleggen om naar de dichtsbijzijnde brievenbus te komen. In stad zit er toch al snel een brievenbus op max. 200 m. afstand. Voor de rest heb ik nooit een worst of een andere gift gekregen van mensen omdat ik een brief meeneem voor hun.

Wat ik wel vaak heb is dat mensen totaal overstressed en hyperactief aankomen rennen met een brief met de vraag of ik die nog nèt kan meenemen?!?! Ik bedoel, ik sta er toch nog?! Ik zie die mensen toch ook als een soort neushoorn op me af stormen met een brief in hun hand!? Dan ga ik toch niet snel instappen en wegrijden.....
Nothing is what it seems
pi_62942674
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, nutten betekent (als het goed is) dat je (in de rustige periodes) extra werk verricht om te compenseren dat je minder lang met je werkzaamheden bezig bent, doordat er minder post is dan normaal.

Dus stel dat je een dienst hebt tot 14 uur, dan krijg je gewoon tot 14 uur betaalt. Als er weinig post is, ben je echter maar tot 13 uur met die dienst bezig. Als je dan gaat nutten, doe je een uurtje aanvullende werkzaamheden, zodat je weer om 14 met je dienst klaar bent. Het is niet de bedoeling dat je door het nutten langer met je dienst bezig bent dan er tijd voor staat (althans, in theorie niet). Voor de tijd die je op die manier inlevert in de rustige periode, krijg je (in theorie) hulp in de drukkere periode.

In de praktijk lijkt het nutten echter steeds meer een manier om het tekort aan werknemers te compenseren... Dat idee krijg ik er tenminste bij, want het is al november en er wordt nog steeds genut. Komt bij dat het nog maar afwachten is of je straks tijdens de KNJ-periode wel extra hulp krijgt, want er is nu immers al sprake van een tekort aan personeel.
Je wordt belazerd met dat genut. Als het rustig is krijg je er werk bij, maar je moet niet denken dat er bij drukte wat van af gaat. Met als gevolg dat je dus of op tijd klaar bent, of te laat. En gemiddeld dus altijd te laat.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_62949126
klopt... en doordat er tegenwoordig veel postbezorgers zijn, bestaat een dienst voor een veel groter gedeelte uit voorbereiding dan vroeger het geval was. En de tijd die voor de voorbereiding staat is eigenlijk altijd te kort, dus zit je sowieso al krap met de tijd... Ook zonder nutten.
Maar ik ben gewoon erg snel in de bestelling, dus daar compenseer ik de vertraging bij de voorbereiding ruim voldoende mee.

Bij ons wordt er gelukkig niet meer genut op de drukste dagen (woensdag en vrijdag). Er wordt genut als er tijd over is en op die dagen is daar echt geen sprake van.
pi_62950176
Binnenkort weer op de zaterdag HAH?
Noot noot.
pi_62961689
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:32 schreef Jordy-B het volgende:
klopt... en doordat er tegenwoordig veel postbezorgers zijn, bestaat een dienst voor een veel groter gedeelte uit voorbereiding dan vroeger het geval was. En de tijd die voor de voorbereiding staat is eigenlijk altijd te kort, dus zit je sowieso al krap met de tijd... Ook zonder nutten.
Maar ik ben gewoon erg snel in de bestelling, dus daar compenseer ik de vertraging bij de voorbereiding ruim voldoende mee.

Bij ons wordt er gelukkig niet meer genut op de drukste dagen (woensdag en vrijdag). Er wordt genut als er tijd over is en op die dagen is daar echt geen sprake van.
Ja, ik ben ook erg snel in de bestelling, maar doordat dat loopwerk steeds meer naar postbezorgers gaat zijn daar ook minder compensatiemogelijkheden. Voordeel is wel dat als je een dienst hebt met veel voorbereiden en weinig weglopen je ook niet zo´n last hebt van hah. Zoals gisteren, Gamma, AH en iets van YvesRocher met een soort proefmonster er in, waardoor je hele scheve stapels kreeg.

Ze mogen nutten wat ze willen, ik schrijf toch altijd op hoe laat ik begin en hoe laat ik klaar ben, en hou goed in de gaten of het ook wordt uitbetaald. Ze hoeven niet bang te zijn dat ik voor m´n tijd klaar ben, met al dat extra werk dat ik doe.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 november 2008 @ 16:31:12 #114
Maffe Fries
pi_62973620
Las net een brief dat ze iedereen oproepen om met KNJ meer te gaan werken en vrienden, familieleden en kennisen aan te dragen voor deze periode.

Daarnaast stond er in dat medezeggenschapskrantje dat er op 1 januari geen post bezorgd gaat worden, omdat de landelijke dekking niet gegarandeerd is.
pi_62997114
Ik heb ook zo een brief gehad. Ik vind dat TNT erg van haar eigen product houd. Want ik werk er pas een aantal maanden maar ik heb wel 20 tnt gerelateerde stukken post gehad. Ben ik niet gewend van mijn andere baantjes.
Daar in tegen hebben we op deze vestiging geen vaste werkoverleg oid. Alle informatie komt per post.
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
  donderdag 6 november 2008 @ 13:46:31 #116
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_62998652
Ja, daar zou ook heel wat op bespaard kunnen worden zeg! Ik krijg ook zeker wekelijks post.

Ook onzinnige dingen, laatst bv eentje van de teamcoach over de sluitronde, er werd door sommigen vergeten een paraafje te zetten.. A; ik wist niet eens dat het moest, B; we (de mensen die regelmatig afsluiten) spreken hem zo goed als dagelijks. Waarom niet even persoonlijk doorgeven??

We waren ook flink gepikeerd eigenlijk en hebben via een briefje geantwoord
pi_62999460
Ik krijg idd ook heel veel post van TNT

Heb trouwens mijn vaste wijken terug gekregen ! Wel met het verzoek of ik wel in wilde springen als ze echt problemen hadden, nouja dat vind ik prima
pi_62999527
Ja, die post van TNT, heerlijk. Volgens mij zitten daar ook wat besparingspuntjes. Bijvoorbee;d door MAIL! en MZ Journaal samen te voegen, of zo...

Vraagje: ik heb nu iets van 250 verlofuren als zaterdagbesteller. Laatst belde mijn teamcoach me op of ik niet een gedeelte uitbetaald wilde hebben. Tot nu toe werd dat altijd geweigerd, maar nu wil hij het wel proberen bij de Grote Baas. Maar waarom mogen die uren officieel niet uitbetaald worden?

Vind het een beetje raar. Als ik nu die uren uitbetaald wil hebben is dat voor TNT veel goedkoper dan wanneer ik het uit laat betalen als ik dadelijk tabee zeg... Toch?
pi_63001608
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb trouwens mijn vaste wijken terug gekregen ! Wel met het verzoek of ik wel in wilde springen als ze echt problemen hadden, nouja dat vind ik prima
Oh beter
Noot noot.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:49:17 #120
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_63004591
Ff een vraagje:
Ik werk nu ongeveer 1,5 jaar bij TNT post (op zaterdagen en in de vakantie), en nu ben ik op zoek naar een baantje in de stad waar ik nu op kamers zit (Tilburg). Ook zag ik dat daar blijkbaar een tekort is aan postbodes. Als ik hier wil solliciteren, moet ik dat dan eerst melden bij de vestiging waar ik nu werk of niet (want ik blijf dan immers ook daar werken)
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
pi_63004719
Overplaatsing aanvragen bij je huidige vestiging. Je hoeft niet te solliciteren, volgens mij.
pi_63012086
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:27 schreef DonHenkie het volgende:
Had in totaal 580 huizen waar ik die overheidsdingen moest brengen. Had er helaas zo`n 60 tekort dus dat doen ze dinsdag dan maar. Ben nu lekker thuis en zit na te genieten van een lekker warm bakje koffie. WIEEEEEEEEEEKENNNNNNNNNNNNNNT
Kan je dat wel doen dan. ivm klachten van klanten enzo, mensen verwachtten die dingen zaterdag toch?
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2008 @ 21:15:17 #123
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_63012199
Ja, dat geef je aan op een briefje en dan gaat het dinsdag mee
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 november 2008 @ 21:17:42 #124
Maffe Fries
pi_63012309
idd. Gewoon aangeven dat je tekort had en vanaf welk adres en dan wordt het de volgende normale werkdag in de bestelling meegenomen
pi_63014105
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:12 schreef fluitbekzeenaald het volgende:

[..]

Kan je dat wel doen dan. ivm klachten van klanten enzo, mensen verwachtten die dingen zaterdag toch?
Doen we vaker hier. Gewoon inderdaad doorgeven zoals hierboven en dan wordt het de volgende dag (in dit geval dinsdag besteld)
  donderdag 6 november 2008 @ 23:21:50 #126
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63017801
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:12 schreef fluitbekzeenaald het volgende:

[..]

TNT moet er voor zorgen dat er genoeg folders zijn, niet de postbode. Anders zou de postbode nog eens terug moeten fietsen/rijden naar zijn wijk om toch nog die folders weg te brengen. Dat is natuurlijk wel een beetje van de zotte.
Nothing is what it seems
pi_63017892
Ja er staat gewoon op een briefje hoeveel bundels met folders ik mee moet nemen. Ga het niet zelf natellen allemaal en als ik tekort heb, schrijf ik het idd op een briefje and so be it
Noot noot.
pi_63028380
Ik kreeg net een brief van TNT (geen uitzondering om post van ze te krijgen ) over het extra werken van 8 t/m 27 december. Ik kan dan invullen wanneer ik extra kan werken en als ik meer dan 20 uur extra werk krijg ik een bonus van 50 euro
Maargoed, na dat verhaal stond een kolom met de bruto salarissen van postbezorgers. Ik ben zelf zaterdagbesteller, maar betekent dit nou dat als ik extra ga werken ik het salaris van postbezorger of van zaterdagbesteller krijg?
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:09:34 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63028420
Zaterdagbesteller
Nothing is what it seems
pi_63028866
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:08 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik kreeg net een brief van TNT (geen uitzondering om post van ze te krijgen ) over het extra werken van 8 t/m 27 december. Ik kan dan invullen wanneer ik extra kan werken en als ik meer dan 20 uur extra werk krijg ik een bonus van 50 euro
Maargoed, na dat verhaal stond een kolom met de bruto salarissen van postbezorgers. Ik ben zelf zaterdagbesteller, maar betekent dit nou dat als ik extra ga werken ik het salaris van postbezorger of van zaterdagbesteller krijg?
Is het niet slimmer je aan te melden bij je teamcoach of teamplanner? Dan ben je tenminste verzekerd van je zaterdagbestellersloon. Ik zou niet voor een postbezorgersloon willen werken in die periode.
pi_63030142
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Is het niet slimmer je aan te melden bij je teamcoach of teamplanner? Dan ben je tenminste verzekerd van je zaterdagbestellersloon. Ik zou niet voor een postbezorgersloon willen werken in die periode.
Ja, dat is wel handiger denk ik. Dat loon van een postbezorger is echt véél lager dan dat van een zaterdagbesteller zeg
pi_63030679
Is er morgen HAH?
pi_63033002
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:36 schreef Deezertje het volgende:
Is er morgen HAH?
Als het goed is wel...

Morgen worden de kieslijsten van de waterschapsverkiezingen rondgebracht.
pi_63033352
ole ole

zolang het niet gaat regenen zoals vorige week
pi_63033755
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als het goed is wel...

Morgen worden de kieslijsten van de waterschapsverkiezingen rondgebracht.
Zit dat ook in enveloppen? Want dat is nog best te doen
pi_63034757
Ik heb het héél vluchtig gezien, maar ik dacht niet dat het in enveloppen zat, eigenlijk.
pi_63034983
Morgen wéér HAH?
Noot noot.
pi_63035352
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon je eigen uurloon. Die lijst is voor als je familie of vrienden wil aanmelden die dus maar voor een paar weken in dienst komen, die krijgen dat postbezorgersloon. Als je trouwens als tijdelijke hulp 50 uur werkt en dan die bonus van EUR 100 opstrijkt is dat feitelijk wel een toeslag van EUR 2,- per gewerkt uur. Dan worden het toch best leuke uurlonen, voor een pbz althans.

Iemand liet mij die brief zien, en ik vind het wel vreemd dat die hele bonustoestand alleen geldt voor postbezorgers en zaterdagbestellers die extra werken. Ik zelf ben deeltijdwerker (20 uurs contract) maar reken maar dat ik in die tijden zeker 50 uur per week ga maken. Waarom krijg ik geen bonus?
pi_63035394
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:27 schreef Jojoortje het volgende:
Morgen wéér HAH?
Yep, wij hier hebben weer zo´n ding van "collega´s gezocht". Het is tegenwoordig bijna om de zaterdag hah! En we zijn zelf de afzender van die rommel, dus we verdienen er als bedrijf ook nog eens geen reet aan.
pi_63036122
Ja maar heeft iedereen HAH morgen? Of is het per provincie weer verschillend?
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')