Is dat niet een contradiction in terminis?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:17 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Ik ben full-time neger. Het is best hard werk eigenlijk. Daarom zit ik er aan te denken om mezelf om te gaan scholen.
Boeiend, bijna weekendquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:23 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben op het moment werkloos. (echt waar)
Geinige combi. Toevallig iemand in mijn werk omgeving die een al een paar jaar een IT bedrijf runt, en dankzij z'n economische kennis gaat hij er aardig op vooruit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:06 schreef soylent het volgende:
Ik studeer sinds kort weer.. ECONOMICS ..and Informatics![]()
en voor de boterham run en investeer ik in IT-bedrijven.
Ben meer geinteresseerd in de macroeconomische, public policy en accounting/risicomanagement kant van deze hele crisis dan het gedoe met beurzen en effecten.
Ook werkzaam in het bedrijfsleven? Denk dat je daar wel even wat lezingen kan geven.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:
Hoogleraar quantitative risk management
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
student in london, economics. Studeer midden in het financiele hart. Bij ons op de uni ook mensen die bij de beurs werken, of gewerkt hebben, de engelse uiteraard.
Schrijf bedrijven zelf op de juiste manier aan, dat vinden ze relaxeder. Zeker als het mm of boutiques zijn. Bulge brackets zijn gewoon vreemd en zou ik links laten liggen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.
Onze universiteit bied wel degelijk een carreer service aan. Dat doen de meeste hier, een van de voordelen hier is dus ook dat er een soort van werving gaande voor de grote financiele instellingen. Voor de rest heb je dus gewoon een afdeling waar je naar toe gaat, die carriere service ofzo heet. Helpen met het zoeken van een baan, stage, etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.
Ja dat hebben wij bij de RSM dus ook, heel erg groot en de grote corporates staan in de rij. Probleem is echter dat ze vaak alleen mensen zoeken in NL en niet in het buitenland...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onze universiteit bied wel degelijk een carreer service aan. Dat doen de meeste hier, een van de voordelen hier is dus ook dat er een soort van werving gaande voor de grote financiele instellingen. Voor de rest heb je dus gewoon een afdeling waar je naar toe gaat, die carriere service ofzo heet. Helpen met het zoeken van een baan, stage, etc.
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)quote:Schrijf bedrijven zelf op de juiste manier aan, dat vinden ze relaxter. Zeker als het mm of boutiques zijn. Bulge brackets zijn gewoon vreemd en zou ik links laten liggen.
Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Moet ie eerst nog wel af van het idee dat je na een verloren all-in gewoon weer een volgend potje kan gaan spelenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:16 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?
Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?
Dan ben jij diegene die we zoeken! Als handelaar op de beursvloer! Meld je nu aan of klik op www.aex.nl. Wie weet is dit wel de kans waar je je hele leven op hebt zitten wachten.
lekkere risicospreidingquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:26 schreef Robsterr het volgende:
Asset manager bij een fonds wat voor 80% uit Fortis bestond
Het zijn leuke tijden.
Je hebt pochen en je hebt vertellen wat voor naamplaatje je op je loonstrookje hebt staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:37 schreef Hardrebel het volgende:
ik ben IT engineer, grappig om te zien dat alleen de mensen met een hoge functie pochen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:
Hoogleraar quantitative risk management
Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:53 schreef shilizous_88 het volgende:
Senior Financial Analyst werkend by een grote internationale bank in London (City).
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ok, ik beken...![]()
Ik ben slechts student financieel management (wat ook gewoon in m'n profiel staat, dus ik had niet verwacht dat iemand hier serieus op zou reageren)
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:31 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
lekkere risicospreiding![]()
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
Oké, ik kom van de RSM Erasmus University. Ook wel redelijk top of the bill in Europa. Mijn probleem is dat ik dus niet via een branch in Nederland wil starten (wat m.i. wat gemakkelijker is), maar dat ik gelijk wil starten in de UK. (heb er al een jaar gewoond)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
Ik wordt er nog niet echt rijk van (maar ooit haal ik die finale tafel wel, da's de hoop) en mijn moeder krijgt nog eens een hartaanval, en dat vind ik ook niet zo leuk , dus ik doe wel vrijwilligerswerk erbij (ook voor mijn eigen zelfrespect)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
Bij poker vermijd je juist (onnodige) risico'squote:Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?
Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)
Maar weer even ontopic![]()
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:07 schreef geenID het volgende:
[..]
Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
Belangrijk is dat je buiten de collegebanken affiniteit met finance kan laten zien, en voor die internships moet je gewoon mailen naar die boutiques en mm firms. Die internships staan niet op efinancialcareers.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.
...
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:46 schreef geenID het volgende:
[..]
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
Zoals de wereld werkt is niet fout, dat is hoe het werkt. Jij doet alsof het fout is. Je hebt een andere mening, niet de wijsheid in pacht. En je bent fucking arrogant. Je weet niet alles.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.
Als "(soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes" in het management kunnen komen lijkt me er wel meer fout. Wellicht is de concurrentie binnen bepaalde takken van de financiele wereld daar te moordend voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
Volgens mij snap jij wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef Liewec het volgende:
[..]
Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.
Dat bittere-arrogante toontje 'ik weet hoe het zit en de rest zijn allemaal idioten' is natuurlijk wel jammer
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Maar wellicht voel jij je wel helemaal thuis tussen het onethische graaivolk in het financiële wereldje. Mijn zegen heb je hoor. Alleen ik heb andere keuzes gemaakt, waar ik (tot nu toe) bijzonder gelukkig mee ben. Mag dat?
Bedankt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.
Wanneer je een zware technische studie gedaan hebt en eigenlijk met je vak bezig wilt zijn dan zie je je economisch je carrierepad ophouden bij 1.5* modaal, heel misschien 2* modaal, terwijl je zoveel kunde hebt. Dan kijk je naar de rest van de wereld en zie je de controllers ,advocaten en andere omhoog gevallen pakken mensen bakken vol met geld voor achter elkaar aanlopen verdienen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:29 schreef Public_NME het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Verder weet iedere techneut dat emachten heel gevaarlijk zijn maar de gemiddelde econoom wilt dit niet erkennen, zelfs niet eens in een model verwerken.
Ik zou zeggen maak er een wikipedia pagina over, want daar kun je het niet opzoeken..... ik was eigenlijk wel benieuwdquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:47 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.
Ik niet hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:44 schreef princemm het volgende:
jeetje iedereen op fok is hoogopgeleid
begin volgende maand bij een groot detacheringsbureau, als starterquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Mensen die schoonmaker/vuilnisman/caissière zijn en in AEX lezen/posten, durven hier vast niet te posten
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Business controller in zakelijke dienstverlening/vastgoed.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:43 schreef jefjef het volgende:
[..]
mmm kan nog een goede business controller gebruiken![]()
Tenminste bij een klant van me
Ja, diensten worden betaald uit productie als ik het goed heb.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Ook het geloof dat we een complete diensten economie kunne gaan worden, ik heb daar gewoon geen vertrouwen in en niemand die dat kan onderbouwen of dat wel het geval is. Mijn boerenverstand zeggt me gewoon dat je binnen een economie ook een proudctiekant moet hebben, we kunnen elkaar niet alleen maar lucht verkopen. Het effect daarvan zien we nu.
Levendige beschrijving waar ik me niks bij kan voorstellen!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:59 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Ik ben een kapitalistisch varken dat dagelijks bukt voor rottende tomaten, geworpen door woeste maoisten.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:12 schreef Alcatraz het volgende:
Leergierige ramptoerist. En student, in een hele andere tak van sport.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:09 schreef Dulk het volgende:
incident manager, bezig met de invoering van de ov chipcard in de regio Rotterdam (RET)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |