abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62718094
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wetenschap des doods wel te verstaan. Doorontwikkelde Mengele-wetenschap.
Psychiatrie is een hokje maken voor mensen die anders zijn dan de algemene norm, of afwijken van wat door de meerderheid geaccepteerd is. Het is ook niet verwonderlijk dat de hele medicijnen mafia geen goed doet in deze.
Het is een soort drang iedereen hetzelfde te maken, gezicht recht vooruit en functioneel zijn.
De psychiatrie is daar weer een (eigenlijk zelf nogal autistisch) centrum voor.
Hm, ja ik denk dat massa-autisme wel een mooie term is.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:14:21 #277
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62718142
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Volgens mij maakte ik mijn antwoord op een eenvoudige manier duidelijk, maar blijkbaar nog steeds te moeilijk voor jou.

Binnen een paar posts is dit topic vol ... zullen we anders deel 2 volgende titel es geven :

"Mensen die niet in complotten geloven zijn bekrompen en achterlijk ?"

Dat geeft de discussie weer een nieuwe wending
Ja joh, anders stook je het nog verder op. Maakt de discussie er een stuk volwassener op. Cool.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:14:33 #278
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62718148
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Het werkt inderdaad contraproductief voor degene die in de samenzwering gelooft aangezien het verloren tijd is. Maar aan de andere kant.

Wat zou jij doen als je op een treinspoor staat samen met iemand anders, jij siet een trein op je afkomen van kilometers afstand en zegt tegen de ander dat ie weg moet wezen. Die ander ziet de trein niet aankomen en blijft zitten, gaat met je in discussie, jij hebt twee mensen nodig om de trein te stoppen of om te leiden zodat het nog in orde komt maar die ander werkt niet mee. Het enige wat je dan kan doen is van het spoor afstappen en het achter je laten terwijl die ander vernietigd wordt.
Volgens mij is het in dit geval dat we op een bootje op zee zitten en iemand anders zegt dat er een trein aan komt.

Maar goed, als iemand mij niet wil geloven dan is het pech voor hem en laat ik de trein lekker over hem heen denderen. Als je in de verte inderdaad die trein hoort en lampjes groter ziet worden en iemand wil het nog niet geloven dan is het jammer voor die persoon, dan heb ik mijn best gedaan. Ik laat me zeker niet zo opnaaien als hier regelmatig gebeurd.
Dan zou ik naderhand terug gaan naar het sporen en "zie je wel" gaan roepen.
pi_62718188
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan in TRU. Je weet zelf ook wel dat discussieren met Lambiekje hetzelfde is als tegen een muur discussieren. Per definitie ben je dom of blind voor zijn argumenten als je deze weerlegt, of hij gaat simpelweg niet in op vragen/opmerkingen of plaatst doodleuk een nieuw youtube filmpje waarin niks nieuws staat.

Dat is vermoeiend en frustrerend, en dan houdt voor mij al gauw de discussie op.
Dat komt omdat reguliere 'meningen' biased zijn, en verder moet je niet zeuren over je 'discussieren' want discussieren heb je geen flikker aan. Je moet eens leren luisteren ipv als een klein kind ertegenin gaan met je onkennis. Ouders zeggen dan ook tegen een kind dat ze niet moeten zeuren en gaan dat kind ook niet 100x per dag uitleggen waarom het dit of dat niet mag of waarom de vader van wim wél toestaat dat zn kind red bull drinkt.
don't sleep.
pi_62718192
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Het werkt inderdaad contraproductief voor degene die in de samenzwering gelooft aangezien het verloren tijd is. Maar aan de andere kant.

Wat zou jij doen als je op een treinspoor staat samen met iemand anders, jij ziet een trein op je afkomen van kilometers afstand en zegt tegen de ander dat we iets moeten doen. Die ander ziet de trein niet aankomen en blijft zitten, gaat met je in discussie, jij hebt twee mensen nodig om de trein te stoppen of om te leiden zodat het nog in orde komt maar die ander werkt niet mee. Het enige wat je dan kan doen is van het spoor afstappen en het achter je laten terwijl die ander vernietigd wordt.

Maar wenselijker zou zijn als de trein gestopt wordt en iedereen er dus profijt van heeft.
Klinkt dramatisch
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
pi_62718195
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef jogy het volgende:
Ja joh, anders stook je het nog verder op. Maakt de discussie er een stuk volwassener op. Cool.
Ja sorry hoor ... moet ik mezelf en anderen hier in dit topic zomaar schaamteloos laten afschilderen als mensen met een psychische aandoening ?
Cool idd.
So be it
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:17:02 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62718211
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Volgens mij is het in dit geval dat we op een bootje op zee zitten en iemand anders zegt dat er een trein aan komt.
Neh, het is te ontsnappen door 'het spoor' af te stappen. Alleen op dat spoor zit alle luxe en veiligheid, daarbuiten zal je het zelf moeten doen. Heeft voor en nadelen.
quote:
Maar goed, als iemand mij niet wil geloven dan is het pech voor hem en laat ik de trein lekker over hem heen denderen. Als je in de verte inderdaad die trein hoort en lampjes groter ziet worden en iemand wil het nog niet geloven dan is het jammer voor die persoon, dan heb ik mijn best gedaan. Ik laat me zeker niet zo opnaaien als hier regelmatig gebeurd.
Dan zou ik naderhand terug gaan naar het sporen en "zie je wel" gaan roepen.
Dat is fijn, maar als je dan bedenkt dat wanneer die ander wel mee werkt de trein gestopt kan worden dan ga ik daar toch mijn best voor doen en op het laatste moment stap ik van het spoor af.
Vrijheid
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:19:44 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62718290
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja sorry hoor ... moet ik mezelf en anderen hier in dit topic zomaar schaamteloos laten afschilderen als mensen met een psychische aandoening ?
Cool idd.
So be it
Even een vraag, ik ben niet vaak afgeschilderd als psychoot en heb vermoedelijk dezelfde ideëen als jij. Hoe komt dat? Zie je mij boos worden? Je hebt er nog een paar hier die misschien zelfs nog verder gaan in hun idee dat er iets achter zit maar die worden ook niet afgeschilderd als gekken, ook omdat ze het zakelijk houden, erboven staan als iemand ermee begint. Zo simpel is het.
Vrijheid
pi_62718311
Maar ik zou graag de complottheoristen willen vragen wat ze van de boodschap vinden die dit filmpje uitdraagt.

De boodschap wordt duidelijk gemaakt door o.a de beelden in het filmpje.

Ik ben erg nieuwschierig wat jullie ervan vinden.

Graag ontvang ik er reacties op, hier nogmaals het filmpje.

Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:21:37 #285
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62718349
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, het is te ontsnappen door 'het spoor' af te stappen. Alleen op dat spoor zit alle luxe en veiligheid, daarbuiten zal je het zelf moeten doen. Heeft voor en nadelen.
[..]

Dat is fijn, maar als je dan bedenkt dat wanneer die ander wel mee werkt de trein gestopt kan worden dan ga ik daar toch mijn best voor doen en op het laatste moment stap ik van het spoor af.
Hoe dan ook, kwaad worden helpt al helemaal niet. Mensen die op een brug staan om te springen krijgen ze ook niet veilig van de brug af door 'm uit te gaan schelden en hem of haar als minderwaardig te behandelen.
En als je duidelijk wilt maken dat zijn/haar partner nog steeds van hem/haar houd zorg je dat je die partner in levende lijve onder aan die brug hebt in plaats van het alleen maar te zeggen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:21:44 #286
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62718355
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:56 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Laat ik het onderscheid duidelijk maken door je het volgende filmpje te laten zien.

Mmm ik vraag me af of je begrepen had wat ik probeerde te zeggen. Of misschien kan ik het niet goed volgen.
Hoe dan ook het is bekent dat ook de kerk en geloven in het algemeen instrumenten zijn die zich bewezen hebben met de verdeling van goederen en macht en wat meer bezig te houden. Misschien is het helderder als je in het verleden kijkt hoe het een "samenzwering" was. Maar waarom zou dat nu anders zijn? Ik heb het over de instituties niet over religeusiteit btw.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:23:03 #287
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62718392
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Cool idd.
So be it
Nee je moet jezelf helemaal niet op die manier laten afschilderen. Maar jouw opstelling tegenover andersdenkenden doet dat wel.
pi_62718435
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Even een vraag, ik ben niet vaak afgeschilderd als psychoot en heb vermoedelijk dezelfde ideëen als jij. Hoe komt dat? Zie je mij boos worden? Je hebt er nog een paar hier die misschien zelfs nog verder gaan in hun idee dat er iets achter zit maar die worden ook niet afgeschilderd als gekken, ook omdat ze het zakelijk houden, erboven staan als iemand ermee begint. Zo simpel is het.
Het verschil is dat jij een meegaande persoonlijkheid hebt, iemand die niet swayed maar ook niet de orde tegengaat, jij ziet het gewoon wel aan.
Maar er zijn ook mensen die actief iets willen doen, en die mensen worden hier tegengewerkt op een wel erg smerige wijze.
don't sleep.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:27:05 #289
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62718517
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:24 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij een meegaande persoonlijkheid hebt, iemand die niet swayed maar ook niet de orde tegengaat, jij ziet het gewoon wel aan.
Maar er zijn ook mensen die actief iets willen doen, en die mensen worden hier tegengewerkt op een wel erg smerige wijze.
Wat wil jij dan doen en hoe wordt je daarin tegengewerkt?
pi_62718586
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:21 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Mmm ik vraag me af of je begrepen had wat ik probeerde te zeggen. Of misschien kan ik het niet goed volgen.
Hoe dan ook het is bekent dat ook de kerk en geloven in het algemeen instrumenten zijn die zich bewezen hebben met de verdeling van goederen en macht en wat meer bezig te houden. Misschien is het helderder als je in het verleden kijkt hoe het een "samenzwering" was. Maar waarom zou dat nu anders zijn? Ik heb het over de instituties niet over religeusiteit btw.
Het gaat om de essentie, de symboliek, de boodschap, je kan altijd kiezen hoe je iets benaderd, je kan zelf kiezen hoe je de wereld ziet.

De boodschap in dat fillmpje is niet religeus overigens, het gaat mij wat je van de boodschap zelf vindt in dat filmpje.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:28:53 #291
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62718590
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:20 schreef Slang_van_God het volgende:
Maar ik zou graag de complottheoristen willen vragen wat ze van de boodschap vinden die dit filmpje uitdraagt.

De boodschap wordt duidelijk gemaakt door o.a de beelden in het filmpje.

Ik ben erg nieuwschierig wat jullie ervan vinden.

Graag ontvang ik er reacties op, hier nogmaals het filmpje.

Helemaal mee eens! Echter kennis opdoen hoeft geen angst te scheppen. Ik denk te weten dat er iets aan komt waar niemand vrolijk van wordt MAAR ben er niet meer bang voor. Het is niet een of/of situatie. Ik kan denken dat er pijn op de weg komt en mij er op voorbereiden maar niet bang zijn. Ik ben niet bang voor de dood, dood is ook maar een volgende stap in de ervaring die we hier allemaal collectief ervaren. Liever zou ik hebben dat het allemaal goed en lief was in de wereld maar de collectieve realiteit is nou eenmaal niet zo. Dus kies het positieve maar steek je kop niet in het zand. Je kan het meest goed doen door voorbereidt door het leven te gaan.
Vrijheid
pi_62718598
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:27 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Wat wil jij dan doen en hoe wordt je daarin tegengewerkt?
1- dat gaat je geen zak aan.
2- door mensen te denigreren tot het hebben van een psychische handicap (ik edit het even, want er stond eerst afwijking, en zo is het ook eigenlijk want wat afwijkt is blijkbaar minder op de ladder, oftewel gehandicapped in deze maatschappij), ik snap best dat dit een defensiemechanisme is van de algemeen geaccepteerde realiteit en dat ga ik weer tegen door wat deurtjes te openen over wat psychiatrie en realiteit werkelijk inhoud.
don't sleep.
pi_62718625
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:23 schreef Houtworm het volgende:
Nee je moet jezelf helemaal niet op die manier laten afschilderen. Maar jouw opstelling tegenover andersdenkenden doet dat wel.
Als meneer de topicstarter zijn topic op een iets volwassenere manier had aangepakt, had dit nog ergens iets van een discussie kunnen worden.

Ik heb het zeker niet tegen alle andersdenkenden zolang zij ons ook respectvol behandelen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:32:33 #294
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62718717
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:46 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Lieve schat er is meer armoede in dit land dan je denkt, er zijn duizenden mensen die mischien net 10 euro per week te besteden hebben aan eten, tienduizenden die bij de lege knip en de voedselbank komen..
Hoe kom jij erbij dat het economisch zo goed gaat met nederland? Je gelooft toch niet in die cijfers van de geus en het pro europa/euro geleuter van jan peter? Daar klopt geen zak van. Praat maar eens met de van dagen en overige mensen op straat hoe het staat met de "rijkdom" van nederland.
Je gaat voorbij aan het punt. Het simpele feit is dat nooit in de geschiedenis van de mensheid een bestaan zo zorgeloos was met zoveel vrije tijd als nu. Jij wilt een relatief kleine groep representatief stellen, maar dat heeft niets met realistisch zijn te maken maar enkel met jezelf overtuigen van je eigen gelijk. Kijk nou gewoon eens een keertje naar de geschiedenis en de rest van de wereld voor een beter perspectief om te beoordelen hoe de dingen ervoor staan in ons kikkerlandje.

Er is niets zo clichématig als roeptoeteren dat het allemaal zo erg is. Dat is werkelijk van alle tijden, in de 16e eeuw deed men dat ook al. In de Romeinse tijd ook. Het is net zoiets als klagen over 'de jeugd van tegenwoordig'.
quote:
Vrij kritiek uiten, zeg dat maar tegen hoe protesten volledig georchestreerd dienen te worden, je mag protesteren maar binnen de lijntjes omringt door politie en daarna mag je weer naar huis voordat do you think you can dance begint, lekker pizza eten etc.. De irak demonstraties waren daar een goed voorbeeld van.
Wat heb je in godsnaam aan kritiek uiten, wat heb je uberhaupt aan een mening als je toch geen invloed hebt op het beleid (dat vanuit corporaties aangestuurd wordt, denk maar niet dat er zoiets als democratie bestaat jongen.)
Wat ben je toch weer lekker defaitistisch ingesteld. Het zegt wel wat over je mentaliteit. Verantwoordelijkheden en schulden schuif je zo wel makkelijk naast je neer he? Iedereen kan invloed uitoefenen op beleidsvorming, de vraag is in hoeverre je bereid bent daar wat voor te doen. Er zijn talloze lobbygroepen en belangenverenigingen die concrete zaken bereiken, en die daar aanzienlijke moeite in steken om resultaten te behalen. Het komt ze niet aanwaaien, maar voor de meeste mensen is actief actievoeren een te hoge drempel. Een last die ze niet willen dragen, want het moet vooral in het veilige blijven.
quote:

[..]

Waar vergelijk jij het nu mee? Het vernuft van de wetenschap en technologie is geen maatstaaf voor beter, op veel gebieden is het zelfs slechter. Neem de mobiele telefoon of magnetrons als voorbeeld. Die apparaten zijn nogal destructief voor het lichaam. Sure, je hebt op bepaalde gronden dan een evolutie ten opzichte van vroeger maar om daarmee direct te stellen dat iedereen er vooruit op is gegaan ..gaat voorbij aan de realiteit van alledag. Vergeet niet dat veel mensen nieteens die dingen kunnen betalen.
Ik vergelijk de toestand van nu met die van in het verleden, en met de toestand in de rest van de wereld. Technologische ontwikkelingen zijn daar een onderdeel van. Mobiliteit is nog nooit zo hoog geweest, in belangrijke mate dankzij de techniek.
quote:

[..]

Jij moest eens weten wat ik allemaal heb gedaan, doe en nog zal doen. Maar dat gaat je verder niks aan vriend.
De vraag is wat doe jij? Waar ben jij nu werkelijk mee bezig met je leventje.
Ik ben lekker oppervlakkig van het leven aan het genieten . Tussendoor tracht ik de wetenschap te verbreden door modellen te ontwerpen voor financiele producten die bedrijven en consumenten in staat stellen om betere beslissingen te nemen en de risico's van die beslissingen beter in kaart te brengen. Verder ga ik af en toe in debat met politici en ga ik een keer per jaar op pad met gehandicapten om ze een leuke dag te bezorgen en mijn schuldgevoel naar de samenleving af te lossen .
pi_62718751
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Als meneer de topicstarter zijn topic op een iets volwassenere manier had aangepakt, had dit nog ergens iets van een discussie kunnen worden.

Ik heb het zeker niet tegen alle andersdenkenden zolang zij ons ook respectvol behandelen.
Het is kritisch en uitdagend opgezet, maar dat mag toch?
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:34:42 #296
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62718781
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:29 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

1- dat gaat je geen zak aan.
2- door mensen te denigreren tot het hebben van een psychische handicap (ik edit het even, want er stond eerst afwijking, en zo is het ook eigenlijk want wat afwijkt is blijkbaar minder op de ladder, oftewel gehandicapped in deze maatschappij), ik snap best dat dit een defensiemechanisme is van de algemeen geaccepteerde realiteit en dat ga ik weer tegen door wat deurtjes te openen over wat psychiatrie en realiteit werkelijk inhoud.
Je wilt iets bereiken maar niemand mag weten wat? Apart.

Als je je al laat tegenhouden door een paar mensen die een andere mening hebben en vinden dat je gek bent zul je niet veel bereiken in het leven. Toch wat meer doorzettingsvermogen kweken raad ik je aan.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:35:26 #297
225968 Houtworm
I love Wood
pi_62718806
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik zie jou niet alleen in dit topic als een gebeten hond gedragen. Dat doe je ook in andere discusies.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:36:31 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62718834
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:24 schreef Vedanta_veri het volgende:
Neuh, ik zie echter wel dat we hier met te weinig mensen zijn om iets te betekenen op het moment. Wees realistisch. Wil je iets doen? Doe het dan niet op Internet waar je geregistreerd bent en met gemak opgespoord kan worden voor je een gevaar kan zijn. Of heb je de illusie dat internet anoniem is? Kijk in je eigen omgeving en maak een klein groepje die bereidt is om uit de maatschappij te stappen mocht het nodig zijn. Als jij het doet en nog een paar miljoen mensen hebben hetzelfde idee krijg je mensen bij elkaar die enige weerstand kunnen bieden. Of blijf binnen de maatschappij en biedt vanuit daar weerstand op welke manier dan ook. Laat je niet bang maken want dat is het doel, dat jij een bang of woedend persoon wordt die fouten maakt.
Vrijheid
pi_62718835
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het punt. Het simpele feit is dat nooit in de geschiedenis van de mensheid een bestaan zo zorgeloos was met zoveel vrije tijd als nu. Jij wilt een relatief kleine groep representatief stellen, maar dat heeft niets met realistisch zijn te maken maar enkel met jezelf overtuigen van je eigen gelijk. Kijk nou gewoon eens een keertje naar de geschiedenis en de rest van de wereld voor een beter perspectief om te beoordelen hoe de dingen ervoor staan in ons kikkerlandje.

Er is niets zo clichématig als roeptoeteren dat het allemaal zo erg is. Dat is werkelijk van alle tijden, in de 16e eeuw deed men dat ook al. In de Romeinse tijd ook. Het is net zoiets als klagen over 'de jeugd van tegenwoordig'.
[..]

Wat ben je toch weer lekker defaitistisch ingesteld. Het zegt wel wat over je mentaliteit. Verantwoordelijkheden en schulden schuif je zo wel makkelijk naast je neer he? Iedereen kan invloed uitoefenen op beleidsvorming, de vraag is in hoeverre je bereid bent daar wat voor te doen. Er zijn talloze lobbygroepen en belangenverenigingen die concrete zaken bereiken, en die daar aanzienlijke moeite in steken om resultaten te behalen. Het komt ze niet aanwaaien, maar voor de meeste mensen is actief actievoeren een te hoge drempel. Een last die ze niet willen dragen, want het moet vooral in het veilige blijven.
[..]

Ik vergelijk de toestand van nu met die van in het verleden, en met de toestand in de rest van de wereld. Technologische ontwikkelingen zijn daar een onderdeel van. Mobiliteit is nog nooit zo hoog geweest, in belangrijke mate dankzij de techniek.
[..]

Ik ben lekker oppervlakkig van het leven aan het genieten . Tussendoor tracht ik de wetenschap te verbreden door modellen te ontwerpen voor financiele producten die bedrijven en consumenten in staat stellen om betere beslissingen te nemen en de risico's van die beslissingen beter in kaart te brengen. Verder ga ik af en toe in debat met politici en ga ik een keer per jaar op pad met gehandicapten om ze een leuke dag te bezorgen en mijn schuldgevoel naar de samenleving af te lossen .
Klasse
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:38:37 #300
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62718895
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:28 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Het gaat om de essentie, de symboliek, de boodschap, je kan altijd kiezen hoe je iets benaderd, je kan zelf kiezen hoe je de wereld ziet.

De boodschap in dat fillmpje is niet religeus overigens, het gaat mij wat je van de boodschap zelf vindt in dat filmpje.
Juist je filmpje in deze context doet me denken aan hoe Vandana Shiva het volgende filmpje afsluit met een hele hoopgevende boodschap...na een aantal wat zware onderwerpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')