Ik vind het juist enigzins verontrustend dat slechts 45% positief tegenover de benoeming van Aboutaleb staat.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:53 schreef Vinboy het volgende:
Op peil.nl is een onderzoek te lezen over de benoeming van Aboutaleb 45% is positief en 28% is negatief terwijl 26% neutraal is. Ik weet niet waar ze dit onderzoek gehouden hebben maar zeker niet in de Rotterdamse cafés want daar hoorde ik maar een klein deel van de mensen zich positief uitlaten over de nieuwe burgervader.
Het onderzoek is te lezen op www.peil.nl
Ik vind het nog best veel.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind het juist enigzins verontrustend dat slechts 45% positief tegenover de benoeming van Aboutaleb staat.
Maar alle redenen om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn, zijn gebaseerd op onderbuikgevoelens (dubbel paspoort en Marokkanen kwestie) of irrationele argumenten (wéér een PvdA burgemeester in een grote stad), dan vind ik 55% die twijfelt of niet met de benoeming eens is toch best veel.quote:
28 is negatief, daar moet je vooral naar kijken. De rest geeft hem het voordeel van de twijfel, ruime meerderheid dus.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar alle redenen om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn, zijn gebaseerd op onderbuikgevoelens (dubbel paspoort en Marokkanen kwestie) of irrationele argumenten (wéér een PvdA burgemeester in een grote stad), dan vind ik 55% die twijfelt of niet met de benoeming eens is toch best veel.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.
Marokkanen kunnen sowieso hun nationaliteit nooit opgeven, en dus zouden als Wilders het wil geen enkele Marokkaan de politiek in kunnen. En trouwens Grieken ook niet, en een 20 tal andere landen.
Maar de PVV moet weer wat te schreeuwen hebben.
Eensch.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.
Marokkanen kunnen sowieso hun nationaliteit nooit opgeven, en dus zouden als Wilders het wil geen enkele Marokkaan de politiek in kunnen. En trouwens Grieken ook niet, en een 20 tal andere landen.
Maar de PVV moet weer wat te schreeuwen hebben.
Apart zeg.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar alle redenen om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn, zijn gebaseerd op onderbuikgevoelens (dubbel paspoort en Marokkanen kwestie) of irrationele argumenten (wéér een PvdA burgemeester in een grote stad), dan vind ik 55% die twijfelt of niet met de benoeming eens is toch best veel.
Goh zeg. Heb je dat helemaal zelf uitgedokterd op een boerenfeestje?quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:55 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een dubbel paspoort is gewoon toegestaan, dus de PVV moet ophouden met zeiken.
Goh zeg. Heb je dat helemaal zelf uitgedokterd op een boerenfeestje?quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:55 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een dubbel paspoort is gewoon toegestaan, dus de PVV moet ophouden met zeiken.
Verontrustend?quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind het juist enigzins verontrustend dat slechts 45% positief tegenover de benoeming van Aboutaleb staat.
Schijnbaar heeft een groter gedeelte van de Nederlanders moeite met het feit dat een Marokkaan burgemeester wordt, of dat een PvdA-er burgemeester wordt, dan dat ik had verwacht.
Maar als Rotterdam had gekozen voor een CDA-er omdat er nu eenmaal al zoveel PvdA-burgemeesters zijn dan was het ook weer niet goed geweest want op dergelijke gronden mag je niet kiezen voor zo'n belangrijke functie.
En dat domme volk van de pvv heeft nog steeds niet door dat ze voor dat dubbele paspoort verhaal niet in de 2de kamer moeten zijn,maar in Marokko, die staan immers niet toe dat je je Marrokkaanse paspoort inlevert.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:55 schreef -Marcel het volgende:
De Tweede Kamer heeft geen enkele behoefte aan een debat over de voordracht van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) als burgemeester van Rotterdam. De PVV vroeg vandaag een spoeddebat aan, maar kreeg daarvoor geen enkele steun.
Geen Kamerdebat over voordracht Aboutaleb
Jammer voor de nietsnutten dat er wel wat beters te doen valt dan dubbele paspoorten verbieden.
Ik vind jou nog stommer omdat je het verband niet ziet tussen oorzaak en gevolg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:33 schreef ethiraseth het volgende:
Het is me wat, de landelijke regering wilt niet debatteren over een gemeentelijk besluit.![]()
Stomme PVV moet eens leren waar hun werkterrein ligt, want ze begeven zich telkens op het terrein van de gemeente.
Volgens mij worden burgemeesters nog altijd door de Kroon benoemd hoorquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:33 schreef ethiraseth het volgende:
Het is me wat, de landelijke regering wilt niet debatteren over een gemeentelijk besluit.![]()
Stomme PVV moet eens leren waar hun werkterrein ligt, want ze begeven zich telkens op het terrein van de gemeente.
Borrelpraat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:29 schreef Sakura het volgende:
[..]
En dat domme volk van de pvv heeft nog steeds niet door dat ze voor dat dubbele paspoort verhaal niet in de 2de kamer moeten zijn,maar in Marokko, die staan immers niet toe dat je je Marrokkaanse paspoort inlevert.
Sterker nog, zelfs als je hier geboren en getogen bent en toevallig Marrokkaanse ouders hebt, krijg je een Marrokkaans paspoort opgedrongen.
pvv![]()
![]()
Waarom is 'weer een PvdA burgemeester in een grote stad' een irrationeel argument?'quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat dat er niet toe doet. Het gaat om z'n kwaliteiten, en dat staat los van de politieke voorkeur van de persoon in kwestie naar mijn mening.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:37 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waarom is 'weer een PvdA burgemeester in een grote stad' een irrationeel argument?'
Jij kan het weten.quote:
De benoeming wel, de voordracht niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volgens mij worden burgemeesters nog altijd door de Kroon benoemd hoor
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:33 schreef ethiraseth het volgende:
Omdat iedereen altijd tegen positieve discriminatie is met het idee "de juiste man op de juiste plaats"?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:37 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waarom is 'weer een PvdA burgemeester in een grote stad' een irrationeel argument?'
Moet ik hier eigenlijk wel op reageren?quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:33 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Verontrustend?
Je zou er zelf mee eens zijn als Kim Yong burgemeester zou zijn.
Verrassend, nu is dat vodje papier ineens wel belangrijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:42 schreef _MRK_ het volgende:
[..]
Moet ik hier eigenlijk wel op reageren?Sinds wanneer heeft Kim Yong een Nederlands paspoort en woont hij in Nederland?
Nog nooit van "druk uitoefenen" gehoord?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:17 schreef SCH het volgende:
Goed dat Sorensen tot bezinning is gekomen al blijven het absurde uitspraken waarvoor hij eigenlijk zou moeten aftreden. Om je nu te verschuilen achter "ik was woedend", en "het volk denkt ook zo" - is treurig. Bovendien zegt hij dat helemaal zichzelf was toen hij dat zei wat het pas echt erg en verontrustend maakt.
Met racistische opmerkingen? Dat hoort een volksvertegenwoordiger niet te doen. Hij heeft het terug genomen maar wat mij betreft veel te laat.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:46 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Nog nooit van "druk uitoefenen" gehoord?
Ok, bij lokale politiek maakt ideologie vaak minder uit, maar ik vind wel degelijk dat politieke kleur van invloed is op kwaliteiten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat dat er niet toe doet. Het gaat om z'n kwaliteiten, en dat staat los van de politieke voorkeur van de persoon in kwestie naar mijn mening.
Als Gerd Leers beter was geweest was hij het geworden en dat is een CDA-er. Maar de commissie die hierover heeft besloten heeft anders beslist.
Politieke kleur is niet hetzelfde als huidskleur.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat iedereen altijd tegen positieve discriminatie is met het idee "de juiste man op de juiste plaats"?
Ik denk ook omdat het CDA wat betreft burgemeestersposten bepaald niet mag klagen.
Wat is daar verrassend aan ? Natuurlijk is het hebben van dat Nederlandse vodje wel belangrijk, dat moet je hebben, anders mag je niet mee doen in de Nederlandse politiek, wat je voor de rest nog hebt aan vodjes papier, dat is hetgeen wat onbelangrijk is ..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Verrassend, nu is dat vodje papier ineens wel belangrijk?
nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:40 schreef arjan1212 het volgende:
wanneer is dat debat?
Een burgemeester is geen politicus, maar een bestuurder, dus net zo min relevant.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:54 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Politieke kleur is niet hetzelfde als huidskleur.
Een motie moet ondersteund worden door minstens 5 Kamerleden (deze hoeven overigens niet per se allemaal voor de motie te zijn), voor een spoeddebat is de ondersteuning van minstens 30 Kamerleden nodig. Voor een amendement is ondersteuning van 1 Kamerlid, de indiener, voldoende.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Voor het indienen van een motie heb je 9 zetels nodig, voor het houden van een spoeddebat 30 zetels
Die lijkt vooral door zijn eigen partij bij monde van Pastors en van Sluis uitgeoefend te zijn dan. Die zien Aboutaleb namelijk wel zitten. Met name van Sluis had geen goed woord over voor de manier waarop Sorensen meende te moeten reageren.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:46 schreef sgeitgeit het volgende:
Nog nooit van "druk uitoefenen" gehoord?
Oh mijn god. Bloemlezing!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorensen reageert wel vaker primair en wijzijgt dat naderhand, toen LR nog een forum had waar hij op postte was dat schering en inslag.
Misschien moet dat maar eens veranderen dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een burgemeester is geen politicus, maar een bestuurder, dus net zo min relevant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |