Ik zat er op te wachten..... natuurlijk gaan ze dan weer klagen dat ie twee nationaliteiten heeft en dat soort onzin.....quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:26 schreef Superfast het volgende:
AMSTERDAM - De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.
Goed..?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten..... natuurlijk gaan ze dan weer klagen dat ie twee nationaliteiten heeft en dat soort onzin.....
Doet een Marokkaan eindelijk iets goeds, zoals het schoppen tot burgemeester na een respectabele carrière in de politiek, is het nog niet goed.
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:39 schreef damian5700 het volgende:
Het gaat niet zozeer over Aboutaleb, maar (weer) over de vraag of het wenselijk is, dat iemand in een overheidsfunctie een dubbele nationaliteit zou moeten hebben en daarmee de schijn van een dubbele loyaliteit.
Hoe zit het eigenlijkin de VS heeft schwarzenegger nog steeds zijn oostenrijkse paspoort?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten..... natuurlijk gaan ze dan weer klagen dat ie twee nationaliteiten heeft en dat soort onzin.....
Doet een Marokkaan eindelijk iets goeds, zoals het schoppen tot burgemeester na een respectabele carrière in de politiek, is het nog niet goed.
Yup. In ieder geval de Oostenrijkse nationaliteit, let er op dat het een wezenlijk verschil is.... je kunt namelijk nog steeds de nationaliteit van een land hebben, ook al heb je geen paspoort van dat land. Maar volgens mij heeft Ahhnold inderdaad gewoon ook nog een Oostenrijks paspoort.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het eigenlijkin de VS heeft schwarzenegger nog steeds zijn oostenrijkse paspoort?
In Nederland is daar is daar ver voor de PVV discussie over geweest en het systeem is al een aantal keer veranderd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.
Marokkanen kunnen sowieso hun nationaliteit nooit opgeven, en dus zouden als Wilders het wil geen enkele Marokkaan de politiek in kunnen. En trouwens Grieken ook niet, en een 20 tal andere landen.
Maar de PVV moet weer wat te schreeuwen hebben.
quote:Een Egyptisch parlementslid heeft zijn zetel moeten opgeven omdat hij naast de Egyptische nationaliteit tot voor kort ook een Nederlands paspoort had. In een telefonisch gesprek zei Ilhami Agina hiertoe te hebben besloten "omdat oppositieleden maar bleven zeuren over mijn dubbele nationaliteit".
De Egyptische wet verbiedt volksvertegenwoordigers naast de Egyptische nog andere nationaliteiten te hebben. "Dat is bedoeld om te vermijden dat Egyptische parlementariërs stiekem ook bijvoorbeeld Israëli kunnen zijn, maar dat kun je natuurlijk niet zo specifiek in de wet opnemen. Daarom is er een algemeen verbod ingesteld," reageert Agina in het Nederlands. "Het gaat om de vraag aan welk land je loyaal bent in geval van oorlog of conflict. Met Nederland is dat natuurlijk niet voor te stellen, maar de wet is de wet."
Valse verklaring
Agina zegt de wet niet te bestrijden. Hij is ervan op de hoogte dat de discussie over dubbele nationaliteiten van kabinetsleden en volksvertegenwoordigers ook in Nederland wordt gevoerd. "Het is niet zo vreemd dat daar vragen over zijn," meent hij.
Oppositieleden en de Egyptische pers hadden Agina ervan beschuldigd dat hij zijn Nederlandse nationaliteit geheim had proberen te houden. Volgens Gamal Zahran, een onafhankelijke parlementariër die het luidruchtigst bezwaar maakte, heeft Agina willens en wetens een valse verklaring afgelegd om aan de verkiezingen te mogen meedoen.
Iemand die Fleur heet neem ik al niet serieus, maar als je dan ook nog bij de PVV zitquote:PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema
Nee, maar in de westerse wereld zijn de meeste landen intussen wel zover dat het veel handiger is om de dubbele nationaliteit te accepteren. In Europa zijn eigenlijk Nederland, Belgie en Denemarken de laatste landen waar het als een "probleem" wordt gezien, en Belgie heeft intussen de wet aangepast om het weer toe te laten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:09 schreef damian5700 het volgende:
In Nederland is daar is daar ver voor de PVV discussie over geweest en het systeem is al een aantal keer veranderd.
In de wereld is er geen bepaalde consensus hoe ieder land deze issue zou moeten aanpakken.
A. Waarom niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:09 schreef Superfast het volgende:
Dubbele nationaliteit vind ik voor iemand in een bestuurs-functie wel degelijk van belang.
Je kunt niet een gemeente in Nederland leiden en ondertussen je Marokkaanse nationaliteit niet willen opgeven
Omdat in het verleden daar vervelende dingen mee zijn gebeurd zoals die agent van Marokkaanse komaf die bleek gegevens door te spelen naar Marokko dus werkt de publieke opinie tegen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:14 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
A. Waarom niet?
B. Al zou het hij het willen, zou het waarschijnlijk nog niet gaan (gebeurd schijnbaar alleen bij hoge uitzondering).
Zo mee eens. En aan de andere kant vind ik het terecht dat er bedenkingen zijn bij dubbele nationaliteit van een overheidsfunctionaris, want helemaal kosher vind ik dat ook niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat Nederland historisch gezien heel anders in elkaar zit dan de VSquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat sentiment ook meer te maken met het feit dat men meer "anti-moslim" of "anti-Marokkaan" is dan men eigenlijk "anti dubbele paspoorten" is. Het is niet de eerste keer dat ik hoor in discussies hier op FOK dat wanneer ik vermeldt dat ik als Nederlander geboren ben en vervolgens ook de Amerikaanse nationaliteit heb aangenomen dat dat dan "anders" is. Ik zou dat dan WEL mogen, maar die Marokkanen..... nee, die niet natuurlijk, "want dat hoort niet".
Gozer onder de noemer van discriminatie heeft de regering jaaaaaaarenlang allerlei fucked up gedrag toegestaan en er niets aan gedaan en nu zitten we met de gevolgen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is precies waarom ik nooit op de PVV zal stemmen. Problemen met Marokkaans straattuig aanpakken: oké. Problemen benoemen en daarbij wat krachtige termen gebruiken: vooruit. Maar wat de PVV hier doet, is zoeken naar problemen die er niet zijn. Rotterdam krijgt ongetwijfeld een prima burgemeester aan Aboutaleb. Om die man een dergelijke functie alleen te ontzeggen omdat hij toevallig ook een Marokkaans paspoort heeft, is loepzuivere discriminatie.
Voordat je mij gaat uitleggen hoe het allemaal zit, verwijs ik je even naar mijn reacties in diverse topics over de overlast van Marokkaans straattuig, inclusief het topic 'Gouda is overal' dat ik notabene zélf heb geopend.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:41 schreef Superfast het volgende:
Gozer onder de noemer van discriminatie heeft de regering jaaaaaaarenlang allerlei fucked up gedrag toegestaan en er niets aan gedaan en nu zitten we met de gevolgen. Vraag in Gouda of elke willekeurige gemeente waar Marokkanen veel voorkomen hoe mensen erover denken en je zult eenduidende antwoorden krijgenWilders gaat de komende verkiezingen weer zetels winnen mark my words
![]()
Natuurlijk flinke bull of crap. Jij extrapoleert de bezwaren van de PVV en een deel van haar achterban op de gehele situatie in Nederland, terwijl het simpelweg onomstotelijk is, dat burgers in overheidsfuncties meervoudige nationaliteit op na kunnen houden.quote:
Ik moet vaststellen, dat deze inbreng ultiem verheffend is. Ga zo door!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 05:24 schreef Pugg het volgende:
De druiven zijn zeer zuur bij die ultra rechtse rukkers, hebben nog nooit een zinnige inbreng gehad in welk debat dan ook.
Mwah... Buiten Servie en dergelijke sfeervolle contreien laat toch niemand z'n loyaliteit meer afhangen van z'n paspoort...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:25 schreef Manono het volgende:
[..]
Zo mee eens. En aan de andere kant vind ik het terecht dat er bedenkingen zijn bij dubbele nationaliteit van een overheidsfunctionaris, want helemaal kosher vind ik dat ook niet.
Zo had het gekund, als Wilders en z'n PVV waren wat ze zeggen dat ze zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voordat je mij gaat uitleggen hoe het allemaal zit, verwijs ik je even naar mijn reacties in diverse topics over de overlast van Marokkaans straattuig, inclusief het topic 'Gouda is overal' dat ik notabene zélf heb geopend.
Dat er misstanden zijn in tal van steden, is een keihard feit. Dat er veel te soft is opgetreden ook. Maar dat valt de persoon Aboutaleb niet aan te rekenen. Dat de PVV een punt maakt van Marokkaans straattuig, vind ik uitstekend. Maar Aboutaleb is juist een Marokkaan die het in Nederland voorbeeldig doet: een rolmodel. Iemand die zich heeft opgewerkt tot burgemeester van een belangrijke stad in dit land. Zoiets moet je niet afkraken of kapot proberen te maken, maar juist als voorbeeld stellen: ZO kan het ook!
Onderbouw jij dan eens waarom Zarkozy Frankrijk niet kan runnen met ook de Hongaarse nationaliteit, waarom Madelain Allbright geen goede Secretary of State kon zijn met ook de Tsjechische nationaliteit, en waarom de Aboutaleb geen goede burgemeester zou kunnen zijn met ook de Marokkaanse nationaliteit?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:27 schreef damian5700 het volgende:
Natuurlijk flinke bull of crap.
quote:Ben jij soms een despootje of zo?
Frankrijk en Engeland niet. En in het eerste land kan iemand met ook de Hongaarse nationaliteit President worden, en in het tweede land kan iemand met ook de Pakistaanse nationaliteit deelnemen aan het House of Lords.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:25 schreef Vodkadruppel het volgende:
Je vergeet wel dat Nederland historisch gezien heel anders in elkaar zit dan de VS
qua immigranten.
Blijkbaar kan dit in andere landen prima. Waarom zou dat in Nederland niet goed kunnen gaan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:09 schreef Superfast het volgende:
Dubbele nationaliteit vind ik voor iemand in een bestuurs-functie wel degelijk van belang.
Je kunt niet een gemeente in Nederland leiden en ondertussen je Marokkaanse nationaliteit niet willen opgeven
Wat is de logica daaraan als ik vaststel, dat jij stelt, dat een andere systeem dan het toestaan van meervoudige nationaliteit onzin is, terwijl verschillende landen er andere systemen op na houden en dichterbij Nederland al vaker het systeem heeft gewisseld?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Onderbouw jij dan eens waarom Zarkozy Frankrijk niet kan runnen met ook de Hongaarse nationaliteit, waarom Madelain Allbright geen goede Secretary of State kon zijn met ook de Tsjechische nationaliteit, en waarom de Aboutaleb geen goede burgemeester zou kunnen zijn met ook de Marokkaanse nationaliteit?
[..]
Uh, Aboutaleb komt uit Den Haag, hij is wethouder in Amsterdam geweest maar komt daar niet vandaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:26 schreef Superfast het volgende:
Waarom nou weer een burgervader die én Marokkaans is én ook nog eens uit Amsterdam afkomstig![]()
Ja, omdat het zoveel zoden aan de dijk zette de vorige keer (toen Aboutaleb staatssecretaris werdt dus). Wilders kost de belastingbetaler meer geld met zijn onzin vragen in de Kamer dan 1000 uitkeringstrekkers.quote:Terecht dat Wilders hierover kamervragen gaat stellen
Oh? Zoek eens op wie Baruch Spinoza was? Wij hebben een 200 jaar voorsprong op de VS van immigratie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:25 schreef Vodkadruppel het volgende:
Je vergeet wel dat Nederland historisch gezien heel anders in elkaar zit dan de VS
qua immigranten.
Eens. Wat zat die Sorensen toch dom te lullen bij Nova gisteravond. Die PvdA-mocro had veel betere argumenten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is precies waarom ik nooit op de PVV zal stemmen. Problemen met Marokkaans straattuig aanpakken: oké. Problemen benoemen en daarbij wat krachtige termen gebruiken: vooruit. Maar wat de PVV hier doet, is zoeken naar problemen die er niet zijn. Rotterdam krijgt ongetwijfeld een prima burgemeester aan Aboutaleb. Om die man een dergelijke functie alleen te ontzeggen omdat hij toevallig ook een Marokkaans paspoort heeft, is loepzuivere discriminatie.
De gemeenteraad draagt iemand voor, en de Minister van Binnenlandse Zaken en de Koningin benoemt de burgemeester. In theorie kunnen deze 2 de voordracht overrulen maar dat zal niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef Nielsch het volgende:
Het kiezen van een burgemeester is de taak van de gemeenteraad.
Klopt, maar Fleur Agema is niet de Minister van BZK en ook niet de Koningin. Oftewel, ze heeft hier niets over te zeggen en ze moet zich dan ook verre houden van taken die zijn toegewezen aan de gemeenteraad. Straks meent ze ook nog te kunnen bepalen naar welke school ik mijn kinderen moet sturen, of iets dergelijks. Wellicht wat vergezocht, maar als het hier al begint vraag ik me af waar de PVV ophoudt. Een voor de vrijheid gevaarlijk clubje mensen, dat is het.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De gemeenteraad draagt iemand voor, en de Minister van Binnenlandse Zaken en de Koningin benoemt de burgemeester. In theorie kunnen deze 2 de voordracht overrulen maar dat zal niet zo snel gebeuren.
Heeeeeeeeeel theoretisch gezien zou de 2e Kamer een motie kunnen aannemen (stel gedragen door de meeste partijen), die de Minister oproept de voordracht van de Rotterdamse gemeenteraad niet te honoreren en iemand anders te benoemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klopt, maar Fleur Agema is niet de Minister van BZK en ook niet de Koningin. Oftewel, ze heeft hier niets over te zeggen en ze moet zich dan ook verre houden van taken die zijn toegewezen aan de gemeenteraad. Straks meent ze ook nog te kunnen bepalen naar welke school ik mijn kinderen moet sturen, of iets dergelijks. Wellicht wat vergezocht, maar als het hier al begint vraag ik me af waar de PVV ophoudt. Een voor de vrijheid gevaarlijk clubje mensen, dat is het.
Het vreemde is natuurlijk wel dat er meer mensen op Fleur hebben gestemd, dan dat er ooit op Bea hebben gestemd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klopt, maar Fleur Agema is niet de Minister van BZK en ook niet de Koningin. ..
Jawel, maar dat is een compleet andere discussie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het vreemde is natuurlijk wel dat er meer mensen op Fleur hebben gestemd, dan dat er ooit op Bea hebben gestemd.
Zeker te moeilijk om voorbeelden uit westerse landen te zoeken, dus nu maar een midden oosten land opeens als voorbeeld. Moeten we dadelijk ook handen gaan afhakken, homo's ophangen en wat doet men nog meer in die landen waar die rechtse rukkers ook altijd om moeten janken.quote:
Dat is zo. Maar één van de oorzaken van deze storm in een glas water, is natuurlijk wel het "benoemen" van Burgermeester.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is een compleet andere discussie.
Denk niet dat de gemeenteraad van Staphorst een homo gaat voordragen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar één van de oorzaken van deze storm in een glas water, is natuurlijk wel het "benoemen" van Burgermeester.
Ben benieuwd wanneer de eerste Leernicht, Burgervader van Staphorst wordt; of hebben ze die al?
Ik heb daar niet over nagedacht.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker te moeilijk om voorbeelden uit westerse landen te zoeken, dus nu maar een midden oosten land opeens als voorbeeld. Moeten we dadelijk ook handen gaan afhakken, homo's ophangen en wat doet men nog meer in die landen waar die rechtse rukkers ook altijd om moeten janken.
Ik vind het nogal naief om te denken dat een verkiezing van een burgemeester geen problemen zal opleveren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar één van de oorzaken van deze storm in een glas water, is natuurlijk wel het "benoemen" van Burgermeester.
Ben benieuwd wanneer de eerste Leernicht, Burgervader van Staphorst wordt; of hebben ze die al?
Heb je het kaartje bekeken van Maartena, welke landen zo specifiek tegen zijn? En welke landen het wel volledig toestaan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Minder dan de helft van het aantal landen in de wereld heeft een vorm van meervoudige nationaliteit wettelijk toegestaan. En ik benadruk een vorm, aangezien er ook nog eens de nodige varianten bestaan.
Enfin ruim de helft dus niet.
Toch raar dat Leefbaar Rotterdam dan niet meer medestanders had in de raad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:18 schreef JohnDope het volgende:
Buiten de PvdA zit er helemaal niemand te wachten op deze burgemeester cq spion.
Je weet zelf: uiteindelijk bepaalt de Staatspartij alles hier.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch raar dat Leefbaar Rotterdam dan niet meer medestanders had in de raad.
Dat, of jij zit zoals wel vaker weer eens mijilenver van de waarheid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet zelf: uiteindelijk bepaalt de Staatspartij alles hier.
Deze keer in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat, of jij zit zoals wel vaker weer eens mijilenver van de waarheid.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:33 schreef DJKoster het volgende:
En in sommige gevallen kun je niet eens een paspoort inleveren
*zucht* Nederland kan verbieden wat het wil, en doet dat in de praktijk ook, maar als andere landen daar geen boodschap aan hebben dan haalt het niet zo gek veel uit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:17 schreef Gia het volgende:
Ik ben sowieso voorstander van het verbieden van het hebben van meerdere nationaliteiten voor wie dan ook. (Met uitzondering van gemengde huwelijken en diens kinderen)
Dat moge duidelijk zijn.
Oh ja, nog mooier, we gaan een instrument van de Duitse bezetting invoeringquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:37 schreef Gia het volgende:
Maar een loyaliteitsverklaring ondertekenen kan wel.
Nederland heeft tot onlangs ook in het andere rijtje gestaan. Je hebt nu eenmaal verschillende manieren en perspectieven om de zaken rondom nationaliteit te regelen en dat gaat dan niet enkel over een bepaald sentiment of onderbuikgevoel, want daarmee zou je dus de politieke overwegingen destijds daarmee diskwalificeren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je het kaartje bekeken van Maartena, welke landen zo specifiek tegen zijn? En welke landen het wel volledig toestaan?
De landen waar het niet is toegstaan zijn toch niet de gezelligste en meest ontwikkelde landen op deze aardbol, van mij hoeft Nederland zich daar niet zo nodig tussen te scharen.
Laten we een voorbeeld nemen aan die landen waar het wel is toegestaan, en die nog succesvol zijn ook. Hoe kan dat? En dat in de landen waar het niet 'mag' we liever niet zouden zitten?
Och nee, we moeten het gewoon goed vinden dat een Nederlands Marokkaanse politicus gewoon voor twee overheden kan werken!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, nog mooier, we gaan een instrument van de Duitse bezetting invoering
Uh nee? De ambtseed die alle ambtenaren moeten afleggen verbiedt dat namelijk al, daar hebben we helemaal geen 'loyaliteits verklaring' voor nodig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:45 schreef Gia het volgende:
Och nee, we moeten het gewoon goed vinden dat een Nederlands Marokkaanse politicus gewoon voor twee overheden kan werken!
Dat moet dan ook gelden voor mensen, die in Nederland zijn geboren en na een paar dagen de Marokkaanse nationaliteit op hun bordje krijgen. Dan moeten zij ook maar de nederlandse nationaliteit verliezen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:39 schreef Tijger_m het volgende:
Als je een andere nationaliteit aanneemt verlies je de Nederlandse,
Waarom waarom ??? waaromquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat moet dan ook gelden voor mensen, die in Nederland zijn geboren en na een paar dagen de Marokkaanse nationaliteit op hun bordje krijgen. Dan moeten zij ook maar de nederlandse nationaliteit verliezen.
Waarom zou ik wel mijn nationaliteit in moeten leveren als ik, bijvoorbeeld, Italiaan zou willen worden en waarom hoeft een ander dat niet, alleen omdat die een andere nationaliteit in zijn maag gesplitst krijgt?
Dan zijn ze toch gewoon alleen Marokkaan!! Ik zie het probleem niet zo.
Iemand met Spaanse voorouders, die Spanjaard wil blijven, kan ook geen Nederlander zijn, zelf niet als hij/zij hier geboren is. Voor hen is het ook geen probleem om hier te wonen met een verblijfsvergunning.
Dat kan voor al die Marokkanen dus ook.
Ik zie wel voordelen!!
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nederland heeft tot onlangs ook in het andere rijtje gestaan. Je hebt nu eenmaal verschillende manieren en perspectieven om de zaken rondom nationaliteit te regelen en dat gaat niet het niet enkel over een bepaald sentiment of onderbuikgevoel, want daarmee zou je dus de politieke overwegingen destijds daarmee diskwalificeren.
Ik doe daar niet aan mee.
Bovendien is het in Nederland geregeld zoals het thans geregeld is en dat komt niet overeen met het beeld van Maartena, die gewoonweg de politieke opvatting van de PVV en een deel van haar achterban extrapoleert op geheel Nederland, terwijl meervoudige nationaliteit simpelweg is toegestaan en in de gevallen Aboutaleb en Albayrak zonder problemen een overheidsfunctie kunnen bekleden.
Ach, en dus komt het dan ook niet voor? Indirect advies geven aan de marokkaanse koning vind ik wel strijdig met die ambtseed, eigenlijk. (Arib)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh nee? De ambtseed die alle ambtenaren moeten afleggen verbiedt dat namelijk al, daar hebben we helemaal geen 'loyaliteits verklaring' voor nodig.
Nee, dat geldt niet omdat de Nederlandse wet voorziet dat een ieder die in Nederland is geboren een Nederlands staatsburger is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef Gia het volgende:
Dat moet dan ook gelden voor mensen, die in Nederland zijn geboren en na een paar dagen de Marokkaanse nationaliteit op hun bordje krijgen. Dan moeten zij ook maar de nederlandse nationaliteit verliezen.
Omdat het jouw vrije keuze is mischien? Dat noemen we het redelijkheidsbeginsel.quote:Waarom zou ik wel mijn nationaliteit in moeten leveren als ik, bijvoorbeeld, Italiaan zou willen worden en waarom hoeft een ander dat niet, alleen omdat die een andere nationaliteit in zijn maag gesplitst krijgt?
Zie boven.quote:Dan zijn ze toch gewoon alleen Marokkaan!! Ik zie het probleem niet zo.
Een spanjaard heeft geen verblijfsvergunning nodig en alweer, het verschil is vrijwilligheid, jouw Spanjaard kiest ervoor om een Spaans paspoort te hebben. Snap je het nu?quote:Iemand met Spaanse voorouders, die Spanjaard wil blijven, kan ook geen Nederlander zijn, zelf niet als hij/zij hier geboren is. Voor hen is het ook geen probleem om hier te wonen met een verblijfsvergunning.
Ik zie wel voordelen!!
Het is nu eenmaal de verschillende wijze waarop de diverse overheden nationaliteit benaderen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou ik wel mijn nationaliteit in moeten leveren als ik, bijvoorbeeld, Italiaan zou willen worden en waarom hoeft een ander dat niet, alleen omdat die een andere nationaliteit in zijn maag gesplitst krijgt?
Dan zijn ze toch gewoon alleen Marokkaan!! Ik zie het probleem niet zo.
Iemand met Spaanse voorouders, die Spanjaard wil blijven, kan ook geen Nederlander zijn, zelf niet als hij/zij hier geboren is. Voor hen is het ook geen probleem om hier te wonen met een verblijfsvergunning.
Ik zie wel voordelen!!
Of het voor komt of niet is irrelevant, schending van de ambtseed is een grond om iemand te verwijderen uit zijn of haar positie en kan leiden tot strafrechterlijke vervolging.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef Gia het volgende:
Ach, en dus komt het dan ook niet voor? Indirect advies geven aan de marokkaanse koning vind ik wel strijdig met die ambtseed, eigenlijk. (Arib)
Het antecedentenonderzoek in de Verenigde Staten is voor mensen met meervoudige nationaliteit zwaarder als voor native Americans met een nationaliteit. Er is toch wel een verschillende benadering.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.
Trouwens, eerder in dit topic haalde je EGYPTE aan als land wat ook geen dubbele nationaliteiten duld. Een dictatuur verdorie, net als een groot deel van de landen waar een dubbele nationaliteit niet mag, of het zijn veelal Islamitische staten.
En in al die landen waar een dubbele nationaliteit wel is toegestaan, en waar mensen met een dubbele nationaliteit het nog ver kunnen schoppen in de politiek, zoals Arnie in de VS, hebben naar mijn weet geen last van problemen dat deze mensen 'stiekem' ook nog de regering van land van herkomst dienen.
Waar heeft Aboutaleb een advies gegeven met de Marokkaanse koningquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, en dus komt het dan ook niet voor? Indirect advies geven aan de marokkaanse koning vind ik wel strijdig met die ambtseed, eigenlijk. (Arib)
Ik ken toch genoeg Spaanse mensen die hier geboren zijn en gewoon alleen Spanjaard zijn. Nooit Nederlander geweest ook. Normaal gesproken krijg je de nationaliteit van je ouders.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat geldt niet omdat de Nederlandse wet voorziet dat een ieder die in Nederland is geboren een Nederlands staatsburger is.
het is ook hun keuze. Marokko hoeft niet te weten dat er een kind geboren is.quote:Omdat het jouw vrije keuze is mischien? Dat noemen we het redelijkheidsbeginsel.
Dan nog zie ik de noodzaak niet om, hier geboren Marokkanen een Nederlands paspoort te geven. Eén nationaliteit is genoeg. Welke en of dat de eigen keuze is, maakt mij niet uit.quote:Een spanjaard heeft geen verblijfsvergunning nodig en alweer, het verschil is vrijwilligheid, jouw Spanjaard kiest ervoor om een Spaans paspoort te hebben. Snap je het nu?
Het is een grondrecht dat je de Nederlandse nationaliteit mag verkrijgen als je in Nederland geboren bent ongeacht je afkomst.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:01 schreef Gia het volgende:
Dan nog zie ik de noodzaak niet om, hier geboren Marokkanen een Nederlands paspoort te geven. Eén nationaliteit is genoeg. Welke en of dat de eigen keuze is, maakt mij niet uit.
Als Spanjaarden hier als Spanjaard kunnen wonen en werken, kunnen Marokkanen dat ook als Marokkaan.
Ik niet, Meki, tenminste, niet in principe, ik begrijp heus wel dat Marokko niet zonder het geld van de emigranten kan maar dat maakt het nog geen gezonde zaak.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:09 schreef Meki het volgende:
De Marokkaanse koning weigert de paspoorten in te nemen.
En dat kan ik absoluut goed begrijpen.
Punt is dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen opgeven. Wilders wil dus geen Marokkanen in publieke functies, dat is nogal watquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:39 schreef damian5700 het volgende:
Het gaat niet zozeer over Aboutaleb, maar (weer) over de vraag of het wenselijk is, dat iemand in een overheidsfunctie een dubbele nationaliteit zou moeten hebben en daarmee de schijn van een dubbele loyaliteit.
In het geval van Marokko zijn het onderdanen van zowel de koning als de religieus leider.
Dus daar gaan de Kamervragen over, met de intentie om de benoeming van Aboutaleb tegen te houden.
Ik acht de kans zeer klein tot uitgesloten, dat dit daadwerkelijk bewerkstelligd gaat worden.
En Nederlanders van Marokkaanse afkomst (zonder dubbel paspoort dus) zullen dat opeens niet meer doen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:18 schreef Superfast het volgende:
[..]
Omdat in het verleden daar vervelende dingen mee zijn gebeurd zoals die agent van Marokkaanse komaf die bleek gegevens door te spelen naar Marokko dus werkt de publieke opinie tegen.
Daarvoor hebben we een eed of belofte die bewindslieden afleggen. Is dat niet voldoende? Of is dat enkel voldoende voor blanke Nederlanders?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar een loyaliteitsverklaring ondertekenen kan wel.
Voor Wilders is dat heel normaal en zijn aanhang vreet het op, als we niet ooit de NSB hadden gehad dan zou ik zeggen dat Nederland zijn dieptepunt heeft bereikt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:19 schreef du_ke het volgende:
Punt is dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen opgeven. Wilders wil dus geen Marokkanen in publieke functies, dat is nogal wat.
Ik denk dat het meer onze redding is in de toekomst als Nederland verder radicaliseert (o.a Wilders). Waar onze vrijheden worden afgepakt worden. en dat we alsnog een Marokkaanse paspoort hebben en een tehuis.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet, Meki, tenminste, niet in principe, ik begrijp heus wel dat Marokko niet zonder het geld van de emigranten kan maar dat maakt het nog geen gezonde zaak.
Goed plan. Waarom zou je je eigen burgervrijheden veiligstellen als je ook gewoon naar Marokko kan vluchten?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:32 schreef Meki het volgende:
Ik denk dat het meer onze redding is in de toekomst als Nederland verder radicaliseert (o.a Wilders). Waar onze vrijheden worden afgepakt worden. en dat we alsnog een Marokkaanse paspoort hebben en een tehuis.
Als je goed op de les heb geluisterd is Wilders van plan om vrijheden van Moslims in te perkenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:42 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Goed plan. Waarom zou je je eigen burgervrijheden veiligstellen als je ook gewoon naar Marokko kan vluchten?
Sorry maar dat vindt ik een foute insteek. Je bent of een onderdeel van dit land en deze samenleving of niet, Wilders is een marginaal verschijnsel wat weer zal overwaaien maar jouw houding staat volledige integratie alleen maar in de weg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:32 schreef Meki het volgende:
Ik denk dat het meer onze redding is in de toekomst als Nederland verder radicaliseert (o.a Wilders). Waar onze vrijheden worden afgepakt worden. en dat we alsnog een Marokkaanse paspoort hebben en een tehuis.
Het gaat niet om geld maar om de toekomst
Begrijpelijk? Waarom?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:09 schreef Meki het volgende:
De Marokkaanse koning weigert de paspoorten in te nemen.
En dat kan ik absoluut goed begrijpen.
Je hebt gelijk, maar je weet nooit wat de toekomst je aanbiedtquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry maar dat vindt ik een foute insteek. Je bent of een onderdeel van dit land en deze samenleving of niet, Wilders is een marginaal verschijnsel wat weer zal overwaaien maar jouw houding staat volledige integratie alleen maar in de weg.
Dit is niet persoonlijk bedoeld maar het kan wel een legitimatie zijn voor sommigen om maar niet te integreren of een excuus vormen om zich hier niet thuis te voelen. Aboutaleb is het voorbeeld van wat je kan bereiken als je integreert en hard werkt.
Wilders roept zoveel, lekker laten roepen en negeren verder.
In Nederland leven niet alleen Berbers, veel Arabieren, en Soussi's ( Marrakech gate ).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Begrijpelijk? Waarom?
Bovendien is men in Marokko ook de Berbers liever kwijt dan rijk
Ach, mischien doet Wilders nog wel wat hij ooit heeft gezegd...emigreren naar Israel maar ja, dan moet hij echt werken dus dat zo veel geluk zullen we wel niet hebbenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:56 schreef Meki het volgende:
Je hebt gelijk, maar je weet nooit wat de toekomst je aanbiedt
Je ontzegt dan de facto een gehele bevolkingsgroep bepaalde politieke rechten door hun afkomst; ja, dat vind ik best eng.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken toch genoeg Spaanse mensen die hier geboren zijn en gewoon alleen Spanjaard zijn. Nooit Nederlander geweest ook. Normaal gesproken krijg je de nationaliteit van je ouders.
[..]
het is ook hun keuze. Marokko hoeft niet te weten dat er een kind geboren is.
[..]
Dan nog zie ik de noodzaak niet om, hier geboren Marokkanen een Nederlands paspoort te geven. Eén nationaliteit is genoeg. Welke en of dat de eigen keuze is, maakt mij niet uit.
Als Spanjaarden hier als Spanjaard kunnen wonen en werken, kunnen Marokkanen dat ook als Marokkaan.
Ik acht zulk soort praktijken principieel verwerpelijk, omdat je de belangen van de staat voor de wens van het individu plaatst; mijn inziens zou elk handelingsbekwaam individu ten aller tijden afstand mogen kunnen doen van een zekere nationaliteit, ongeacht hoe het betreffende land daarover denkt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:58 schreef Meki het volgende:
[..]
In Nederland leven niet alleen Berbers, veel Arabieren, en Soussi's ( Marrakech gate ).
Nou omdat Mohammed 6 nadenkt. en tevens is Marokko niet de enige land die het verbiedt.
Da's dus het hele punt, de PVV vindt dat iemand op zijn afkomst moet worden beoordeeld, niet zijn daden. Triest maar waar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die hele paspoortdiscussie gaat toch helemaal nergens over. Al heeft de goede man 33 paspoorten, als ie zijn werk maar goed doet.
Dat is geen argument en geen zekerheid. Al is het maar omdat Franse en Amerikaanse immigranten veel meer dan de arbeidsmigranten in Nederland kiezen voor het idee dat achter de nationaliteit van het land van aankomst staat. Frankrijk en Amerika hebben beiden een erg sterke identiteit, en in Nederland is dat wat onduidelijk. Een Amerikaanse migrant kiest erg duidelijk voor het vrijheidsideaal, Frankrijk staat natuurlijk helemaal bol van de nationalie symboliek. Sarkozy zei zelf (ookal zal het populistisch bedoeld zijn): "l’immigration est une menace, ou un risque, pour l’identité nationale". Zo'n uitspraak zul je niet van elke migrantenzoon verwachten. Verder zijn veel Nederandse migranten gewoon achter hun werkjes aan gaan lopen; ze kozen niet voor een idee of een symbool, maar ze wilden vaak gewoon wat geld verdienen. Niks mis mee verder hoor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.
Dit dus .. en dan vooral dat stukje in het bold ..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
Maar Aboutaleb is juist een Marokkaan die het in Nederland voorbeeldig doet: een rolmodel. Iemand die zich heeft opgewerkt tot burgemeester van een belangrijke stad in dit land. Zoiets moet je niet afkraken of kapot proberen te maken, maar juist als voorbeeld stellen: ZO kan het ook!
Wilders en zijn aanhang willen helemaal niet dat ze meedoen of integreren, ze willen ze weg hebben. Dat lijkt mij toch wel duidelijk zolangzamerhand.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:21 schreef moussie het volgende:
Dit dus .. en dan vooral dat stukje in het bold ..
treurige boodschap, dit soort kamervragen, aan de opgroeiende jeugd .. aan de ene kant gezeik over 'gewoon meedoen' maar oh wee als je dat echt doet
Wat een misselijkmakende vent.quote:''Het is niet slim om een representant te benoemen van een groep die in het hele land, en zeker ook in Rotterdam, zoveel problemen veroorzaakt.'' - Ronald Sørensen
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die hele paspoortdiscussie gaat toch helemaal nergens over. Al heeft de goede man 33 paspoorten, als ie zijn werk maar goed doet.
So what? Wilders is geen president. Is het Nederlandse burgerschap de Marokkanen echt zoveel waard, dan kunnen ze middels politiek en publieke opinie gemakkelijk tegenwicht geven aan Wilders.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:49 schreef Meki het volgende:
Als je goed op de les heb geluisterd is Wilders van plan om vrijheden van Moslims in te perken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |