abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64390908
Hallo,

Ik heb al jaren een rekening bij binck.

Nu ben ik uitgenodigd voor een algemene leden vergadering bij het bedrijf waar ik aandelen in heb.

Nu is er een vereiste: dat ik de aandelen blokeer.

1.Hoe moet ik bij binck aandelen blokkeren en wat zijn de gevolgen(kan ik ze weer deblokkeren)?

daarnaast vroeg ik me af, of het mogelijk is om bepaalde aandelen op naam/ op naam van me bv te zetten? ipv bij binck.

met vriendelijke groet
pi_64391508
Als het goed is heb je een schrijven gekregen om deze te blocken voor de vergadering. Zoniet even Binck bellen en die regelen dat voor je binnen 1 dag! Deblokkeren is na de vergadering. Je kan er dan alleen niet in handelen totdat ze gedeblokkeerd zijn.

Je kan de aandelen overboeken als je wil? Naar een Bv Depot bijvoorbeeld.
pi_64399101
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:43 schreef Drasss het volgende:
Als het goed is heb je een schrijven gekregen om deze te blocken voor de vergadering. Zoniet even Binck bellen en die regelen dat voor je binnen 1 dag! Deblokkeren is na de vergadering. Je kan er dan alleen niet in handelen totdat ze gedeblokkeerd zijn.
bedankt is geregeld.
quote:
Je kan de aandelen overboeken als je wil? Naar een Bv Depot bijvoorbeeld.
Hoe werkt zoiets?
pi_64402089
Uhm ik weet even je privé situatie, maar zoals ik werk met klanten is het geregeld dat hun een schrijven sturen met ondertekening om de volgende aandelen over te boeken naar een bv depot? Zodoende heeft de klant dan 2 depots. Dit is ook binnen 1 dag geregeld in iedergeval!
  maandag 29 december 2008 @ 17:18:53 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64469923
Voor de niet-AEX mensen even een crosspost van dit onderzoekje
(originele thread: Moving average gebruikt als 'stoploss'

Dit is het vervolg op het topic: Mythbusters: 50-daags moving average .
In dat topic werd gaf ik al aan dat wanneer een hele trage Moving Average wordt gebruikt als een soort van dynamische stoploss, dat het dan mogelijk is om de risk-adjusted returns te verbeteren.

Om dit nog eens goed te verifieren heb ik een uitgebreide test gedaan op historische S&P500 data. Hierbij hou ik rekening met transactiekosten, rente en uitgekeerd dividend.

Ik bekijk de volgende drie strategieen:

Strategie 1 - Buy and Hold
Kopen op de openingskoers van 3 januari 1952 en vasthouden tot 24 Dec 2008.

Srategie 2 - Kruizing slotkoers met 'lange' MA
Bij een slotkoers onder het 'lange' MA verkopen op de opening van de volgende dag. Bij een slot boven het 'lange' MA kopen op de opening van de volgende dag.

Strategie 3 - Kruizing 'korte' MA met 'lange' MA
Wanneer het 'korte' MA het 'lange' MA in neerwaardse richting kruist, dan verkopen op de opening van de volgende dag. Wanneer het 'korte' MA het 'lange' MA in opwaardse richting kruist, dan kopen op de opening van de volgende dag.

Verdere condities
  • Ik ga uit van tradingkosten van 0,15% per kant.
  • Als ik long ben in de aandelen ontvang ik dividend. Het dividend wordt herinvesteerd in de aandelen. Om complexiteit te vermijden gebruik ik in de simulatie het 1-jaars gemiddelde van de dividendyield op dat moment en doe net alsof het 'rente' is waarmee het aantal aandelen in de tijd langzaam toeneemt.
  • Als ik in cash zit ontvang ik rente. Ik gebruik de 1-year Treasury yield op dat moment als benadering voor de bankrente.

Hieronder zie je een chart met daarop de genoemde 'korte'- en 'lange' MA.

Resultaat van de drie strategieen op de S&P500 van 03-01-1952 tot 24-12-2008. Voor het 'korte' MA kies ik een lengte van 15 dagen en voor het 'lange' MA 250 dagen.

Op deze markt en met deze parameters ziet de equitycurve van beide MA strategieen er mooier uit dan die van de Buy&hold strategie. De 'stoploss' houdt je grotendeels uit de belangrijkste bearmarkets. In de blauwe staafdiagrammetjes zien we een aantal interressante dingen:

Plaatje1: De 1MA strategie, de strategie die trades genereert wanneer de slotkoers het 'lange' MA doorkruist ("1-250") genereert veel meer trades dan de 2MA strategie die werkt met MA crossings ("15-250"). Dat is ook logisch, omdat die laatste strategie niet bij elke spike van de prijs door het 'lange' MA tot actie overgaat. Lagere transactiekosten dus.

Plaatje2: Uiteraard blijf je dan ook gemiddeld langer in een trade zitten

Plaatje3: Beide MA strategieen geven een hogere return dan buy&hold. De MA crossing strategie doet het hier het beste met ~1,5% annualised meer dan buy&hold.

Plaatje4: De maximale tussentijdse waardedaling van je belegging is bij beide MA strategieen minder dan buy&hold, vanwege de stoploss werking. De simpele 1MA strategie is hier beter dan de 2MA strategie. Dat komt vooral door de snellere reactie op de 1987 beurscrash.

Plaatje5: Buy&hold heeft de langste downperiod

Plaatje6: Return/ Drawdown is een maat voor je risk adjusted returns (winst/ risico). Hier wint de MA1 strategie met vlag en wimpel.

Nu is een en ander nogal afhankelijk van diverse parameters. Zo zijn bijvoorbeeld tradingkosten (provisie + spread + slippage) een erg belangrijke factor bij vooral het 1MA systeem, omdat het relatief veel transacties doet. Ook geven andere lengtes van het MA misschien andere resultaten.

Zie hieronder de Total Return van het 1MA systeem als functie van transactiekosten en met verschillende lengtes van het MA. We zien de returns scherp dalen met stijgende tradingkosten. Zoals je kunt zien zaten we kwa lengte van het MA (250 dagen) zo ongeveer op de het optimum. Interessant is ook dat zelfs bij NUL transactiekosten dit zo blijft! Wellicht is dat wederom bewijs dat een MA in deze markt geen voorspellende waarde heeft, maar wel nut kan hebben als 'stoploss'.
    Voor de snellere MA's stort de performance snel in bij toenemende transactiekosten. De langere MA's hebben daar veel minder last van (want minder trades).

Hieronder de risk-adjusted returns als functie van MA lengte en tradingkosten. Ook hier zitten we rond het optimum wat betreft MA lengte.

Wat betreft de 2MA strategie is het interessant om eens te kijken hoe de (risk-adjusted) returns varieren als functie van de lengte van beide MA's. In de plaatjes hieronder gebruik ik 0,15% tradingkosten per kant.
    Het blijkt dat we ook hier weer zo ongeveer op het optimum zitten. Verder lijkt de lengte van het snelle MA minder bepalend dan de lengte van het langzame MA.

Nu rest nog de vraag in hoeverre dit ook werkt op een andere markt en in hoeverre we onszelf voor de gek zitten te houden met optimalisaties. Daarom heb ik ook gekeken naar de performance van dezelfde strategie op de Dow Jones Industrial Average over dezelfde periode. Omdat ik geen divdend info heb van de Dow Jones heb ik een constant dividendrendement verondersteld van 3,43% (het gemiddelde op de S&P500 over die periode.

Zoals je kunt zien is de performance van de MA strategieen op de Dow Jones een stuk slechter, met name in de laatste twee decennia. Dit komt met vooral omdat de Dow Jones een aantal periodes nogal zijwaards heeft bewogen. In dat soort markten werkt een dergelijke strategie slecht. Echter, de risk-adjusted returns van de MA strategieen is nog steeds beter dan Buy&Hold.
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      dinsdag 30 december 2008 @ 16:05:36 #156
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_64499852
    Binck geeft trouwens weer 100e ipv 50e transactiekosten weg, als je je aanmeldt via een bestaande klant (ik bijv).
    Please Move The Deer Crossing Sign
      woensdag 31 december 2008 @ 22:27:14 #157
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64545404
    Crosspost voor de niet-AEX ers: Beurswaardering 31 Dec 2008 - Goedkoop?

We hebben net de grootste eindejaarsrally ooit achter de rug op de S&P500!
    Laten we eens kijken of de beurs nu duur is of goedkoop :).

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    Year   Nov Low    EOY Close   Perc

2008     741.02     903.25      21.89%
    1971      89.34     102.09      14.27%
    1954      31.79      35.98      13.18%
    1962      55.9       63.1       12.88%
    1991     371.63     417.09      12.23%
    1970      82.23      92.15      12.06%
    1998    1098.67    1229.23      11.88%
    1985     189.37     211.28      11.57%

Hieronder zie je koers/ winst verhouding (P/E) van de Amerikaanse beurs sinds 1880. Het blauwe diamantje geeft de P/E op het slot van 2008. Zoals je kunt zien is de koers/ winst verhouding inmiddels veel lager dan tijdens de bubble van de jaren '90, maar hij bevindt zich nog steeds aan de bovenkant van de historische range. Volgens deze maatstaf zijn aandelen op de slotkoers van 2008 extreem duur.

Echter, de gewone P/E geeft vaak een hoge waarde als de winsten scherp dalen. Vaak (maar niet altijd) zijn dips in de winst maar van korte duur. Een betere maatstaf is daarom de Shiller P/E, waarbij de koers niet door de huidige trailing 1-year earnings wordt gedeeld maar door het 10-jaars gemiddelde van de inflation adjusted earnings. Het voordeel is dat je dan de business cycle min of meer uitmiddelt en een maat krijgt voor de koers in relatie tot 'sustainable' earnings. Kortstondige pieken of dips in reported earnings wegen dus niet zo zwaar.

Het onderstaande plaatje geeft de Shiller P/E gedeeld door zijn eigen gemiddelde sinds 1880. Daardoor krijg je een grafiek die rond de '1.00' beweegt. Je zou kunnen zeggen dat aandelen in de buurt van '1.00' ongeveer 'fair value' zijn, doorboven overgewaardeerd en daaronder ondergewaardeerd.

In de grafiek zijn de belangrijkste beurscrises aangegeven. De rode driehoekjes zijn de gemiddelde maandkoers tijdens de maand dat de bodem werd bereikt, de gele zijn het absolute intraday dieptepunt dat werd bereikt op de bodem. Het blauwe diamantje helemaal rechts geeft de slotkoers van 2008 aan. Het gele driehoekje eronder is het dieptepunt op 21 november 2008. De gele lijnen geven de waarde van de Shiller P/E aan als de S&P500 vandaag op een andere waarde zou staan.

Dus wat is nu de status?
    We zien in het plaatje dat de eindejaarsrally de koers vanaf de dip in november terug heeft gebracht naar 'fair value'. Dat betekent dat een eventueel herstel naar normale bedrijfswinsten nu al volledig in de koersen zit verwerkt. Elke verdere stijging zal direct leiden tot een overwaardering. De Amerikaanse beurs is niet meer goedkoop.

Van de Europese beurzen heb ik deze data helaas niet, maar gezien de correlatie met de Amerikaanse beurs zien ook zij er momenteel weinig interessant uit.

Kunnen we hiermee een voorspelling doen wat de beurs gaat doen in het komende jaar?
    Helaas niet. Financiele markten kunnen langdurig over- of ondergewaardeerd zijn (zie ook de plaatjes hierboven). Echter, een beurs die is geprijsd voor 'business as usual' lijkt in de huidige situatie meer risico naar onderen te hebben dan kansen naar boven. Met een rente van 6% op de beste depositos (euro) die volledig zijn gegarandeerd door DNB is de keuze snel gemaakt.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_64552346
    Zeau, ik kijk voor het eerst in m'n leven naar beleggen en ik zie bovenstaande grafiekjes. Hels

In ieder geval, ik ben dus een newbie qua beleggen, maar het lijkt me wel interessant om te doen. Ik heb een eenmanszaakje en ik heb, als het goed is, een leuke 6000e aan winst die ik als inkomsten er bij kan tellen. Kan iemand me short & simple uitleggen of het waard is om (een deel ervan) te beleggen, wat de meest veilige optie zou zijn, en hoe dat het makkelijkst kan voor iemand als ik?
      donderdag 1 januari 2009 @ 12:56:27 #159
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_64552394
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 12:52 schreef nVincible het volgende:
    Zeau, ik kijk voor het eerst in m'n leven naar beleggen en ik zie bovenstaande grafiekjes. Hels

In ieder geval, ik ben dus een newbie qua beleggen, maar het lijkt me wel interessant om te doen. Ik heb een eenmanszaakje en ik heb, als het goed is, een leuke 6000e aan winst die ik als inkomsten er bij kan tellen. Kan iemand me short & simple uitleggen of het waard is om (een deel ervan) te beleggen, wat de meest veilige optie zou zijn, en hoe dat het makkelijkst kan voor iemand als ik?
    Moet je niet doen joh, met 6k. Teveel kosten en te groot risico. Tenzij je het echt als "speelgeld" ziet.

Tenminste, da's mijn mening.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_64552461
    Met wat voor/vanaf welke bedragen zouden jullie beginnen met beleggen dan? Enkele tienduizenden, na een erfenis enzo?

Ik zou natuurlijk ook een deposito kunnen maken tegen 5,75% bij www.crediteurope.nl, maar dan staat dat wel voor 2 jaar vast. Daarnaast vind ik ruim 270 euro per jaar niet bijster veel rendement, daarom dacht ik er met beleggen wat meer uit te kunnen halen.

[ Bericht 58% gewijzigd door nVincible op 01-01-2009 13:09:11 ]
    pi_64554547
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 13:00 schreef nVincible het volgende:
    Met wat voor/vanaf welke bedragen zouden jullie beginnen met beleggen dan? Enkele tienduizenden, na een erfenis enzo?

Ik zou natuurlijk ook een deposito kunnen maken tegen 5,75% bij www.crediteurope.nl, maar dan staat dat wel voor 2 jaar vast. Daarnaast vind ik ruim 270 euro per jaar niet bijster veel rendement, daarom dacht ik er met beleggen wat meer uit te kunnen halen.
    Vanaf 25 euro kun je in principe al beleggen.
    Speel een beetje met beleggingsfondsen of indextrackers en leer hoe alles een beetje werkt. Begin voorzichting en ga ervanuit dat je eerste inleg leergeld is dat je kwijtraakt (dan valt het ook niet tegen ).
    Trouwens 5,75% risicovrij is echt wel een goed rendement hoor!
    Voor beleggen mik ik zelf op het halen van 7%, maar dat is dus met een flink groter risico dan bij deposito's.
    pi_64554635
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 14:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Vanaf 25 euro kun je in principe al beleggen.
    Speel een beetje met beleggingsfondsen of indextrackers en leer hoe alles een beetje werkt. Begin voorzichting en ga ervanuit dat je eerste inleg leergeld is dat je kwijtraakt (dan valt het ook niet tegen ).
    Voor beleggen mik ik zelf op het halen van 7%, maar dat is dus met een flink groter risico dan bij deposito's.
    25 euro heeft zo weinig zin gezien de kosten.

Ik zeg 3000-5000 euro om serieus te starten.
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:15:05 #163
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64555130
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 14:49 schreef dyna18 het volgende:
    5,75% is momenteel fantastisch goed, zeker omdat het CPI daalt (inflatie --> 0 ).
    Het lange termijn gemiddelde op aandelen ligt op iets minder dan 7% boven inflatie, maar met een substantieel risico.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_64565197
    Zijn er eigenlijk ook interessante/handige tijdschriften om te lezen als particuliere belegger? Van de week las ik IEX, het magazine van iex.nl. Staan best interessante verhalen in. Effect, het magazine van de VEB heb ik nog nooit gelezen, maar daar staan misschien ook wel wat interessante artikelen in.

Een goed boek over beleggen zou ik ook wel graag willen lezen. Zo'n boek kan natuurlijk nooit zo actueel zijn als de tijdschriften, maar die wil ik graag lezen om meer kennis te krijgen over belegggen in het algemeen. Bijvoorbeeld over opties, futures en hoe het werkt met dividend bijvoorbeeld. Heeft iemand misschien goede ideeen?
    pi_64566205
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 21:25 schreef ruben3123 het volgende:
    Zijn er eigenlijk ook interessante/handige tijdschriften om te lezen als particuliere belegger? Van de week las ik IEX, het magazine van iex.nl. Staan best interessante verhalen in. Effect, het magazine van de VEB heb ik nog nooit gelezen, maar daar staan misschien ook wel wat interessante artikelen in.

Een goed boek over beleggen zou ik ook wel graag willen lezen. Zo'n boek kan natuurlijk nooit zo actueel zijn als de tijdschriften, maar die wil ik graag lezen om meer kennis te krijgen over belegggen in het algemeen. Bijvoorbeeld over opties, futures en hoe het werkt met dividend bijvoorbeeld. Heeft iemand misschien goede ideeen?
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=opties++dividend+&btnG=Google+zoeken&meta=
    pi_64566356
    Als ik jou was zou ik veel tijd doorbrengen op de websites:

- www.belegger.nl
    - www.iex.nl
    - www.analist.nl

Hier kan je het laatste nieuws en de laatste analyses vinden. Lees verder vooral veel mee op de forums van IEX en Belegger (zoek bv. maar eens op "dividend" bij Belegger en je weet precies hoe dat in elkaar steekt)!

Verder heb je bij IEX en Belegger dagelijks ook een aantal korte filmpjes van ca. 5 min., waarin allerlei interessante onderwerpen worden behandeld door analisten.

Ook kan je je eventueel nog abonneren op nieuwssbrieven en RSS feeds.
    pi_64568948
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 21:25 schreef ruben3123 het volgende:

www.belegger.nl heeft een nieuwsbrief per e-mail.
    Staan soms wel interessante artikelen/columns in.
    pi_64738701
    Ik hoorde dat Binck momenteel een actie heeft dat als iemand anders jou aanmeld je voor 50 euro gratis transactiekosten krijgt? Iemand die weet tot wanneer deze actie loopt?
    pi_64740515
    Geen idee. Volgens mij is het zelfs 100 euro.

En ik ben trouwens lid van de Binckbank dus wil je best even aanmelden hoor!
    pi_64740827
    Deze mail krijg ik 5 minuten geleden binnen:

Geachte heer ***,

Veel nieuwe beleggers bij BinckBank worden geïntroduceerd door een vriend of kennis. Wellicht zelfs door u, en daar zijn we erg blij mee. Daarom hebben wij een mooi aanbod voor u. Want als u nu een nieuwe belegger introduceert bij BinckBank, belonen wij dat met ¤200,- aan gratis transacties. Voor u ¤100,- en ¤100,- voor uw introducé. Dat is snel verdiend, nietwaar?

Dus toch ¤ 100,-!
      donderdag 8 januari 2009 @ 10:00:02 #171
    92117 Cydex
    Pennywise but Poundfoolish
    pi_64801229
    Tot nu toe heb ik maandelijks 50 tot 100 Euro gespaard bij diverse beleggingsfondsen. Ik wil overstappen naar indexfondsen en deze via Binck aankopen. Echter de aankoopkosten bij Binck zijn 10 Euro (bij minder dan 25 transacties per maand. En dat zal in mijn geval ook zo zijn).

Het aankopen van stukjes beleggingsfondsen is een stuk goedkoper via mijn bank, maar de rendementen zijn toch lager. Ik wil zeker 15 jaar gaan 'sparen' via indexfondsen.

Kan iemand mij vertellen waar ik de laagste aankoopkosten betaal?
    "Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
      donderdag 8 januari 2009 @ 21:15:14 #173
    11952 SpiceWorm
     bla-bla bla-bla
    pi_64826813
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 10:00 schreef Cydex het volgende:
    Tot nu toe heb ik maandelijks 50 tot 100 Euro gespaard bij diverse beleggingsfondsen. Ik wil overstappen naar indexfondsen en deze via Binck aankopen. Echter de aankoopkosten bij Binck zijn 10 Euro (bij minder dan 25 transacties per maand. En dat zal in mijn geval ook zo zijn).
    Volgens mij is 10 euro minimum kosten wel redelijk de bodem.

Ik wil graag in fabrikanten beleggen die accu's maken, en dan met name accu's die geschikt zijn voor elektrisch rijden. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb geen flauw idee waar ik kan beginnen. Kunnen jullie mij een zetje geven??
      donderdag 8 januari 2009 @ 23:00:00 #175
    92117 Cydex
    Pennywise but Poundfoolish
    pi_64832404
    quote:
    Bedankt.

Zie dat 10 Euro idd niet te veel is. Bij Lynx kan het goedkoper, maar moet je een hoge eerste inleg doen van 4000 Euro en dat vind ik even te veel.

Bij www.nest.nl kun je tegen lagere kosten maandelijks beleggen. Je betaalt een abonnement van 9,75 per kwartaal en dan nog aanvullende kosten:

• Bij aan- en verkoop: 0,35% van het transactiebedrag
  • Onbeperkt switchen tussen fondsen onderling: gratis
  • Aan- en verkopen dagelijks mogelijk
  • Kosten binnen het fonds (TER) van 0,16% tot 0,65% (gemiddeld 0,47%), afhankelijk van het indexfonds
  • Totale kosten (inclusief de TER) varieren tussen 0,31% en 0,75%, afhankelijk van het indexfonds

[ Bericht 27% gewijzigd door Cydex op 09-01-2009 13:59:23 ]
  • "Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')