Dat is wel absurd laag. Ik vermoed toch dat er ergens een addertje onder het gras zit, want waarom kost de 5 1/8%14 dan 92% ?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:56 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Op Bloomberg. Perpetual van Wolters Kluwer doet momenteel iets van 65% tegen zo'n 97% een aantal maanden terug. Volgens mij kun je die perpetuals op deze niveaus rustig kopen, prachtig rendement, het enige is dat wolters niet failliet moet gaan. Met aandelen heb je op lange termijn normaalgesproken een lager rendement en dan heb je ook niks als wolters failliet gaat.
Op IEX staat die trouwens ook:
http://www.iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?iID=136051
Goed punt, dat moet er ook haast wel ergens zitten. Ik zie alleen nog niet waar dat dan in zou kunnen zitten. Zeker aangezien die een paar maanden terug nog wel in lijn geprijst was.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is wel absurd laag. Ik vermoed toch dat er ergens een addertje onder het gras zit, want waarom kost de 5 1/8%14 dan 92% ?
Ik denk persoonlijk dat je erg naar het sentiment moet kijken, we zitten al weer wat boven de bodem van een aantal week geleden, dus voor mij persoonlijk vind ik het wat risky om nu aandelen te kopen in de aex, je zou het kunnen wagen voor de lange termijn. Maar persoonlijk heb ik het idee dat komende maanden niet de leukste zullen worden.quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:59 schreef Dave7 het volgende:
Ik wil Randstad kopen, de koers is de afgelopen maand (helaas) snel omhoog gelopen van ¤11,22 naar ¤ 15,74. Zou dit door gaan zetten, omdat uitzenders flink vooruit lopen op het sentiment? Of is er flinke terugval te verwachten?![]()
iedere maand vanaf nu voor 25% van je belegging hierin aankopenquote:Op zaterdag 8 november 2008 21:59 schreef Dave7 het volgende:
Ik wil Randstad kopen, de koers is de afgelopen maand (helaas) snel omhoog gelopen van ¤11,22 naar ¤ 15,74. Zou dit door gaan zetten, omdat uitzenders flink vooruit lopen op het sentiment? Of is er flinke terugval te verwachten?![]()
Waarom??quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:52 schreef henkway het volgende:
[..]
iedere maand vanaf nu voor 25% van je belegging hierin aankopen
Ik ging ook uit van een verdere daling, maar wellicht gaat dat ook nog wel gebeuren, misschien ook niet. Het is moeilijk te voorspellen wat het beste aankoopmoment zal zijn helaas.quote:Op zondag 9 november 2008 05:15 schreef Rapaille het volgende:
Ik wil zelf ook Randstad kopen (voor langere termijn 5-10 jaar) Voor deze prijs is het imho wel koopwaardig, maar persoonlijk wacht ik. Ik verwacht dat de gehele aex nog wat daalt.
Ik hoopte eigenlijk dat na de q3-cijfers Randstad flink zou dalen, maar helaas.
Om het risico te vermijden tegen de hoogste koers aan te kopen, bodem valt niet te voorspellen en op die maner middel je dus.quote:
quote:Op zondag 9 november 2008 15:16 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Om het risico te vermijden tegen de hoogste koers aan te kopen, bodem valt niet te voorspellen en op die maner middel je dus.
Je kunt ze ook alle 3 gebruiken. Ik heb 2 accounts bij binck, 1 bij alex, en kan eventueel ook mn normale bank in nederland gebruiken.quote:Op zondag 9 november 2008 17:37 schreef Blik het volgende:
Hoe kan je het beste beginnen met beleggen als beginner? Gewoon een account openen bij Binck of Alex (wat is het verschil tussen de 2) of gewoon bij je bank (Postbank) beginnen.
Of wat puts op corio!quote:Op maandag 10 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:
Ik speel het dus op belegger.nl (niet echt dus).
Zal ik Corio beter kunnen verkopen? Die stijgt voor geen meter, en is eigenlijk nu maar alleen aan het zakken..?
Kan ik van die 15.000 beter wat opties van aegon kopen denk ik
Dan zou ik zeggen dank je wel voor de zak geld!quote:Op maandag 10 november 2008 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Als ik jou een zak met geld geef, en je mag van 4 verschillende bedrijven nu aandelen kopen uit de Euronext 100, en op 23 januari worden alle aandelen automatisch verkocht. Welke aandelen zou je dan kopen en waarom?
Correctiequote:Op maandag 10 november 2008 17:50 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen dank je wel voor de zak geld!En zou geen enkel aandeel kopen, omdat de kans groot is dat die zak over 3 maanden een stuk kleiner zou zijn.
Dat klopt 50/ 50%, maar dat is dan wel een behoorlijk risico toch? Als het risico niet uitmaakt dan is het wat anders ja.quote:Op maandag 10 november 2008 18:20 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Correctie: Je hebt het gevoel dat de kans groot is dat die zak over 3 maanden een stuk kleiner zou zijn. In theorie kan die kans nooit meer dan zo'n 45% of zo zijn.
Maar de vraag klonk alsof het voor een prijsvraag is waarbij het niet uit maakt hoeveel risico je loopt? In dat geval kies je gewoon de 4 meest risicovolle aandelen.
Het antwoord op die vraag zou niet anders mogen zijn dan voor als je ze voor 3 maanden koopt.quote:Op maandag 10 november 2008 19:11 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dat klopt 50/ 50%, maar dat is dan wel een behoorlijk risico toch? Als het risico niet uitmaakt dan is het wat anders ja.
Mag ik de vraag anders formuleren? Je mag van 4 verschillende bedrijven nu aandelen kopen uit de Euronext 100, en op 23 januari 2014 worden alle aandelen automatisch verkocht. Welke aandelen zou je dan kopen en waarom?
Ja, je kunt dus ook GM short turbo's kopen via binck.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:44 schreef SjonLok het volgende:
Kan ik via Binck turbo's, speeders of sprinters op Dow Jones genoteerde fondsen kopen?
je moet dan ook niet gokken, maar beleggen. Ik doe ook aan turbo's en sta op een winst.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:16 schreef ProfMania het volgende:
Hoe doen de actieve beleggers het hier dit jaar vanaf 1.1?
Ikzelf -20% dit jaar. Een maand geleden stond ik nog quitte voor het jaarmaar daarna m'n turbo winst van zilver en goud weer ingeleverd door verkeerde gokjes op de EUR/USD en olie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |