quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:15 schreef Mizh het volgende:
Welke bekende rocker deed backing vocals voor het album " and the glass handed kites" van de Deense band Mew?
Ik leef nog te veel in de vorige eeuw qua muziek, hoewel ik Dinosaur Jr. wel ken...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:44 schreef Mizh het volgende:
Dacht dat de meeste mensen hem tenminste wel zouden kennen
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik leef nog te veel in de vorige eeuw qua foute muziek, hoewel ik Dinosaur Jr. wel ken...
quote:The San Francisco Chronicle ran a small clip about the temporary band February 20th, 1994; it appears below:
The San Francisco Chronicle, FEBRUARY 20, 1994:
Andy Sturmer, singer-percussionist of Jellyfish, reports that the band is writing songs for the next album. He adds that he's been spending a lot of time with the Black Crowes, adding vocals and extra drums to that band's current recording sessions. Recently, Sturmer completed work on an album by-- his informal group with singer-keyboardist Roger Manning of Jellyfish, singer Chris Robinson and guitarist Mark Ford of the Crowes, and guitarist Craig Ross of Lenny Kravitz's band. ''I'm sure it'll be released some day. It's like Crosby, Stills & Nash meets Pink Floyd. Every song is like 14 minutes long with heavy jamming.''
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik leef nog te veel in de vorige eeuw qua muziek, hoewel ik Dinosaur Jr. wel ken...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:34 schreef MadMaster het volgende:
Dat gaat m.i. over die opname's die wel verkrijgbaar zijn, maar niet officieel.
Weet even niet de naam van de gelegenheidsformatie...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:34 schreef emokid het volgende:
Sweet Pickle Salad. Is ooit eens op aq een artikel van geweest, onder de naam "The Lost Tapes", waar ze vergeten releases in het daglicht zetten. Erg goede blog trouwens, weet niet of ik nu spam maar: www.aquariumdrunkard.com
Nope, je zit er wel dicht bij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:24 schreef Mizh het volgende:
Ether, anthrax
alleen zijn dat niet echt medicijnen
Dit nummer staat op welk album van wie?quote:The track was originally called Seroxat, but was later changed to SRXT in order to avoid legal issues. In that song there is the line I called up Eugene, Told him I was drowning. Eugene is's father's name.
Opgezocht en goed.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:29 schreef Grobbel het volgende:
Bloc Party - A weekend in the city.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:26 schreef emokid het volgende:
Lisa "Left Eye" Lopez van TLC.
quote:For theirs is the power and this is their kingdom
As sure as the sun does burn
So enter this path, but heed these four words,
You shall never return
Any pour souls who trespass against us
Whether it be beast or man
Will suffer the bite or be stung dead on sight
By those who inhabit this land
Het zou zomaar van Manowar kunnen zijn vanwege het hogequote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:35 schreef emokid het volgende:
Jeugdsentiment.
Door wie wordt dit episch stukje tekst gezongen? Het komt uit 2008.
[..]
Was het wel een single of een albumtrack van de betreffende zanger? Het zegt me eigenlijk niks, die tekst...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:20 schreef emokid het volgende:
Even koud. Erg misleidend wel, het is totaal geen zanger/muziek waarvan je dit soort teksten zou verwachten. Het is ook maar op één nummer.
dan ga ik er niet eens aan beginnen over na te denkenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:26 schreef emokid het volgende:
Geen single
Dat is correct, maar welk nummer zoek ik?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Iets van Jack White misschien? The Raconteurs?
Dat was je vraag helemaal niet!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:45 schreef emokid het volgende:
Dat is correct, maar welk nummer zoek ik?
Zelfde melodielijnquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:08 schreef schaap001 het volgende:
"ze" zeggen dat Relax gejat is van Died In Your Arms: doel je daar op?
Gezongen door Brian May?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:04 schreef schaap001 het volgende:
[b]De single 'Long Away' van Queen (single release: 1977): wat was daar bijzonder aan in de geschiedenis van Queen?
quote:
Dat het de enige queen-single waar de lead-vocals door Brian May zijn gedaan klopt wel.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef schaap001 het volgende:
Heel simpel eigenlijk: de enige Queen-single waar in het geheel geen lead-vocals van Freddie op te horen zijn. Ook niet deels (zoals op Under Pressure en Who Wants To Live Forever bijvoorbeeld).
MadMaster + 1
Waar vind je dat terug? Dat I'm Love With My Care in 1978 op single is uitgebracht, weet ik niet: is dat toevaliig de Live Killers versie dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bohemian Rhapsody is als dubbele A-kant uitgebracht met I'm in love with my car als 2e track. Roger Taylor neemt de lead-volcals voor z'n rekening op dat nummer.
En I'm in love with my car is in 1978 nogmaals uitgebracht als 'losse' single.
... heb ze zo'n beetje allemaal vanaf Bohemian Rhapsody tot en met Headlong (quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:15 schreef MadMaster het volgende:
Ik ken alleen de LP-versie, heb nauwelijks singles van Queen...
Rod Stewart - Every Beat Of My Heart ?quote:Stel: Je gaat naar een cursus reanimatie voor beginners.
Welk nummer moet je opzetten voor het beste resultaat?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:25 schreef Z het volgende:
The Bee Gees - Staying Alive
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:37 schreef Gambolputty het volgende:
Alleen het nummer opzetten hielp geloof ik dan weer niet...
De versie uit 1978 was een heruitgave maar op de site van queen (en een aantal andere sites) is daar niets over terug te vinden. Het is een stukje parate kennis bij mij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:26 schreef schaap001 het volgende:
Waar vind je dat terug? Dat I'm Love With My Care in 1978 op single is uitgebracht, weet ik niet: is dat toevaliig de Live Killers versie dan?
Overigens heb ik het Bohemian Rhapsody singletje nog steeds: heb ik in 1975 gekregen![]()
![]()
Daarop is wel gewoon sprake van Bo Rhap als Kant A en Car als Kant B, maar allee...
Saillant detail: de titel I'm In Love With My Car staat ook klein op de voorkant van de hoes: maar dan als "With My Car I'm In Love", wat op zich wel correct engels is, maar gewoon niet de titel van het nummer is.![]()
quote:
Bron: 3voor12quote:Wetenschappelijk onderzoek (ja echt!) heeft uitgewezen dat 'Staying Alive', een deuntje dat toch in het hoofd van veel mensen is blijven hangen, levens kan redden. Als je in de maat van dat liedje mensen met een hartsilstand reanimeert, kom je uit op ongeveer 103bpm wat aardig in de buurt komt van het juiste reanimatieritme (100x per minuut). Dat u dat weet.
Zo zie je maar weer dat ballads en gabber helemaal niet goed zijn voor de mens.
RYM kent 'm ook nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:26 schreef schaap001 het volgende:
Waar vind je dat terug? Dat I'm Love With My Care in 1978 op single is uitgebracht, weet ik niet:
Dit is de single die ik heb (alleen dan weer met witte letters, maar goed: let op die foute titel van I'm In Love...)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
De versie uit 1978 was een heruitgave maar op de site van queen (en een aantal andere sites) is daar niets over terug te vinden. Het is een stukje parate kennis bij mij.
De live killers versie kan het niet zijn want dat album komt uit 1979.
Dit is de hoes van Bohemian Rhapsody zoals ik hem ken:
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat alleen de gelimiteerde oplage op paars vinyl als dubbele A-kant is uitgebracht.
Precies..net zoals van wie "Hello Mary-Lou" isquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:10 schreef Burnett het volgende:
miscellaneous debris..., stukje basiskennis...
Die ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:53 schreef ScottTracy het volgende:
Show me love 2008 van Robin S?
Ja, dat is de ene. De andere heeft dan weer een songtitel die daarmee samenhangt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:46 schreef Burnett het volgende:
delilah?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:24 schreef placebeau het volgende:
de rosse
quote:Since the breakup of,
has performed this song live, recently replacing the word "Walkman" with "iPod".
quote:And now I know how Joan of Arc felt
Now I know how Joan of Arc felt, oh
As the flames rose to her roman nose
And her Walkman started to melt
Oh ...
Bigmouth Strikes Againquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:17 schreef bigshadow het volgende:
The Smiths, Morrissey
Ze gaan een reunietour doen, ze komen de volgende zomer naar europaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:09 schreef ranja het volgende:
gokje op Mucky Pup - A Skinhead Stole My Walkman (a Sony)
Fill in the smileys!quote:What began as merely a flirtation has now blossomed into a full-blown romance, asand ex-
guitarist
have gone public with their intention to stay together forever and ever (or at least until the end of the next
tour).
Burnett +1quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:09 schreef Burnett het volgende:
Samson...
Uiteraard!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:41 schreef cafca het volgende:
Modest Mouse, Smiths, Johnny Marr, Modest Mouse?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:11 schreef Mizh het volgende:
The Cribs?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wat is er mis met de andere vraag?
quote:En als er een stilte valt?
Als een vraagsteller te lang, zeg een uur, niet reageert op antwoorden, dan wordt de openstaande vraag geparkeerd. Iemand anders mag dan een vraag stellen, zodat het spel gewoon verder kan.
Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen en het goede antwoord is gegeven, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt, maar mag hij of zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder. Is het goede antwoord nog niet gegeven, dan kan de originele vragensteller eventueel, als hij weer een vraag mag verzinnen, de geparkeerde vraag opnieuw opbrengen.
Bijna wel ja.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dus in principe kan ik er nu ook een nieuwe vraag ingooien?
Gokje trouwens op Don Caballero en Hella.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:20 schreef Mizh het volgende:
Oops dubbel post
Ian Williams gitarist en keyboard speler van Battles zat daarvoor in welke (2) bands?
En ja. Waarschijnlijk maar voor eventjes, zoals bij Modest Mouse het geval was.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:50 schreef belsen het volgende:
Zit Johnny Marr tegenwoordig bij The Cribs???
volgens rym heb je er 1 goedquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gokje trouwens op Don Caballero en Hella.
Ja, ik weet dat deze vraag in de ijskast staat.
bartrid +1quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:39 schreef bartrid het volgende:
Bonehead?
quote:The first major girl band to be launched in the U.K. for several years, five-piece pop grouphave a photogenic appearance and electro-pop sound, leading to their labeling by some as the new Girls Aloud. Formed in 2007 through auditions held by a management company hoping to revive the flagging pop market, all five members had previous performing experience.
Jesus, je moet 'm echt naar binnen lepelen, is het niet?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:58 schreef Mizh het volgende:
This noise/experimental rock band that takes its name from the German literary movement Sturm und Drang.
MadMaster +1quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn dat de Saturdays die 'If This Is Love' verkrachten?
Wat is de tekst vanquote:Although it has no outwardly obscene lyrics, "Mony Mony" is often banned from teen-age dances due to a chant that became notorious after a live version was released on the Billy Idol album Vital Idol in 1987, topping the US charts. The song had originally become an Idol staple after he released the studio version on 1981's Don't Stop EP - and the crowds at his live performances would chant, "" (Or in some parts of the United States, "
".) between verses. Billy mouths these words on his live music video of the song.
blijkbaarquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jesus, je moet 'm echt naar binnen lepelen, is het niet?![]()
Storm & Stress.
Nee, het zijn 6 woorden, waarbij in de USA soms de eerste 2 woorden vervangen worden door iets minder stevig taalgebruik...quote:
Welk nummer van wie?quote:Love in a woman’s heart
I wanna have a whole and not a part
It’s strange that this feeling grows more and more
‘Cause I’ve never loved someone like you before
And on we go.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:47 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Earth & Fire - Weekend
quote:was MTV Europe's longest-running show, born not only when MTV Europe was born (August 1987) but also when club culture was at its embryonic stage. The show has not just reflected all trends in cutting-edge club music, it has set them.
mixes new and old tracks from the best of garage, house, techno, electronic, trance and drum and bass to bring you the most comprehensive combination of all kinds of dance tunes. It use to broadcast every Friday or Saturday around midnight.
Hier bekend als de dochter van Sinterklaas. Eat me is toch wel een mooie plaat, ze heeft tegenwoordig een nieuwe band: Cowboy Racer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:58 schreef ranja het volgende:
Marijne van der Vlugt
Wie isquote:was born to be a star.
The daughter of former Blue Peter presenter Janet could have enjoyed a lengthy career working with sticky-back plastic and washing-up liquid bottles - thankfully she came to her senses.
Comparisons to Chrissie Hynde are unavoidable. Indeed, if you close your eyes and listen to snippets from the likes of I Know Enough (I Don't Get Enough), you'd swear The Pretenders had become contenders again.
But that's not to sayis a second-rate clone struggling to find her own identity, far from it.
The famous mum thing may have generated extra interest in the band, but they have always had more than enough talent to make it on their own. Now they're about to reap the rewards.
This eponymous debut is crammed with a bevy of bubbling pop songs, none better than the wonderfully-titled A Pessimist Is Never Disappointed, with its bulging bassline and hints of Toni Basil's Mickey.
The equally imaginative Mr Doasyouwouldbedoneby, seesdealing with a subject familiar to the whole of womankind: "I love him, though he drinks like it's going out of fashion, but it never will," while in Keep In Touch (which has echoes of Sam Brown), she's "a keeper of cages, a slave to your wages".
The album sleeve gives another indication of's influences - one they're happy to talk about. The six members (five boys and a girl) are clad in black and stuck on a white background - shades of Blondie's Parallel Lines.
"It's a pop star's responsibility to be glamorous,"once said, and so she is. Round one to
- and not a Blue Peter badge in sight.
...audiencequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:57 schreef bartrid het volgende:
Hmm hij gebruikt 2 keer het woord publiek. Audience of zo?
Namens ranja:quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:38 schreef bartrid het volgende:
Theaudience dan...
quote:All my friends are indians
All my friends are brown and red,
All my friends are skeletons
They beat the rhythm with their bones,
Mark + 1quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:51 schreef Mark het volgende:
Tribute van Tenacious D
Ow, die.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:42 schreef Mark het volgende:
En je kent Mecano zeker:
Ik kan hem niet meer zien zonder direct te denken aan Jim Carrey, Chris Kattan en Will Ferrell....quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:01 schreef lubje25 het volgende:
haddaway
yepquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Thin Lizzy toch?
Vooruit dan maar, wij Marken zijn niet zo pietluttigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:44 schreef MadMaster het volgende:
Mag Marc ook?
Heb nu 8 Mark'en, maar dan is de pijp bij mij leeg...
Ik zou zeggen: bewaar hem voor als je weer aan de beurt bent!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:44 schreef tong80 het volgende:
Als je nou gevraagd had naar 10 muzikale Hermannen
Met Mark Lanegan en Mark Kozolek had je dus gewoon 10 normale Marken kunnen hebben!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:47 schreef MadMaster het volgende:
Hoppa!!
Mark Knopfler
Mark Foggo
Marky Mark Wahlberg
Mark Ronson
Mark Anthony
Mark King
Mark van Dale
Mark'Oh
Marc Almond
Marc Bolan
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:00 schreef Mark het volgende:
Vlieg met me mee naar de Regenboog, is denk ik 1 = nooit als A-kant van een single verschenen
Blijf bij mij? = #5
Jep, als logische vervolgvraag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:21 schreef Mark het volgende:
He, Lizzy Borden is er weer
Nou nou, TSE, wie zegt dat Sack liegt?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik wil niet dat je liegt
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh, en de 2e moet ook nog geraden worden zie ik.
Waarheen waarvoor dan maar als gok.
Was een dubbele A-kant...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:20 schreef Mark het volgende:
Heb maar even opgezocht en kan geen 2e vinden....
De single met dubbele A-kant staat hier inderdaad in de kast, maar da's inboedel van vriendlief...quote:
Wederom een logische vervolgvraag...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:26 schreef MadMaster het volgende:
Johnny Lion
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |