Gezongen door Brian May?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:04 schreef schaap001 het volgende:
[b]De single 'Long Away' van Queen (single release: 1977): wat was daar bijzonder aan in de geschiedenis van Queen?
quote:
Dat het de enige queen-single waar de lead-vocals door Brian May zijn gedaan klopt wel.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef schaap001 het volgende:
Heel simpel eigenlijk: de enige Queen-single waar in het geheel geen lead-vocals van Freddie op te horen zijn. Ook niet deels (zoals op Under Pressure en Who Wants To Live Forever bijvoorbeeld).
MadMaster + 1
Waar vind je dat terug? Dat I'm Love With My Care in 1978 op single is uitgebracht, weet ik niet: is dat toevaliig de Live Killers versie dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bohemian Rhapsody is als dubbele A-kant uitgebracht met I'm in love with my car als 2e track. Roger Taylor neemt de lead-volcals voor z'n rekening op dat nummer.
En I'm in love with my car is in 1978 nogmaals uitgebracht als 'losse' single.
... heb ze zo'n beetje allemaal vanaf Bohemian Rhapsody tot en met Headlong (quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:15 schreef MadMaster het volgende:
Ik ken alleen de LP-versie, heb nauwelijks singles van Queen...
Rod Stewart - Every Beat Of My Heart ?quote:Stel: Je gaat naar een cursus reanimatie voor beginners.
Welk nummer moet je opzetten voor het beste resultaat?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:25 schreef Z het volgende:
The Bee Gees - Staying Alive
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:37 schreef Gambolputty het volgende:
Alleen het nummer opzetten hielp geloof ik dan weer niet...
De versie uit 1978 was een heruitgave maar op de site van queen (en een aantal andere sites) is daar niets over terug te vinden. Het is een stukje parate kennis bij mij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:26 schreef schaap001 het volgende:
Waar vind je dat terug? Dat I'm Love With My Care in 1978 op single is uitgebracht, weet ik niet: is dat toevaliig de Live Killers versie dan?
Overigens heb ik het Bohemian Rhapsody singletje nog steeds: heb ik in 1975 gekregen![]()
![]()
Daarop is wel gewoon sprake van Bo Rhap als Kant A en Car als Kant B, maar allee...
Saillant detail: de titel I'm In Love With My Car staat ook klein op de voorkant van de hoes: maar dan als "With My Car I'm In Love", wat op zich wel correct engels is, maar gewoon niet de titel van het nummer is.![]()
quote:
Bron: 3voor12quote:Wetenschappelijk onderzoek (ja echt!) heeft uitgewezen dat 'Staying Alive', een deuntje dat toch in het hoofd van veel mensen is blijven hangen, levens kan redden. Als je in de maat van dat liedje mensen met een hartsilstand reanimeert, kom je uit op ongeveer 103bpm wat aardig in de buurt komt van het juiste reanimatieritme (100x per minuut). Dat u dat weet.
Zo zie je maar weer dat ballads en gabber helemaal niet goed zijn voor de mens.
RYM kent 'm ook nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:26 schreef schaap001 het volgende:
Waar vind je dat terug? Dat I'm Love With My Care in 1978 op single is uitgebracht, weet ik niet:
Dit is de single die ik heb (alleen dan weer met witte letters, maar goed: let op die foute titel van I'm In Love...)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
De versie uit 1978 was een heruitgave maar op de site van queen (en een aantal andere sites) is daar niets over terug te vinden. Het is een stukje parate kennis bij mij.
De live killers versie kan het niet zijn want dat album komt uit 1979.
Dit is de hoes van Bohemian Rhapsody zoals ik hem ken:
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat alleen de gelimiteerde oplage op paars vinyl als dubbele A-kant is uitgebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |