abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62664985
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:30 schreef BBQ-kip het volgende:
...
- radiatorlak in sprayvorm voor de benedenverdieping.
...
En dan wel alles goed afplakken waar je geen verf wilt hebben zitten. Als het "platte" radiatoren zijn (zoals het lijkt op de foto zou ik het zeker met een rollertje doen, want echt alles zit dan onder de spuitlak.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:12:34 #52
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62677675
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hou even rekening met het volgende: Sommige blanke lakken (jachtlak bijvoorbeeld) zijn niet volledig helder van kleur. Als je dat dus opbrengt over iets wat wit is geschilderd, ziet het er vergeeld uit. Ik weet niet of dit met Glitsa ook zo is, als jij het ook niet weet zou ik eerst een klein stukje proberen
Die ervaring heb ik niet met Glitsa, maar heb het nog nooit op wit toegepast, dus toch maar even uitproberen op een stukje resthout met wat hoogglans wit erop voor we de hele trap gaan doen. Dank je voor de tip!
Voorlopig moeten we nog aardig wat schuren, dus de verfpotten moeten we nog even dicht laten
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:20:34 #53
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62677816
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:42 schreef Onze_Zanie het volgende:

[..]

En dan wel alles goed afplakken waar je geen verf wilt hebben zitten. Als het "platte" radiatoren zijn (zoals het lijkt op de foto zou ik het zeker met een rollertje doen, want echt alles zit dan onder de spuitlak.
De platte radiatoren in de woonkamer en keuken zijn nog prima in de verf, dus die worden alleen schoongemaakt. De radiator in de gang is echt nog zo'n jaren '60 oldskool bak, dus daar gaat een mooi plastic zeil en kranten enzo omheen om de rest te beschermen. Ik heb ooit een lesje verf spuiten gehad van ene Sjaak (waren wel rolstoelonderdelen i.p.v. een radiator ) dus ik hoop dat dat goed komt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:36:42 #54
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62678123
Vanochtend meubels gaan kijken en wat interieuradvies gezocht, niets gekocht verder maar welweten nu wel precies wat we willen beneden Ik heb zo'n zin om de verf op de muren te gooien!
Mijn vriend gaat een idee voor de slaapkamer bedenken en als ik het ook goed vind wordt dat het plan daarvoor, dus dat is nu spannend voor mij, wat voor iets leuks (of verschrikkelijks ) gaat hij bedenken...

Vandaag alle gordijnrails, horren en dergelijke eraf gehaald. Verder nog een stuk van het "zeil" verwijderd van het trapgat, wat een takkenklus is dat zeg... Gelukkig nu voor driekwart klaar ofzo.
Een stuk van het kozijn naast de voordeur geschuurd en ontzettend veel gaten en kieren dicht gemaakt in de muren. Ik was het schuren namelijk op een gegeven moment erg zat...
Wat iets minder was, was dat ik een stuk wilde schuren, daarvoor een sensor wilde losschroeven en dat toen de alarminstallatie ging loeien, omdat deze dacht gesaboteerd te worden En precies toen konden we nergens het briefje met de code vinden, haha
De verkoper maar even gebeld en deze hielp ons gelukkig snel uit de brand. We nu in ieder geval wel dat als mensen bij ons inbreken, de hele buurt kan meegenieten. Wat een lawaai!

Morgen gaan we lekker verder schuren, hopelijk laatste stuk zeil van de muur halen en als het allemaal voorspoedig gaat slopen we de gipsplaatplafonds uit de kamers op de eerste verdieping eruit. Deze zaten erg lelijk op de balken bevestigd, dus daar komen nieuwe voor.
Ik probeer morgen wat foto's te maken en te uploaden
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:01:37 #55
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62702960
Het trapgat is bijna klaar (eindelijk) en het plafond is uit de slaapkamer. Bleek geen gipsplaat te zijn met behang erop, maar origineel riet met stuclaag en behang erop.
Gaf een enorme herrie en puinzooi, maar het gaat uiteindelijk mooi worden.
Van de week foto's want..... weer fototoestel vergeten mee te nemen
pi_62704353
Gaat het wel allemaal naar wens, BBQ-kip?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:54:45 #57
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62704959
Nou, op het behang wat zeil bleek te zijn en muurvast zit na, gaat het eigenlijk erg goed en snel, omdat we eigenlijk alleen de weekends hebben om te klussen. Als het allemaal goed gaat heb ik binnenkort meer tijd en vriendlief ook, maar het loopt even niet op mijn werk... Weet dinsdag meer hoop ik, schijtwerk
Maar ik ben elke minuut die ik er ben helemaal verliefd op het huis. Ookal weet ik dat het nog ontzettend veel werk gaat zijn, ik zie voor me hoe het wordt en da's keitof
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:24:32 #58
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62768929
Fototoestel is gearriveerd, dus even wat klusfoto's, dat maakt het altijd wat interessanter om te lezen

Het behang op de trap wat eigenlijk rotsvast op de muur gelijmd zeil bleek te zijn Fijn dat de stuclaag ook mee kwam... dus dat moet weer gefixed worden.

Vriend en zwager beginnen aan het eruit rammen van het plafond in de slaapkamer. Wel met beleid natuurlijk he We dachten dat het om gipsplaat met behang erover ging, maar het was riet met stucwerk en behang erover. Was wel een verrassing dus!

Plafond is eruit! Racheltjes laten we zitten, balken lijken er prima uit te zien. We gaan het lekker isoleren, dichtmaken met gipsplaatjes, naden dichtmaken en dan met structuurverf behandelen om het netjes te maken.

Voetjes van de vriend van BBQ-kip in de rommel. Echt het stof zat na het slopen overal.

Het lijkt net één groot konijnenhok vind ik, met dat stro

Onze ministeiger waar we trots op zijn en blij mee zijn. Is erg handig! zeker voor hoogtevreesmutsen als ik is het een uitkomst. Ik durf niet op een ladder te staan klussen, maar deze steiger vind ik geen probleem. En dan het opruimen he... wat een stofzooi en rotzooi, 25 puinzakken vol kunnen weg.

pi_62777209

Oh wat een troep!

Wat voor kleur wordt de trap?
pi_62777282
Ach ja, stuc op riet. Altijd leuk als je een lamp wilt ophangen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:31:30 #61
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62777585
De trap wordt roomwit met antisliplatjes van aluminium. De muur wordt waarschijnlijk zandkleurig in het trapgat.

Lamp ophangen heb ik geen last van gehad, heb de bestaande lamp er alleen maar afgehaald
pi_62778044
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef Syytön het volgende:
Ach ja, stuc op riet. Altijd leuk als je een lamp wilt ophangen.
Als je weet waar de latten zitten is dat niet zo'n probleem hoor. (mits je geen overdreven zware lampen kiest)
pi_62778754
Wat een troep zeg van dat plafon...
Hoe lang is jullie planning om te gaan verbouwen?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:19:36 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_62778971
Damn, wat een bende
En sterkte met het afkrabben van die zeilmeuk
disclaimer
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:17:59 #65
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62793987
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een troep zeg van dat plafon...
Hoe lang is jullie planning om te gaan verbouwen?
Was wel lekker om af te reageren hoor Alleen het opruimen was iets minder.
We willen zo'n beetje in januari klaar zijn als dat lukt. We hebben nu ene huurhuis dus kunnen per maand bekijken en opzeggen. Het vervelendst is dat de aannemers die offertes aan het opmaken zijn, enorm op zich laten wachten, waardoor we geen zicht hebben op wanneer de badkamer klaar zou kunnen zijn.
Daarna willen we namelijk pas verhuizen. Maar goed, even afwachten dus nog maar.

Morgen lekker klussen, I can't wait
pi_62794723
Ah, je hebt vrij kunnen krijgen?

Nu niet meer je fototoestel vergeten hoor!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:57:49 #67
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62795726
Nou ik kon wel vrij krijgen, maar mijn contract is nog niet in orde dus ik zou niet volgens mijn nieuwe contracturen en -salaris uitbetaald krijgen, maar volgens mij oude. Heel verhaal zit eraan vast maar het is nog niet geregeld, alleen heb ik nu wel vrij een aantal dagen per week en de rest zoeken zij maar uit, not my problem anymore heb ik me voorgenomen.

Afgelopen week op werkdagen hebben we niets kunnen doen door het werk, maar komende weken gaat er als het goed is meer vooruitgang in komen. Het lijkt me gewoon heerlijk om te zien hoe ons eigen stekkie vorm krijgt.

Camera van ons is stuk (precies toen we de sleutel kregen kapte het ding ermee), camera die we nu hebben moet morgen teruggeven worden omdat diegene op vakantie gaat, maar we gaan er iets op verzinnen
pi_63317388
Hoe is het nu met jullie huisje?
  woensdag 19 november 2008 @ 00:50:06 #69
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63334653
Jeetje, de tijd gaat echt te snel... Ik had de hele tijd geen camera en heb nu maar besloten er donderdag een te gaan kopen, zou het jammer vinden als ik de voortgang niet op foto's kan vastleggen (voor later enzo).

Bijna al het schuurwerk is af, ontzettend veel en op een gegeven moment erg vervelend werk. Overal stof en ik bleef maar blauw snuiten en blauwe prut uit mijn oren halen
Kozijnen en deurposten zijn grondig gerepareerd (jarenlang slecht verfwerk en stukjes lelijk hout) en kunnen waarschijnlijk binnenkort in de grondverf. Maar dat kan pas nadat alles stofvrij is gemaakt, want overal ligt schuurstof en bouwstof. Daar gaat dus hopelijk snel overal een soplap overheen
We zijn een aantal keer naar de stort gereden om puin af te voeren.
Verder hebben we nog de naden van de (bestaande) gipsplaten dichtgesmeerd, nadat we toch maar besloten hadden deze te houden omdat ze met sierlijsten erlangs best goed op te knappen zijn.
De gaten in alle muren,plafonds e.d. in het hele huis zijn opgevuld en netjes glad gemaakt, vensterbank is opnieuw goed vastgezet.

We hebben besloten op zolder het vieze sisaltapijt (stinken ) eruit te halen en dat bleek dus vastgelijmd te zitten op hardboard, welke op zijn beurt weer om de paar centimeter zat vastgespijkerd in de vloerplanken... zat erg goed vast, want we hebben er ongeveer een halve emmer spijkers uit gehaald
We gaan de vloerplanken aldaar lakken (ideetje opgedaan van Stormqueen) zodat we een frisruikende zolder hebben waar we onze was durven ophangen e.d. Als we er ooit een kamer van maken en het echt gaan opknappen leggen we er lekker een ondervloer en laminaatje in, is nu geen prioriteit.

Vorige week hebben we geïnformeerd wat het opknappen van onze grenen vloer in de woonkamer gaat kosten. We gaan hem laten schuren, wat donkerder bruin laten beitsen en dan in de olie laten zetten. Zag er op de proefstukken erg mooi uit in ieder geval Ja eiken is nog veel mooier, maar da's misschien later als ik groot ben ooit mogelijk

De offertes van de badkamerverbouwing zijn ook alweer even binnen en n.a.v. de prijsopgave hebben we besloten het casco te laten opleveren. Dus badkamer en muur wegslopen en badkamerruimte uitbouwen over het balkon heen tot een kale betonnen ruimte. We gaan dan samen met vrienden de badkamer eriin zetten, ik ben erg benieuwd! De toiletten gaan we zelf op termijn doen, dat werd een beetje te gek allemaal bij elkaar. Waarschijnlijk gaat dat begin januari gebeuren, dus ik ben benieuwd
We hebben in ieder geval een bad en douchesysteem uitgezocht, tegels bedacht qua kleur en vorm en een definitieve indeling voor de ruimte gemaakt. Wasmeubeltje waar we allebei weg van waren zagen we dit weekend dus die hebben we maar meteen besteld, is alweer één kleine definitieve stap op weg naar een mooie badkamer

Ik hoop morgen foto's te kunnen maken, zal deze dan online mikken, want er is best wel wat gebeurd
en dan te bedenken dat een vriendin van me van de week vroeg of we al klaar waren, hehehe... ok, zo bekeken moet er nog heul veul gebeuren...

Maar we zijn er nog steeds erg blij mee

[ Bericht 17% gewijzigd door BBQ-kip op 19-11-2008 00:58:01 ]
  woensdag 19 november 2008 @ 08:28:48 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_63336830
Gaat lekker kippie!
Leuk is dat ja, mensen die na 2 weken vragen of je onderhand al eens klaar bent... zelfs met een huurhuis krijg je dat nog niet voor elkaar
Maar ik wacht in spanning op de foto's af
disclaimer
pi_63337010
Het klinkt allemaal als heel veel werk. Zeker als je het allemaal in de avonduren en in het weekend bij elkaar moet klussen. Ook altijd leuk, al die dingen (tegenvallers) die je tegenkomt in een ouder huis. Maar zo te horen ben je goed op weg!

Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
  woensdag 19 november 2008 @ 10:40:23 #72
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63339261
Ik ga er nu weer naartoe, gelukkig vrij vandaag. Net het een en ander geregeld voor de badkamer, en ik hou helemaal niet van regeldingen
Zo lekker klussen en dan hopelijk vanavond foto's
  donderdag 20 november 2008 @ 01:13:14 #73
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63363616
Vandaag het schuurwerk wat nog gedaan moest worden afgemaakt, de zolder en 1e etage helemaal stofvrij gemaakt en gesopt. Dan kunnen we snel gaan schilderen
Ik kon me alleen niet bedwingen, dus heb aan het eind van de avond een pot latex open gerukt en 2 inbouwkasten gewit
Morgen heb ik een camera (en dus foto's) en hopelijk gaan we dan schilderen in de bibliotheekkamer
pi_63364000
Fijn he klussen? Wordt je rustig van! althans bij mij dan En das al ff aan de gang. Laat de nieuwe pics maar komen, ben benieuwd naar de progressie. Wat voor stijl willen jullie in de badkamer eigenlijk?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 20 november 2008 @ 11:19:55 #75
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63369179
Ik vind het heerlijk! Alleen kan ik me soms iets teveel in de details verliezen en te perfectionistisch zijn, waardoor het niet zo op schiet als ik zou willen.
Maar het maakt mijn hoofd wel goed leeg van dingen als werkstress en andere zaken, lekker met je handen bezig zijn is een soort therapeutische ontspanning

De badkamer wordt 2 x 2 meter, waar een douche, wasmeubeltje én bad ingeplaatst worden
Badmeubeltje lijkt wat op deze, alleen zit er een keramische wasbak in en 1 kraan.

Gewoon lekker praktisch, klein en minimalistisch, het is immers ook een kleine badkamer.
We willen een plaatstalen bad van Bette of Kaldewei (eindelijk een keuze gemaakt en besloten voor plaatstaal te gaan ).
Op de vloer komt electrische vloerverwarming (millimat). De wandtegels worden mat-wit en de vloertegels nep-Belgisch hardsteen, waarschijnlijk een antracietkleurige die we al gespot hebben.
De douche willen we maken door de vloertegels door te laten lopen en een douchegootafvoer te gebruiken i.p.v. een douchebak, dat oogt wat ruimtelijker en chiquer. Er komt dan aan één kant van de douche een glazen wand op de rand van het bad en aan één kant een glazen pendeldeur.
Ik zal vragen of mijn vriend de tekening die op zijn pc staat even vanavond geeft, dan zet ik deze ook hier in dit topic, dat maakt het wat visueler en makkelijker te snappen.
Maar de badkamer wordt in ieder geval vrij strak en simpel eruitziend, om de ruimte zo groot mogelijk te laten lijken, ondanks alle dingen die erin staan
Tevens is het natuurlijk belangrijk dat hij dan makkelijk schoon te houden is en aangezien ik niet van schoonmaken houd, is dat toch ook wel belangrijk
De rest van het huis is overigens verre van strak, we houden namelijk erg van de landelijke stijl zeg maar, alleen voor in deze badkamer is dat gewoon niet handig.
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:42:13 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63392658
Zo, weer wat foto's gemaakt. Er is niet heel gek veel vooruitgang te zien, maar dat komt omdat het eerst vooral heel erg veel schuurwerk was, repareerwerk, schoonmaakwerk en sloopwerk.

De radiatoren zijn goed uitgesopt, planken uit de kasten gehaald (ik vond de bloemetjes toch niet zo mooi en daarbij zijn de planken vaak hartstikke krom) en er ligt een pakketje zooi klaar voor het afval.

Nog wat spullen die eruit gesloopt zijn en naar het vuilnis kunnen. Al dat blauw ( ) wat nu nog te zien is wordt heerlijk roomwit

Dit is de oude badkamer die die uitgebouwd en vernieuwd wordt. We waren benieuwd war er onder de ophoging zat en hebben er een tegel afgetikt... blijkt er een fiks blok granitovloer onder te liggen Leuk klusje dus voor de aannemer...

Een gedeelte van het schuurwerk, dit zijn de reeds gelatexte inbouwkasten in de bibliotheekkamer. Het houtwerk heb ik vandaag van een eerste laag roomwit voorzien.

De dicht gesmeerde gipsplaten, gerepareerde muur en het geschuurde en gerepareerde kozijn. Wordt tevens voorzien van roomwit

Op de overloop zzit nog stuc op riet en daar zaten wat scheurtjes in doordat het een houten vloer is. Heb ik dus netjes de loszittende stukjes verwijderd en met flexibel spul dicht gesmeerd.

Zo ziet het trapgat er nu uit na het verwijderen van het zeil/linoleum van de muur. Wordt door een vriend gestuct, dus da's mooi.

Linker deurpost is ooit rood geweest, rechter groen, verder kwamen we nog op andere posten geel en oranje tegen en daarna hebben ze alles maar blauw geverfd
Ze vonden het wit hoe het was toen zij er kwamen wonen te degelijk zeiden ze van de week tegen ons

Huidige staat van de trapkast, komen nieuwe dragers en planken, krijgt een schoonmaakbeurt en wordt dan lekker gewit.

We kwamen een halve zak speelgoed tegen in de radiatoren in de woonkamer

Deze had ik van de week al gemaakt, maar was hem vergeten te posten. Het vastgespijkerde kartonnen gebeuren op de zolder is nu helemaal weg
Deze planken gaan we waarschijnlijk wengé-kleurig lakken om het er even fris uit te laten zien. Als we dan gesettled zijn leggen we er laminaat, maar dat heeft nu geen haast.

En dat was het weer voor nu. Morgen lekker verder met grondverven en radiatoren wit spuiten

[ Bericht 51% gewijzigd door BBQ-kip op 21-11-2008 00:57:56 ]
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:02:33 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_63395093
Ik voorspel dat het uitbikken van granito vloeren hier een hoop reacties gaat opleveren
Maar lekkere vorderingen
disclaimer
pi_63395386
Bij mij ging Glitsa over witte verf helemaal mis.
De Glitsa gaf een gele kleur en pakte niet waardoor het er deels weer afbladderde.
Direct op hout is het superspul, maar niet over verf

Je kan ook betere verf gebruiken.
PU verf is betaalbaar, kras- en slijtvast en het zal ook niet verkleuren.

Zijn die mensen die je helpen trouwens zo crimineel dat je de gezichten moet verbergen ?
pi_63395598
Goedemorgen! Zo dat schiet op!
Voorwerk is wel leuk, maar niet zo leuk als het afmaak werk...
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:12:32 #80
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63400840
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:33 schreef R0ADKILL het volgende:
Bij mij ging Glitsa over witte verf helemaal mis.
De Glitsa gaf een gele kleur en pakte niet waardoor het er deels weer afbladderde.
Direct op hout is het superspul, maar niet over verf

Je kan ook betere verf gebruiken.
PU verf is betaalbaar, kras- en slijtvast en het zal ook niet verkleuren.

Zijn die mensen die je helpen trouwens zo crimineel dat je de gezichten moet verbergen ?
Ik heb een stukje uitgeprobeerd en dat ging goed, dus maar afwachten hoe dat gaat. Welke Glitsa heb je gebruikt? Wij hebben de trappenlak eiglans voor over de Histor.

De mensen die op de foto's stonden wilden liever niet met hun koppie op internet, geen probleem verder, voegt ook niet zo heel veel toe aan de foto's
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:13:35 #81
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63400869
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:45 schreef Oblivion het volgende:
Goedemorgen! Zo dat schiet op!
Voorwerk is wel leuk, maar niet zo leuk als het afmaak werk...
Precies! Nu maar hopen dat ik nog een beetje goed kan verven enzo... ik zie nu al op tegen druipers enzo, onzekere muts die ik ook ben
  zondag 23 november 2008 @ 22:15:26 #82
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63462740
Goed, gisteren en vandaag lekker doorgebeund met wat hulp van familie en vrienden.
Een stuk van het trapgat alvast klaargemakat om te kunnen laten stucen, ging het ineens enorm piepen... Bleek de rookmelder te zijn, hehe. Iets teveel stof in de lucht.
Verder veel in de grondverf gezet, heerlijk wit i.p.v. dat verachtelijke blauw.
Een groot gat achter een plint met purschuim gevuld (de plint viel letterlijk de muur in toen ik daar iets wilde rommelen...)
Trapkast eerste keer gesausd, moet nog een keer gedaan worden, maar ziet er al veel beter uit.

Ik heb nu geen energie meer om foto's te plaatsen die gemaakt zijn, dat komt waarschijnlijk morgen

We zijn in ieder geval weer een flinke stap verder, op naar het opbouwen en mooi maken.
Wel knus in die sneeuw vandaag, we voelden ons helemaal thuis
pi_63473694
Vraagje: hebben jullie de gipsplaten zelf tegen het oude plafond geschroefd of hebben jullie het laten doen? En was het moeilijk? Hebben jullie de oude rachels gebruikt of hebben jullie nieuwe rachels tegen de oude geschroefd?

Wij staan voor dezelfde klus namelijk en bij ons zien de oude rachels er ook nog goed uit... We willen het eigenlijk zelf proberen want laten doen kost zo veel geld...
  maandag 24 november 2008 @ 20:47:58 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63488791
We hadden op de eerste verdieping 1 kamer (slaapkamer) met stuc op riet waarop lelijk behang zat. Dit plafond hebben we eruit gesloopt (da's de foto met het "konijnenhok" op de vloer. Daar komen nog gipsplaten op rachels, maar dat kan pas als de badkamer ernaast klaar is, in verband met de balkondeur die daar weg gaat en verruilt wordt voor een muurtje.
Dit gaan we dus nog doen en ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat, lijkt me een rotklus. Volgens vrienden en rondspeurend op internet is het goed zelf te doen met wat scheldwerk erbij, dus we zullen zien.

In de andere twee kamers op de eerste verdieping zaten al gipsplaten, maar deze zagen er niet uit, doordat het (vaak scheef) afgetimmerd was met racheltjes met wat latex erover. Ook hadden ze in de ene kamer de gipsnaden niet en in de andere kamer slecht dicht gesmeerd, waardoor het was gaan scheuren.

We wilden dit er eerst helemaal uitraggen en opnieuw beginnen, maar toen we de rachels eraf hadden getrokken hebben we besloten de naden mooi dicht te smeren en het geheel af te werken met latex en sierlijsten. Ik heb de naden dus uitgekrabt, stofvrij gemaakt en volgesmeerd met Alabastine vezelversterkte gipsplaatvuller, ziet er nu weer netjes uit. Iets minder drastisch, maar scheelt ene hoop werk en zo ziet het er straks ook vast goed uit.
pi_63489256
Ja, hallo!
Waar zijn de foto's?
  maandag 24 november 2008 @ 21:08:10 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63489492
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Fototoestel is gearriveerd, dus even wat klusfoto's, dat maakt het altijd wat interessanter om te lezen

Het behang op de trap wat eigenlijk rotsvast op de muur gelijmd zeil bleek te zijn Fijn dat de stuclaag ook mee kwam... dus dat moet weer gefixed worden.

[ afbeelding ]

Vriend en zwager beginnen aan het eruit rammen van het plafond in de slaapkamer. Wel met beleid natuurlijk he We dachten dat het om gipsplaat met behang erover ging, maar het was riet met stucwerk en behang erover. Was wel een verrassing dus!

[ afbeelding ]

Plafond is eruit! Racheltjes laten we zitten, balken lijken er prima uit te zien. We gaan het lekker isoleren, dichtmaken met gipsplaatjes, naden dichtmaken en dan met structuurverf behandelen om het netjes te maken.

[ afbeelding ]

Voetjes van de vriend van BBQ-kip in de rommel. Echt het stof zat na het slopen overal.

[ afbeelding ]

Het lijkt net één groot konijnenhok vind ik, met dat stro

[ afbeelding ]

Onze ministeiger waar we trots op zijn en blij mee zijn. Is erg handig! zeker voor hoogtevreesmutsen als ik is het een uitkomst. Ik durf niet op een ladder te staan klussen, maar deze steiger vind ik geen probleem. En dan het opruimen he... wat een stofzooi en rotzooi, 25 puinzakken vol kunnen weg.

[ afbeelding ]
omg bekend scenario
Onlangs zelf nog zo gestaan

Je hebt PM
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 24 november 2008 @ 21:16:15 #87
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63489769
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:00 schreef Oblivion het volgende:
Ja, hallo!
Waar zijn de foto's?
Vandaag geen foto's gemaakt want ik was boos
Speciaal naar de Gamma gereden om grondverf te halen (was namelijk net op), was de pot niet luchtdicht dus dik vel erop
Ik wilde lekker dingen in de grondverf zetten maar dat ging dus niet door helaas, wel wat andere kleine klusjes gedaan vandaag maar niks boeiends, foto's ga ik zo uploaden
  maandag 24 november 2008 @ 22:48:43 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63492814
Een stuk van het trapgat wat stucklaar gemaakt is, lekkere puinzooi gaf dat weer...
Trapleuning-bevestigingsplaat van hout is er ook af, komt een andere oplossing voor in de plaats.

Heerlijk witte grondverf i.p.v. donkerblauwe deurposten. Inmiddels zijn alle deurposten in de grondverf, waardoor alles veel ruimer en lichter oogt

Deuren ook in de grondverf, 9 stuks op de eerste etage zijn klaar, 5 op de begane grond moeten nog gedaan worden.

Inbouwkast in bibliotheekkamer die ik in de hoogglans heb gezet, dekte helaas niet helemaal dus de rest toch maar in de grondverf gezet. Kast binnenin lekker in de latex gezet, ziet er een stuk beter uit

Zo ziet de zolder er nu uit, die wordt over een tijdje lekker gelakt zodat we daar de was kunnen doen, ruimte zat denk ik ;`)

Donkerbruine deur en blauwe raamspijlen in de grondverf, mét meneer BBQ-kip op de foto
Om de een of andere reden is de foto gespiegeld, heb vast weer iets verkeerd gedaan bij het kleiner maken in Paint

Het kleine kamertje op de 1e etage waarop een enorme zon was geschilderd die in de zee zakte (wéér blauw...) heeft een laagje wit gekregen, ik ben anders bang dat het door het lichte behang heen komt.

Radiator en omgeving voorbereid op het wit spuiten. Plafondnaden alvast wit gemaakt i.p.v. grijs spul wat erin zit.

Morgen drukke dag op werk, woensdag weer aan de slag

[ Bericht 2% gewijzigd door BBQ-kip op 24-11-2008 23:03:01 ]
pi_63493068
Woei!

Gaat lekker daar!
pi_63493438
Goed om te zien dat jullie alles goed en grondig aanpakken
Het wordt vast heul erg mooi
  maandag 24 november 2008 @ 23:10:10 #91
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63493464
Je moet niet vragen hoe het gaat met ons huidige huis... ik kwam er vanavond achter dat er nog steeds een vaas bloemen op tafel staat die we een week of 5 geleden hebben gekregen
Maar goed, dat maakt me allemaal niet zoveel uit op dit moment
We gaan lekker opbouwen en alles naar onze smaak maken en da's super!
  maandag 24 november 2008 @ 23:15:30 #92
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63493643
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:09 schreef PiperMaru het volgende:
Goed om te zien dat jullie alles goed en grondig aanpakken
Het wordt vast heul erg mooi
Anders ga ik me er aan ergeren en komt het er nooit meer van.
In ons appartementje nu had ik het idee het toilet te pimpen door de muren bosbes hoogglans te schilderen, met een donkerbruine spiegel etc.
Oftewel: 1 muurtje is een dun laagje bosbes en het ziet er niet uit want het is nooit afgemaakt

Een vriendin van me die de trapkast heeft gewit vertelde me dit weekend nog dat ze me wel een pietepeuterige zeikerd vind, ik ben veel te perfectionistisch en moeilijk
Heeft ze ook wel gelijk in hoor, de trapkast die zij heeft gewit ga ik dus nog een keer doen want da's niet naar mijn zin
pi_63531864
He bah, wat degelijk, die witte deurposten

Grapje, grapje! Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het straks is als alles af is!!! Altijd leuk om te volgen... Succes!
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:32:00 #94
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63534830
Hehehe, ik schrok al
pi_63535175
tvp
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_63537734
Wat een deuren, wat een werk
Maar gelijk dat je het gelijk doet, hier moet ook nog steeds de rest vh trappenhuis geschilderd worden
  donderdag 27 november 2008 @ 01:03:59 #97
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63554070
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:14 schreef Bluezz het volgende:
Wat een deuren, wat een werk
Het gekke is dat ik het na 6 weken nog steeds leuk vind, en dat terwijl er nog niets af is en er alleen nog maar heel veel gesloopt is en dus stoffig en viezig is. Maar het wit van de grondverf is wel al wat me heel blij maakt hoor, scheelt een hoop met wat het was.
Beneden hebben we 4 binnendeuren, 2 openslaande deuren en 2 buitendeuren. Op de eerste etage zijn er 9 deuren en op de zolder zijn er tenslotte nog 2
Grondverven is nog makkelijk, ben benieuwd hoe het aflakken gaat uitpakken.
quote:
Maar gelijk dat je het gelijk doet, hier moet ook nog steeds de rest vh trappenhuis geschilderd worden
Ja, ik ken mezelf, dan doe ik het nooit meer en da's zonde vind ik. Trappenhuis is ook klote als je er al woont zeg... muren doen en trap in de lak zetten en dan lekker met Golfer een weekendje weg gaan. Als je terug komt is het uitgehard
pi_65835423
What happend, kippie?
pi_65835782
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:28 schreef Oblivion het volgende:
What happend, kippie?
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:40 schreef BBQ-kip het volgende:

* BBQ-kip belooft ooit weer een update te plaatsen in haar eigen topic, maar heeft het daar nu even te druk voor

pi_65835804
Ja hallo, dat was 3 weken geleden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')