Jeetje, de tijd gaat echt te snel... Ik had de hele tijd geen camera en heb nu maar besloten er donderdag een te gaan kopen, zou het jammer vinden als ik de voortgang niet op foto's kan vastleggen (voor later enzo).
Bijna al het schuurwerk is af, ontzettend veel en op een gegeven moment erg vervelend werk. Overal stof en ik bleef maar blauw snuiten en blauwe prut uit mijn oren halen
Kozijnen en deurposten zijn grondig gerepareerd (jarenlang slecht verfwerk en stukjes lelijk hout) en kunnen waarschijnlijk binnenkort in de grondverf. Maar dat kan pas nadat alles stofvrij is gemaakt, want overal ligt schuurstof en bouwstof. Daar gaat dus hopelijk snel overal een soplap overheen
We zijn een aantal keer naar de stort gereden om puin af te voeren.
Verder hebben we nog de naden van de (bestaande) gipsplaten dichtgesmeerd, nadat we toch maar besloten hadden deze te houden omdat ze met sierlijsten erlangs best goed op te knappen zijn.
De gaten in alle muren,plafonds e.d. in het hele huis zijn opgevuld en netjes glad gemaakt, vensterbank is opnieuw goed vastgezet.
We hebben besloten op zolder het vieze sisaltapijt (stinken

) eruit te halen en dat bleek dus vastgelijmd te zitten op hardboard, welke op zijn beurt weer om de paar centimeter zat vastgespijkerd in de vloerplanken... zat erg goed vast, want we hebben er ongeveer een halve emmer spijkers uit gehaald
We gaan de vloerplanken aldaar lakken (ideetje opgedaan van Stormqueen) zodat we een frisruikende zolder hebben waar we onze was durven ophangen e.d. Als we er ooit een kamer van maken en het echt gaan opknappen leggen we er lekker een ondervloer en laminaatje in, is nu geen prioriteit.
Vorige week hebben we geïnformeerd wat het opknappen van onze grenen vloer in de woonkamer gaat kosten. We gaan hem laten schuren, wat donkerder bruin laten beitsen en dan in de olie laten zetten. Zag er op de proefstukken erg mooi uit in ieder geval

Ja eiken is nog veel mooier, maar da's misschien later als ik groot ben ooit mogelijk
De offertes van de badkamerverbouwing zijn ook alweer even binnen en n.a.v. de prijsopgave hebben we besloten het casco te laten opleveren. Dus badkamer en muur wegslopen en badkamerruimte uitbouwen over het balkon heen tot een kale betonnen ruimte. We gaan dan samen met vrienden de badkamer eriin zetten, ik ben erg benieuwd! De toiletten gaan we zelf op termijn doen, dat werd een beetje te gek allemaal bij elkaar. Waarschijnlijk gaat dat begin januari gebeuren, dus ik ben benieuwd
We hebben in ieder geval een bad en douchesysteem uitgezocht, tegels bedacht qua kleur en vorm en een definitieve indeling voor de ruimte gemaakt. Wasmeubeltje waar we allebei weg van waren zagen we dit weekend dus die hebben we maar meteen besteld, is alweer één kleine definitieve stap op weg naar een mooie badkamer

Ik hoop morgen foto's te kunnen maken, zal deze dan online mikken, want er is best wel wat gebeurd
en dan te bedenken dat een vriendin van me van de week vroeg of we al klaar waren, hehehe... ok, zo bekeken moet er nog heul veul gebeuren...Maar we zijn er nog steeds erg blij mee
[ Bericht 17% gewijzigd door BBQ-kip op 19-11-2008 00:58:01 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!