abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65069692
Ik ben op zoek naar gordijnen voor in m'n woonkamer. Qua soort stof ben ik er wel enigszins uit (vrij grof), maar de kleur vind ik wel moeilijk. De muren in m'n woonkamer (+/- 30m2) zijn nu allemaal wit, en het raam beslaat bijna 1 volledige muur (muur is 5m, raam ongeveer 4 m lang). Ik wil de gordijnen tot de vloer laten hangen.

Er ligt dit laminaat op de vloer:

en verder is de trap (aan de andere kant van de kamer) olijfgroen en hetzelfde geld voor een deel van het kozijn. Nu wil ik dus een kleur kiezen die hier goed bij past. Ik kan het niet echt op de meubels aanpassen omdat ik nog oude spullen heb staan die op den duur vervangen moeten worden. Qua bank (kleur en model) vind ik dit mooi:

Wat voor kleur gordijnen kan ik het beste kiezen om wat meer kleur te geven aan m'n kamer? Ik vind zelf oranje wel mooi bij olijfgroen en de vloer kleuren en ook bij de kleur van de bank die hierboven staat, maar das misschien een beetje teveel. Bruin of een tint groen kan natuurlijk ook, maar dat wordt misschien een beetje saai...
pi_65070219
Oranje/ rood gecombineerd met groen zou ik ook wel mooi vinden.
pi_65070332
Bij olijfgroen en je vloer en je voorkeur voor meubels past oranje inderdaad het beste. Maar oranje gordijnen zou ik persoonlijk niet snel aan beginnen. Dan zou ik eerder oranje accessoires halen maar ik weet niet wat er momenteel te krijgen is. Toen ik 3 jaar geleden oranje accessoires ging halen, was er niks te krijgen.

Houten jaloezieën in de kleur van je vloer misschien?

Hoe dan ook, de truc is om 1 kleur op meerdere plaatsen terug te laten komen. Is het geen optie om meer met olijfgroen te werken? Dat zou ik persoonlijk wel weer in gordijnen verwerken.
That's quite enough, thank you.
pi_65070455
Wat me ook wel mooi lijkt, is gordijnen in de kleur van die bank en de bank dan in het oranje...
M'n probleem is eigenlijk, ik denk dat oranje wel mooi is, maar zoals hierboven al gezegd, ik weet niet of ik het aandurf...
pi_65070600
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Wat me ook wel mooi lijkt, is gordijnen in de kleur van die bank en de bank dan in het oranje...
M'n probleem is eigenlijk, ik denk dat oranje wel mooi is, maar zoals hierboven al gezegd, ik weet niet of ik het aandurf...
Ik had ook oranje in huis, 1 muur in de studeerkamer. Ik vond het een heerlijke energieke kleur. Maar het is wel heel lastig om de juiste tint te kiezen. Je hebt nu zoveel ideeën, ik zou proberen het te beperken tot 3 kleuren. Olijfgroen heb je al, je donkere laminaat en je voorkeur voor een donkere bank.

Als ik in jouw huis zou wonen, zou ik kiezen voor lichte meubels en gordijnen. Heb je geen foto's?
That's quite enough, thank you.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:43:16 #6
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65076259
Maak een mood-board en ga shoppen, laat je goed voorlichten en vraag klein stukje stof maak evt foto's van prints.
Ik heb ooit een keer gordijnen gekocht en laten maken,die ik toen ik ze ophing eigenlijk al heel erg lelijk vond, een jaar naar gekeken maar het nog niet hard op durfde te zeggen.
Zegt mijn vriend dat hij ze ook al spuug lelijk vond vanaf de eerste dag
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:40:31 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_65156101
Heb je een fotootje van je olijfgroene trap?
Ik heb hetzelfde "probleem" van het kiezen van gordijnen maar dan met een olijfgroene muur, het deurtje van de open haard/oven in het midden van deze muur is al oranje/rood... lastig!

* BBQ-kip belooft ooit weer een update te plaatsen in haar eigen topic, maar heeft het daar nu even te druk voor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_65156234
oranje was het eerste dat in me opkwam toen ik de vloer en je vraag zag. Dus zeker doen! Ga niet voor knaloranje maar voor een mooie diepe warme kleur oranje.
pi_65156257
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Heb je een fotootje van je olijfgroene trap?
Ik heb hetzelfde "probleem" van het kiezen van gordijnen maar dan met een olijfgroene muur, het deurtje van de open haard/oven in het midden van deze muur is al oranje/rood... lastig!

* BBQ-kip belooft ooit weer een update te plaatsen in haar eigen topic, maar heeft het daar nu even te druk voor
Grijs of Taupe zou ik doen
  zondag 18 januari 2009 @ 04:37:17 #10
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65163117
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:45 schreef styliste het volgende:

[..]

Grijs of Taupe zou ik doen
Ik ook indd, en dan iets van canvas, kaasdoek, of hoe heet dat ook alweer?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65164619
quote:
Op zondag 18 januari 2009 04:37 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik ook indd, en dan iets van canvas, kaasdoek, of hoe heet dat ook alweer?
Linnen of Jute?
  zondag 18 januari 2009 @ 15:14:29 #12
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65172258
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:11 schreef styliste het volgende:

[..]

Linnen of Jute?
Nee naar een nacht slapen ben ik nog steeds niet op de naam, Maar die dingen die jij zegt, kunnen ook goed
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65260898
Ben er nog steeds niet uit (drukte maar daarnaast ben ik niet zo snel in dit soort dingen), maar ik zit weer aan een warme tint oranje te denken. Kleurt goed bij de vloer en het olijfgroen. Plinten en de rest van het kozijn zijn creme, in die kleur heb ik nu wat stoffen liggen, maar das wel wat licht en saai... Toch maar eens wat oranje stalen regelen, daar was ik alweer even afgestapt...
pi_65652226
Even een kick, kleur en stof ben ik uit, maar mbt de breedte van de gordijnen (en de rails) heb ik nog wat ideeen nodig. Mijn raam is op 70cm aan beide zijden (per zijde dus 70 cm) na even breed als de kamer. Is het dan het mooist om de gordijnen over de gehele breedte te laten lopen, of is die 70cm aan weerszijde te veel?
pi_65653343
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Even een kick, kleur en stof ben ik uit, maar mbt de breedte van de gordijnen (en de rails) heb ik nog wat ideeen nodig. Mijn raam is op 70cm aan beide zijden (per zijde dus 70 cm) na even breed als de kamer. Is het dan het mooist om de gordijnen over de gehele breedte te laten lopen, of is die 70cm aan weerszijde te veel?
Nou ben ik een voorstander van gordijnen over de hele breedte, dus ook links en rechts van het kozijn en ook tot aan de grond.
Gordijnen horen theatraal - dramatisch - ruim en royaal te hangen.
Anders zijn het maar armoeiige lappen: ik moest wat en ik deed wat...

my 2cents.
pi_65653385
ik denk dat dat persoonlijk is. Ik vind zelf de gehele breedte het mooiste, je kan ze dan als ze open zijn mooi in de hoeken naar beneden laten hangen (ik vind helemaal tot op de grond namelijk ook het mooist). Maar dat is dus helemaal persoonlijke smaak.

Ik zou zeggen kijk eens op internet naar afbeeldingen van gordijnen die op verschillende manieren zijn opgehangen
pi_65653403
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:05 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou ben ik een voorstander van gordijnen over de hele breedte, dus ook links en rechts van het kozijn en ook tot aan de grond.
Gordijnen horen theatraal - dramatisch - ruim en royaal te hangen.
Anders zijn het maar armoeiige lappen: ik moest wat en ik deed wat...

my 2cents.
dat dus
pi_77186654
Wat dacht je van aubergine?
pi_77189831
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:22 schreef almythe het volgende:
Wat dacht je van aubergine?
Ik denk dat ze er inmiddels wel uit is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: