quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga ook lekker in de bijstand, lekker de hele dag op mn reet zitten en geld krijgen verdienen!
Dat is ook te hopen als al die mensen in de bijstand zo zijn en er zo van kunnen leven is er iets goed mis met het stelsel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een filmpje van drie minuten over een vrouw die vanalles beweert. Ga eens vragen naar de praktijk, dan is het echt wel anders.
Dan verdien jij het neit om over je eigen geld te beschikken, aangezien je geeneens kan sparen terwijl je wel boven de minima zit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ik mag als werkende nederlander een 2e hands tv van marktplaats trekken wegens gebrek aan geld voor een nieuwe en zo'n bijstandspauper krijgt (!) een flatscreen tv? Waar zijn we mee bezig in dit landgaat echt nergens meer over allemaal.
Onzinnig. Je kan blijven roepen, maar het helpt niet. Mensen lezen niet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:26 schreef Waterwereld het volgende:
Zijn minima nu tegenwoordig ook al uitkeringstrekkers?
Minima is niet anders dan mensen die voor een laag loon werken toch?
Oh ja, troost je. Puur zieltjes winnen dit. Nog nooit mee gemaakt (en ken heus mensen met een uitkering) dat iemand ook maar IETS kreeg. Zelfs een gehandicapt kind jreeg nog geen geld voor aangepaste schoenen (tja, tegenwoordige verzekeringen dekken ook niet)
Ik zie steeds meer mensen lopen met gaten in hun mond van getrokken tanden en kiezen, omdat verzekeringen niet te betalen zijn. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden , waar de minima (werkenden) mee zitten (heb ik het over mensen die in het midden van het land wonen, waar de huren zo lekker laag zijn)
Zorg liever voor een baan, zodat ze zelf hun tv bij elkaar kunnen sparen.
Ik vind het walgelijk kleinerend tegenover die groep.
Je hebt als alleenstaande ouder een vrijlating vermogen van 10.650 ¤, dus zoveel zal dat auto'tje wel niet waard zijn .. voor de rest rookt die dame blijkbaar niet, ziet er ook niet uit als een zuipschuit, de kinderen zitten netjes in de kleren en gedragen zich goed .. en zo te zien doet zij wat eerder in dit topic is geopperd, zij 'regelt' al haar spullen tweedehands .. dus ook een tweedehands-TV .quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gezien het filmpje van de wereldomroep met Peggy waar in dit topic naar gelinkt wordt kan ik me niet voorstellen dat het al te ingewikkeld is.
zover boven de minima zit ik niet (weet niet precies tot hoever dat loopt?) en heb bovendien spaargeld genoegquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dan verdien jij het neit om over je eigen geld te beschikken, aangezien je geeneens kan sparen terwijl je wel boven de minima zit._!
je hebt gemist dat die dingen zo goed als niet meer te koop zijn .. nog niet eens tweedehands ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat absurd weer. Een TV is een luxe product, je kunt best zonder. En als er dan toch subsidie moet zijn, dan volstaat een oude dikke beeldbuisbak ook. Die geven prima beeld.
Het is jammer dat ze zo verstandig is geweest haar hyve af te sluiten voor iedereen, anders had je echt wel anders gepiept. Dit is echt typisch gevalletje profiteurquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt als alleenstaande ouder een vrijlating vermogen van 10.650 ¤, dus zoveel zal dat auto'tje wel niet waard zijn .. voor de rest rookt die dame blijkbaar niet, ziet er ook niet uit als een zuipschuit, de kinderen zitten netjes in de kleren en gedragen zich goed .. en zo te zien doet zij wat eerder in dit topic is geopperd, zij 'regelt' al haar spullen tweedehands .. dus ook een tweedehands-TV .
En tja, hoe ziek zij echt is, hoe erg haar pleinvrees is, kunnen wij dat beoordelen, of wordt zij bij voorbaat afgebrand omdat zij zich van alles en nog wat ontzegt om enigszins mobiel te blijven met haar auto'tje, en daarbij geholpen wordt door mensen die dat dus blijkbaar tot in de puntjes hebben uitgezocht
Dat klopt. Flatscreen tvs zijn er daarentegen al vanaf 150 euro.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:19 schreef moussie het volgende:
je hebt gemist dat die dingen zo goed als niet meer te koop zijn .. nog niet eens tweedehands ?
Ze rookte wel degelijk, ging vaak naar de nagel salon, zat elke dag achter haar hyves account op haar 22' LCDtje met computer, had modieuze kleren aan en ging vaak naar de kapster wat ik zo zag.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt als alleenstaande ouder een vrijlating vermogen van 10.650 ¤, dus zoveel zal dat auto'tje wel niet waard zijn .. voor de rest rookt die dame blijkbaar niet, ziet er ook niet uit als een zuipschuit, de kinderen zitten netjes in de kleren en gedragen zich goed .. en zo te zien doet zij wat eerder in dit topic is geopperd, zij 'regelt' al haar spullen tweedehands .. dus ook een tweedehands-TV .
Straatvrees hebben maar wel 2 honden hebben en met de auto de hele tijd overal heen crossen, zie jij ze dat doen? Ze voldeed dus niet aan de volgende kenmerken:quote:En tja, hoe ziek zij echt is, hoe erg haar pleinvrees is, kunnen wij dat beoordelen, of wordt zij bij voorbaat afgebrand omdat zij zich van alles en nog wat ontzegt om enigszins mobiel te blijven met haar auto'tje, en daarbij geholpen wordt door mensen die dat dus blijkbaar tot in de puntjes hebben uitgezocht
quote:angst op een plaats of in een situatie te zijn van waaruit ontsnappen moeilijk (of genant) is, of waar geen hulp beschikbaar is als men een paniekaanval krijgt
angst om alleen buitenshuis te zijn
angst om zich midden in een massa te bevinden
angst om in een rij te moeten wachten
angst om op een brug te staan
angst om te reizen met bus, trein of auto.
Tweedehands dan, laat ze daar een project voor opzetten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:19 schreef moussie het volgende:
je hebt gemist dat die dingen zo goed als niet meer te koop zijn .. nog niet eens tweedehands ?
Naar het schijnt staan Marktplaats en Ebay er vol mee. En de producenten zullen vast nog wel ergens een magazijn met die dingen hebben staan die ze niet meer kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:19 schreef moussie het volgende:
[..]
En die mensen mogen niet geholpen worden?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:50 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
flikker toch gauw op met je Armoede in Nederland
echte gedwongen armoede bestaat al lang niet meer in Nederland.
en voor zulke stumperts die bij de sooz lopen, zijn er genoeg voorzieningen om dit te voorkomen.
De meeste problemen krijgen mensen die alles nieuw in huis willen hebben staan, en op afbetaling gaan kopen.
Tot dat ze het niet meer kunnen betalen, en in een schuldsanering terecht komen.......tja als je dan met ¤6o in de week rond moet zien te komen, als je ¤300 gewend bent, dan is het idd ff slikken
hehe, die bestaan dus al, dat zijn die kringloopwinkels .. en het personeel dat daar werkt zijn dus 'vrijwillgers' die er verplicht werken voor hun uitkeringquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tweedehands dan, laat ze daar een project voor opzetten.
Je loopt een half jaar achter, kennelijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, Kees22, de beroeps-pauper is er ook weer.
Heb je je uitkering al ontvangen?
"vast nog wel". Waarom zouden ze dingen bewaren als er geen markt meer voor is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:38 schreef Steeven het volgende:
[..]
Naar het schijnt staan Marktplaats en Ebay er vol mee. En de producenten zullen vast nog wel ergens een magazijn met die dingen hebben staan die ze niet meer kwijt kunnen.
Lijkt me niet dat ze die graag verkopen als ze je ook een flatscreen aan kunnen smerenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:38 schreef Steeven het volgende:
[..]
Naar het schijnt staan Marktplaats en Ebay er vol mee. En de producenten zullen vast nog wel ergens een magazijn met die dingen hebben staan die ze niet meer kwijt kunnen.
Je bedoelt die voedselbanken waarbij de parkeerplaatsen vol staan met dure autos?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:42 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En die mensen mogen niet geholpen worden?
Jij hebt zeker nog nooit van de voedselbanken in Nederland gehoord en wat voor een mensen daar langskomen?
Mag niet, mag maximaal 55 cm zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:44 schreef speknek het volgende:
66cm HD Ready tv als kadootje van de staat.
[ afbeelding ]
Niet slekt.
Nee dat is een supermarkt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt die voedselbanken waarbij de parkeerplaatsen vol staan met dure autos?
Ah, het was dus een "incident" volgens jou?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:53 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nee dat is een supermarkt.
Geweldig, Geenstijl heeft een keer laten zien dat mensen met een auto bij een voedselbank aankwamen, en meteen staan bij alle voedselbanken dure autos. Lekker simpel discusieren weer.
Nou, fijn om te weten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:55 schreef Heathen. het volgende:
Ik zie geen reden om mensen te gaan subsidiëren voor een TV.
Ik weet niet wat het was. Kan ook wel zijn dat iemand met die auto gebracht was door de rijke overbuurman.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, het was dus een "incident" volgens jou?
Hmja. Kan me nog een artikel herinneren waarin de aantallen parkeerplaatsen van een voedselbank vergroot moesten worden omdat de mensen hun auto`s niet meer kwijt kondenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het was. Kan ook wel zijn dat iemand met die auto gebracht was door de rijke overbuurman.
Het is zeker niet zo dat iedereen die arm is en gebruik maakt van de voedselbank een dure auto heeft.
Want? Je mag geen TV kijken als je arm bent?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmja. Kan me nog een artikel herinneren waarin de aantallen parkeerplaatsen van een voedselbank vergroot moesten worden omdat de mensen hun auto`s niet meer kwijt konden
Kan dat artikel helaas niet meer vinden.
Maar ja blijf er bij, 450 (!) euro subsidie voor een tv is echt te zot voor woorden.
Het moet niet. Het kan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:05 schreef Scorpie het volgende:
Absurd ook trouwens; mensen kunnen via de kringloop goedkoop aan koelkasten en drogers en al dat soort dingen komen, maar een TV moet opeens spiksplinternieuw zijn? Waarom is dat?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/265
Geldt deze website niet voor alle gemeenten? Ik zie wel wasmachine en koelkast staan, maar flatscreentv weer niet.
quote:Duurzame gebruiksgoederen: wasmachine, koelkast, etc.
Jij weet dus duidelijk niet hoe het werkt bij een kringloopwinkel. Spullen die bijna stuk zijn accepteren ze niet eens bij kringloopwinkels.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:09 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En welke spullen geef jij allemaal aan de kringloop winkel? Alleen dingen die nog lang meekunnen of die al bijna stuk zijn?
Ik vroeg niet wat de kringloop winkels accepteren, ik vroeg wat die persoon aan de kringloop winkel geeft.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij weet dus duidelijk niet hoe het werkt bij een kringloopwinkel. Spullen die bijna stuk zijn accepteren ze niet eens bij kringloopwinkels.
Zelf een keer meegemaakt met een 2,5 zitsbank die ik kwijt wou en afgezien van een beschadiging aan de achterkant (!) was die in prima staat maar accepteren wouden ze die niet of ik moest zelf de afhaalkosten betalen.
Want? Waarom moet die televisie nu ineens een luxe flatscreen worden, volstaat een ouderwets model ineens niet meer? Scheelt een hoop geld en ontevreden mensen, plus negatieve beeldvorming. En toch bereik je je doel ermee, nl. mensen een tv gunnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:06 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Want? Je mag geen TV kijken als je arm bent?
Als we in Nederland zoveel geld besteden aan buurthuizen, wijkgebouwen, politie begeleiding bij voetbal wedstrijden. kunst op straat en nog vele andere dingen, waarom zouden mensen met een minimum aan inkomen niet 1's in de 8 jaar een nieuwe TV mogen kopen op kosten van de gemeente?
Er staat NERGENS dat iedereen een luxe flatscreen MOET hebben. Er is gewoon een X-bedrag voor beschikbaar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:24 schreef Steeven het volgende:
[..]
Want? Waarom moet die televisie nu ineens een luxe flatscreen worden, volstaat een ouderwets model ineens niet meer? Scheelt een hoop geld en ontevreden mensen, plus negatieve beeldvorming. En toch bereik je je doel ermee, nl. mensen een tv gunnen.
Als je wat geeft zijn het dus geen kapotte zaken want dat accepteren ze niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:17 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik vroeg niet wat de kringloop winkels accepteren, ik vroeg wat die persoon aan de kringloop winkel geeft.
Mensen zullen het aanbod vast laten liggenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Er staat NERGENS dat iedereen een luxe flatscreen MOET hebben. Er is gewoon een X-bedrag voor beschikbaar.
Ouderwetse modelen worden ook nog maar amper of helemaal niet gemaakt. Dus je komt al snel bij de flatscreen uit.
Die negatieve beeldvorming ontstaat doordat maar het halve verhaal verteld wordt door de VVD'er die de media zocht. Zo is er niet bij gezegd dat alleen mensen die al 5 jaar in de bijstand zitten er maar 1's in de 8 jaar aanspraak op kunnen maken. Of dat die TV max 55 cm mag zijn.
Wat geeft de gemeente aan mij dan? Ik verdien toch ook wel zo`n tv, eens in de 8 jaar? Waarom zou ik dan niet in aanmerking komen voor zo`n luxe product, en iemand anders wel ? Puur omdat diegene niet door heeft geleerd en zo geen goeie baan kreeg?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:06 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als we in Nederland zoveel geld besteden aan buurthuizen, wijkgebouwen, politie begeleiding bij voetbal wedstrijden. kunst op straat en nog vele andere dingen, waarom zouden mensen met een minimum aan inkomen niet 1's in de 8 jaar een nieuwe TV mogen kopen op kosten van de gemeente?
Tuurlijk mag je tv kijken als je arm bent. Maar beter is van niet. Des te meer tijd heb je om werk te zoeken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:06 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja, op Marktplaats staan er honderden. Je koopt een tig-centimer breedbeeld voor een habbekrats.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Zijn er nog beeldbuis-tv's te koop dan?
Tja, zoals je ziet is bij de linksfiguren zoals Houtworm de TV al verheven tot basisbehoefte ipv een luxeproduct. Want STEL JE EENS VOOR: DE ARMEN HEBBEN MINDER DAN JAN MODAAL! DAT KAN TOCH HEUL NIET!?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je tv kijken als je arm bent. Maar beter is van niet. Des te meer tijd heb je om werk te zoeken.
Degene die niet door heeft geleerd, heeft zo de staat enorme bedragen aan scholing gescheeld, dus daar kan dat luizige LCD teeveetje nog wel vanaf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Puur omdat diegene niet door heeft geleerd en zo geen goeie baan kreeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |