Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sollicitatie sites zoals monster.nl ook vrijgeven.
Voor leering ende vermaeck gaan ze maar naar de bibliotheek.
het is juist goed onder de mensen te komen dan raak je niet in een sociaal isolement
PMSL ROFLMAO
Ja, ambtenaren zijn mensen die gefaald hebben in het bedrijfsleven. Of faalangst hebben en kiezen voor een veilig ambtenaren bestaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En jij denkt dat de consulenten bij Sociale Zaken naief zijn.![]()
Ik ken anders genoeg mensen die het wel lukt.quote:Over het algemeen prikken die echt wel door zielige verhalen heen hoor.
Er zijn op internet genoeg beschrijvingen over klachten gefingeerd te worden. Zo dan weet je meteen waar ze hun internet verbinding voor nodig hebben.quote:Overigens neemt SoZa geen genoegen met zomaar een verhaaltje, als je aankomt met fysieke of psychische klachten dan moet dat ook worden onderzocht, of dan moet dat aangetoond worden.
Een deel misschienquote:En ik heb nieuws voor je; de meeste mensen schamen zich ook kapot dat ze gebruik maken van de bijstand.
Tuurlijk wordt er niks gecensureerd. Alle kennissites blijven gewoon dan open. Ik gaf alleen een paar voorbeelden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Goed plan! Kennis en informatie censureren. Klein houden dat klootjesvolk.
M'n TV staan in NL en zelfs daar keek ik er bijna nooit naar. TV is geen levensbehoefte malle eppie die je bent.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 07:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
En waarom niet?Wil je er geen? Wat zeur je dan over andere mensen? Kun je geen TV betalen? Ga dan werken.
Mensen die het verschil tussen minima en bijstand niet kennen kijken waarschijnlijk ook teveel tv.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:23 schreef Qwea het volgende:
Voor een bijstandspersoon is de tv heilig. Je moet toch wat overdag doen
het is geen basisbehoefte maar een duurzaam gebruiksproduct ..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, zoals je ziet is bij de linksfiguren zoals Houtworm de TV al verheven tot basisbehoefte ipv een luxeproduct. Want STEL JE EENS VOOR: DE ARMEN HEBBEN MINDER DAN JAN MODAAL! DAT KAN TOCH HEUL NIET!?
Die heb ik ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:44 schreef speknek het volgende:
66cm HD Ready tv als kadootje van de staat.
[ afbeelding ]
Niet slekt.
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:35 schreef ShadyLane het volgende:
Ik wil liever niet dit hele topic doorlezen, kan iemand mij vertellen of de SP zich al van deze uitspraak heeft gedistantieerd?
Ook na 6 uur 's avondsquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je tv kijken als je arm bent. Maar beter is van niet. Des te meer tijd heb je om werk te zoeken.
Nou en of!quote:
Loop jij maar eens een elektronica winkel in, dan zul je zien dat het allemaal flatscreens zijn. Ik denk dat de flatscreens heel wat goedkoper zijn dan beeldbuis TV's.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:38 schreef Steeven het volgende:
[..]
Mensen zullen het aanbod vast laten liggenwat denk je nu zelf. Je argument dat die televisies niet meer gemaakt worden betekent niet dat je niet meer aan die televisies kunt komen, dus dat argument slaat nergens op. Het is gewoon geen noodzakelijk iets waar de werkende mensen voor op moeten draaien. Het is een krankzinnig links idee dat simpelweg afgeschoten moet worden. Mensen die dit soort onzin bedenken geven maar al te graag geld uit wat niet van hun is en daar hebben we er net even teveel van in Nederland.
Zoals ik het op BNR hoorde van iemand die dit plan durfde te verdedigen kwam het 'sterkste' argument erop neer dat deze mensen het al zo moeilijk hebben en het daarom verdient hebben. En als iemand er wat van zei kwam het 'probeer jij maar eens een maand te leven van de bijstand'. Dat zijn toch verdomme geen argumenten?
Natuurlijk wel, het komt toch niet eens uit eigen zak.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:56 schreef moussie het volgende:
[..]
het is geen basisbehoefte maar een duurzaam gebruiksproduct ..
een wasmachine is ook een luxe, sec bekeken, je kan je was ook met de hand doen, en een koelkast .. je hebt toch geen geld om iets te kopen dat langer dan 4 uur bewaard moet worden, nergens voor nodig dus
het erge is .. JAN MODAAL kan het zich veroorloven om te gokken met tweedehands-spullen .. het minimum en minder kan niet om de 3½ maand 75¤ ophoesten voor een 'nieuwe' tweedehandse
Zelfs mensen die WEL doorgeleerd hebben en een goede baan hadden kunnen om wat voor een reden dan ook in de bijstand terecht komen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat geeft de gemeente aan mij dan? Ik verdien toch ook wel zo`n tv, eens in de 8 jaar? Waarom zou ik dan niet in aanmerking komen voor zo`n luxe product, en iemand anders wel ? Puur omdat diegene niet door heeft geleerd en zo geen goeie baan kreeg?
Dat mensen dit niet snappen, zo kortzichtig zijn en alleen maar aan zichzelf denken. Niet verder denken dan wat de media meldt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:32 schreef raptorix het volgende:
Dat sommige dit nog goed praten ook zeg, kan je zien hoe geindoctrineerd ze zijn.
Voor de tiende keer, waarom moet het allemaal NIEUW zijn? Marktplaats staat vol met normale televisies die GOEDKOOP zijn. En je kunt de bal wat betreft slechte argumentatie gewoon bij je houden ipv terug te ketsen, want noem mij één goede reden wat de aanschaf van een flatscreen tv rechtvaardigt?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Loop jij maar eens een elektronica winkel in, dan zul je zien dat het allemaal flatscreens zijn. Ik denk dat de flatscreens heel wat goedkoper zijn dan beeldbuis TV's.
Kunst en musea zijn wel noodzakelijk? Ik ga op mijn fiets naar het werk. Voor mij zijn die wegen helemaal niet noodzakelijk. Bus en trein kunnen ook wel weg. Lekker simpel en egoistisch denken zo. Ik denk niet dat jij het daar mee eens bent. Ook niet bepaalde sterke argumentatie dus.
Tuurlijk joh, klop jij jezelf nog maar eens op je linkse borst, moraalridder. Waar is je paard?quote:Dat mensen dit niet snappen, zo kortzichtig zijn en alleen maar aan zichzelf denken. Niet verder denken dan wat de media meldt.
Ik klop mezelf niet meer op de borst dan diegene die niet snapt dat er mensen zijn die dit een goed plan vinden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Voor de tiende keer, waarom moet het allemaal NIEUW zijn? Marktplaats staat vol met normale televisies die GOEDKOOP zijn. En je kunt de bal wat betreft slechte argumentatie gewoon bij je houden ipv terug te ketsen, want noem mij één goede reden wat de aanschaf van een flatscreen tv rechtvaardigt?
[..]
Tuurlijk joh, klop jij jezelf nog maar eens op je linkse borst, moraalridder. Waar is je paard?
Pardon? Sinds wanneer dwing je met een TV ontspanning en plezier af? Hadden de mensen 80 jaar geleden geen ontspanning en plezier dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik klop mezelf niet meer op de borst dan diegene die niet snapt dat er mensen zijn die dit een goed plan vinden.
Waar moeten die minima internet van betalen? Hoe moeten ze die TV thuis krijgen als die uit een andere gemeente moet komen? 400 euro voor een TV is niet zo duur en wat wil je? Dat ze 3 keer 150 (+ reiskosten) euro uitgeven aan een 2ehandse die stuk gaat of 1 keer 400 aan een TV die het veel langer doet?
Het gaat niet om een flatscreen, het gaat om een TV. En aangezien er tegenwoordig vooral flatscreens te vinden zijn, kom je eerder uit bij een flatscreen dan bij een 'ouderwetse' TV. De goede reden waarom dat best wel uit een overheids potje betaald mag worden: minima verdienen ook hun ontspanning en plezier. Elke avond ganzebord gaat ook vervelen.
Ik kan wel meer redenen geven waarom dit een prima regeling is. Maar ik heb niet het idee dat jij en anderen het daar mee eens willen zijn.
Tuurlijk joh. 80 jaar geleden was er nog geen CV. Dus dat kunnen we ook wel uit de huizen van minima slopen. Weet je wat, laten we het gelijk radicaal aanpakken, een miljoen jaar geleden hadden ze helemaal nog geen huizen. Dus die minima gewoon op straat flikkeren!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Sinds wanneer dwing je met een TV ontspanning en plezier af? Hadden de mensen 80 jaar geleden geen ontspanning en plezier dan?
Daarnaast zeg je dat ze beter nieuw spul kunnen aanschaffen, hiermee geef je dus en passant ook nog aan dat je kringloopwinkels niet ziet zitten?
Over kortzichtig gesproken zeg
¤ 116,00quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Loop jij maar eens een elektronica winkel in, dan zul je zien dat het allemaal flatscreens zijn. Ik denk dat de flatscreens heel wat goedkoper zijn dan beeldbuis TV's.
In de meeste minima gezinnen heeft men geen enkel benul van ganzebord, die game zit namelijk bij geen enkele spelcomputer.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:48 schreef Houtworm het volgende:
De goede reden waarom dat best wel uit een overheids potje betaald mag worden: minima verdienen ook hun ontspanning en plezier. Elke avond ganzebord gaat ook vervelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |