Kop pickwick thee en een aspirine voor de koppijn, dat samen met Bob Marley op de achtergrond doet wonderen.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:48 schreef rgras het volgende:
Geweldig.. http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/17506__rss.php
![]()
dat dusquote:
Laten we daar donderdag maar mee beginnen dan.quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:00 schreef F1Bas het volgende:
Hopelijk gaan we nu ook eens uitwedstrijden winnen.
quote:Evander Sno kan iedereen titel aanbevelen
Amsterdam, 19 okt 2008
Als Evander Sno in de perskamer van de Amsterdam ArenA vertelt hoe fijn het is om terug te zijn bij zijn familie, ontstaat even de indruk dat hij daarmee doelt op de warme manier waarop hij is opgenomen in de moederschoot die hij op 17-jarige leeftijd verliet.
Maar dat blijkt een misverstand: hij heeft het gewoon over zijn bloedverwanten en vrienden in Amsterdam, die het twee jaar zonder hem moesten stellen toen hij aan de andere kant van de Noordzee voetbalde en in Schotland twee landstitels vierde met Celtic. Evander Sno doet soms aan de jonge Clarence Seedorf denken, zo bedachtzaam spreekt hij. En zo zijn er episodes in zijn bestaan als voetballer waaraan hij heeft besloten helemaal geen woorden meer vuil te maken. ,,Omdat het geen zin heeft. Ik wil met het heden en de toekomst bezig zijn, niet met dingen die achter me liggen."
Sno zegt het als gevraagd wordt naar de geruchtmakende overstap die hij maakte als A-junior. Na jaren in de jeugdopleiding van Ajax vertrok de middenvelder vijf jaar geleden naar Feyenoord, iets wat destijds nogal wat stof deed opwaaien. In Rotterdam-Zuid zou hij nooit het eerste elftal halen. Feyenoord wilde Sno eerst elders ervaring laten opdoen en kwam daartoe een huurconstructie overeen met NAC. In Breda verliep zijn ontwikkeling dusdanig stormachtig dat het de aandacht trok van Ray Clarke, het nieuwe hoofd internationale scouting bij Celtic. ,,Ik heb nooit getwijfeld of ik op zijn aanbod moest ingaan", zegt Sno. ,,Ja, ik was pas negentien jaar, maar voelde me klaar voor een stap naar het buitenland en het leven in een andere omgeving. Zeker als het om zo'n grote club gaat, die in een mooie competitie speelt en meedoet aan de Champions League. Dan moet je niet twijfelen, ongeacht je leeftijd."
De Ajacied kijkt met tevredenheid terug op zijn periode in Glasgow. ,,Ik mis vooral de spelersgroep. Met sommigen kon ik het echt heel goed vinden. We hebben een mooie tijd beleefd met Celtic, met twee kampioenschappen. In de Champions League heb ik wedstrijden gespeeld tegen grote voetballers en gerenommeerde clubs. AC Milan, Barcelona, Benfica. Daar word je zelf ook geen slechtere speler van, kan ik je vertellen."
In Schotland ondervond Sno aan den lijve hoe heftig het voetbal daar beleefd wordt. ,,Het is intenser dan hier in Nederland. De vooroordelen zijn dat er in Schotland altijd veel passie en strijd aan te pas komen, maar daarbij is het voetbal gewoon heel goed. Zeker bij Celtic en de Rangers. Dat moet ook wel, want met strijd en passie alleen maak je geen verschil in Schotland. Vooral tegen Celtic lijkt iedere tegenstander bereid nog iets dieper te gaan om de wedstrijd te winnen. In dat opzicht lijkt het wel op de situatie bij Ajax."
Behalve zijn overstap naar Feyenoord is er nog een onderwerp waarbij Sno er bij voorkeur het zwijgen toe doet. Na afloop van de Olympische Spelen kregen Royston Drenthe en hij nogal wat kritiek over zich heen van bondscoach Foppe de Haan. Die liet zich nogal laatdunkend uit over het arbeidsethos, de discipline en de taakbewustheid van de twee jonge voetballers. Ook tijdens het toernooi in China nam De Haan Sno al eens publiekelijk op de korrel, toen de Friese keuzeheer na de openingswedstrijd tegen Nigeria (0-0) constateerde dat de middenvelder acteerde 'in het tempo van de Tachtigjarige Oorlog'.
,,De Olympische Spelen waren voor mij een mooie ervaring, iets dat je maar een keer in je leven mee zult maken", aldus Sno. ,,Het is jammer dat zoiets nu een beetje wordt overschaduwd door de dingen die door meneer De Haan zijn gezegd. Ik ga daar niet meer op reageren. Zolang mijn familie achter me staat en degenen die mij altijd gesteund hebben dat blijven doen, weet ik dat het goed zit. Het is uiteindelijk aan de mensen om te geloven wie ze willen geloven."
De Spelen kregen ook een aangenaam staartje voor Sno. Al snel na zijn terugkeer uit China kreeg hij van zijn zaakwaarnemer te horen dat Ajax geïnteresseerd was in zijn diensten. Verrast door de belangstelling van zijn oude club was hij niet direct. ,,Oké, je verwacht zoiets niet, maar je weet toch niet hoe het loopt in de voetballerij. Ik was wel vereerd. Als zo'n grote club, met zulke goede voetballers in zijn selectie, jou erbij wil hebben, is dat een blijk van waardering."
Toen hij als vijfde aankoop voor het nieuwe seizoen zijn handtekening zette onder een driejarig contract, formuleerde Sno voor zichzelf een tweeledige doelstelling. Zelf zo veel mogelijk wedstrijden spelen en met het team kampioen worden. Dat laatste is iets waar iedereen binnen Ajax naar smacht, zo proeft Sno als hij rondloopt in de ArenA. Sno: ,,Als een van de weinigen in deze spelersgroep weet ik hoe het voelt om kampioen te zijn. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen."
Waar de titel zo vroeg in het seizoen nog ver weg is, lijkt Sno op persoonlijk vlak goed op schema te liggen. In de acht officiële duels die Ajax tot dusver speelde, stond de nieuwe aanwinst vijf keer in de basisformatie. Een keer viel hij in, tegen Vitesse, en alleen in het bekertreffen met FC Utrecht en de competitiewedstrijd tegen sc Heerenveen kwam hij niet aan spelen toe. Dat heeft ook te maken met de verrassende entree van die andere nieuwe middenvelder, Eyong Enoh. De jonge Kameroener maakt tijdens zijn eerste weken in Nederland een verpletterende indruk op iedereen die hem gadeslaat, Sno incluis. ,,Een heel goede voetballer. Maar ik zie hem niet als mijn persoonlijke concurrent. Hij is een teamgenoot zoals alle anderen."
Sno verwacht met Ajax een mooi seizoen te beleven, nu de ploeg de valse start te boven lijkt en bij vlagen sprankelend voetbal speelt. Die vervelende uitwedstrijd bij Willem II – zijn debuut in het shirt van Ajax – lijkt al weer lang geleden. De Amsterdammers verloren in Tilburg (2-1) en Sno kreeg tien minuten voor het einde de rode kaart van scheidsrechter Pieter Vink, omdat hij doelpuntenmaker Mehmet Akgün geveld zou hebben met een elleboogstoot. ,,We gingen allebei dat duel aan en dat pakte voor hem wat ongelukkig uit",verzucht Sno nog maar eens. De hoge heren in Zeist waren het met de Ajacied eens, want de kaart werd niet veel later geseponeerd en een schorsing hoefde Sno niet uit te zitten.
Over de recente loting voor de poulefase van de UEFA Cup meent Sno: ,,Dat zijn weer vier wedstrijden op hoog niveau, waarin deze jonge ploeg verder op elkaar ingespeeld kan raken. Ik weet zeker dat wij heel mooie dingen gaan laten zien."
Ja vind ik ook. Iemand inspiratie voor de OP? Was een tijdje geleden ook al beetje discussie over.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:43 schreef GGMM het volgende:
Die #1000 pic mag ook wel eens weg ondertussen.
Wat is er op dit moment te vertellen over Ajax dan? Er zijn volgens mij wat clubs waar meer over te vertellen is dan over Ajax, dus zo gek is dat toch niet?quote:Op maandag 20 oktober 2008 08:19 schreef Dvm86 het volgende:
Bij RTL sporen ze niet helemaal. Bij de NOS overigens ook niet; gisteren werd er vrijwel geen seconde aan Ajax besteed.
Wat is er ooit gebeurd met die prachtige PHP banner die telkens veranderde als je het topic refreshte. Die was echt koning.quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:14 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Iemand inspiratie voor de OP? Was een tijdje geleden ook al beetje discussie over.
Sowieso een selectiefoto en wedstrijdschema met komende maand ofzo . Misschien nog een andere mooie foto.
Heerenveen - Milan is ook geen verkeerd affiche...quote:Op maandag 20 oktober 2008 08:19 schreef Dvm86 het volgende:
Bij RTL sporen ze niet helemaal. Bij de NOS overigens ook niet; gisteren werd er vrijwel geen seconde aan Ajax besteed.
Yup, dus waarschijnlijk klopt het.quote:
Als Litex Lovech en 1 of ander pauperclubje uit IJsland ofzo daar een punt kan pakken, moet Ajax dat ook wel kunnenquote:Op maandag 20 oktober 2008 01:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi stadion zeg. Ongelooflijk dat ze Villa-Ajax niet live uitzenden.
za 18/10 Aston Villa Portsmouth 0-0 Premier League
zo 5/10 Chelsea Aston Villa 2-0 Premier League
do 2/10 Aston Villa Litex Lovech 1-1 UEFA Cup
za 27/9 Aston Villa Sunderland 2-1 Premier League
zo 21/9 West Bromwich Albion Aston Villa 1-2 Premier League
do 18/9 Litex Lovech Aston Villa 1-3 UEFA Cup
ma 15/9 Tottenham Hotspur Aston Villa 1-2 Premier League
zo 31/8 Aston Villa Liverpool 0-0 Premier League
do 28/8 Aston Villa FH Hafnarfjördur 1-1 UEFA Cup
za 23/8 Stoke City Aston Villa 3-2 Premier League
zo 17/8 Aston Villa Manchester City 4-2 Premier League
do 14/8 FH Hafnarfjördur Aston Villa 1-4 UEFA Cup
Zijn dit seizoen wel sterk gestart. Zal moeilijk worden om daar een punt te pakken.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat is er ooit gebeurd met die prachtige PHP banner die telkens veranderde als je het topic refreshte. Die was echt koning.
He volgende week Heracles - Ajax hequote:Op maandag 20 oktober 2008 10:31 schreef Pritt het volgende:
[..]
Was ook een maar een kwestie van tijd, weet je zelf ook wel.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:50 schreef Roysen het volgende:
Haha, loop ik gister in me Ajax trainingsbroek in Walibi, lopen der 8 van die Hagenezen langs en beginnen ze me allemaal ziektes toe te wensen.
Altijd leuk, helaas ben ik er niet bijquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:54 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
He volgende week Heracles - Ajax he
dan ben je ook een proleet, dus terecht.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:50 schreef Roysen het volgende:
Haha, loop ik gister in me Ajax trainingsbroek in Walibi, lopen der 8 van die Hagenezen langs en beginnen ze me allemaal ziektes toe te wensen.
Lekker representatief als ze al zo goed als geplaatst waren, en bovendien wat belangrijke spelers ernaast lieten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:09 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Als Litex Lovech en 1 of ander pauperclubje uit IJsland ofzo daar een punt kan pakken, moet Ajax dat ook wel kunnen
Aston had uit bij Litex eerder al met 1-3 gewonnen he. Dus die zullen wel rustig aan hebben gedaan thuis.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:09 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Als Litex Lovech en 1 of ander pauperclubje uit IJsland ofzo daar een punt kan pakken, moet Ajax dat ook wel kunnen
Die dus.quote:
Heb ik allebei nietquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:48 schreef Damzkieee het volgende:
AT5 komt het toch op zag ik? Of RTVNH?
Goede reden om over te stappen op digitale tv, dan heb je alle regionale zendersquote:
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)utenDeNulInArena.htmquote:Ajax-defensie houdt al 567 minuten de nul in Arena
20/10/2008 11:01
Zo grillig als de Ajax-defensie zich de laatste maanden in uitwedstrijden presenteert, zo soeverein oogt ze in thuisduels. De Amsterdamse achterhoede blijkt al uren niet te passeren.
De Amsterdammers hielden afgelopen zaterdag in de met 1-0 gewonnen topper tegen FC Groningen voor de derde keer op rij vanaf de competitiestart hun doel schoon. Eerder lukte dat tegen Roda JC (1-0) en Vitesse (3-0).
Het clubrecord dateert uit de seizoenen 1993/94 en 1995/96, toen Ajax in zijn eerste vijf competitiewedstrijden op eigen veld de nul hield (zie onderstaand kader).
Overigens hield de formatie van trainer Marco van Basten deze jaargang ook haar doel schoon in de bekerwedstrijd tegen FC Utrecht (2-0) en het UEFA Cup-treffen met Borac Cocak (2-0).
Het laatste tegendoelpunt in de Arena dateert van de playoff-wedstrijd tegen SC Heerenveen op 5 mei van dit jaar: in de 63ste minuut bepaalde Danijel Pranjic de eindstand op 3-1. Daarna volgden zes officiële wedstrijden zonder tegendoelpunt, goed voor 567 minuten.
De 567 minuten van Ajax zonder tegengoal thuis
Datum Competitie Tegenstander Score Min.
05/05/08 Play-offs SC Heerenveen 3-1 27
18/05/08 Play-offs FC Twente 0-0 90
14/09/08 Eredivisie Roda JC 1-0 90
25/09/08 KNVB-beker FC Utrecht 2-0 90
28/09/08 Eredivisie Vitesse 3-0 90
02/10/08 UEFA Cup Borac Cacak 2-0 90
18/10/08 Eredivisie FC Groningen 1-0 90
Totaal 567
Sowieso is Litex ook geen slechte club met die textielbaron die alles financiert.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:42 schreef Nashje het volgende:
[..]
Aston had uit bij Litex eerder al met 1-3 gewonnen he. Dus die zullen wel rustig aan hebben gedaan thuis.
Beetje hetzelfde contrast als Utrecht vorig jaar had, alleen verloren zij alles thuis en waren ze uit goed bezig. Hopen dat het bij ons alleen iets minder lang duurt voordat we uit weer winnenquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:04 schreef sagagiuh het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)utenDeNulInArena.htm
Toch echt wel een lichtpuntje dit seizoen dat de ArenA vooralsnog een onneembare vesting is:)
Tot nu toe speelt iedere club waar Ajax langskomt zijn beste wedstrijd van het seizoen. Het is te hopen dat dat niet zo blijft.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:09 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde contrast als Utrecht vorig jaar had, alleen verloren zij alles thuis en waren ze uit goed bezig. Hopen dat het bij ons alleen iets minder lang duurt voordat we uit weer winnenWe hebben nu vaak op inzet verloren en dat mag écht niet.
my thoughts exactly, wtf!?!! gaat snel idd, in ieder geval een leuk weekjequote:Op maandag 20 oktober 2008 01:32 schreef BonJovi het volgende:
wtf 1088 alweer
Ik weet niet meer wanneer, welke wedstrijd en door welke van de 2, maar volgens mij is dat wel een keer gedaan. Beker ofzoquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb nu pas door dat deze week de UEFA poule al begint.
Hopen dat ze die Engelsen slopen.
AT5 en RTVNH hebben volgens mij nog nooit wedstrijden live uitgezonden en volgens mij gaan ze dat ook nooit doen. Da's veel te duur voor die kleine subsidie afhankelijke partijen.
quote:De Fun straalt ervan af
Tussen de supportersscharen van Ajax en Groningen heerste tot voor enkele jaren geleden nooit overdreven veel animositeit. Maar die tijd is veranderd. Zeker als Groningen als koploper naar de Arena reist.
De laatste ontmoetingen tussen de twee clubs stonden bol van incidenten in en om het veld. Spelersbussen werden belaagd en in brand gestoken voor het hotel, er werd tussen de lijnen gezwaaid met ellebogen en middelvingers. De laatste ontmoeting in de Groningse Euroborg moest drie dagen worden uitgesteld door een inferno op de Noordtribune ('Noord Gestoord'), veroorzaakt door brandende wc-rollen.
En de laatste jaren maakte Ajax zich in Groningen niet populair door zijn koopwoede. De etalage van de Groningse winkel werd geplunderd. Luis Suárez (via een arbitragezaak), Bruno Silva (na een spelersstaking) en Rasmus Lindgren verhuisden naar Amsterdam.
De 'Fuck Ajax, 110% anti-Amsterdam'-shirts die de Groningse achterban liet drukken, vonden gretig aftrek. Té gretig, volgens de Groningse directie. Voor de wedstrijd tegen Ajax zijn ze verboden. Evenals kwetsende spreekkoren. De beelden van de brand moeten van het netvlies. Het moet weer gaan om voetbal. Het nieuwe motto op de shirts: Fun Only.
Fluitconcert
Het is een uur voor de aftrap van de wedstrijd. Het is nog stil in de Arena. In het uitvak, aan alle kanten beschermd door netten, plexiglas en stewards, druppelen de eerste Groningen-fans binnen. Ze hangen spandoeken op. Geen onvertogen woord. 'ULTRAS', '110% Pro-Gruning'n' en 'Groeten uit Wildervank'. Ronduit schattig is de tekst 'Wij gaan winnen vandaag'. De enige zin die pijn doet in Amsterdamse harten is: 'Eindelijk speelt de nummer 1 in Amsterdam'.
Aan de andere kant van het stadion bevestigt de harde kern van de Ajax-aanhang haar spandoeken. 'ULTRAS' – ook al. Een Spaanse vlag met ‘Gabri’ erop, en een doek voor Suárez. De sfeer is landerig.
Tien minuten voor aanvang ontbrandt de lont als de opstellingen worden omgeroepen. De namen van Silva, Lindgren en Suárez (vooral hij) worden ontvangen met een Gronings fluitconcert. Vlak daarna ontvouwen Ajacieden op de Zuidtribune een spandoek met daarop 'Zuid Gestoord', een cynische verwijzing naar de brand in de Euroborg. Ze gooien wc-rollen en steken vuurwerk af. En nog een spandoek, vergezeld van een liedje op de tekst van de tekenfilmserie Ovide: 'Kijk uit malloot, die brand wordt groot'. In het uitvak springt een jongen in een groen-wit shirt van woede tegen het plexiglas.
De wedstrijd begint. Het tempo is laag, de spelers pakken elkaar aan met fluwelen handschoenen. De sfeer op de tribunes is onvriendelijk. Silva is 'de hoer van Amsterdam', de Zuidtribune vermaakt zich, wijzend op het uitvak, met het spreekkoor 'een vakkie, een vakkie, een vakkie pyromanen'. De reactie van de Groningers: 'Wie niet springt, die is een jood'. En even daarna: 'Schop die joden neer'.
Vak 424
Oleguer maakt 1-0 voor Ajax. De Arena ontploft. Beter gezegd: de harde kern ontploft. Het grootste deel van het stadion applaudisseert keurig en gaat daarna weer zitten. In het uitvak vloekt groen-wit zich de ziel uit het lijf. Meteen daarna: getrommel en geklap. Ze houden het niet lang vol. Als de rust valt, ligt er een klamme deken van kalmte over de tribunes in het stadion.
Na rust breekt de wedstrijd los. Het regent kansen voor beide doelen. Even wanen de Groningers zich in de hemel, maar een goal van Granqvist wordt afgekeurd wegens buitenspel.
De chaos op het veld neemt toe. En daarmee de sfeer op de tribunes. Vanuit vak 424 walmen marihuanadampen door de rest van de Arena. De temperatuur loopt op. Ook al is het hooguit een graad of acht. Meer en meer supporters in 424 ontbloten hun bovenlijf. Ze juichen voor hun eigen team, niet tegen het andere. Eindsignaal: Ajax wint met 1-0. Groningen is koploper af.
Het geluk heeft één wedstrijd geduurd. De groen-witte Ultra’s staren naar het scorebord. Terwijl het stadion leegloopt, bedankt de speaker de Ajax-fans voor hun steun. 'En nog een mededeling voor de supporters in het uitvak: u zult nog enige tijd worden opgehouden.' Een jongen verbergt zijn gezicht in zijn Groningen-sjaal. De Fun straalt ervan af. ’
quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:31 schreef denthemen het volgende:
Op die site van Eredivisie live staat ook nergens waar je contact kunt opnemen, ik wil wel eens weten of ze Ajax uitzenden
quote:door contact op te nemen met de klantenservice van Eredivisie Live. Onze klantenservice is te bereiken via 0909-0101 (0,10 ¤ per minuut) en is van maandag t/m vrijdag geopend van 09:00 uur tot 21:00 uur. Zaterdag en zondag is de klantenservice te bereiken van 10:00 uur tot 16:00 uur.
Ik zal er eens iets aan gaan doen. Heb vanmiddag toch vrijquote:Op maandag 20 oktober 2008 01:14 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Iemand inspiratie voor de OP? Was een tijdje geleden ook al beetje discussie over.
Sowieso een selectiefoto en wedstrijdschema met komende maand ofzo . Misschien nog een andere mooie foto.
dat ik dit nog mag meemakenquote:Ajax-defensie houdt al 567 minuten de nul in Arena
20/10/2008 11:01
Zo grillig als de Ajax-defensie zich de laatste maanden in uitwedstrijden presenteert, zo soeverein oogt ze in thuisduels. De Amsterdamse achterhoede blijkt al uren niet te passeren.
De Amsterdammers hielden afgelopen zaterdag in de met 1-0 gewonnen topper tegen FC Groningen voor de derde keer op rij vanaf de competitiestart hun doel schoon. Eerder lukte dat tegen Roda JC (1-0) en Vitesse (3-0).
Het clubrecord dateert uit de seizoenen 1993/94 en 1995/96, toen Ajax in zijn eerste vijf competitiewedstrijden op eigen veld de nul hield (zie onderstaand kader).
Overigens hield de formatie van trainer Marco van Basten deze jaargang ook haar doel schoon in de bekerwedstrijd tegen FC Utrecht (2-0) en het UEFA Cup-treffen met Borac Cocak (2-0).
Het laatste tegendoelpunt in de Arena dateert van de playoff-wedstrijd tegen SC Heerenveen op 5 mei van dit jaar: in de 63ste minuut bepaalde Danijel Pranjic de eindstand op 3-1. Daarna volgden zes officiële wedstrijden zonder tegendoelpunt, goed voor 567 minuten.
Ik zoek: Ajax foto'squote:Op maandag 20 oktober 2008 12:53 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zal er eens iets aan gaan doen. Heb vanmiddag toch vrij
Zijn er nog wensen, suggesties of foto's die er in moeten van jullie?
Denk dat dat meer is om dingen te bestellen en zoquote:
Wat oude helden er in (Litmanen, Blind etc)quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:53 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zal er eens iets aan gaan doen. Heb vanmiddag toch vrij
Zijn er nog wensen, suggesties of foto's die er in moeten van jullie?
Dan kunnen ze je daar denk ik wel doorverwijzen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Denk dat dat meer is om dingen te bestellen en zo
Jammervan dat Alemrequote:Op maandag 20 oktober 2008 13:16 schreef HeinekenAFCA het volgende:
http://forum.fok.nl/templ(...)nypic.com/ic4tah.jpg
Die moet in de OP
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:16 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Die moet in de OP
Midoquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:36 schreef Houniet het volgende:
Zo, terug uit Egypte.
KJH wat een kans gemist!
AJAX is in Egypte nog steeds heer en meester, mooi die reacties altijd in het buitenland als je je Ajax shirt aan hebt.
Die Egyptenaren allemaal Mido schreeuwen. Geweldig.
Linker rijtje!
Ik zie mezelf al bijna van een stoeltje afflikkeren daar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:16 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Die moet in de OP
Die zeker jaquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:15 schreef Luco het volgende:
Sowieso die foto van Johnny in de Kuip, die moet toch in dat php scriptje!
vind ik ook. Heb jij een scriptje? Dan zal ik Ray lief aankijken of hij een server heeft waar ie op kanquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:15 schreef Luco het volgende:
Sowieso die foto van Johnny in de Kuip, die moet toch in dat php scriptje!
Ik ben een gebruiker, geen bedenkerquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:49 schreef toma het volgende:
[..]
vind ik ook. Heb jij een scriptje? Dan zal ik Ray lief aankijken of hij een server heeft waar ie op kan
quote:Cruijff corrigeert Van Basten
maandag 20 oktober, door SV, Amsterdam, 09:40u, Cruijff.net
Johan Cruijff heeft indirect via zijn column hard uitgehaald naar onder andere de speelstijl van Marco van Basten. Hij oppert voor meer voetballende middenvelders.
Van Basten kiest tot op heden vreemd genoeg keer op keer voor twee defensieve middenvelders of misschien wel drie defensieve middenvelders afgelopen zaterdag tegen FC Groningen (Vertonghen, Gabri en Lindgren).
Cruijff is het hier absoluut niet mee eens: 'Er is in Nederland een trend aan het ontstaan om voor een middenveld te kiezen met twee defensieve middenvelders en één in de punt naar voren. Persoonlijk zie ik liever twee meer vooruit voetballende middenvelders en één in de punt naar achteren. Allereerst hoeven de buitenspelers dan minder te lopen en verder kan je met zo’n veldbezetting beter combineren'.
Volgens Cruijff is het positiespel en de techniek in Nederland zwaar onder de maat. 'Zo was het geen kwestie van pech dat PSV van NAC verloor en moest Ajax ook alles uit de kast halen om de 1-0 tegen FC Groningen vast te houden. Net als het Nederlands elftal, kwamen PSV en Ajax in de problemen zodra de tegenstander het initiatief nam. Zowel technisch als positioneel zijn onze beste teams niet in staat om juist dan op balbezit te spelen en via de extra ruimtes kansen te creëren'.
In een column van ruim een maand geleden wordt hetzelfde probleem neergezet. Destijds was de vraag waarom Arsenal wel een ploeg in Engeland kan oprollen met een aanvallend middenveld en Ajax met een defensief middenveld in Tilburg nog moet verliezen ook.
Siem de Jongquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:46 schreef BB-boy het volgende:
En welke aanvallende middenvelders had Cruyff in gedachten?
Gabri staat bij mij nog steeds hoger dan Enoh in de rangordequote:Op maandag 20 oktober 2008 15:56 schreef BB-boy het volgende:
Sulejmani - Huntelaar - Suarez
Vertonghen - Aissati - Enoh
Absoluut. Gabri heeft al veel langer bewezen een belangrijke kracht voor Ajax te zijn. Enoh zal vast wel aan zijn minuten komen, maar als iedereen fit is, dan hoort hij (voorlopig) nog gewoon op de bank te zitten. Verder uiteraard wel mee eens. Alleen misschien toch maar 4-2-3-1 spelen? Dus Huntelaar als diepste spits en dan hebben Sujemani, Aissati en Suárez de vrijheid om te doen en laten wat ze willen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:00 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gabri staat bij mij nog steeds hoger dan Enoh in de rangorde
Gelijk heeft hij. Maar toch is het een open deur. Hoe lang roep ik dit al?quote:
http://www.knvb.nl/archie(...)eel_meer_bij_kijken_quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:08 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik zat het me gister nog af te vragen. Wat doet hij vandaag de dag? Held!
quote:23-10-08 Aston Villa - Ajax
26-10-08 Ajax - NEC
29-10-08 Heracles - Ajax
quote:Ajax heeft Albert Luque aangeboden bij Feyenoord. Dat wist Johan Derksen te melden in het programma Doordekken. Ajax wilde de Spanjaard graag stallen bij de Rotterdammers om hem ervaring op te laten doen in de Eredivisie, maar Feyenoord had daarin geen interesse.
Dat lag volgens Derksen aan het hoge salaris van Luque. ''Ajax heeft hem aangeboden bij Feyenoord,'' zegt de hoofdredacteur van voetbalblad Voetbal International. ''Hij verdient drie miljoen euro per jaar. Ajax zou twee miljoen euro blijven betalen, en dan hoefde Feyenoord 'maar' één miljoen bij te passen.''
De aanvaller speelt momenteel op huurbasis bij het Spaanse Malaga. Volgens Derksen zou Ajax nog steeds een deel van zijn salaris betalen. ''Die loopt nog steeds miljoenen op te strijken,'' aldus Derksen over Luque.
Overigens doet Luque het in Spanje ook niet al te best. Hij heeft tot nu toe nog geen basisplaats kunnen veroveren bij de Spaanse subtopper, en ook wist hij in zijn speelminuten nog geen doelpunt te maken. Na dit seizoen keert Luque weer terug naar Ajax, waar hij nog een contract heeft tot medio 2010.
Dacht in het vorige topic te lezen dat het na Nancy - Feyenoord werd uitgezonden..quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:51 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax wordt donderdag nergens uitgezonden?
Johan Cruijffquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |