abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:09:55 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62550699
Niets, moet dat dan?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:22:59 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62551078
Nee hoor

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62551868
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.
De helft van de ICE's stopt wel in Wolfsburg
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06:26 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62552127
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.html
quote:
Drie lesbische stellen hebben elkaar dinsdag in de trein het jawoord gegeven. Drie ambtenaren van de burgerlijke stand verbonden de koppels tegelijkertijd in de echt.
De huwelijksplechtigheden waren onderdeel van de campagne Nederland Leest, waarin het boek 'Twee vrouwen' van Harry Mulisch centraal staat.
Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62553369
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.html
[..]

Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend
In welke gemeente zouden zij het jawoord hebben gegeven?
Overigens klopt de smiley niet.
So we just called him Fred too
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:11:04 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62554035
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:49 schreef Cothen het volgende:
Overigens klopt de smiley niet.
Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:13:21 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62555675
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:16:19 #108
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_62555737
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Dat hoeven ze ook niet te worden
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:27:03 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62556000
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dat hoeven ze ook niet te worden
Waarom niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:29:15 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62556066
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??
Ja! En een peuk zware shag. EN kisten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:15:53 #111
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62560259
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Zou zo maar kunnen, een aantal jaar terug zijn de treinnummers omgenummerd naar 14x serie met ICE-intenties. Echter is het vooralsnog daar bij gebleven.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:46:13 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62560758
quote:
Spoor Groningen-Emmen beter dan stoppen in Stadskanaal

Het verlenging van de in 2010 te starten treinverbinding Groningen-Veendam naar Emmen is bijna zeker gunstiger dan een verlenging die stopt in Mussel­kanaal. Dit is de uitkomst van het scriptie-onderzoek van student Diederick van der Lely onder leiding van professor Jan Oosterhaven van de Rijks­universiteit Groningen. Het belangrijkste voordeel bestaat uit het veel grotere aantal buspassagiers dat overstapt naar de trein bij een verlenging tot Emmen en dat betekent een hogere kaartverkoop voor de vervoerder en een belangrijke winst in reistijd en comfort voor de passagiers.
Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:12:43 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62565015
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier
Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:27:25 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62567728
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62568275
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Zolang er maar meer spoor komt vind ik het best.
Desnoods (nog meer) Subsidie voor die spoorlijnen.

NL heeft trouwens ook nog 3 HSL nodig en nog wat spoortjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 21-10-2008 22:51:19 ]
............................
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:14:16 #117
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62569353
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Ik zou meteen combineren met grafen, matrices en Excel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:18:14 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62569492
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 22 oktober 2008 @ 06:20:59 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_62572686
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptie Vind ik nog steeds niet eerlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62573164
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.). Plus het ontbreken van een kaart/plattegrond met aangegeven over welke trajecten het eigenlijk gaat. Dat gekleurde-vlakjesverhaal wat voor bijlage moet doorgaan is natuurlijk helemaal om te huilen want de legenda is volstrekt onleesbaar.

Oh en die tabel ook Met horizontaal de stations en vertikaal cijfers, die zowel de tijd als de afstand aangeven. Dan heb je ergens gewoon niet begrepen hoe je numerieke gegevens grafisch inzichtelijk maakt

Overigens ook leuk als je afstudeerbegeleider zelf vrolijk komt concluderen dat het helemaal geen zin heeft allemaal

[ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 22-10-2008 09:08:16 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:18:04 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62573955
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Mja, veel smijten met modellen en zo, schijnt er bij te horen. Maar hé, ik ben ook maar een onderpresterende HBO'er, dus weet ik veel. Als ik zie hoe de huidige HTS'ers het doen, ben ik blij een oude lul te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:20:03 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62573991
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:14:17 #123
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_62575299
Hai!

vraagje, weten jullie of goederentreinen die van Rotterdam naar Gdansk in de samenstelling veranderen wanneer ze Duitsland en/of Polen binnenkomen?

dankje!
Blimps are pretty pimp!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:16:48 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62576880
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.).
Dat is helaas een verplichting
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:20:56 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62576991
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...
Dat moet idd zo'n beetje als je vanuit Zuidbroek komt vanaf de aftakking naar de kalkfabriek in Veendam zit al het een en andere vervangen worden en vanaf station Veendam richting Stadskanaal en Musselkanaal zou alles vervangen moeten worden, wat zeer kostbaar zal worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:36:51 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62577401
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:38:40 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62577452
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:36 schreef Duvel het volgende:
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:52:42 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62577906
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62577956
Tja, oorzaak-gevolg verhaal he, komt op hetzelfde neer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00:08 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62578168
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Zo kun je het ook zeggen

In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:20:11 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62578762
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Voor een stopdienst met rammelende pokkediesels is een gemiddelde snelheid van 60 niet eens zo slecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:25:15 #132
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62578915
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.

Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:27:33 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62578988
Klopt, maar hier wordt niet om de 5 km gestopt, dus kan de Vgem vanaf Veendam omhoog. Vergeet niet dat de 22 minuten tussen Groningen en Zuidbroek snel is, omdat er liefst 5 keer gestopt moet worden onderweg voordat de trein in Zuidbroek arriveert. Daarom kunnen er wel wat minuten af en de Vgem omhoog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:28:29 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62579027
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:25 schreef ikbenik het volgende:
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.

Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:32:37 #135
136283 knars
Teethgrinder
pi_62579144
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.

Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:41:58 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62579386
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:32 schreef knars het volgende:
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.

Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
Als dat ding tussen Hoorn en Enkhuizen wèl zou stoppen, zou ik een directe verbinding met mijn geboortedorp hebben!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:21:51 #137
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62580488
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.

Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!

Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_62580916
Wat ik wel vet vind aan de nieuwe dienstregeling is dat er straks ook gemoderniseerd stadsgewestelijkmaterieel in Zutphen komt
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:46:04 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62581188
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.

Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!

Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:04:56 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62581712
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken.
DDAR-met-loc kan anders behoorlijk snel optrekken hoor, zal niet eens veel verschillen met een Sprinter (volgens sommigen zelfs sneller ).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:11:11 #141
136283 knars
Teethgrinder
pi_62581884
Tsja, er zijn wel wat delen op het traject waar de snelheid wel omhoog mag t.o.v. een sprinter. Denk alleen al aan Nieuwerkerk - Gouda, Goverwelle-Woerden, Woerden-Breukelen, Breukelen-Abcoude. Dat zijn toch wel wat grotere afstanden dan Alexander-Schollevaar of Bijlmer-Duivendrecht.

Maar dan nog: DDAR suckt.
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 15:06:33 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62583493
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:11 schreef knars het volgende:
Maar dan nog: DDAR suckt.
maar eens afwachten hoe het DDMm wordt dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62583680
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

(moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!).
Ik zit er niet heel vaak in (woon in Leeuwarden en zit dus het meest in ICM), maar als ik er toch in moet, dan vind ik het eigenlijk niet eens heel onaardig. Vooral beneden mag ik graag zitten, met name het kleine gedeelte bij de DD-AR'tjes met lok. Heb tot de drgl2007 inging regelmatig Ut - Zl met DD-AR gedaan, omdat ik weer eens de IC naar Zwolle had gemist. Het kan slechter hoor...
pi_62583942
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.

Ik heb niet echt een duidelijk beeld, omdat ik niet in elk soort ingezeten heb of het alweer een lange tijd geleden is.

Van het materieel waarvan ik vaak genoeg in gezeten heb:

1. VIRM
2. ICM
3. ICRm
4. ICMm
5. ICK/ICL
6. DM'90
7. DDM
8. Lint
9. Plan TV

Ik vraag mij namelijk wel een beetje af hoe de anderen zijn, over de GTW heb ik al veel verhalen gehoord, maar over de SGM bijv. hoor ik niet zo veel. Ook zou ik niet weten hoe de Protos is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightshadow op 22-10-2008 15:30:35 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:25:03 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62583977
Ik vind persoonlijk ICR(m) het lekkerste zitten, daarna komt VIRM, dan ICK/ICL, dan DD-AR, daarna Plan V/T. Meer type treinen kan ik me zo niet herinneren.
pi_62584942
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
quote:
"Wij gaan met een speciale trein rijden in de dienst waar ook een kinderhoek in komt. Deze trein komt september 2008 in de dienst (een VIRM4). Aan de hand van klantfeedback en onderhoudservaring beslissen we dan of we dit op grotere schaal gaan toepassen in onze bestaande treinen."
pi_62585423
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:56 schreef Nightshadow het volgende:
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
[..]
Uit wiens babbeldoos komt dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11:22 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62585433
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
pi_62585480
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uit wiens babbeldoos komt dat?
Bron: http://www.treinreiziger.(...)E9%20in%20de%20trein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 16:16:10 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62585583
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62585894
* Dr_Flash klimt weer even op zijn stokpaardje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:01:11 #152
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62586960
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 06:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptie Vind ik nog steeds niet eerlijk
Brutalen hebben de halve wereld, met alleen respect tonen bereik je niets.

Daarom zal ik NS ook te lijf gaan als ik een nieuw OV-bedrijf opricht (eigenlijk nog een proefballonnetje dat opgeblazen moet worden).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:04:20 #153
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62587040
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen?
Kinderen zouden ook verboden moeten worden in het stiltecoupé. Dan zit je op weg naar huis bij te komen van een zware werkdag, houden de koters je uit je rust.

Ducttape of secondenlijm kunnen ook een oplossing zijn voor dit probleem.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06:30 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62587098
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef James1988 het volgende:
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
Een trein is toch bedoeld forenzen van A naar B te vervoeren? Daarnaast komen kinderen tot 11 jaar nauwelijks uit hun omgeving tijdens schooldagen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:37:54 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62588025
Doet me denken aan IC+, dat had ook zo'n koterhoek, inclusief patrijspoorten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62588076
Zo'n koterhoek neemt vast veel minder ruimte in dan een toilet. Ook zal de bezettingsgraad vast veel hoger zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62588208
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk?
Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen.
pi_62588295
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen.
Al zit de eerste klas van jouw avatar ook niet heel vervelend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62588334
Haha, klopt, laatst nog in geslapen tussen Arnhem en Amsterdam.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:57:16 #160
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_62588514
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:14 schreef sir_DERFEL het volgende:
Hai!

vraagje, weten jullie of goederentreinen die van Rotterdam naar Gdansk in de samenstelling veranderen wanneer ze Duitsland en/of Polen binnenkomen?

dankje!
niemand? das jammer..
Ik ben er al achtergekomen dat het allemaal Normaalspoor is..
maar wordt de loc veranderd? want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..

[ Bericht 0% gewijzigd door sir_DERFEL op 22-10-2008 18:31:10 (normaalspoor i.p.v. breedspoor) ]
Blimps are pretty pimp!
pi_62588584
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.
ICMm
ICRm
ICK
SGMm
Protos
ICM
Velios/Spurt/GTW
Plan T/V
VIRM
Lint / A32 / Castellumtrem
DDM / DDAR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62588616
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef sir_DERFEL het volgende:
niemand? das jammer..
Ik ben er al achtergekomen dat het allemaal Breedspoor is..
maar wordt de loc veranderd? want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..
Normaalspoor bedoel je

Het fijne weet ik er niet van, de reguliere cargofappers hier zijn nog niet thuis denk ik. Geduld, het komt wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:06:59 #163
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62588725
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk?
Dat is nogal subjectief, die lijstjes. Maar dat het mat met de letters "IC" in de afkorting het beste is, mag duidelijk zijn.

En bij sommige treinen zit er nogal een verschil in welke versie je hebt. In DDAR-2eklas kan je drie verschillende banken aantreffen, de gedeklasseerde 1e klasse = vrijwel gelijk aan 2e klas ICM; dan heb je de 'zachte' groene banken waar toch niks mis mee is, en dan heb je de 'plankjes'. Bij VIRM heb je ook keus uit plankjes of de best behoorlijke stoffen stoelen. De mensen die deze dubbeldekstreinen haten zitten zeker meestal op ver slechtste bankjes ofzo, ik loop altijd maar een stukje door zo'n trein tot ik de betere banken aantref.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:08:51 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62588770
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef sir_DERFEL het volgende:
want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..
Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc.
pi_62588885
Tja, subjectief, klopt, maarja, het is geen onderzoek ofzo, ben gewoon benieuwd wat jullie vinden..


Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:16:02 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62588938
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Cabrio voor de NS directie.

Oh nee wacht! Hij is oranje! Stond reserve voor het geval Nederland het EK zou winnen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:30:20 #167
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_62589266
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Normaalspoor bedoel je

Het fijne weet ik er niet van, de reguliere cargofappers hier zijn nog niet thuis denk ik. Geduld, het komt wel
je hebt gelijk, normaalspoor.. het is dan ook niet mijn sterkste vak..
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:08 schreef ReisT het volgende:

[..]

Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc.
hmm, dan ga ik daar maar vanuit, maakt het allemaal wel weer wat makkelijker

dankje!
Blimps are pretty pimp!
pi_62589934
Zeg, het Schöner Tag Ticket NRW, dat is toch al vanaf Enschede geldig? Daar hoef je toch niet, anders dan bij Venlo en Heerlen, een grensoverwipkaartje te kopen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:50:08 #169
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62591576
Zondag lekker met de bus naar Tilburg. Kun je trouwens ergens zien wat de tariefeenheden zijn die NS hanteert, en wat dat kost per eenheid? Wat ik trouwens ook raar vind: een maandabonnement gaat uit van een 2e klas vol tarief, het is toch veel goedkoper een kortingskaart te kopen en elke dag je kaartje te stempelen als je langere tijd reist?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62591724
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:50 schreef --Christiaan-- het volgende:
Kun je trouwens ergens zien wat de tariefeenheden zijn die NS hanteert, en wat dat kost per eenheid?
HIER vind je ALLES

Bovenaan de tarieven per tariefeenheid ongeveer

Onderaan de tariefeenheden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62592385
Oh ja ik was het vorige topic met de trein he? Aangezien ik ben vergroeid met mijn camera even bewijsmatriaal en zulks.










pi_62592505
Laatste 4 zijn op 's-Hertogenbosch. De eerste 7 zouden daar ook allemaal kunnen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62592733
Heb fotos gemaakt in Leiden, Utrcht en Den Bosch, maar weet niet meer wat ik waar op de foto heb gezet
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 20:25:09 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62592887
De Bedevaartstrein is Den Bosch
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:41:17 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62593407
De eerste is Leiden, de tweede Utrecht (afgezaagde kap).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:03:22 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62596527
quote:
Uw aanvraag kon niet worden voltooid vanwege onderstaande reden:

*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
**
**
*Ga terug om uw trein of tariefkeuze te wijzigen

Als deze fout zich voor blijft doen neem dan contact op met onze Internet Support Desk 0900-9296, 0,35 euro pm.
Bied hem dan ook niet aan


Zo gaat het al heel de avond

Mag ik? Ja ?

Godverdehoerenteringkankerkachel

Iemand nog tips van een site waar ik die 25 euro kaartjes uit kan trekken ?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:11:43 #177
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62596823
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bied hem dan ook niet aan


Zo gaat het al heel de avond

Mag ik? Ja ?

Godverdehoerenteringkankerkachel

Iemand nog tips van een site waar ik die 25 euro kaartjes uit kan trekken ?
Dagkaarten bedoel je?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62597299
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh nee wacht! Hij is oranje! Stond reserve voor het geval Nederland het EK zou winnen!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:24:47 #179
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62597389
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:11 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Dagkaarten bedoel je?
Nee 25 euro naar paris kaartjes
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:40:38 #180
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62597965
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef James1988 het volgende:
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
Er zijn (hele kleine) kinderen die niet jengelen en helemaal al niet in een trein die bovendien bijna elk regulier treinstel kennen, alle stations op de trajecten utrecht-amersfoort en utrecht - den bosch plus alle rivieren(tjes) die worden gepasseerd kennen. De tram mogen besturen en bebellen van Houten Castellum naar Houten en nog altijd in hun broek poepen, dit even terzijde.

Het meest interessante van het nieuwe spoorboekje vond ik dat Den Haag CS in het het nachtnet wordt vervangen door Den Haag HS. Het is maar dat je het even weet, wil je nog even kop maken op CS dan moet je snel wezen met je n8rondje

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2008 22:53:46 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_62598053
Ik quotte wat van 'Flash'...

Top: ICM, ICR
Goed: ICK/ICL/ICB/ ICMm
Voldoende: VIRM
Ellende: Plan T/V DD-AR / DDM (beenruimte, herrie, lekkende kozijnen, zeker als IC )

Overige materieel zoals Protos , 1x ingezeten. Dieselmaterieel begin ik niet eens aan .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:48:13 #182
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62598239
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, het Schöner Tag Ticket NRW, dat is toch al vanaf Enschede geldig? Daar hoef je toch niet, anders dan bij Venlo en Heerlen, een grensoverwipkaartje te kopen?
Daar komt ie, toevallig opgezocht omdat Bork-jr en ik volgend weekend naar NRW fahren ->

Auszug aus dem NRW-Tarif (Stand 15.06.2008)

Geltungsbereich
1.2. PauschalpreisTickets
Die PauschalpreisTickets gelten im kooperationsraumüberschreitenden Verkehr für alle Busse und
Bahnen im Geltungsbereich der Tarife der Verkehrsverbünde und Verkehrsgemeinschaften in NRW,
auch in allen Zügen des Nahverkehrs (z. B. die Produktklasse C der DB AG: RegionalExpress (RE),
RegionalBahn (RB), S-Bahn (S)). Hiervon abweichende Regelungen können im Fahrplan oder per
Aushang bekannt gegeben werden. Die Tickets gelten grundsätzlich nicht in den Zügen des Fernverkehrs
(z.B. D, EC, IC, ICE, Auto- oder Sonderzüge, Nachtreisezüge).
Die Gültigkeit von PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen außerhalb von NRW regelt Anlage 1c.


Anlage 1c zu den Tarifbestimmungen für den NRW-Tarif
Gültigkeit von PauschalpreisTickets außerhalb von NRW
Über NRW hinaus gelten die PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auf den folgenden
Streckenabschnitten:

In Niedersachsen:
• Ibbenbüren-Laggenbeck – Bünde (Westf) (KBS 375)
• Osnabrück Hbf – Lengerich (Westf) (KBS 385)
• Osnabrück Hbf – Halen (KBS 392/394)
• Osnabrück Hbf – Westbarthausen (KBS 402)
• Holzminden – Lüchtringen (KBS 403)

In Hessen:
• Bad Karlshafen – Wehrden (KBS 356)
• Willingen – Brilon Wald (KBS 439)

In Rheinland-Pfalz:
• Niederschelden Nord – Au (Sieg) (KBS 460)
• Ingelbach – Geilhausen (KBS 461)
• Betzdorf (Sieg) – Struthütten (KBS 462)
• Betzdorf (Sieg) – Daaden (KBS 463)
• Linz (Rhein) – Bad Honnef (Rhein) (KBS 465)
• Brohl – Bonn-Mehlem (KBS 470)
• Gerolstein – Dahlem (Eifel) (KBS 474)
• Ahrbrück – Remagen (KBS 477)

In den Niederlanden:
• Enschede – Gronau (Westf) (KBS 407/412)

Quelle: Tarifbestimmungen für den NRW-Tarif, Stand 15. Juni 2008
DB Regio NRW (Fahrgastmarketing)



Dus: Ja(wohl)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:51:05 #183
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62598343
Nachtnet op hS

Yess!

Eindelijk gewoon snachts naar huis lopen zonder dure taxi. Vooralsnog liet ik het nachtnet voordat het was, vanwege dus of een taxi betalen of een uurtje lopen, nu is het nog slechts 15 minuten lopen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:52:34 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62598421
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op....

Aken is het beste?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:00:17 #185
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62598654
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op....

Aken is het beste?
Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal.

ICE met 1e klas kaartjes FTW!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:08:57 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62598991
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:00 schreef bork het volgende:

[..]

Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal.

ICE met 1e klas kaartjes FTW!
Dat zou best cool zijn, geen idee of Flesch nog eerder in die contreien komt? zowiezo weet fles waneer dat ding er is ...
pi_62599145
Weer is een poging gedaan om foto's te maken.


Railion 6497+6494+64?? kolentrein.


DB Baureihe 110 380-2 ?


DBAG 2X Baureihe 426


Mijn vervoer naar het spoor


Moet nog even aan mijn timing werken.

Volgende keer maar eerder daarna toe, want je kan beter aan de andere kant staan ivm begroeiing etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 23-10-2008 01:10:00 ]
............................
pi_62603558
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op....

Aken is het beste?
Die komt op zn vroegst half november pas uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62604052
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef sander89 het volgende:
Weer is een poging gedaan om foto's te maken.
Weer is prachtig zo te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62604272
23 oktober 2008: "Onderhoud spoor moet beter"

Let wel:

22 februari 2005: "Onderhoud spoor moet beter"

Schiet lekker op zo ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:04:06 #191
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62604880
Weet iemand nou een goede site om te reserveren voor de thalys? Die van highspeed komt dus steeds met foutmeldingen...
pi_62604956
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:21:31 #193
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62605198
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
www.thalys.com ?
Dan kom ik uiteindelijk weer op de higspeedsite uit met de foutmeldingen
pi_62605245
www.treinreiswinkel.nl

Is wel boekingskosten a 7,50 p.p. (max 15 euro).. Heb via daar mijn InterRail tickets besteld en gereserveerd voor de thalys en de TGV..
pi_62605965
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:24 schreef Nightshadow het volgende:
www.treinreiswinkel.nl
Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalys
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20:34 #196
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62606431
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalys
Misschien een serieuze overweging....

Kost dat?
pi_62606597
Geen idee. Maar ik zou liever thuisblijven dan ooit nog wat met de treinreiswinkel te maken te hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62606695
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef sander89 het volgende:

Volgende keer maar eerder daarna toe, want je kan beter aan de andere kant staan ivm begroeiing etc.
Leuke foto's hoor Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein

Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
pi_62606725
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee. Maar ik zou liever thuisblijven dan ooit nog wat met de treinreiswinkel te maken te hebben.
Zo te horen slechte ervaringen?

Ik heb ook niet echt super goede ervaringen met dit bedrijf, maar zo erg is het ook weer niet
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:35:29 #200
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62606795
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.
Wat ik zelf fijn vind rjiden?

1. ICM
2. VIRM
3. ICMm (had bovenaan kunnen staan, als de stoelen beter waren geweest)
4. SGMm
5. Mat'54
6. Plan V
7. Plan T (stoelen staan alleen te dicht achter elkaar)
8. GTW
9. Lint
10. DM'90
100. DD-AR (laten ze deze aub zo snel mogelijk vervangen en afvoeren)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')