abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:06:23 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62506740
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:04 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Vandaag bood Feyenoord ook wel tegenstand. Bij rust hoort het gewoon 1-1 te staan en speelt Willem II met 10 man verder als de scheids een beetje consequent is. De hele tweede helft controleer je de wedstrijd maar wilt de bal er niet in.

Tegen Heracles verlies je terecht, al dan niet door een domme rode kaart en tegen Groningen ben je gewoon beter met 10 man. Feyenoord heeft dit seizoen ontzettend veel pech.
j.
Maar dat was ook al mijn conclusie..
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:06:26 #52
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_62506742
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:59 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Lucius is een rechtsback.
Ken hem meer als middenvelder. En is Lucius minder dan Greene?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:07:43 #53
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62506765
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee.
Ik zeg dat ik vind dat Verbeek de afgelopen 10 jaar heeft late zien een goede trainer te zijn. Ook één die met matige spelers goede resultaten kan behalen, die een goede werkomgeving neer kan zetten. Als dat plotseling niet meer lukt, ga ik niet meteen kijken naar Verbeek, maar andere factoren. En dat lijkt me niets dan logisch. Verbeek is uiteraard ook niet heilig, maar meteen met de vinger naar hem wijzen vind ik er irrationeel...
Ik wijs ook niet meteen naar Verbeek. Maar Feyenoord is andere koek dan Heerenveen of Heracles.
Deze 2 of meer jaren gaan uitwijzen of Verbeek daadwerkelijk zo'n goede trainer is.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:08:30 #54
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62506771
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:06 schreef Barca het volgende:

[..]

Ken hem meer als middenvelder. En is Lucius minder dan Greene?
Het lijkt me in jouw geval ook niet zo verstandig om op je voetbalkennis af te gaan.
Ze zijn allebei even slecht.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:09:16 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62506791
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

... Makaaij scoort niet meer....

Makaaij scoorde ook niet toen Bayern jaar na jaar kampioen werd; daar kan het niet aan liggen.

on-topic:
Enige historie, een redelijk grote stad en een mooi stadion zorgen niet voor resultaten. Poen moet je hebben; en er een beetje verstandig mee omgaan/uitgeven is ook niet onverstandig.
Chelsea is ook (geloof ik )maar 1 keer kampioen geweest in Engeland, en 1 keer Europacup II winnaar, voordat het schip/Rus met geld kwam.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 19-10-2008 17:14:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:10:06 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62506809
zal het met aboutaleb beter gaan met feyenoord? zo nee of ja, dan is het duidelijk dat feyenoord hun beste tijd gehad heeft. wil niet zeggen dat feyenoord weer een opleving gaat kennen. ooit. utrecht is ook een grote stad, maar kijk naar hun prestaties.

misschien heeft het alles te maken met sponsors (ik noem een fortis ) en een gemeente die er alles aan doet om hun cluppie beter te maken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62506856
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
zal het met aboutaleb beter gaan met feyenoord?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:11:56 #58
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62506857
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:10 schreef zoalshetis het volgende:
zal het met aboutaleb beter gaan met feyenoord? zo nee of ja, dan is het duidelijk dat feyenoord hun beste tijd gehad heeft. wil niet zeggen dat feyenoord weer een opleving gaat kennen. ooit. utrecht is ook een grote stad, maar kijk naar hun prestaties.
Rot eens op.
pi_62506878
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:51 schreef Happel het volgende:
Dit is het gevolg van jarenlang wanbeleid door die kale -edit- en dus zitten we nu in de hoek waar de klappen vallen. Er is geen geld om het elftal echt goed te versterken en dat zal de komende jaren ook het geval zijn.
Wie heeft nou echt de financiele puinhoop veroorzaakt bij Feyenoord? Vaak wordt er gewezen naar Gullit, maar ik denk dat juist in de jaren ervoor het helemaal fout ging met Feyenoord onder Rob Baan.

Feyenoord moet overleven en de schuldenlast wegwerken, pas dan kunnen ze hun plaats in de top heroveren.
pi_62506916
Vroeger hadden ze toch sowieso altijd spelers die veel meer kwaliteit hadden dan de rest onder de top3. Spelers die een actie in huis hadden of spelers die samen zo goed ingespeeld waren dat ze elkaar blind vonden en daardoor erg gevaarlijk waren of erg solide.

Dat mis je bij de rotterdammers volkomen. Achterin zijn het domme krachten en voorin veel te oud om explosief te zijn. Het enige wat nog niet verrot is loopt op het middenveld.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:17:28 #61
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62506975
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:12 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wie heeft nou echt de financiele puinhoop veroorzaakt bij Feyenoord? Vaak wordt er gewezen naar Gullit, maar ik denk dat juist in de jaren ervoor het helemaal fout ging met Feyenoord onder Rob Baan.

Feyenoord moet overleven en de schuldenlast wegwerken, pas dan kunnen ze hun plaats in de top heroveren.
Baan en Wotte/Gullit gaven beiden ongeveer even veel uit per seizoen. Het probleem zat hem er meer in dat Gullit uiteindelijk zo'n 40 a 50 contractspelers had/kocht, waarvan er veel te veel een non-eu salaris verdienden. Dan tikt het snel aan.

Fout is het vooral gegaan bij de mensen die toezicht moest houden op de financiën. Want hoe ze die gasten hun weg hebben laten gaan is onbegrijpelijk.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:18:37 #62
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62506991
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:12 schreef Radegast het volgende:
Inderdaad. Het enige geld dat Feyenoord de laatste jaren kon spenderen op de transfermarkt kwam van Talentpools, de rest is en wordt gebruikt om schulden weg te werken. Die is in de laatste jaren al gehalveerd, er moet volgens mij nog zo'n 17 miljoen worden weggewerkt. Geld wat anders aan spelers besteed kon worden.

Ook was Feyenoord tot vorig jaar niet voorbereid op de belastingschuld van 5 miljoen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:20:13 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62507021
feyenoord moet gewoon die belgenzweem van zich afwerpen. of te wel: ze zijn niet het zielige, manke en verongelijke broertje, maar een zelfstandig opererend iets.

wat het gaat worden? wie weet het. misschien dat ze ooit nog in de top 5 komen. en anders... jammer dan, gewoon doorgaan met werken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:20:13 #64
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62507022
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:38 schreef pfaf het volgende:
Of zou het echt 'pech' zijn in de zin van dat Feyenoord in de hoek zit waar de klappen vallen?
Ik denk dat dat ook mee speelt. In de tweede helft knallen ze in een kwrtier tijd volgens mij drie ballen op de paal.
Als je het expres wilt doen lukt het vaak niet.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62507045
Als alle Feyenoord fans nu 1.000 euro pp doneren aan hun geliefde club ..dan zijn die zo uit de schulden
pi_62507091
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:21 schreef Chadi het volgende:
Als alle Feyenoord fans nu 1.000 euro pp doneren aan hun geliefde club ..dan zijn die zo uit de schulden
Demouge is wel duurder
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:32:07 #67
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62507250
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:23 schreef existenz het volgende:

[..]

Demouge is wel duurder
Ja sure. Als ze dat zouden doen kennen ze half Barcelona kopen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62507296
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:32 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ja sure. Als ze dat zouden doen kennen ze half Barcelona kopen.
Niet alles te serieus nemen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_62507335
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:21 schreef Chadi het volgende:
Dan doneert Ajax Rommedahl als cadeau.

Feyenoord is gewoon een slangenkuil net zoals Ajax, zeer zwaar om goed te presteren als speler. Zijn maar weinig subtop spelers die echt hun potentieel kunnen halen bij dat soort clubs.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_62507474
Wat zijn de inkomsten van Feyenoord eigenlijk? Is het niet gewoon uitzingen totdat de miljoenenschuld weg is?
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:44:46 #71
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62507518
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:42 schreef VoreG het volgende:
Is het niet gewoon uitzingen totdat de miljoenenschuld weg is?
Daar lijkt het wel op.
quote:
Omzet stijgt, geen geld voor transfers
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Een goed-nieuws-show weigert financieel directeur Onno Jacobs op te hangen, met de jaarcijfers 2007-08 van Feyenoord bij de hand.
afbeelding vergroten De transfer van Royston Drenthe naar Real Madrid gaf Feyenoord weer wat lucht. FOTO MILAN RINCK
De Rotterdamse club zag zijn omzet met 12 procent stijgen naar 43 miljoen euro en het seizoen werd afgesloten met een netto resultaat van plus 3,3 miljoen euro.

,,Maar dat was ook echt bittere noodzaak,’’ aldus Jacobs. ,,We hebben de positieve lijn van vorig jaar voortgezet, maar financieel gezond kunnen we onszelf nog niet noemen. Daarvoor is de last uit het verleden te groot.’’

Feyenoord kon deze zomer amper geld uitgeven op de spelersmarkt, in tegenstelling tot vorig seizoen. Hoe kan dat?
,,Vorig jaar hebben we dankzij onze spelersfondsen, de zogenoemde Talent Pools, twaalf miljoen euro opgehaald. Dat geld was grotendeels bestemd voor investeringen op de transfermarkt. Toen al hebben we duidelijk aangegeven dat die opbrengst eenmalig was. Tel daar de lucratieve transfer van Royston Drenthe bij op en je begrijpt dat we toen beduidend meer te besteden hadden.’’

Uit jullie jaarverslag blijkt dat Feyenoord het afgelopen seizoen voor 26,3 miljoen euro in spelers geïnvesteerd heeft, Karim El Ahmadi meegerekend. Was dat verantwoord?
,,We hebben geen geld uitgegeven dat er niet was. De spelersgroep had een kwaliteitsinjectie nodig en dankzij de Talent Pools én de verkoop van Drenthe hadden we daar de middelen voor. We hebben ook naar de langere termijn gekeken, want tegelijk is onze schuldpositie sterk verbeterd. Van de 35 miljoen euro rentedragende schuld die er in juni 2006 stond, is nu nog ongeveer de helft over, zo’n 17 miljoen euro. De schikking met de belastingdienst is daarin verrekend. We zijn er nog lang niet, maar langzaam wordt Feyenoord gezonder.’’

Hebben jullie niet te snel geschikt met de belastingdienst? 5,1 miljoen euro is een fors bedrag.
,,Vergeet niet dat er een belastingclaim van 13 miljoen euro boven ons hoofd hing, sinds de FIOD-inval van 1998. En in het geval van Aurelio Vidmar wás Feyenoord al in het ongelijk gesteld. Als we hadden doorgeprocedeerd, liepen we het risico dat we die 13 miljoen euro in één keer hadden moeten betalen. Binnen twee weken, zoals de wet dat voorschrijft. Dan had Feyenoord dus écht een acuut probleem gehad. We hebben deze schikking aan twee externe experts voorgelegd. Allebei zeiden zij: dit is het best haalbare onderhandelingsresultaat.’’’

In hoeverre was Feyenoord in zijn financiële huishouding voorbereid op deze belastingschuld? Dát de club moest gaan betalen, hing al jaren in de lucht.
,,Tot vorig jaar was Feyenoord in geen enkel opzicht voorbereid. Men heeft gewoon de ogen gesloten, alsof de zaak helemaal niet bestond. Pas vorig seizoen hebben we een voorziening opgenomen in de jaarcijfers voor twee miljoen euro. Inclusief rente staat er nu nog 5,1 miljoen euro open. Dat bedrag gaan we de komende twee jaar voldoen.’’

Jullie derde investeringsmodel, het Feyenoord Investeriningsfonds 2008, loopt een stuk minder snel vol dan de twee Talent Pools.
,,Dat klopt, het zogenoemde FIF 2008 is nu voor eenderde gevuld. Dat het minder snel loopt is ook wel verklaarbaar. De groep investeerders die mee heeft gedaan in de Talent Pools, kan niet oneindig geld in Feyenoord blijven pompen. Ik kan me zo voorstellen dat de huidige situatie op de beurs daar ook een rol in speelt. We moeten nieuwe partijen zien aan te boren en daar zijn we druk mee. De inschrijvingstermijn hebben we om die reden dan ook verlengd tot na de zomer van 2009.’’

Maar zolang er geen nieuw geld binnenstroomt in het fonds, kan Feyenoord geen cent uitgeven op de transfermarkt?
,,Zo is de realiteit. Pas als er nieuwe investeerders worden aangeboord óf als we een speler verkopen, is er weer wat mogelijk op transfergebied. Clubs zoals Ajax en Heerenveen hebben een positief eigen vermogen, in het geval van Ajax van 65 miljoen euro. Ter vergelijking: ons eigen vermogen bedraagt 6 miljoen euro negatief. Simpel gezegd hebben wij geen vet op de botten, in tegenstelling tot sommige andere clubs.’’

In dat kader is het toch een zorgwekkend gegeven dat Feyenoord zoveel dertigers telt in zijn selectie? De kans dat jullie een financiële klapper maken, lijkt klein.
,,Dat valt nog maar te bezien. Met jongens zoals Leroy Fer en Georginio Wijnaldum hebben we talent in huis dat zich uitstekend ontwikkelt. Luigi Bruins en Jonathan de Guzman zijn ook nog jong, terwijl ook midden-twintigers als El Ahmadi en Bahia een waarde vertegenwoordigen. En dan heb ik het nog niet eens over het talent dat volgens de experts nu op Varkenoord rondloopt. Daarom sluiten we ook niet uit dat er op termijn nog een derde Talent Pool bijkomt. Daar denken we nu over na.’’

Jullie omzet is gestegen naar een kleine 43 miljoen euro, is daar nog veel groei in te verwachten?
,,We verwachten dat onze omzet dit seizoen opnieuw zal stijgen, dankzij de inkomsten uit Europees voetbal die we vorig jaar misten. Met een dergelijke begroting liggen we achter op Ajax en PSV, terwijl de naaste concurrentie (Twente, Heerenveen, AZ, red.) rond de 28 miljoen euro zit. Met een nieuw stadion moet onze klapper nog komen. Tot die tijd zal Feyenoord creatief moeten zijn.’’
pi_62507768
Het is een combinatie van pech, blessures en te weinig geld om bewezen krachten onder de 32 aan te trekken. Ik heb de pot van vandaag zitten kijken, en met wat meer mazzel had het gewoon 1-2 geweest en was dit topic er niet geweest.

.. feit blijft wel dat er resultaten moeten komen, want anders gaat de media shitstorm toch voor problemen zorgen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:06:30 #73
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62508041
Slechte voorhoede en een onbetrouwbare verdediging. Bahia en Greene zijn niet zo heel slecht als ze hun taak netjes uitvoeren, maar er zijn altijd momenten dat ze hun taak niet uitvoeren. Daarnaast hebben we een type Kuyt nodig in de spits, een spits die de bal komt halen. Makaay is een spits die een bal panklaar moet krijgen om er eentje te maken, en dat is gewoon onmogelijk als je steeds 1-0 achterkomt en de tegenstander zich gaat ingraven. Daarnaast tellen pech en blessures ook voor een klein gedeelte mee.

Overigens is het middenveld wel prima, vandaar dat het ook lijkt alsof Feyenoord een overwicht heeft, en misschien hebben ze dat ook wel. Maar de middenvelders kunnen de bal voorin nergens kwijt en moeten vaak het vuile werk van de verdedigers opknappen.
2000 light years from home
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:11:35 #74
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62508190
Een grote fout is dat men al sinds het begin van vorig seizoen vertrouwt op de doelpunten van Makaay, die er echt niet gaan komen. Als je een goede spits had, had Feyenoord zeker weten betere resultaten kunnen boeken tegen Willem II, NEC en Groningen. Dan stijgt het ook het vertrouwen weer en gaat het vanzelf lopen. Feyenoord heeft dit seizoen echt ontzettend veel moeite met scoren. Zonder doelpunten wordt het nooit wat. Wanneer is er nou een keer een fatsoenlijke aanval opgezet die beloond werd met een doelpunt? Even kijken hoor. Tegen Heracles een kopbal uit een vrije trap, tegen Ajax een penalty en kopbal uit de corner, tegen Volendam twee penalties en individuele acties van Biseswar en één uitgespeelde kans die erin ging, tegen Groningen ook een kopbal uit de kluts. Wauw, wat een aanval.

Op een langere termijn hebben Baan, Gullit en Wotte het ook aardig verziekt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62508258
Ik weet niet wat er mis is met die incapabele club. Tegenwoordig zijn ze in de zogenaamde 'alom gevreesde kuip' nog bang voor NEC.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:21:00 #76
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_62508424
het probleem ligt niet in Nederland, maar in het buitenland. Alle talenten worden weggepikt uit ons land, van onze competitie blijft niets meer over! Al het geld wat er omgaat in het spelers kopen en verkopen maakt de voetballerij kapot. Jongens als Sneijder, van der Vaart, van Persie, Robben, waren jongens die de Nederlandse competitie konden laten groeien als ze bij hun club waren gebleven. Me punt is dat bijvoorbeeld vroeger, ajax, langer met talenten kon doen zonder dat ze meteen verkocht werden ipv dat ze nu al binnen 4 jaar vertrokken zijn. Zo kan je geen grote club worden of blijven.
Een club word tegenwoordig niet ''groot'' door spelers, maar door geld.
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 18:23:02 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_62508476
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:54 schreef Hamilcar het volgende:
Het is een combinatie van pech, blessures en te weinig geld om bewezen krachten onder de 32 aan te trekken. Ik heb de pot van vandaag zitten kijken, en met wat meer mazzel had het gewoon 1-2 geweest en was dit topic er niet geweest.

.. feit blijft wel dat er resultaten moeten komen, want anders gaat de media shitstorm toch voor problemen zorgen.
Blessures mogen nooit een excuus zijn. Een echte topclub heeft een goeie bank.

Dus is nu de vraag waarom hebben ze geen goede bank ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62508622
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Blessures mogen nooit een excuus zijn. Een echte topclub heeft een goeie bank.

Dus is nu de vraag waarom hebben ze geen goede bank ?

Ik wil een flauw grapje over een bank gaan maken maar doe het niet.

Het is natuurlijk een combinatie van meerdere factoren.
Veel blessureleed in een toch al te krappe selectie, te veel spelers niet in vorm, te weinig budget om aankopen te doen die Feyenoord daadwerkelijk naar een hoger niveau tillen en ook in de hoek zitten waar de klappen vangen.

Ook is het nog steeds zo dat Feyenoord in zijn doen en laten een topclub is en er dan ook veel verwacht wordt.
Dat is een druk waar niet elke voetballer even goed mee omgaat lijkt het wel.

Althans dit is hoe ik het zie.
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 18:30:17 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_62508667
Is Feijenoord eigenlijk wel een zogenaamde topclub ?

Hoe vaak zijn ze kampioen geworden de laatste 25 jaar ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:30:45 #80
53267 TC03
pi_62508677
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:30 schreef tong80 het volgende:
Is Feijenoord eigenlijk wel een zogenaamde topclub ?

Hoe vaak zijn ze kampioen geworden de laatste 25 jaar ?

Drie keer.
pi_62508682
Wat er mis is? 2 zaken vooral.

- De scouting. Zoals ik in het Feyenoord-topic al aangaf van de week kun je die afdeling net zo goed opheffen. Altijd maar kermen dat er geen geld is, maar intussen de Suarez'en en Sulejmani's laten lopen en kneuzen als Lee halen voor miljoenen.

- De supporters, die minder eisen stellen dan de supporters van Heerenveen en Twente. "7e plek? Prima! We hebben nou eenmaal geen geld dus het zij zo". Alles wordt getolereerd, zolang er maar geen 'joden' aangekocht worden.

- Bosz. Deze man heeft het voor elkaar gekregen om zelfs met aankopen als Makaay, Gio, Bruins, De Cler, El Ahmadi en grote talenten als De Guzman, Wijnaldum en Fer Feyenoord na 2 jaar nog niet sportief op de rails te krijgen.
Cause nobody likes rock anymore!
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 18:31:19 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_62508692
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Drie keer.
Da's niet veel lijkt me.

zondag 19 oktober 2008 @ 18:34:09 #83
123545 DatMeenJeNiet
pi_62508772
Crane, waarom denk jij dat wij zo weinig eisen stellen? Kijk eens naar de ranglijst. Vijf-tien-de. Hoe kunnen we dan beginnen over een titel. Niemand is tevreden als we aan het einde van het seizoen zevende staan. Voorlopig moeten we alleen overleven.

Bosz prijs je eerst omdat hij die geweldige aankopen doet, en dan geef je hem de schuld dat het niet draait. Nogal vreemd. Wees nou maar blij dat die gasten er spelen, en niet Huysegems, Charisteas enzovoorts. Dan waren we allang al gedegradeerd.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:34:09 #84
53267 TC03
pi_62508774
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:30 schreef Crane het volgende:
- De supporters, die minder eisen stellen dan de supporters van Heerenveen en Twente. "7e plek? Prima! We hebben nou eenmaal geen geld dus het zij zo". Alles wordt getolereerd, zolang er maar geen 'joden' aangekocht worden.
pi_62508998
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:34 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Crane, waarom denk jij dat wij zo weinig eisen stellen? Kijk eens naar de ranglijst. Vijf-tien-de. Hoe kunnen we dan beginnen over een titel. Niemand is tevreden als we aan het einde van het seizoen zevende staan. Voorlopig moeten we alleen overleven.
De pleuris had allang uit moeten breken man. Vorig jaar was een 6e plek al onacceptabel, dit jaar wordt het gewoon weer getollereerd hoor. 7e dit jaar en je hoort hoogstens wat gemopper.

Dat iedereen het prima vindt dat Bosz een nieuw vet contract krijgt zegt genoeg. De club is toch van de supporters wordt er altijd gezegd? Nou, waarom doen die dan nu niets?
quote:
Bosz prijs je eerst omdat hij die geweldige aankopen doet, en dan geef je hem de schuld dat het niet draait. Nogal vreemd. Wees nou maar blij dat die gasten er spelen, en niet Huysegems, Charisteas enzovoorts. Dan waren we allang al gedegradeerd.
Dat elftal presteerde in het eerste seizoen onder Koeman beter dan dit mislukte kut-elftal.
Een TD is gewoon eindverantwoordelijk voor de balans van een elftal. Bosz heeft puur dankzij Jansen en Van Marwijk een aantal grote namen binnengehaald maar heeft na 2 jaar nog geen enkele balans gecreerd. En dat hoort er ook bij, TD zijn is meer dan wat namen halen.
Cause nobody likes rock anymore!
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:47:47 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62509074
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:43 schreef Crane het volgende:

[..]

De pleuris had allang uit moeten breken man. Vorig jaar was een 6e plek al onacceptabel, dit jaar wordt het gewoon weer getollereerd hoor. 7e dit jaar en je hoort hoogstens wat gemopper.

Dat iedereen het prima vindt dat Bosz een nieuw vet contract krijgt zegt genoeg. De club is toch van de supporters wordt er altijd gezegd? Nou, waarom doen die dan nu niets?
[..]

Dat elftal presteerde in het eerste seizoen onder Koeman beter dan dit mislukte kut-elftal.
Een TD is gewoon eindverantwoordelijk voor de balans van een elftal. Bosz heeft puur dankzij Jansen en Van Marwijk een aantal grote namen binnengehaald maar heeft na 2 jaar nog geen enkele balans gecreerd. En dat hoort er ook bij, TD zijn is meer dan wat namen halen.
Op basis van wát moeten we in godsnaam eisen stellen dan? Een zevende plaats is ondermaats voor Feyenoord, maar als je de situatie realistisch beschouwt dan zie je dat een zevende plek nog knap lastig wordt. Dat is altijd jouw manco, jij eist altijd bepaalde resultaten die nergens op gebaseerd zijn. Misschien op de naam en status van de spelers, dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet begrijp is dat je niet inziet dat het vorig seizoen nauwelijks beter ging.

En nu heb je het over dat Bosz balans moet creëren in de selectie, waar heb je het in godsnaam over man? Wat een achteraf gelul zeg, dat soort dingen slaan echt compleet nergens op. Alsof "balans" ervoor had gezorgd dat die drie ballen op de paal er vanmiddag ingingen, alsof "balans" ervoor had gezorgd dat Makaay geen 100% kansen tegen NEC mist, alsof "balans" ervoor had gezorgd dat Hofland en De Guzman niet binnen 10 minuten een rode kaart kregen.

Probeer eens daadwerkelijk de vinger op de zere plek te leggen i.p.v. te blijken kijken naar randfactoren, want een fatsoenlijke analyse van het spel van bepaalde spelers of van een wedstrijd heb ik jou nog nooit horen geven. Altijd maar dat gezeur op spelers, trainers, de TD en de supporters, maar verder heb je er weinig verstand van geloof ik. Constateren dat iemand het slecht doet is het enige wat je kan, waarom iemand iets slecht doet weet je nooit aan te geven. Houd dan je mond denk ik dan. Beetje inhoudsloos geschreeuw.

Je lijkt wel een beetje op Peter Bosz met zijn rapportje. Allen maar open deuren intrappen, zoals mijn benedenbuurman dat scherp opmerkte.

[ Bericht 11% gewijzigd door Merkie op 19-10-2008 18:55:03 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:48:02 #87
123545 DatMeenJeNiet
pi_62509082
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:43 schreef Crane het volgende:

[..]

[..]

Omschrijf wat je met de pleurs had allang moeten uitbreken bedoelt? Het maasgebouw bestormen? Nee, daar wordt Feyenoord rijker van en gaan de spelers beter voetballen.

En vertel mij maar hoe je een balans kan creeren zondergeld?

Je trapt allemaal open deuren in.
pi_62509098
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:48 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Omschrijf wat je met de pleurs had allang moeten uitbreken bedoelt? Het maasgebouw bestormen? Nee, daar wordt Feyenoord rijker van en gaan de spelers beter voetballen.

En vertel mij maar hoe je een balans kan creeren zondergeld?

Je trapt allemaal open deuren in.
Ik stelde de vraag ook al min of meer in het Feyenoord topic maar hoe kan het zijn dat ze wel een miljoenenbod op Arnautovic hebben uitgebracht?
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:52:32 #89
123545 DatMeenJeNiet
pi_62509190
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik stelde de vraag ook al min of meer in het Feyenoord topic maar hoe kan het zijn dat ze wel een miljoenenbod op Arnautovic hebben uitgebracht?
Omdat er nog een pool is waarin investeerders zitten en 25 % van een aankoop krijgen. De pool is 10 miljoen, al is nog maar 4 miljoen opgehaald dacht ik. El Ahmadi zit er in en daar wouden ze dus ook Arnautovic van halen en die rechtsback van Dortmund wiens naam ik even kwijt ben. Achteraf maar beter dat ze niet zijn gekomen overigens.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:53:12 #90
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62509209
Het zit tussen de oren. Dat zat het bij AZ ook, dat heeft bekant 2 jaar geduurd. bij Feyenoord kan het misschien wat langer duren maar ze komen ooit weer op het niveau van onder Erwin Koeman.
Wie dit leest is gek
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:54:04 #91
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62509242
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het zit tussen de oren. Dat zat het bij AZ ook, dat heeft bekant 2 jaar geduurd. bij Feyenoord kan het misschien wat langer duren maar ze komen ooit weer op het niveau van onder Erwin Koeman.
Oh joy.
pi_62509390
Peter Bosz

Als deze man een contractverlenging krijgt dan weet je wel weer hoe alles daar in het Maasgebouw in elkaar zit. Iedereen elkaar lekker het handje boven het hoofd houden en elkaar de leuke baantjes geven.

Topsportklimaat
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 19:04:06 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_62509500
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het zit tussen de oren. Dat zat het bij AZ ook, dat heeft bekant 2 jaar geduurd.
2 jaar

2 jaar geleden misten ze het kampioenschap op de laatste dag en de UEFA-cup finale op 2 minuten

zondag 19 oktober 2008 @ 19:05:57 #94
53267 TC03
pi_62509551
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

2 jaar

2 jaar geleden misten ze het kampioenschap op de laatste dag en de UEFA-cup finale op 2 minuten

Dat was in 2004/2005.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:23:15 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62510011
Het klinkt misschien gek, maar zou de overdreven haat jegens alles wat met Ajax te maken heeft de club niet heel erg verkeerd doen? Volgens mij is die haat echt veel te ver doorgeschoten in Rotterdam en ik heb het idee dat dit meespeelt in de slechte prestaties van de laatste jaren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:28:43 #96
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62510161
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:23 schreef Plato1980 het volgende:
Het klinkt misschien gek, maar zou de overdreven haat jegens alles wat met Ajax te maken heeft de club niet heel erg verkeerd doen? Volgens mij is die haat echt veel te ver doorgeschoten in Rotterdam en ik heb het idee dat dit meespeelt in de slechte prestaties van de laatste jaren.
Dat klinkt helemaal niet gek.
Feyenoorders hebben altijd al meer voldoening gevonden in een nederlaag van Ajax dan in een overwinning van hun eigen club. Dat zie je bovendien nog dagelijk in de topics hier op Fok
Wie dit leest is gek
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:30:22 #97
123545 DatMeenJeNiet
pi_62510204
...
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 19:40:34 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_62510472
quote:
Die afgunst zit iid hoog. Het is dat ik mijn vrienden graag mag maar er zitten Feienoorders tusen wiens bloed ik anders zou lusten.

zondag 19 oktober 2008 @ 19:46:54 #99
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_62510638
quote:
valt wel mee denk ik? Heb niet echt het gevoel dat het te vaak speelt (tja juichen als ze verliezen, maar dat is ook andersom).
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:48:33 #100
53267 TC03
pi_62510680
quote:
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:28 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat klinkt helemaal niet gek.
Feyenoorders hebben altijd al meer voldoening gevonden in een nederlaag van Ajax dan in een overwinning van hun eigen club. Dat zie je bovendien nog dagelijk in de topics hier op Fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')