abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:32:52 #151
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62678050
Hij is één van de jongste puntenklassementwinnaars in een grote ronde ooit en dat zelfs bij zijn debuut, misschien heeft dat doorgewogen. Al had hij daar ook veel geluk dat een hoop sprinters niet uitreden en dat Contador/Valverde geen echte interesse hadden, dat kun je Van Avermaet weliswaar niet verwijten.

Van Van Avermaet kun je nog zeggen dat hij zichzelf heeft overtroffen, dat hij echt verraste. Boonen had een standaard jaar, Gilbert was vaker net niet dan net wel en bij Devolder herinnert iedereen zich naast de RvV vooral het falen in Zwitserland en Frankrijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62678591
Stam en Slippens winnen de Zesdaagse van Amsterdam door in de allerlaatste sprint van de laatste ploegkoers het duo Zabel/Lampater te verslaan. Daarmee eindigen ze 3 punten voor het Duitse duo.
  FOK!Fotograaf zondag 26 oktober 2008 @ 00:50:23 #153
73911 ultra_ivo
pi_62679355
van Avermaet is geen slechte keuze.
Als de oortjes verboden worden krijg je gewoon het aloude systeem van een koerskapitein. Die doet da het werk voor de ploegleider.
pi_62681427
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Onderschat Bruyneel niet. Die analyseert alles kapot. Zonder oortjes had Armstrong er veel harder voor moeten werken, zijn ploeg was niet altijd even sterk en ik ben er van overtuigd dan ze aan paar keer helemaal de controle waren kwijt geraakt, waardoor de uiteindelijke zege van Armstrong waarschijnlijk pas in de slottijdrit kon verzekerd worden (en niet na 10 dagen).

En misschien had hij er wel eens naast gegrepen, Hinault en Merckx hebben er ook verloren terwijl ze de beste waren, maar geen oortjes hadden.
Zonder oortjes is het inderdaad lastiger, zeker als je ploegleider erg veel analyseert en je tactisch in grote mate van hem afhankelijk bent. Maar ik denk dat uiteindelijk Armstrong bergop wel de sterkste was en daarmee de Tour heeft gewonnen.

Ik denk dat als je bergop niet meekunt de ploegleider kan analyseren wat hij wil, maar dan verlies je de Tour gewoon.
pi_62681431
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 23:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je hebt drie man die een klassieker gewonnen hebben dit jaar (Gilbert , Boonen & Devolder) en Van Avermaet wint. Ik vind het vreemd ...
Ik vind het ook raar. Ik zou voor Gilbert hebben gekozen.
pi_62681459
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 23:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je hebt drie man die een klassieker gewonnen hebben dit jaar (Gilbert , Boonen & Devolder) en Van Avermaet wint. Ik vind het vreemd ...
Ik ook. Kun je dan de conclusie trekken dat de belgische renners de puntentrui in de Vuelta belangrijker vinden dan PR, PT of RVV?
pi_62682019
Ach ja, je ziet dat wel vaker hè. De jonge nieuwe, frisse renner die ineen keer echt opstaat is altijd leuker dan iemand die al een jaar of 6/7 in het peloton rond loopt. Als je de prestaties van Van Avermaet naast die van Gilbert/Boonen/Devolder legt kan je gewoon niet anders doen dan concluderen dat hij gewoon een minder jaar had dan de andere drie (natuurlijk totaal geen schande op die leeftijd, en gezien de fantastische prestaties van die andere drie).
Zo'n puntentrui in de Vuelta is natuurlijk een b-prijs, ik zou maar met moeite de winnaars van het punten en bergklassement van de Giro en Vuelta van de laatste jaren op kunnen noemen. Nee, dan vond ik alleen de overwinning in de Omloop van GIlbert van dit jaar mooier, en daar komt Parijs-Tours nog bij.
  zondag 26 oktober 2008 @ 11:08:29 #158
67640 SaintOfKillers
pi_62683536
Misschien dachten die renners die hebben gestemd bij het woord Flandrien het meest aan Van Avermaet.

Devolder en Gilbert (en af en toe ook Boonen) rijden ook wel offensief, maar Van Avermaet was wel degene die ook nog ging aanvallen als hij al bijna dood zat en toch nog krampachtig bleef aanklampen wanneer hij eigenlijk al lang had moeten lossen. Een ventje met een doorzettingsvermogen van een renner van 10 jaar ouder. En zoiets is wel uber-Flandrien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62684178
Hij wint gewoon omdat hij meer Belgische ploegmaats heeft dan Boonen, Devolder (wiens ploegmaats dan ook nog eens verdeeld zijn) en Gilbert en blijkbaar populairder is bij de "neutrale" ploegen.
Hij is ook de enige van je kan zeggen dat hij een superseizoen heeft gehad, Boonen heeft het coke incident, Devolder heeft gefaald in de Tour.. dat zijn negatieve bijsmaken die je niet snel vergeet. Ik zou voor Gilbert gekozen hebben, maarja dat is "maar" een Waal.

In Nederland is Thomas Dekker niet eens genomineerd, terwijl hij in april zo'n beetje meer gepresteerd heeft dan alle andere Nederlanders (muv Gesink) bij elkaar in het het hele jaar. Ook ongetwijfeld vanwege de bekende problemen.
pi_62684600
Nu op één Wuyts en Van Avermaet in De Zevende Dag.

De derde zin: "Tom Boonen blijft toch de maat van alle dingen" (Wuyts red.)
sig verwijderd door FA
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:35:40 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62685198
vanavermaet is een belachelijke keuze. Maar alms je de renners zelf laat stemmen kan je natuurlijk gekke diengen verwachten. in lotto zitten er bvb al veel meer belgen dan bij QS.
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:52:27 #162
67640 SaintOfKillers
pi_62685539
Maar Van den Broeck eindigde dan weer lager dan verwacht en die zit bij dezelfde ploeg.
pi_62686009
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar Van den Broeck eindigde dan weer lager dan verwacht en die zit bij dezelfde ploeg.
Als ze als ploeg een beetje nadenken zeggen ze natuurlijk we gaan allemaal stemmen op degene van ons team die het meest kans maakt.
Niet echt leuk, maar ja wel begrijpelijk.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:22:28 #164
67640 SaintOfKillers
pi_62686197
Ze mochten aan 5 renners punten geven (10-7-5-3-1), dan kunnen ze nog overal Van Avermaet bovenaan zetten. Roelandts eindigde ook al (te) hoog, dus dan zou die Lotto-tactiek kloppen, ware het niet dat het ook net een Lotto was die verrassend laag eindigde.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:26:38 #165
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62686299
Basso viert terugkeer met derde plaats

zo 26/10/08 - De Italiaan Damiano Cunego heeft de Japan Cup gewonnen. Dat is de laatste officiële wedstrijd van het seizoen. De Italiaan hield zijn landgenoten Giovani Visconti en Ivan Basso af. Voor de 31-jarige Basso was het zijn eerste koers na een dopingschorsing van twee jaar.
Damiano Cunego verzilverde zijn goede vorm en won na de Ronde van Lombardije zijn tweede koers in één week tijd. Veel ogen waren echter gericht op Ivan Basso. De Italiaan maakte zijn come-back voor Liquigas na zijn schorsing in de zaak rond Eufemanio Fuentes. Hij werd derde.
Uitslag:
01. Damiano Cunego (Ita) 151 km in 4u04'57"
02. Giovanni Visconti (Ita)
03. Ivan Basso (Ita)
04. Valerio Agnoli (Ita)
05. Francesco Gavazzi (Ita)
06. Thomas Voeckler (Fra)
07. Kjell Carlstrom (Fin)
08. Alessandro Proni (Ita)
09. Yukihiro Doi (Jap)
10. Taji Nishitani (Jap)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:29:43 #166
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62689919
Basso schijnt daar ook wel indrukwekkend te hebben gefietst. Veelal het tempo bepalen op de klimmetjes, en zo.
Maar ja, als je al weet ik hoe lang bezig bent om goed te zijn in de Japan Cup ...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:50:13 #167
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62694373
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
die wordt zevende in een grote ronde, vooral door goede tijdritten. erg flandrien is dat natuurlijk niet.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:51:40 #168
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62694413
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:29 schreef -skippybal- het volgende:
Basso schijnt daar ook wel indrukwekkend te hebben gefietst. Veelal het tempo bepalen op de klimmetjes, en zo.
Maar ja, als je al weet ik hoe lang bezig bent om goed te zijn in de Japan Cup ...
ja, zal wel, naast alle japanners, de enige zijn die naar deze wedstrijd heeft gepiekt.
Nu, ik blijf toch benieuwd naar Basso, was altijd een bijzonder leuke renner.
pi_62694590
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:29 schreef -skippybal- het volgende:
Hoezo
quote:
?
Had een moeten zijn
Vind het veel zeggen over het karakter van Basso dat hij zo traint voor een niet veel zeggende wedstrijd, hij had ook lui kunnen blijven wachten op volgend seizoen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:11:04 #170
pi_62694973
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:50 schreef placebeau het volgende:

[..]

die wordt zevende in een grote ronde, vooral door goede tijdritten. erg flandrien is dat natuurlijk niet.
tja, en dan ook nog eens weinig Concurrentie daar En wie zal zeggen waaRop hij dAar reed hé
pi_62699757
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:51 schreef placebeau het volgende:

[..]

ja, zal wel, naast alle japanners, de enige zijn die naar deze wedstrijd heeft gepiekt.
Nu, ik blijf toch benieuwd naar Basso, was altijd een bijzonder leuke renner.
Basso was ook een van mijn favorieten in 2005/ 2006, toen ie aanvallender ging koersen.
Daarvoor was ie een soort Beloki, maar bij CSC kreeg hij meer zelfvertrouwen en de aanvalslust (en wellicht had hij toen Fuentes ook pas gevonden).
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62699865
Bij CSC had ie het een keer op een akkoordje met Armstrong gegooid voor plek 2. Verschrikkelijk vond ik dat, zeker omdat ik eigenlijk wel sympathie had voor Der Jan.
pi_62699940
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:43 schreef thettes het volgende:
Bij CSC had ie het een keer op een akkoordje met Armstrong gegooid voor plek 2. Verschrikkelijk vond ik dat, zeker omdat ik eigenlijk wel sympathie had voor Der Jan.
Dat soort zaken waren wel jammer inderdaad.
Dat was vooral in 2004, toen CSC Ullrich terughaalde (en Armstrong lekker lachen in het wiel om daarna de etappe te winnen )
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:57:25 #175
pi_62702790
Toen Basso bij Ferretti reed was hij doodgewoon een simpele "Evans" die zelfs maar voor plek 7 reed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')