Eigenlijk een htd touche HD met toetsenbordquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:17 schreef RudyCarell het volgende:
Even ter info... Deze phone is gemaakt door HTC!
Het scherm ligt inderdaad in het toestel verzonken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:47 schreef Remon het volgende:
[..]
Eigenlijk een htd touche HD met toetsenbord
maar ligt het scherm diep in het toestel?
Heb het al gevonden; je kan als je je sms opent nog naar boven scrollen, daar staat de tijd erbij.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:30 schreef UncleSam het volgende:
[..]
InderdaadErg vervelend!
Bij smsjes van dezelfde dag staat het overigens wel bij, maar van gisteren en daarvoor alleen een datum dag/maand.
Ik krijg geen scroll balk te zien, maar ik gebruik idd die conversation style, hoe zit ik die uit?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Heb het al gevonden; je kan als je je sms opent nog naar boven scrollen, daar staat de tijd erbij.
Heb je de SMS/MMS "Conversation-style" disabled? Ik wel in ieder geval.
Je kan op www.cliffords.nu Xperia Tweak downloaden. Daar kan je veel dingen aanpassen waaronder de SMS-style. Als het goed is heb je nu een soort van chat-achtige vorm van SMS-en (vond ik zelf erg onhandig), en met Xperia Tweak kan je dat uitzetten zodat je gewoon SMSjes krijgt en verstuurt zoals het standaard gaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Ik krijg geen scroll balk te zien, maar ik gebruik idd die conversation style, hoe zit ik die uit?
quote:Omdat het het mooiste toestel van nu is...
Omdat de kwaliteit er vanaf druipt...
Omdat er meer panels moeten komen...
Omdat de X factor er standaard bijgeleverd word...
Omdat er nog geen topic over was
SPECS
Algemeen
Afmetingen: 52.6 x 110.5 x 17 millimeter
Gewicht: 158 gram (incl. batterij)
Kleuren: Solid black & Steel silver
Software
Operating System: Microsoft® Windows® Mobile® 6.1 Professional AKU 1.2.0
Processor
Microprocessor: 32-bit Qualcomm MSM7201A
CPU Core: ARM1136EJ-S RISC
CPU Instruction set: ARMv6
Special Features: ARM9 coprocessor, Embedded QDSP4000 and QDSP5000 DSP
(GSM, GPRS/EGPRS Multislot Class 12, EDGE, UMTS/WCDMA, HSDPA, HSUPA, MBMS baseband),
Embedded gpsOne GPS module, Qcamera, Qtv, Qcamcorder, Qvideophone
Geheugen, opslagcapaciteit
ROM: 512 MB (357.29 MB bruikbaar) (NAND Flash)
RAM: Tot 400MB (SDRAM) (ongeveer 191 MB beschikbaar)
Display
Type: Color transflective TFT (WVGA), 65536 kleuren
Resolutie: 480 x 800 pixels
Diagonaal: 3 inch (7.62 cm)
Geluid
Microfoon: Mono
Speaker: Mono (wordt waarschijnlijk stereo)
Aansluiting: 3.5mm plug
Mobiele telefoon
Netwerken: GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS800, UMTS850,
UMTS1900, UMTS2100
Data types: CSD, HSCSD, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA, HSUPA
Communicatie-
mogelijkheden: - SMS (T9 woordenherkenning)
- MMS (T9 woordenherkenning)
- Push e-mail
- POP3-mail
- Instant Messaging (Windows Live Messenger Mobile)
Browser-
mogelijkheden - HTML 4.01, XHTML Basic 1.01 (met enige uitzonderingen)
- WAP 1.2.1, WAP 2.0
- CSS Level 1, 2 (gedeeltelijk), Mobile Profile 1.0, Wireless (WAP) CSS 1.1
- JScript 5.6, DOM Level 0, 1 (gedeeltelijk), 2 (gedeeltelijk)
- cHTML
- Ondersteuning voor progressive download bij video-bestanden.
- XML: MSXML 3.0, XMLHTTP, XML Stylesheet Support
Controls
Postioning: Touchscreen
Keyboard: Slide-out 42-toetsen QWERTY-keyboard
Directional: 4-way joystick (blokje onderaan)
Scroll: Via D-pad mogelijk
Interfaces
Cardslot: microSD, microSDHC, TransFlash, SDIO
USB: USB2.0 client (Full-Speed: 12 Mbit/s)
USB Series Mini-B (mini-USB) connector
Wordt in Windows herkend als een MASS Storage Device
Infrarood: Niet aanwezig
Bluetooth: Bluetooth™ 2.0
(GAP, SDAP, GOEP, A2DP, AVRCP, HFP, HSP, HID, PAN, OPP, SPP)
Wireless LAN: 802.11b, 802.11g
GPS: aGPS en GPS
Multimedia
Analoge Radio: FM Radio Receiver
Audio & Video
Service Formaten Extensies
Audio MP3, AAC, AAC+, EAAC+, WMA v9, AMR, MIDI .m4a, .m4b, .m4p, .m4v, .aac, .3gp, .mp4, .mp3, .mid, .wma
Video MPEG-4, H.263, H.264, WMV .3gp, .mp4, .wmv
Video
Encoding MP4, AMR-NBSimple Profile, H.263 Profile, H.264 Baseline (weer niet voor X1a) .3gp
Audio
Encoding AAC, AAC+, EAAC+ .mp4, .amr
Audio
Decoding MPEG-4 AAC Low Complexity Profile, MPEG-4 AAC LTP en AAC-LC ER Profile, MPEG-1 Audio Layer 3, AMR-NB .mp4, .mp3, .3g2, .k3g
Images JPEG, GIF87a, GIF89a, BMP, PNG
Camera
Type: CMOS sensor, 3.2 MegaPixels
Videocall-camera: Aanwezig (QCIF) (176x144)
AutoFocus: Aanwezig
Optische Zoom: 1 x
Flits: Mobile light (LED)
Foto-capturing: 3MP (2048x1536)
3 MP Wide (2048x1280)
2 MP (1600x1200)
2 MP Wide (1600x992)
1 MP (1024x768)
1 MP Wide (1024x640)
VGA (640x480)
VGA Wide (640x400)
QVGA (320x240)
QVGA Wide (320x192)
Video-recording: MPEG-4: 30 fps @ VGA
H.263: 30 fps @ VGA
H.264: 15 fps @ VGA (niet voor X1a-model)
Batterij
Type: Lithium-Ion Polymeer, verwijder- en vervangbaar
Capaciteit: 1500 mAh
Laadtijd: 3.5 uur
Standbytijd:
GSM: 580 uur (best case)
UMTS: 833 uur (best case)
Gesprekstijd:
GSM: 10 uur (best case)
UMTS: 6.5 uur (best case)
Video: 3.1 uur (best case)
Officiële Sony-Ericsson page
XDA-dev forum
alle panels als .CAB file
Traag in vergelijking waarmee?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:03 schreef Steve-O het volgende:
Is dat WM nou echt zo traag want ik zit ook naar zoiets te kijken (Touch Hd is ook een optie )?
Symbian/ Iphonequote:
Symbian kan ik je niet vertellen, hoewel een treo 650, draait op Palm OS is dat symbian alike?quote:
Ik heb die van mij ook weggebracht, maar dan vanwege een software-fout (telefoon deed gewoon niets meer). Toen heb ik binnen 10 dagen een hele nieuwe telefoon gekregen (productieweek 3, januari). Dus als je geluk hebt nemen ze de moeite niet om hem te repareren, maar geven ze je gewoon een nieuwe. In dat geval moet je hem wel binnen max. twee weken terug hebben. Dan ben je wel al je gegevens kwijt, maargoed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
gister de mijne weggebracht aangezien hij ook was gaan barsten, 3 tot 4 weken wegGelukkig is er nog de iphone
weet iemand of het echt zo lang duurt of kan het ook zijn dat je hem eerder terugkrijgt?
dan hoop ik dat ook maarquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:49 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Ik heb die van mij ook weggebracht, maar dan vanwege een software-fout (telefoon deed gewoon niets meer). Toen heb ik binnen 10 dagen een hele nieuwe telefoon gekregen (productieweek 3, januari). Dus als je geluk hebt nemen ze de moeite niet om hem te repareren, maar geven ze je gewoon een nieuwe. In dat geval moet je hem wel binnen max. twee weken terug hebben. Dan ben je wel al je gegevens kwijt, maargoed.
bron/tutorial?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
De software die er origineel opstaat is ook bagger en erg sloom, je moet de aangepaste software van de htc touch hd erop zetten. Die loopt echt als een zonnetje!
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:22 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
bron/tutorial?Kun je dan evengoed nog van de Xperia-specifieke functies zoals FM radio/panels gebruik maken?
ja wel met internetten en alle andere programma's alleen niet de touch flo software die over windows mobile staat en die nieuwe versie die ik poste heeft het volgens mij wel dus heb je der helemaal geen last meer vanquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:41 schreef Intrepidity het volgende:
No landscape = no goDat is toch wel verrekte handig met internetten e.d.
Ik heb al eerder naar die HTCboel zitten kijken maar scheelt dat echt zoveel? ik heb nog geen touchfloHTC in mn handen gehad? wat kan ik ervan verwachten?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:40 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Zag nu ook dat er weer een nieuwe versie is uitgebracht met landscape mode:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485624
Ten eerste reageert touchflo naar mijn mening veel beter op aanraking, alles is eigelijk gemaakt om zonder stylus te kunnen bedienen. Ten tweede zijn de programma's die daarstaan optimaal gestript zodat alle zinloze programma's en overbodige dingen eruit zijn gehaald wat geheugen scheelt en wat heel de software een stuk sneller maakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:43 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb al eerder naar die HTCboel zitten kijken maar scheelt dat echt zoveel? ik heb nog geen touchfloHTC in mn handen gehad? wat kan ik ervan verwachten?
de originele software op de xperia gaat ook over de windows bende heen en zoals ik al zei in mijn vorige post, is de software, die ze op dat forum maken, geoptimaliseerd zodat het soepel en snel draait.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:45 schreef Remon het volgende:
die touchflo bende draait over je windows mobile os heen en vertraagt juist de boel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat panelgebeuren helemaal niks vind.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:03 schreef NoizEkick het volgende:
Dan kan je beter Spb Mobile Shell gebruiken. Ook geoptimaliseerd om zonder stylus te gebruiken en een stuk sneller dan TouchFlo3D. Ik heb beide geprobeerd en uiteindelijk vond ik Spb een stuk fijner en sneller werken. TouchFlo maakte inderdaad mijn hele toestel alleen maar haperiger en langzamer, iets waar ik bij SPB totaal geen last van heb.
Op de één of andere manier kan je Spb gratis als panel van de SE-site downloaden.
Werkt perfect.
Ik vind het wel handig op zich. Zo kan je altijd makkelijk het uiterlijk veranderen. Maargoed, de enige keer dat ik het gebruik is wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart of aanzet, om vervolgens de Spb panel aan te zetten. Verder niet eigenlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat panelgebeuren helemaal niks vind.En de software die ik erop heb gehad werkte bij mij wel perfect. Maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur
volgens mij staat dat google panel er gewoon standaard op en anders moet je even naar de xperia site gaan en hem daar downloadenquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:54 schreef rinzzz het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik google panel installeer op de Xperia? Verschillende fora bewandeld, maar tot nu toe nog niet tot een oplossing gekomen...
Heb je een branded versie?quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:38 schreef rinzzz het volgende:
Staat er niet op... ook niet te vinden op de Xperia site.
Alle panels in .cabquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:38 schreef rinzzz het volgende:
Staat er niet op... ook niet te vinden op de Xperia site.
Kan je het beter? doe het dan zelf!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:12 schreef rinzzz het volgende:
kijk, daar heb ik wat aan! Nu had ik alleen wel wat meer verwacht van de google panel, echt werkbaar is het niet en de kalender is ook alleen view-only. Het is vooralsnog niet mogelijk google te integreren in de Xperia toch?
volgens mij is er een apparaatje voor die alles over kan zetten zoals smsjes en nummers en dergelijke. Weet alleen niet precies meer wat dat ook alweer wasquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:13 schreef mstr het volgende:
Is het mogelijk om smsjes op de een of andere manier van een K810 te krijgen en op de Xperia te zetten?
Apparaatje of programma'tje?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
volgens mij is er een apparaatje voor die alles over kan zetten zoals smsjes en nummers en dergelijke. Weet alleen niet precies meer wat dat ook alweer was
Waarom zou je dat in godsnaam willen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:13 schreef mstr het volgende:
Is het mogelijk om smsjes op de een of andere manier van een K810 te krijgen en op de Xperia te zetten?
Dat is toch totaal niet relevant?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:27 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen?
overtypen op je pc zetten, uitprinten i dunno >.<quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef mstr het volgende:
[..]
Wil ze graag bewaren omdat ze belangrijk zijn![]()
Kloptquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:45 schreef Survivalism het volgende:
Ik zag het vandaag liggen, en ik ben gelijk helemaal verliefd!
Maar onderhand, mensen die mij hem kunnen aan/afraden? Of kan iemand mij een vergelijkbare telefoon aanraden.
Overigens, zag ik nou een 3.5 mm jack plug bij de Xperia? Zou betekenen dat ik gewoon mijn ipod weg kan geven aan mijn pa.
quote:
Dan nog een vraag van mijn kant :quote:Het gebruik van streaming audio en video zijn onderdeel van de Surf&Mail Totaal bundel. Hier hoef je dus niet apart voor te betalen.
Dan lijkt mij dit toch de meest ideale optie? Kan ik er ook nog gelijk een garantiebewijs bijnemen, en eindeloos internet+smsverdubbelaar, en dan na 3 maandjes lekker goedkoop verdergaan.quote:
Werkt hier perfect in internet en opera. In opera mini helaas niet... Je zou skyfire browser kunnen proberen als je perseflash filpmjes wilt afspelen. Of je kijkt evenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:43 schreef Pupp3t het volgende:
Van de kpn site :
[..]
Dan nog een vraag van mijn kant :
Ik probeer filmpjes van Dumpert af te spelen. Flashlite 3.1 erop gegooid,maar helaas zonder enig resultaat. Wie weet hoe ik dit kan oplossen ?
Dat is volgens mij een bug?quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:59 schreef Survivalism het volgende:
Touchflo 3D op me Xperia gezet, maar elke keer als ik mijn toetsenbord uitschuif dan pakt hij maar een deel van het scherm mee.![]()
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Ligt het in ieder geval niet aan mij.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:07 schreef mstr het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een bug?
Want ik heb het ook
Even tweakers checken hiervoorquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:59 schreef Survivalism het volgende:
Touchflo 3D op me Xperia gezet, maar elke keer als ik mijn toetsenbord uitschuif dan pakt hij maar een deel van het scherm mee.![]()
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Of kijk ff op het xda forum.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:20 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Even tweakers checken hiervoor
Ik zou de opvolgende topics daar ook even doorspitten aangezien ik zeker weet dat daar in staat hoe dat je 't breedbeeld probleem kunt oplossen.
Of je zoekt zelf even luie zakquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:10 schreef Gruning3r het volgende:
Weet iemand waar ik goedkoopst de sony ericsson xperia x1 abbo kan krijgen met 2 jarig contract met internet?
alvast bedankt
ik denk omdat de webcamfunctie niet in windows live messenger voor windows mobile zit.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:58 schreef YuckFou het volgende:
Hallo mede xperia-hebberts
Is er iemand die weet hoe, of anders waarom niet, je de kleine camera aan de voorkant bij msn als webcam kan gebruiken....ik kan msn'en, ik kan filmen&foto's nemen met dat cameratje, 1+1=2 zou je zo zeggen, maar nee dus, the 1million dollar question...waarom niet???
is leuk om er op te hebben maar heeft weinig toegevoegde waarde. Heb het er zelf ook even op gehadquote:
als je zoveel problemen hebt is het dan niet tijd voor een hard reset? heb ik van de wek ook gedaan loopt nu weer als een zonnetje.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Survivalism het volgende:
En ik heb (weer) een probleem.
In je hoofscherm heb je bovenaan toch je battery icoon zitten? Ik had een nieuwe panel geïnstalleerd, en nu staan er 2 battery iconen. Ik dacht eerst dat het wel handig was, en had van 1 icoon een tijdicoon gemaakt. Maar nu blijkt het dat elke keer dat ik een sms krijg, dat icoon niet komt omdat daar nu eentje van de battery zit.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Raak ik dan niet mijn contacten kwijt?quote:Op maandag 30 maart 2009 09:26 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
als je zoveel problemen hebt is het dan niet tijd voor een hard reset? heb ik van de wek ook gedaan loopt nu weer als een zonnetje.
Ja, als deze op de telefoon zelf staan. Nee, als deze op de sim staan.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:12 schreef Survivalism het volgende:
[..]
Raak ik dan niet mijn contacten kwijt?
Maar het probleem is al opgelost, heb gewoon dat programma eraf gehaald en op zoek gegaan naar een andere versie. Nu werkt het prima.
Welke panel gebruiken jullie het meest btw? Ik vind die van Spb echt superhandig.
Ow god...ff kijken:quote:Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Gewoonik het volgende:
Wat ik me meer af vraag zijn de aps die iedereen erop heeft staan.
Nergens last van.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:28 schreef YuckFou het volgende:
fucked...
Het is zomertijd, overal op mn xperia is t zomertijd, behalve bij t today screen wat ik gebruik, iemand enig idee waarom niet?
meer dan zatquote:Op maandag 30 maart 2009 17:46 schreef Gewoonik het volgende:
Mwa je hebt zat zo te zien.
Maar bedoel er meer mee dat er best nog wel eens iets handig kan zijn dat ik er nog niet op gegooid heb daar dit mijn eerste winmobile telefoon is.
Ja ik had dat probleem ook, kon de optie zomertijd maar niet vinden maar in het scherm welk plaats/land je wil, kun je zomertijd aanvinken. Het nadeel is dat er dan een lelijk zonnetje bij de tijd komt te staanquote:Op maandag 30 maart 2009 17:28 schreef YuckFou het volgende:
fucked...
Het is zomertijd, overal op mn xperia is t zomertijd, behalve bij t today screen wat ik gebruik, iemand enig idee waarom niet?
even zoeken, ik heb het probleem ook.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:31 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Ja ik had dat probleem ook, kon de optie zomertijd maar niet vinden maar in het scherm welk plaats/land je wil, kun je zomertijd aanvinken. Het nadeel is dat er dan een lelijk zonnetje bij de tijd komt te staan.
Welk scherm is dat?quote:Op maandag 30 maart 2009 18:31 schreef UncleSam het volgende:
in het scherm welk plaats/land je wil, kun je zomertijd aanvinken.
kies de sony ericsson panel. met die grote analoge klok. dan op de tekst linksboven het klokje klikken, dan op plaats 1 dan daarin zomertijd aanvinken.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Welk scherm is dat?
zonnetje kan me niet schelen
Zooo simpel!! dank U!!quote:Op maandag 30 maart 2009 19:40 schreef fraubitch het volgende:
kies de sony ericsson panel. met die grote analoge klok. dan op de tekst linksboven het klokje klikken, dan op plaats 1 dan daarin zomertijd aanvinken.
Installeren en aanzettenquote:
Hoe bedoel je 'activeren' ?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:12 schreef Pupp3t het volgende:
Voor degene die geen 4 Gb geheugenkaartje konden krijgen omdat de actie was afgelopen ( 4 gb sd card met film Hancock ).
Nieuwe actie is gaande. Even je xperia 'activeren' en je ontvangt een 8 Gb sd kaartje !!!
http://www.xperia-membership.nl/
done! tnxquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:12 schreef Pupp3t het volgende:
Voor degene die geen 4 Gb geheugenkaartje konden krijgen omdat de actie was afgelopen ( 4 gb sd card met film Hancock ).
Nieuwe actie is gaande. Even je xperia 'activeren' en je ontvangt een 8 Gb sd kaartje !!!
http://www.xperia-membership.nl/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |