| 1 2 3 4 5 6 7 | 1 Spanje 4 4 0 0 12 10 - 1 2 Turkije 4 2 2 0 8 5 - 2 3 België 4 2 1 1 7 7 - 5 4 Bosnië-Herzegovina 4 2 0 2 6 12 - 4 5 Estland 4 0 1 3 1 2 - 13 6 Armenië 4 0 0 4 0 1 - 12 |
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:24 schreef BramKVO het volgende:
Hier verder omdat het vorige topic onterecht werd verplaatst.
Ze zijn er zelfs nog eentje vergeten. Tijdens België - Argentinië , halve finale, op het WK '86 werd tot drie ! keer toe een speler die alleen op de Argentijnse keeper afging afgevlagd wegens buitenspel. Terwijl het telkens om meters géén buitenspel ging ...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:25 schreef BramKVO het volgende:
Waarom zouden dergelijke fases niet eens mogen vermeld worden? Had het NL geweest, zou men ook moord en brand schreeuwen.
Dus :
Het is misschien calimero om over de arbitrage te praten, maar je kunt er toch echt niet naast kijken dat Belgie al meermaals zwaar geflikt werd door de refs. Vandaag stonden de belangrijkste fases zelfs in Het Nieuwsblad :
1) Doelpunt van Jan Verheyen onterecht afgekeurd waardoor NL naar het WK 74 gaat en niet Belgie. Zonder die dwaling was er missch nooit sprake van de generatie Cruijf en een WK-finale voor NL.
2) Weber die op het WK 94 onder de zoden wordt gestopt door Thomas Helmer : ipv penalty én rood, doet scheids Rothlisberger of z'n neus bloedt. Hij wordt later geschorst omwille van een omkopingszaak.
België - Duitsland (WK 1994)
3) WK 2002 : de Jamaicaan Prendergast keurt een volkomen geldig doelpunt van Wilmots af tegen Brazilie
Belgium - Brazil world cup 2002
4) Kwalificaties EK 2004 : Mpenza wordt onder de zoden gestopt door een Bulgaar, maar krijgt géén penalty. Bulgarije naar het EK, Belgie niet.
5) De 2-1 van Fellaini tegen Spanje die wordt afgekeurd.
Vijf fases waarbij de Belgen op uiterst belangrijke momenten , tegen goede ploegen, in de zak werden gezet ...
Van die tegen Brazilie ben ik nog steeds gedegouteerd !

Omdat jullie als grote voetbalnatie daar geen last van hebben ...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:11 schreef pfaf het volgende:
Wordt dit nu echt het: iedereen is tegen ons, want wij zijn zielige Belgen-topic ? [ afbeelding ]
Serieus, ik ben alle sympathie voor jullie elftal zo weer kwijt.
Belgen.
We vergeten nog bijna dat belachelijke optreden van die Saudi in Brazilië - België op de Olympische Spelen. Dat is ons gelukkig niet zuur opgebroken, maar toch.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:25 schreef BramKVO het volgende:
Waarom zouden dergelijke fases niet eens mogen vermeld worden? Had het NL geweest, zou men ook moord en brand schreeuwen.
Dus :
Het is misschien calimero om over de arbitrage te praten, maar je kunt er toch echt niet naast kijken dat Belgie al meermaals zwaar geflikt werd door de refs. Vandaag stonden de belangrijkste fases zelfs in Het Nieuwsblad :
1) Doelpunt van Jan Verheyen onterecht afgekeurd waardoor NL naar het WK 74 gaat en niet Belgie. Zonder die dwaling was er missch nooit sprake van de generatie Cruijf en een WK-finale voor NL.
2) Weber die op het WK 94 onder de zoden wordt gestopt door Thomas Helmer : ipv penalty én rood, doet scheids Rothlisberger of z'n neus bloedt. Hij wordt later geschorst omwille van een omkopingszaak.
België - Duitsland (WK 1994)
3) WK 2002 : de Jamaicaan Prendergast keurt een volkomen geldig doelpunt van Wilmots af tegen Brazilie
Belgium - Brazil world cup 2002
4) Kwalificaties EK 2004 : Mpenza wordt onder de zoden gestopt door een Bulgaar, maar krijgt géén penalty. Bulgarije naar het EK, Belgie niet.
5) De 2-1 van Fellaini tegen Spanje die wordt afgekeurd.
Vijf fases waarbij de Belgen op uiterst belangrijke momenten , tegen goede ploegen, in de zak werden gezet ...
Van die tegen Brazilie ben ik nog steeds gedegouteerd !
Probeer je nu door m'n ego te strelen, het goed te maken?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat jullie als grote voetbalnatie daar geen last van hebben ...
Toch maar beter opletten dan. Ook wij zijn regelmatig flink genaaid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat jullie als grote voetbalnatie daar geen last van hebben ...
En wanneer had Belgie dan dat geluk waardoor het 50/50 wordt? Ik kan me echt met de beste wil van de wereld nauwelijks scheidsrechterlijke blunders herinneren waaruit Belgie voordeel haalde, al helemaal niet in belangrijke wedstrijden op niveau. En dan bedoel ik niet de laatste 5 matchen, maar de laatste 50 jaar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef pfaf het volgende:
Net als dat Nederland in '98 benadeeld is, terwijl we in 2000 weer geluk hebben gehad.
Eindelijk eens kwaliteitsvlees in jullie broodjes!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:35 schreef WeMan het volgende:
[..]
döner gemaakt van de vlees van Modric, Rakitic & Petric..
quote:Column Hugo Borst in het Algemeen Dagblad:
Stapelverliefd op de Rode Duivels
Dacht dat ik gevoelloos was geraakt van al het plichtmatig geschuif en onrustbarend geklungel; dat ik vanwege al die vijfjes en zesjes dat zich profvoetballer noemt de opwinding voor het spel voorgoed verloren was.
Maar woensdagavond gebeurde het weer eens: tot over mijn oren verliefd. Op de Rode Duivels godbetert. Ik zag ze spelen tegen Europees kampioen Spanje en kon alleen maar oh en ah zuchten en af en toe ontlokte een Belg mij kraaiend een ohlala of hahaha.
Keeper Stijnen heeft de uitstraling van de dikke vrouw van een kermisklant. Maakt niet uit: voor hem staan twee geweldige voetballers. Kompany, centrale verdediger, kenden we in Europa al, maar dat hij zó goed aan de paal kon dansen zeg. Bijna compleet: atletisch, sprintsnel en gezegend met techniek én inzicht, dus opbouwend sterk. Hadden wij die in het dartele Oranje maar. Bij de constant flirtende Kompany moest ik denken aan Rijkaard die op het EK 1988 voorstopper speelde.
Vanden Borre, rechtsback, is het mooiste dat ik in jaren op de catwalk heb gezien. Hij schitterde verdedigend en aanvallend. Waarom moet die arme jongen in de Mickey Mouse League genaamd Serie A zijn brood verdienen? Waarom hebben PSV, Ajax, Feyenoord en AZ deze kruising van Gerets en Cafú over het hoofd gezien?
Dat geldt trouwens ook voor het strakke kontje van Defour, middenvelder. Eredivisieclubs hebben gigantisch zitten snurken. Straks gaat Lyon hem halen.
Gelukkig speelt Vertonghen al in Nederland. Hij leek tegen Spanje de reïncarnatie van de voetballer Vandereycken, die gewetenloos kon schoffelen. Het vernietigende en geraffineerde linkerbeen van Vertonghen is trouwens wél sexy. Overduidelijk bij Ajax opgeleid, Jan, dat zie je aan de oplossingen die hij vindt.
Fellaini, sleurende middenvelder met ongetwijfeld enorm libido, is een van de meest wilskrachtige Europese voetballers van het moment. Een beest. De Belgen moeten zijn grilligheid (hij liet de Spanjaarden gelijkmaken) maar voor lief nemen. Met zo’n winnaar komen (doel)punten vanzelf.
Timmy Simons, verdediger/middenvelder, kennen we van PSV. Degelijk, nuttig; lekker huisvrouwtje dat trouw de boodschappen doet. Klokslag 6 uur staan de piepers met een bal gehakt op tafel. Sonck, spits, kon als aantrekkelijk au pairmeisje niet aarden in Amsterdam. Bij de Rode Duivels is hij, slimme spits, weer thuis.
Wat voetbal vaak strontvervelend maakt is het wachten, rondspelen zonder de intentie een doelpunt te maken. Aan die conventie hadden België en Spanje lak. En zo ontrolde zich een ouderwetse wedstrijd die uitgroeide tot een voetbalklassieker. Likkebaardend lekker waren natuurlijk de snelle combinaties van de onoverwinnelijke Spanjaarden, maar ook België trakteerde ons op on-Belgisch hogeschoolvoetbal.
Natuurlijk is een WK-kwalificatiewedstrijd geen WK-finale maar het duel tussen België en Spanje was even mooi als wreed (winnende goal Spanje in blessuretijd) en daarom onvergetelijk. Woensdagavond waren de moedige, vaardige Belgen de Hongaren van 1954, de Nederlanders van 1974. Ik heet onze zuiderburen van harte welkom als loser van de moderne voetbalwereld. Een grotere eer is er niet. Want wie wil geen morele winnaar zijn? De meest memorabele interlands zijn dramatisch verloren interlands. Als het spel maar om van te watertanden is.
Mijn hoop is gevestigd op een spoedige interland tussen België en Nederland. Er ligt een laag stof over de Derby der Lage Landen. Hoogste tijd voor een krachtmeting. Onze kindsterretjes verdienen serieuze tegenstand en een lesje in nederigheid. Oranje is nu al geplaatst voor Zuid-Afrika omdat het zich in een lachwekkend zwakke poule bevindt.
Zo zal het verder gaan: België plaatst zich na een heroïsche poulewedstrijd tegen de Turken als tweede achter een ongenaakbaar Spanje. Via een oogstrelende maar nipte zege in de barrage met Portugal wordt het WK bereikt. Een schop onder de hol van de cynische bondscoach Vandereycken zorgt voor een goede sfeer. In Zuid-Afrika spelen de Rode Duivels onder leiding van de wel internationaal ervaren Dick Advocaat soms keihard maar altijd oogstrelend. In The Herald Tribune schrijft de commentator dat dit het beste Belgische elftal ever is. Uitblinkers zijn Kompany (Real), Vertonghen (ManUnited), Ferlaini (AC Milan) en Dembélé (Arsenal). In de finale wint Duitsland onverdiend van een aanvallend België dat in de 40ste minuut een combinatie over 142 schijven op de paal ziet eindigen. Wat volgt, zijn waterlanders en eeuwige roem.
en ook hebben Ajax en PSV Vanden Borre in 't vizier gehad..quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:28 schreef pfaf het volgende:
Wat een kutcolumn..Als hij zich wat minder met die zij-projectjes van hem bezig hield, had hij kunnen weten dat Ajax Defour al jaren wil kopen....
Maarja, die moet volgende week tegen Zlatan, Adriano en Quaresma in die Mickey Mouse competitie in Italië..quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
en ook hebben Ajax en PSV Vanden Borre in 't vizier gehad..
| 1 2 3 4 5 6 | Turkey 4 2 2 0 5 2 8 Belgium 4 2 1 1 7 5 7 Bosnia-Herzegovina 4 2 0 2 12 4 6 Estonia 4 0 1 3 2 13 1 Armenia 4 0 0 4 1 12 0 |
Worden hopelijk mooie wedstrijdenquote:Op zondag 22 maart 2009 21:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Twee keer Spanje - Turkije inderdaad, gaat gelijk de beslissing vallen.
Of niet.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Twee keer Spanje - Turkije inderdaad, gaat gelijk de beslissing vallen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:28 schreef Julis het volgende:
Selectie van Turkije, tegen Spanje:
Doel: Volkan Demirel (Fenerbahçe), Rustu Recber (Besiktas), Ufuk Ceylan (Manisaspor)
Verdediging: Gökhan Gönül (Fenerbahçe), Sabri Sarioglu, Emre Asik, Hakan Kadir Balta (allen Galatasaray), Sedat Bayrak (Sivasspor), Ibrahim Kas (Getafe), Eren Güngör (Kayserispor), Ibrahim Üzülmez (Besiktas)
Middenveld: Kazim Kazim, Emre Belözoglu (beiden Fenerbahçe), Ayhan Akman, Ardan Turan (beiden Galatasaray), Mehmet Aurelio (Real Betis), Nuri Sahin (Borussia Dortmund)
Aanval: Nihat Kahveci (Villarreal), Batuhan Karadeniz (Eskisehirspor), Semih Senturk (Fenerbahçe), Gökhan Ünal (Trabzonspor), Sercan Yildirim (Bursaspor), Mevlüt Erding (Sochaux), Tuncay Sanli (Middlesbrough)
Het wordt spannend morgen
Ik weet niet of ik hetzelfde zou doen met Mudingayi, maar anderzijds is Witsel wel compleet uit vorm.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:40 schreef BramKVO het volgende:
Vandereycken overweegt dus werkelijk om Mudingayi te laten spelen ipv Witsel ...
En waarom Vermaelen weer op de linksachter ? Zet daar eindelijk eens een échte linksback die aanvallend iets bijbrengt maw Pocognoli.
Verklaar je nader.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:19 schreef Heerlijkheid het volgende:
Hup België, ik ben sinds deze kwalificatie een enorme fan van de Belgen, erg sympathieke ploeg.
Het zou het mooiste zijn als Spanje twee keer wint van die vervelende Turkse ploeg, en dat België in ieder geval vier punten haalt in de twee wedstrijden tegen Bosnie.
Viva Espana
Hup Belgie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |