Dan mag je de eigen bijdrage dus aftrekken van de bruto bijtelling. Anders zou je daar 2x belasting over betalen.quote:
En hoe reken ik dat uit? Jaarbedrag bijtelling min 12 * eigen bijdrage?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:59 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dan mag je de eigen bijdrage dus aftrekken van de bruto bijtelling. Anders zou je daar 2x belasting over betalen.
Fiscale waarde * 0,20 = resultaat A.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En hoe reken ik dat uit? Jaarbedrag bijtelling min 12 * eigen bijdrage?
Aha, op die fietsch. Ik ben blij dat ik niet met cijfertjes werkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Fiscale waarde * 0,20 = resultaat A.
Resultaat A - (12* eigen bijdrage) = resultaat B.
(Resultaat B * 0,42) / 12 = belasting per maand.
Belasting per maand + eigen maandelijkse bijdrage = netto maandbedrag voor je leaseauto.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
Gewoon een keertje Excel maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aha, op die fietsch. Ik ben blij dat ik niet met cijfertjes werk
Waarschijnlijk wel ja. Maar wat heb ik aan al die ruimte? 90% van de tijd rij ik alleen. En die andere 10% zit mijn vriendin naast me.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:36 schreef DroogDok het volgende:
Maar voor dat geld rij je ook een Golf Variant Comfortline Buisiness met DSG toch?
Nou dan zou ik het wel weten, is een stuk ruimer dan een 1-serie.
Zou ik wel ff afwachten tot definitief bekend is wat de maximale uitstoot is voor 20% bijtelling. Want ik heb vernomen dat die op 139 g/km zit.....quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:15 schreef jitzzzze het volgende:
Net even die berekening gemaakt, en de uitkomst is echt verassend![]()
De Citroen C4 die ik had (25%) kost netto 278 euro's.
De BMW 116i kost (met 20%) netto 237 euro's.
En de BMW 118i kost (ook 20%) netto 283 auro's.
Alle bedragen zijn per maand natuurlijk. Wat goed zeg, als bovenstaande berekening klopt en ik het goed gedaan heb, kost de 118i maar 5 euro meer per maand
Ik lees overal 140 g/km. Maar voorlopig kan ik toch pas in januari bestellen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zou ik wel ff afwachten tot definitief bekend is wat de maximale uitstoot is voor 20% bijtelling. Want ik heb vernomen dat die op 139 g/km zit.....
Dat dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 07:15 schreef Rigital het volgende:
Afgezien van de Kia Cee'd en de Hyundai i30 is alles wat uit Korea komt redelijk bagger, ja.
1. Het ziet er niet uit.
2. Het rijdt voor geen meter.
3. Interieur = el-cheapo plastic.
4. Veiligheid(svoorzieningen) onder de maat.
(overigens is de u-split remweg van de cee'd en de i30 ook niet geweldig)
5. Ze zijn nog niet bezig met CO2 uitstoot: waar blijven de kleine turbo-motoren? Net als met de diesels zal het wel weer even duren voordat in Japan/Korea men zover is.
Opel Astra (GTC)?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:02 schreef jitzzzze het volgende:
Maar vooralsnog ben ik ook wat verder aan het kijken dan de BMW 1 serie. Ik vind het toch wel heel erg veel geld in de maand.
Dus ben ik ook wat verder aan het kijken naar de:Opel Corsa Sport/Cosmo Fiat Grande Punto Racing Seat Ibiza SC Sport Style Ford Fiesta Titanium
Allemaal de 3 deurs uitvoering en kan binnen het lease budget alle denkbare opties aankruisen.
Heb ik ook naar gekeken. Maar ik heb de ruimte echt niet nodig. Zolang er 2 personen in passen is het goed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:36 schreef RSie het volgende:
[..]
Opel Astra (GTC)?
Fiat Bravo?
Seat Leon (FR diesel)?
Ford Focus?
je geeft nu 4 kleine wagentjes aan, persoonlijk zou ik eerder voor de grotere broertjes gaan.
Je zal niet heel snel die ruimte nodig hebben, maar je zal merken dat wanneer je mensen mee moet nemen, grote aankopen gaat doen etc. dat die iets grotere wagen toch wel erg lekker is.
Maar kijk ook voor de grap eens voor een Kia Sportage, best een fijne wagen, en lekker ruim. kan je ook als Benzine uitvoering nemen en dan gebruik maken van de gratis gastank actie van Kia, kan je er nog wat opties tegenaan smijten!
Ook Skoda's zijn best aantrekkelijk voor leasers!
Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in de nieuwe corsa met een 1.2 motorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:57 schreef DroogDok het volgende:
De nieuwe corsa is best okay, niet zelf in gereden trouwens en vorig model fiesta heb ik met zeer veel plezier ingereden, als de grootte je dus niet uitmaakt kan je ze zeker overwegen.
@ RSie:
Kia Sportage![]()
Pauper SUV
vrijwel alle SUV's zijn bij voorbaat pauper! M.U.V. de grotere maten (X5, XC90, ML etc.) en de Rav4 is wat mij betreft ook een prima wagen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:57 schreef DroogDok het volgende:
De nieuwe corsa is best okay, niet zelf in gereden trouwens en vorig model fiesta heb ik met zeer veel plezier ingereden, als de grootte je dus niet uitmaakt kan je ze zeker overwegen.
@ RSie:
Kia Sportage![]()
Pauper SUV
Ik hoef niet verplicht een diesel te nemen. Benzine en gas mogen ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef RSie het volgende:
Nieuwe Mazda2? binnenkort ook als Diesel te krijgen!
Rijdt geweldig, stuurt lekker scherp, en in het wit ziet ie er zeer goed uit.
Kwalitatief is er niks op aan te merken en ook het interieur is niet verkeerd
overigens voor een kleine meerprijs ook in 5-deurs te krijgen.
Maar auto's met 3 deuren zijn echt een boel mooier.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:13 schreef Rigital het volgende:
In de "kleine" categorie zou ik zeker de Fiesta / Mazda2 / Ibiza overwegen.
Jammer dat in de Ibiza nog geen 1.4 TSI te krijgen is.
3 vs. 5 deuren: zelf vind ik 5 deuren wel handig: je kunt dan makkelijk even wat op de achterbank gooien, bv.
SUV's zijn zo 2000-2001.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:17 schreef Semisane het volgende:
Ik breek waarschijnlijk even harteloos in op wat wellicht hele leuke discussies zijn, maar...
De BMW 1, die volgend jaar in dat 20% tarief zal vallen = leuk, aardig
, moah
of een gevalletje jammer
als lease-autootje?
Ik zelf ben een redelijk "casual" rijder, rij meestal lekker door, maar plaats de koets met net zo'n gemak achter een colonne vrachtwagens om een beetje gedachtenloos naar het werk te hobbelen. En er voor te zorgen dan ik een ceedeetje in z'n geheel kan afluisteren.
Mijn kennis van auto's is ongeveer net zo groot als mijn kennis van open hartchirurgie, het gaat niet verder dan van wat ik er ooit van heb gezien/gehoord.
En van de BMW's gaat dat niet verder dan dat die auto's bekent schijnen te staan als zeer betrouwbaar en comforabel.
M'n baas vond zo'n BMW wel een aardig idee overigensen die weet opzich meer van auto's en motoren, maar moest wel toegeven dat hij eigenlijk maar weinig wist over deze BMW serie.
Dat komt omdat je baas ws. in een 5-serie rijdtquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:17 schreef Semisane het volgende:
Ik breek waarschijnlijk even harteloos in op wat wellicht hele leuke discussies zijn, maar...
De BMW 1, die volgend jaar in dat 20% tarief zal vallen = leuk, aardig
, moah
of een gevalletje jammer
als lease-autootje?
Ik zelf ben een redelijk "casual" rijder, rij meestal lekker door, maar plaats de koets met net zo'n gemak achter een colonne vrachtwagens om een beetje gedachtenloos naar het werk te hobbelen. En er voor te zorgen dan ik een ceedeetje in z'n geheel kan afluisteren.
Mijn kennis van auto's is ongeveer net zo groot als mijn kennis van open hartchirurgie, het gaat niet verder dan van wat ik er ooit van heb gezien/gehoord.
En van de BMW's gaat dat niet verder dan dat die auto's bekent schijnen te staan als zeer betrouwbaar en comforabel.
M'n baas vond zo'n BMW wel een aardig idee overigensen die weet opzich meer van auto's en motoren, maar moest wel toegeven dat hij eigenlijk maar weinig wist over deze BMW serie.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:12 schreef thumper het volgende:
Ik rij zelf een C30, en de reden waarom je hem niet veel ziet ishij heeft maar 3 deuren, 5 is niet mogelijk dus onpractisch voor mensen met kinderen heeft geen achterbank, in plaats daarvan heeft ie 2 stoelen kofferruimte is slechte benaming, past namelijk nauwelijks een koffer in...
als je deze punten zoals ik voor lief neemt, dan is dit de beste auto qua rijplezier (briljant adaptief onderstel), zitgenot (volvo stoelen zijn nog altijd de beste) en audio (dolby pro logic II 5x130 W) wat er in deze klasse te krijgen is
Wat is precies je punt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:17 schreef Semisane het volgende:
Ik breek waarschijnlijk even harteloos in op wat wellicht hele leuke discussies zijn, maar...
De BMW 1, die volgend jaar in dat 20% tarief zal vallen = leuk, aardig
, moah
of een gevalletje jammer
als lease-autootje?
Ik zelf ben een redelijk "casual" rijder, rij meestal lekker door, maar plaats de koets met net zo'n gemak achter een colonne vrachtwagens om een beetje gedachtenloos naar het werk te hobbelen. En er voor te zorgen dan ik een ceedeetje in z'n geheel kan afluisteren.
Mijn kennis van auto's is ongeveer net zo groot als mijn kennis van open hartchirurgie, het gaat niet verder dan van wat ik er ooit van heb gezien/gehoord.
En van de BMW's gaat dat niet verder dan dat die auto's bekent schijnen te staan als zeer betrouwbaar en comforabel.
M'n baas vond zo'n BMW wel een aardig idee overigensen die weet opzich meer van auto's en motoren, maar moest wel toegeven dat hij eigenlijk maar weinig wist over deze BMW serie.
Nee, baas rijdt motor...en heeft een of andere SUV...althans..zijn vrouw dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:20 schreef Rigital het volgende:
[..]
Dat komt omdat je baas ws. in een 5-serie rijdt
Wat vind je belangrijk aan een auto?
Ik heb geen punt, ik stel een vraag en vertel er maar meteen even bij wat voor een autorijder ik ongeveer ben, leek me relevant.quote:
Die deuren zijn inderdaad groot, en de zwaarste die ik ooit gevoeld heb... lijkt wel of je een kluisdeur open en dicht doetquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:26 schreef PeeJay1980 het volgende:Die 3 deuren maken mij niet uit. Heb in de afgelopen 3,5 jaar zeker 3x iemand achterin gehad. En het zijn grote deuren Die 2 stoelen staan goed, verder geldt het eerste punt Als wij met een Punto op vakantie kunnen en alles in de kofferruimte krijgen gepropt, dan kan dat met een C30 ook
Tussen de C30 en de BMW 1 heb ik een tijdje getwijfeld. De BMW reed boven verwachting goed. Comfortabel en stuurt heerlijk. Stoelen vind ik minder goed dan die in de C30, maar de sportstoelen schijnen op hetzelfde niveau te zitten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wat ik belangrijk vind is comfort...ik moet na een ritje toch wel lekker fris de koets uit kunnen stappen. Been ruimte voorin Ik zit namelijk nooit achterin., verder hoeft de auto geen slee te zijn en een race monster is ook weer niet nodig...woon toch niet in Duitsland en kom daar ook nooit. Tja...comfort en niet te groot...dus die BMW leek me qua grote wel goed, ik ga nog wel proefrijden om te kijken of het aardig rijd, maar wellicht zijn er mensen die me al wat over het comfort en rijgedrag kunnen vertellen.
Alfa MiTo is in verhouding heel duur in de lease. Kost geen kont om aan te schaffen, maar je betaald de hoofdprijs in de lease.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:29 schreef KhaZ het volgende:
Wacht nog ff op de Alfa MiTo GTA en neem die.. iets van 30-35k. Wat is je budget?
Ze zijn nu bezig met het budget te verhogen voor de medewerkers omdat het niet meer marktcomform schijnt te zijn ofzow, weet niet precies wat het wordt, op dit moment schijnt het budget 748,74 euro p/m te zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:29 schreef KhaZ het volgende:
Wacht nog ff op de Alfa MiTo GTA en neem die.. iets van 30-35k. Wat is je budget?
Als dat exclusief brandstof is, dan komt het wel overeen met wat ik als gemiddeld bedrag zie in de IT wereld. Tenzij je manager ofzo bent, dan mag het hogerquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ze zijn nu bezig met het budget te verhogen voor de medewerkers omdat het niet meer marktcomform schijnt te zijn ofzow, weet niet precies wat het wordt, op dit moment schijnt het budget 748,74 euro p/m te zijn.
Het is inclusief, begrijp ik net. (heb het even snel nagevraagd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als dat exclusief brandstof is, dan komt het wel overeen met wat ik als gemiddeld bedrag zie in de IT wereld. Tenzij je manager ofzo bent, dan mag het hoger
En voor 750 exclusief kan je al best leuk shoppen trouwens (in elk geval bij Athlon en Leaseplan)
Ik lease zelf een 1-serie, heb getwijfeld tussen een C30, 1-serie en een A3'tje.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:17 schreef Semisane het volgende:
Ik breek waarschijnlijk even harteloos in op wat wellicht hele leuke discussies zijn, maar...
De BMW 1, die volgend jaar in dat 20% tarief zal vallen = leuk, aardig
, moah
of een gevalletje jammer
als lease-autootje?
Ik zelf ben een redelijk "casual" rijder, rij meestal lekker door, maar plaats de koets met net zo'n gemak achter een colonne vrachtwagens om een beetje gedachtenloos naar het werk te hobbelen. En er voor te zorgen dan ik een ceedeetje in z'n geheel kan afluisteren.
Mijn kennis van auto's is ongeveer net zo groot als mijn kennis van open hartchirurgie, het gaat niet verder dan van wat ik er ooit van heb gezien/gehoord.
En van de BMW's gaat dat niet verder dan dat die auto's bekent schijnen te staan als zeer betrouwbaar en comforabel.
M'n baas vond zo'n BMW wel een aardig idee overigensen die weet opzich meer van auto's en motoren, maar moest wel toegeven dat hij eigenlijk maar weinig wist over deze BMW serie.
thanks!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:08 schreef RSie het volgende:
voer hier je gegevens in, dan krijg je een overzicht van wagens die je met jouw budget zou kunnen leasen.
Heb je daar een goede bron van? Ik kan het niet vinden namelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:14 schreef vigier het volgende:
Ik lees hier e.e.a. dat je je eigen bijdrage af kunt trekken van de belasting. Die regel is niet heel lang geleden veranderd:
- Eigen bijdrage voor het privé gebruik van de auto is nog wél aftrekbaar.
- Eigen bijdrage omdat je je budget overschreidt is niet meer aftrekbaar.
Eerst kon je alles gewoon aftrekken, nu niet meer.
Maar dit hangt wel een beetje af hoe je werkgever dit opvoert. Als die netjes de regeltjes volgt, dan kun je je budgetoverschreiding niet aftrekken...
Fiat is wel okéquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:42 schreef jitzzzze het volgende:
Gisteren even naar de Honda en de Fiat dealer geweest. De Civic hybrid is echt te compleet voor dat geldEn de Fiat, ziet eruit als een leuk scheurijzer
Ja, die civic is echt een ouwe-lullen-wagenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:46 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Fiat is wel oké![]()
Maar bij het ophalen van een Civic Hybrid mag je ook ter plekke je ballen inleveren, imho.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |