Dan mag je de eigen bijdrage dus aftrekken van de bruto bijtelling. Anders zou je daar 2x belasting over betalen.quote:
En hoe reken ik dat uit? Jaarbedrag bijtelling min 12 * eigen bijdrage?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:59 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dan mag je de eigen bijdrage dus aftrekken van de bruto bijtelling. Anders zou je daar 2x belasting over betalen.
Fiscale waarde * 0,20 = resultaat A.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En hoe reken ik dat uit? Jaarbedrag bijtelling min 12 * eigen bijdrage?
Aha, op die fietsch. Ik ben blij dat ik niet met cijfertjes werkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Fiscale waarde * 0,20 = resultaat A.
Resultaat A - (12* eigen bijdrage) = resultaat B.
(Resultaat B * 0,42) / 12 = belasting per maand.
Belasting per maand + eigen maandelijkse bijdrage = netto maandbedrag voor je leaseauto.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
Gewoon een keertje Excel maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aha, op die fietsch. Ik ben blij dat ik niet met cijfertjes werk
Waarschijnlijk wel ja. Maar wat heb ik aan al die ruimte? 90% van de tijd rij ik alleen. En die andere 10% zit mijn vriendin naast me.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:36 schreef DroogDok het volgende:
Maar voor dat geld rij je ook een Golf Variant Comfortline Buisiness met DSG toch?
Nou dan zou ik het wel weten, is een stuk ruimer dan een 1-serie.
Zou ik wel ff afwachten tot definitief bekend is wat de maximale uitstoot is voor 20% bijtelling. Want ik heb vernomen dat die op 139 g/km zit.....quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:15 schreef jitzzzze het volgende:
Net even die berekening gemaakt, en de uitkomst is echt verassend![]()
De Citroen C4 die ik had (25%) kost netto 278 euro's.
De BMW 116i kost (met 20%) netto 237 euro's.
En de BMW 118i kost (ook 20%) netto 283 auro's.
Alle bedragen zijn per maand natuurlijk. Wat goed zeg, als bovenstaande berekening klopt en ik het goed gedaan heb, kost de 118i maar 5 euro meer per maand
Ik lees overal 140 g/km. Maar voorlopig kan ik toch pas in januari bestellen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zou ik wel ff afwachten tot definitief bekend is wat de maximale uitstoot is voor 20% bijtelling. Want ik heb vernomen dat die op 139 g/km zit.....
Dat dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 07:15 schreef Rigital het volgende:
Afgezien van de Kia Cee'd en de Hyundai i30 is alles wat uit Korea komt redelijk bagger, ja.
1. Het ziet er niet uit.
2. Het rijdt voor geen meter.
3. Interieur = el-cheapo plastic.
4. Veiligheid(svoorzieningen) onder de maat.
(overigens is de u-split remweg van de cee'd en de i30 ook niet geweldig)
5. Ze zijn nog niet bezig met CO2 uitstoot: waar blijven de kleine turbo-motoren? Net als met de diesels zal het wel weer even duren voordat in Japan/Korea men zover is.
Opel Astra (GTC)?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:02 schreef jitzzzze het volgende:
Maar vooralsnog ben ik ook wat verder aan het kijken dan de BMW 1 serie. Ik vind het toch wel heel erg veel geld in de maand.
Dus ben ik ook wat verder aan het kijken naar de:Opel Corsa Sport/Cosmo Fiat Grande Punto Racing Seat Ibiza SC Sport Style Ford Fiesta Titanium
Allemaal de 3 deurs uitvoering en kan binnen het lease budget alle denkbare opties aankruisen.
Heb ik ook naar gekeken. Maar ik heb de ruimte echt niet nodig. Zolang er 2 personen in passen is het goed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:36 schreef RSie het volgende:
[..]
Opel Astra (GTC)?
Fiat Bravo?
Seat Leon (FR diesel)?
Ford Focus?
je geeft nu 4 kleine wagentjes aan, persoonlijk zou ik eerder voor de grotere broertjes gaan.
Je zal niet heel snel die ruimte nodig hebben, maar je zal merken dat wanneer je mensen mee moet nemen, grote aankopen gaat doen etc. dat die iets grotere wagen toch wel erg lekker is.
Maar kijk ook voor de grap eens voor een Kia Sportage, best een fijne wagen, en lekker ruim. kan je ook als Benzine uitvoering nemen en dan gebruik maken van de gratis gastank actie van Kia, kan je er nog wat opties tegenaan smijten!
Ook Skoda's zijn best aantrekkelijk voor leasers!
Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in de nieuwe corsa met een 1.2 motorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:57 schreef DroogDok het volgende:
De nieuwe corsa is best okay, niet zelf in gereden trouwens en vorig model fiesta heb ik met zeer veel plezier ingereden, als de grootte je dus niet uitmaakt kan je ze zeker overwegen.
@ RSie:
Kia Sportage![]()
Pauper SUV
vrijwel alle SUV's zijn bij voorbaat pauper! M.U.V. de grotere maten (X5, XC90, ML etc.) en de Rav4 is wat mij betreft ook een prima wagen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:57 schreef DroogDok het volgende:
De nieuwe corsa is best okay, niet zelf in gereden trouwens en vorig model fiesta heb ik met zeer veel plezier ingereden, als de grootte je dus niet uitmaakt kan je ze zeker overwegen.
@ RSie:
Kia Sportage![]()
Pauper SUV
Ik hoef niet verplicht een diesel te nemen. Benzine en gas mogen ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef RSie het volgende:
Nieuwe Mazda2? binnenkort ook als Diesel te krijgen!
Rijdt geweldig, stuurt lekker scherp, en in het wit ziet ie er zeer goed uit.
Kwalitatief is er niks op aan te merken en ook het interieur is niet verkeerd
overigens voor een kleine meerprijs ook in 5-deurs te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |