Da's misschien wel waar, maar we hebben ook nog Aretha Franklin, Miles Davis, Ray Charles, Bob Marley, Jimi Hendrix, Prince, Funkadelic, Curtis Mayfield, Isley Brothers... en dan heb ik hiphop nog niet eens meegenomen. Het lijkt mij wel wat hoor, een top 100 met alleen maar zwarte artiestenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:25 schreef Frollo het volgende:
Mensen, mensen toch, het is zo eenvoudig.
Zwarte muziek:
1. Otis.
2. Marvin.
3. Stevie.
Opgelost, slotje.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:36 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Da's misschien wel waar, maar we hebben ook nog Aretha Franklin, Miles Davis, Ray Charles, Bob Marley, Jimi Hendrix, Prince, Funkadelic, Curtis Mayfield, Isley Brothers... en dan heb ik hiphop nog niet eens meegenomen. Het lijkt mij wel wat hoor, een top 100 met alleen maar zwarte artiesten
Soort van positieve discriminatie toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:06 schreef methodmich het volgende:
Lastig hoor, een zwart toernooi. Beetje racistisch ook wel.
Dat hangt ervan af. Wel vanuit donker oogpunt. Maar de Chinezen mogen niet meedoen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Soort van positieve discriminatie toch?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef alpeko het volgende:
Ben wel benieuwd wat je met Michael Jackson wil gaan doen Ranja. Zijn oudere werk mag wel en zijn latere werk niet?
quote:
Gaan we nog een keer een gele lijst doenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Wel vanuit donker oogpunt. Maar de Chinezen mogen niet meedoen, bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, wel lastig. Living Colour bijvoorbeeld, vallen die ook onder donker?
Ik zou toch willen pleiten voor het gebruik van het woord donker in deze lijst trouwens.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Gaan we nog een keer een gele lijst doen![]()
Living Colour is wel zwart toch?
Inclusief Edsilia Romely, Sylvana Simons en de rest van de gasten in dwdd:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar geen mens is zwart. Radio 6 zijn latente racisten.
Hier Song van het jaar toernooi (discussie) staat wel wat discussie er over maar geen links naar de topics.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:04 schreef CobraVerde het volgende:
Ja, ik probeer het hier ook nog even
Hallo, er werden eerder van die Song van het Jaar-toernooien gehouden (1993, 1987, 1980, enz.) Wordt dat nog gedaan, en is ergens een overzicht van te vinden?
Dat lijkt me ook een leuke ja.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:04 schreef Beregd het volgende:
vrouwen singles is ook al gebeurd, vrouwen albums nog niet, mss ook leuk?
Ja, het is ooit eens geopperd, weet niet of we daar echt mee moeten beginnenquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:55 schreef Felagund het volgende:
Mooiste muzikant(e) gaat dat om het uiterlijk van de artiest?
Al twee keer zelfs, in 2005 en 2009 meen ik.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef methodmich het volgende:
Beste cover (nummers) kan ook op de lijst toch? Al is die ook al eens gedaan geloof ik.
Ja, leuk!quote:Op maandag 14 februari 2011 19:08 schreef ranja het volgende:
Tenzij iemand veel zin heeft iets te organiseren wil ik binnenkort het bal voor dit jaar openen met 'albums nederlands product'.
Dat waren een kleine 25 mensen met je eensquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:48 schreef methodmich het volgende:
Oh dit is een erg cool toernooi ranja, super! Ga ik me dit weekend over buigen.
Voor mij zijn live-albums beduidend 'laagdrempeligger' dan Nederlandse albums.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:00 schreef ranja het volgende:
Weinig toernooien dit jaar, jammer dat dat op Fok niet zo leeft. Ik had na het weinige succes van de vorige niet veel motivatie een andere te starten. Als zo'n laagdrempelig toernooi al zo weinig belangstelling heeft, wat moet je dan met een meer niche toernooi als live albums of zo.
Leuk.quote:Maar het eind van het jaar nadert weer dus begin ik binnenkort (komend weekend) weer met de algemene allertijdenlijsten, eerst albums, daarna singles.
Leuk, dan ga ik maar eens beginnen met mijn lijst.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:00 schreef ranja het volgende:
Maar het eind van het jaar nadert weer dus begin ik binnenkort (komend weekend) weer met de algemene allertijdenlijsten, eerst albums, daarna singles.
Nouja in muziek lukt het wel ik heb een keer een tournooi geprobeert in GAM en daar vonden ze alles langer dan een top 3 not done...quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:00 schreef ranja het volgende:
Weinig toernooien dit jaar, jammer dat dat op Fok niet zo leeft. Ik had na het weinige succes van de vorige niet veel motivatie een andere te starten. Als zo'n laagdrempelig toernooi al zo weinig belangstelling heeft, wat moet je dan met een meer niche toernooi als live albums of zo.
Maar het eind van het jaar nadert weer dus begin ik binnenkort (komend weekend) weer met de algemene allertijdenlijsten, eerst albums, daarna singles.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja in muziek lukt het wel ik heb een keer een tournooi geprobeert in GAM en daar vonden ze alles langer dan een top 3 not done...
Nouja niet voor iedereen ik vind tournooien wel okay maar lijstjes zijn niet mijn ding mede doordat ik echt niet weet of een een nummer nou mijn nummer 18 of mijn nummer 21 is... Ik 'rate' mijn muziek ook nooit omdat ik niet zo'n uitgesproken 'smaak' heb.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:28 schreef ranja het volgende:
[..]![]()
Maar goed, een keer een toernooi voor 25 mensen houden is niet zo erg maar als dat voor nederlandse albums is dan vrees ik het ergste voor wat minder gangbare dingen. En dat terwijl muziek = lijstjes.
ja daarvoor is het rate your musicquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:37 schreef ranja het volgende:
Nou vandaar ook dat ikzei 'jammer dat dat niet zo leeft op fok'. Als je naar het forum - of de user paginas - van RYM kijkt worden er lijsten gemaakt over van alles en nog wat. Daar komt dan weer geen eindlijst uit meestal maar dat is daar dan ook niet de opzet. Gewoon lijstjes posten.
Ik vind andermans lijstjes altijd verontrustend dan denk ik vaak jezus ik heb geloof ik de laatste 30 jaar onder een steen gewoond.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:40 schreef On het volgende:
Vergeet ook niet de collectieve onrust zodra er weer een eindlijst op de Frontpage verschijnt.
'Oude lullen muziek!'
Voor mij zijn de lijstjes juist de leukste momenten op Fok! Gewoon lekker andermans lijstjes doorspitten, de eindlijst vind ik niet eens het belangrijkst.
Zijn we al weer in die fase van het jaar beland? Leuk, ga er al stiekem over denken!quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:00 schreef ranja het volgende:
Tja, als een toernooi zo'n 6 weken loopt ben je 3 maanden bezig met 2 toernooien. Beginnen in oktober dusquote:Op woensdag 28 september 2011 19:25 schreef methodmich het volgende:
Zijn we al weer in die fase van het jaar beland? Leuk, ga er al stiekem over denken!
Zeker leukquote:Op woensdag 28 september 2011 20:26 schreef On het volgende:
Is er eigenlijk al eens een EP top 100 geweest? Misschien ook wel eens een leuk idee.
Gewoon rateyourmusic aanhouden.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, als een toernooi zo'n 6 weken loopt ben je 3 maanden bezig met 2 toernooien. Beginnen in oktober dusen op tijd klaar zijn voor de jaarlijstjes.
[..]
Zeker leukIk vrees wel een hoop discussie over wat een ep is. Sommige mensen vinden alle cd- of 12" singles met 4 nummers automatisch ep's. Dat kan een probleem worden.
Dat heeft lang niet iedereen.quote:
Kan toch ook zonder een account? Qua artiestenpagina's checken enzo.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft lang niet iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |