abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:24:18 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62458565
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:22 schreef Chewie het volgende:
Klopkoek, dat jij een verknipt beeld hebt van de VVD maakt het nog niet dat jij gelijk hebt.
Het is een kaalvreterspartij. Hebben ze doel a) bereikt dan gaan ze verder totdat er niets meer overblijft.

Dat is met de PvdA en Democraten anders. Vooral de PvdA is op een gegeven moment een behoorlijk behoudende partij geworden omdat hun doelen grotendeels bereikt waren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62458656
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is een kaalvreterspartij. Hebben ze doel a) bereikt dan gaan ze verder totdat er niets meer overblijft.

Dat is met de PvdA en Democraten anders. Vooral de PvdA is op een gegeven moment een behoorlijk behoudende partij geworden omdat hun doelen grotendeels bereikt waren.
Wat heb jij toch verdomd weinig politiek inzicht en ja dat is op de persoon gespeelt want dit soort onzin is niet met argumenten te bestrijden.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:32:22 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62458773
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat heb jij toch verdomd weinig politiek inzicht en ja dat is op de persoon gespeelt want dit soort onzin is niet met argumenten te bestrijden.
Weinig politiek inzicht? Je voelt toch op je klompen aan dat de VVD de ontwikkelingshulp op termijn helemaal wil af schaffen? Ze geven de analyse dat het niet helpt en willen het slechts voor de helft korten. je hebt weinig inzicht nodig om in te zien dat het een opstapje is naar nog meer kaalvreterij, zoals gewoonlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62458936
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weinig politiek inzicht? Je voelt toch op je klompen aan dat de VVD de ontwikkelingshulp op termijn helemaal wil af schaffen?
En hoe maakt ze dat een kaalvreterspartij?
quote:
Ze geven de analyse dat het niet helpt en willen het slechts voor de helft korten. je hebt weinig inzicht nodig om in te zien dat het een opstapje is naar nog meer kaalvreterij, zoals gewoonlijk.
Hier geef je dus duidelijk aan geen kaas te hebben gegeten van politiek en al helemaal niet hoe deze in Nederland gevoerd wordt.

Je oversimplistische links/rechts geneuzel begint wel erg trieste vormen aan te nemen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:39:36 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62458972
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe maakt ze dat een kaalvreterspartij?
[..]

Hier geef je dus duidelijk aan geen kaas te hebben gegeten van politiek en al helemaal niet hoe deze in Nederland gevoerd wordt.

Je oversimplistische links/rechts geneuzel begint wel erg trieste vormen aan te nemen.
Kun je ook nog argumenten geven in plaats van op de man spelen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:30:50 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62463653
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Op dit moment in de race stond Bush vijf punten voor. In deze peiling althans.

[ afbeelding ]

In 2000 gingen Gore en Bush in de peilingen redelijk gelijk op, met Bush net iets meer. Bush won nipt. In 2004 gingen Kerry en Bush in de peilingen (aanvankelijk) redelijk gelijk op, met Bush iets meer. Bush won weer nipt, maar met een grotere marge.

In 2008 doet Obama het beter dan Bush en McCain het slechter dan Kerry of Gore.
Begin oktober was het echter een ander verhaal..... (zei ik ook niet begin oktober, en niet halverwege? )

Op 5 oktober: http://archives.cnn.com/2(...)king.poll/index.html

Zag het er zo uit bijvoorbeeld:

Hier kun je ook wat meer uitleg vinden over de dow-jones-achtige jumps in de polls destijds:

http://www.huffingtonpost(...)-wacky_b_117594.html
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:50:17 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62464180
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
Hier ben ik het dus niet mee eens. Je kunt niet stellen 'dit is het einddoel van de VVD' of 'dit is het einddoel van de democraten'. Zo makkelijk is dat niet te stellen.
Standpunten zijn net zo min 1 op 1 te vergelijken, dat was ook mijn punt. De vergelijkingen die getrokken worden tussen Nederlands links/rechts en Amerikaans links/rechts zijn niet te maken. Het punt wat ik probeer te maken is dat de standpunten van de Democraten in de VS als "links" wordt opgevat, waar dat in Nederland in sommige gevallen, en dan noem ik even specifiek de ideeën omtrent economische vrijheid, defensie en werkgelegenheid veel meer overeenkomen met "progressief rechts" zoals de VVD. Natuurlijk zijn er ook ideeën, zoals de sociale zekerheid en ziektekosten, die meer op de PvdA lijken, maar over de gehele linie is er in de VS geen partij die zo links is als de PvdA, omdat het hele politiek spectrum zich veel meer aan de rechterkant bevind.

Het punt wat ik eigenlijk wilde maken is dat iemand die in Nederland als "progressief rechts" wordt gezien, en meestal op de VVS stemt, in de VS eerder onder de Democraten zal passen dan onder de Republikeinen.

Het is natuurlijk ook voor een groot deel zo dat voor de Republikeinen de religieuze standpunten ontzettend belangrijk zijn, zoals abortus, euthanasie, stem-cell research, etc, waar je daar in Nederland eigenlijk bij de Christelijke partijen als het CDA, ChristenUnie en SGP moet zijn, en eigenlijk de laatste twee mee dan de eerste.

Nederland heeft natuurlijk een compleet andere politiek, en in Nederland is een van de belangrijkste politieke standpunten momenteel de integratie, en immigratie politiek, en wat te doen met al die straatallochtoontjes. In de VS blijft de immigratiepolitiek vooral beperkt tot het weigeren van illegalen, en het is dan ook niet verrassend dat Obama en McCain het voor 95% eens zijn met elkaar mbt tot immigratie, en het is dan ook niet of nauwelijks punt van discussie geweest in de debatten.

Beide Senatoren waren bijvoorbeeld voorstander van het legaliseren van bijna 3 miljoen illegalen in 2007, en beiden stemden "Yea" in de adoptatie van die wet. McCain was zelfs co-sponsor van de wet. De wet kwam de Senaat niet eens uit, want de "Nay" stemmen waren hoger.

De politiek en het type problemen zijn anders. Het enige wat ik probeer te verduidelijken is dat "rechts" niet altijd "rechts" is in de VS, en "links" niet altijd "links".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62465151
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Begin oktober was het echter een ander verhaal..... (zei ik ook niet begin oktober, en niet halverwege? )

Op 5 oktober: http://archives.cnn.com/2(...)king.poll/index.html

Zag het er zo uit bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Hier kun je ook wat meer uitleg vinden over de dow-jones-achtige jumps in de polls destijds:

http://www.huffingtonpost(...)-wacky_b_117594.html
Touché, . Maar nee. Een incident, als het ware. Zie het grafiekje dat erbij zit:

Alleen dat ene weekend bij Gallup. Het is niet alsof Gore constant voor stond. Wel in september.
pi_62477990
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
Uit de Volkskrant:
[..]

Laten we hopen dat het gaat gebeuren want Obama is een eersteklas landverrader zoals dit stuk feilloos laat zien. En nee, dit is geen rechts gezwets, de Volkskrant drukt het immers af.

edit: het gedeelte over wie de schuld heeft van de kredietcrisis vind ik wel grote onzin, dat vind ik niet alleen het is zo
Zelfs linkse correspondenten gaven aan dat Obama zijn voorsprong die hij nu heeft hard nodig zal hebben op de verkiezingsdag en dat het wellicht niet eens genoeg zal blijken.

Ik vermoed dat McCain gewoon wint.
pi_62480095
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 07:58 schreef Halcon het volgende:
Zelfs linkse correspondenten gaven aan dat Obama zijn voorsprong die hij nu heeft hard nodig zal hebben op de verkiezingsdag en dat het wellicht niet eens genoeg zal blijken.
Whhuh? Natuurlijk heeft hij zijn voorsprong nodig: anders win je niet. En een voorsprong is niet genoeg? Wat bedoel je? En zélfs "linkse" correspondenten (wie?) denken dat? Wat?

Leg eens uit.
pi_62480841
Ik denk ook wel dat McCain gaat winnen en eigenlijk hebben we al gewonnen, want (zelfbenoemd) intellectueel Nederland had het liefste gezien dat Hillary de voorrondes was ingegaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62481033
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk ook wel dat McCain gaat winnen en eigenlijk hebben we al gewonnen, want (zelfbenoemd) intellectueel Nederland had het liefste gezien dat Hillary de voorrondes was ingegaan.
"we"???? waar woon jij in de VS???
pi_62481345
quote:
er zijn er wel meer die dat denken.

maar die denken ook dat hij een in kenya geboren moslim is.
kinderen op scholen wil dwingen om homo te worden.
een terrorist zijn boeken heeft laten schrijven.
sharia-wetgeving en marxisme wi invoeren in amerika.
hand heeft gehad in de bloedige rellen na de verkiezingen in kenya.
en nu samen met mickey mouse de verkiezingen gaat stelen.

dus ik neem ze niet zo serieus.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:37:42 #139
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62481533
quote:
wat ben je toch een mooie poster met prachtige, unieke, inzichten. Chapeau.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:54:32 #140
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62486200
quote:
Ik was voor Obama hoor, maar ik ben dan ook geen (zelfbenoemd) intellectueel, maar gewoon een intellectueel.
pi_62487051
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik was voor Obama hoor, maar ik ben dan ook geen (zelfbenoemd) intellectueel, maar gewoon een intellectueel.
Ik ben ook intellecuweel
pi_62489313
Ik heb het ooit al eerder gezegd al hoop ik dat ik ongelijk heb. Obama gaat verliezen vanwege zijn huidskleur.

Amerikanen zijn zo N word correct tegenwoordig dat ze in het openbaar gewoon zeggen dat ze op Obama stemmen. Maar ondertussen denken ze gewoon "mooi niet dat er een zwarte in het Witte Huis komt"

Net als wilders hier met Aboutaleb als marokkaanse burgemeester van Rotterdam.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_62498322
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Whhuh? Natuurlijk heeft hij zijn voorsprong nodig: anders win je niet. En een voorsprong is niet genoeg? Wat bedoel je? En zélfs "linkse" correspondenten (wie?) denken dat? Wat?

Leg eens uit.
Nooit gehoord van een voorsprong die op de laatste dag uit handen wordt gegeven doordat mensen zich op het laatste moment nog bedenken? Daar zijn wel wat voorbeelden van geweest in de VS.
pi_62498412
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 07:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nooit gehoord van een voorsprong die op de laatste dag uit handen wordt gegeven doordat mensen zich op het laatste moment nog bedenken? Daar zijn wel wat voorbeelden van geweest in de VS.
Dat kan ook andersom, dat een republikein bedenkt dat die Palin president zou kunnen worden, bedenk dat Obama een heel sterke tweede man heeft he.??
pi_62498418
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 08:27 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat kan ook andersom, dat een republikein bedenkt dat die Palin president zou kunnen worden, bedenk dat Obama een heel sterke tweede man heeft he.??
Dat zou kunnen, maar denk dat de mensen die afgeknapt zijn op Palin al wel Obama voten bij de polls. Ik denk dat er niet mensen nog op het laatste moment afknappen op Palin, die mensen zijn al lang afgeknapt op Palin. Begrijpelijk overigens, ik vind d'r ook niks.
pi_62498430
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 08:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar denk dat de mensen die afgeknapt zijn op Palin al wel Obama voten bij de polls. Ik denk dat er niet mensen nog op het laatste moment afknappen op Palin, die mensen zijn al lang afgeknapt op Palin. Begrijpelijk overigens, ik vind d'r ook niks.
Als jij in het stemhokje staat en je bedenkt dat die McCain die al eens een hartaanval gehad heeft volgend jaar dood kan zijn, dan is dat gekke extreme mens zonder hersens bereid om overal een atoombom op te gooien.
en word de hele US extreem zeer extreem
pi_62498435
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 08:33 schreef henkway het volgende:

[..]

Als jij in het stemhokje staat en je bedenkt dat die McCain die al eens een hartaanval gehad heeft volgend jaar dood kan zijn, dan is dat gekke extreme mens zonder hersens bereid om overal een atoombom op te gooien.
en word de hele US extreem zeer extreem
Ik geloof niet dat dat een item is eigenlijk. Mensen die zo denken zijn al afgeknapt op Palin.
pi_62500148
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:54 schreef Pool het volgende:

[..]

maar ik ben dan ook geen (zelfbenoemd) intellectueel, maar gewoon een intellectueel.
En waar baseer je dat dan op?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:11:14 #149
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62500240
Hillary had ik helemaal niet willen zien in het Witte huis, dan nog liever McCain...
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:19:11 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62500373
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Hillary had ik helemaal niet willen zien in het Witte huis, dan nog liever McCain...
Want?
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')