Het is een kaalvreterspartij. Hebben ze doel a) bereikt dan gaan ze verder totdat er niets meer overblijft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:22 schreef Chewie het volgende:
Klopkoek, dat jij een verknipt beeld hebt van de VVD maakt het nog niet dat jij gelijk hebt.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een kaalvreterspartij. Hebben ze doel a) bereikt dan gaan ze verder totdat er niets meer overblijft.
Dat is met de PvdA en Democraten anders. Vooral de PvdA is op een gegeven moment een behoorlijk behoudende partij geworden omdat hun doelen grotendeels bereikt waren.
Weinig politiek inzicht? Je voelt toch op je klompen aan dat de VVD de ontwikkelingshulp op termijn helemaal wil af schaffen? Ze geven de analyse dat het niet helpt en willen het slechts voor de helft korten. je hebt weinig inzicht nodig om in te zien dat het een opstapje is naar nog meer kaalvreterij, zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat heb jij toch verdomd weinig politiek inzicht en ja dat is op de persoon gespeelt want dit soort onzin is niet met argumenten te bestrijden.
En hoe maakt ze dat een kaalvreterspartij?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Weinig politiek inzicht? Je voelt toch op je klompen aan dat de VVD de ontwikkelingshulp op termijn helemaal wil af schaffen?
Hier geef je dus duidelijk aan geen kaas te hebben gegeten van politiek en al helemaal niet hoe deze in Nederland gevoerd wordt.quote:Ze geven de analyse dat het niet helpt en willen het slechts voor de helft korten. je hebt weinig inzicht nodig om in te zien dat het een opstapje is naar nog meer kaalvreterij, zoals gewoonlijk.
Kun je ook nog argumenten geven in plaats van op de man spelen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe maakt ze dat een kaalvreterspartij?
[..]
Hier geef je dus duidelijk aan geen kaas te hebben gegeten van politiek en al helemaal niet hoe deze in Nederland gevoerd wordt.
Je oversimplistische links/rechts geneuzel begint wel erg trieste vormen aan te nemen.
Begin oktober was het echter een ander verhaal..... (zei ik ook niet begin oktober, en niet halverwege?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Op dit moment in de race stond Bush vijf punten voor. In deze peiling althans.
[ afbeelding ]
In 2000 gingen Gore en Bush in de peilingen redelijk gelijk op, met Bush net iets meer. Bush won nipt. In 2004 gingen Kerry en Bush in de peilingen (aanvankelijk) redelijk gelijk op, met Bush iets meer. Bush won weer nipt, maar met een grotere marge.
In 2008 doet Obama het beter dan Bush en McCain het slechter dan Kerry of Gore.
Standpunten zijn net zo min 1 op 1 te vergelijken, dat was ook mijn punt. De vergelijkingen die getrokken worden tussen Nederlands links/rechts en Amerikaans links/rechts zijn niet te maken. Het punt wat ik probeer te maken is dat de standpunten van de Democraten in de VS als "links" wordt opgevat, waar dat in Nederland in sommige gevallen, en dan noem ik even specifiek de ideeën omtrent economische vrijheid, defensie en werkgelegenheid veel meer overeenkomen met "progressief rechts" zoals de VVD. Natuurlijk zijn er ook ideeën, zoals de sociale zekerheid en ziektekosten, die meer op de PvdA lijken, maar over de gehele linie is er in de VS geen partij die zo links is als de PvdA, omdat het hele politiek spectrum zich veel meer aan de rechterkant bevind.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
Hier ben ik het dus niet mee eens. Je kunt niet stellen 'dit is het einddoel van de VVD' of 'dit is het einddoel van de democraten'. Zo makkelijk is dat niet te stellen.
Touché,quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Begin oktober was het echter een ander verhaal..... (zei ik ook niet begin oktober, en niet halverwege?)
Op 5 oktober: http://archives.cnn.com/2(...)king.poll/index.html
Zag het er zo uit bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Hier kun je ook wat meer uitleg vinden over de dow-jones-achtige jumps in de polls destijds:
http://www.huffingtonpost(...)-wacky_b_117594.html
Zelfs linkse correspondenten gaven aan dat Obama zijn voorsprong die hij nu heeft hard nodig zal hebben op de verkiezingsdag en dat het wellicht niet eens genoeg zal blijken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
Uit de Volkskrant:
[..]
Laten we hopen dat het gaat gebeuren want Obama is een eersteklas landverrader zoals dit stuk feilloos laat zien. En nee, dit is geen rechts gezwets, de Volkskrant drukt het immers af.
edit: het gedeelte over wie de schuld heeft van de kredietcrisis vind ik wel grote onzin, dat vind ik niet alleen het is zo
Whhuh? Natuurlijk heeft hij zijn voorsprong nodig: anders win je niet. En een voorsprong is niet genoeg? Wat bedoel je? En zélfs "linkse" correspondenten (wie?) denken dat? Wat?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 07:58 schreef Halcon het volgende:
Zelfs linkse correspondenten gaven aan dat Obama zijn voorsprong die hij nu heeft hard nodig zal hebben op de verkiezingsdag en dat het wellicht niet eens genoeg zal blijken.
"we"???? waar woon jij in de VS???quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk ook wel dat McCain gaat winnen en eigenlijk hebben we al gewonnen, want (zelfbenoemd) intellectueel Nederland had het liefste gezien dat Hillary de voorrondes was ingegaan.
er zijn er wel meer die dat denken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk ook wel dat McCain gaat winnen en eigenlijk hebben we al gewonnen, want (zelfbenoemd) intellectueel Nederland had het liefste gezien dat Hillary de voorrondes was ingegaan.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Ik was voor Obama hoor, maar ik ben dan ook geen (zelfbenoemd) intellectueel, maar gewoon een intellectueel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben ook intellecuweelquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik was voor Obama hoor, maar ik ben dan ook geen (zelfbenoemd) intellectueel, maar gewoon een intellectueel.
Nooit gehoord van een voorsprong die op de laatste dag uit handen wordt gegeven doordat mensen zich op het laatste moment nog bedenken? Daar zijn wel wat voorbeelden van geweest in de VS.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Whhuh? Natuurlijk heeft hij zijn voorsprong nodig: anders win je niet. En een voorsprong is niet genoeg? Wat bedoel je? En zélfs "linkse" correspondenten (wie?) denken dat? Wat?
Leg eens uit.
Dat kan ook andersom, dat een republikein bedenkt dat die Palin president zou kunnen worden, bedenk dat Obama een heel sterke tweede man heeft he.??quote:Op zondag 19 oktober 2008 07:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nooit gehoord van een voorsprong die op de laatste dag uit handen wordt gegeven doordat mensen zich op het laatste moment nog bedenken? Daar zijn wel wat voorbeelden van geweest in de VS.
Dat zou kunnen, maar denk dat de mensen die afgeknapt zijn op Palin al wel Obama voten bij de polls. Ik denk dat er niet mensen nog op het laatste moment afknappen op Palin, die mensen zijn al lang afgeknapt op Palin. Begrijpelijk overigens, ik vind d'r ook niks.quote:Op zondag 19 oktober 2008 08:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat kan ook andersom, dat een republikein bedenkt dat die Palin president zou kunnen worden, bedenk dat Obama een heel sterke tweede man heeft he.??
Als jij in het stemhokje staat en je bedenkt dat die McCain die al eens een hartaanval gehad heeft volgend jaar dood kan zijn, dan is dat gekke extreme mens zonder hersens bereid om overal een atoombom op te gooien.quote:Op zondag 19 oktober 2008 08:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar denk dat de mensen die afgeknapt zijn op Palin al wel Obama voten bij de polls. Ik denk dat er niet mensen nog op het laatste moment afknappen op Palin, die mensen zijn al lang afgeknapt op Palin. Begrijpelijk overigens, ik vind d'r ook niks.
Ik geloof niet dat dat een item is eigenlijk. Mensen die zo denken zijn al afgeknapt op Palin.quote:Op zondag 19 oktober 2008 08:33 schreef henkway het volgende:
[..]
Als jij in het stemhokje staat en je bedenkt dat die McCain die al eens een hartaanval gehad heeft volgend jaar dood kan zijn, dan is dat gekke extreme mens zonder hersens bereid om overal een atoombom op te gooien.
en word de hele US extreem zeer extreem
En waar baseer je dat dan op?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:54 schreef Pool het volgende:
[..]
maar ik ben dan ook geen (zelfbenoemd) intellectueel, maar gewoon een intellectueel.
Want?quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Hillary had ik helemaal niet willen zien in het Witte huis, dan nog liever McCain...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |