quote:
Ik heb de Nederlandse site daarvan ook gevonden een paar weken terug..
http://www.becomeaspartan.nl/index.php Wil er dit weekend mee beginnen, aangezien ik mezelf niet meer zo happy voel atm..
Ben een man, 21jaar
68kg
Bovenbenen: 58cm
Taille 82
Borstkas 88
Heb vroeger erg veel gesport, voetbal (competitie) en wielrennen(recreatief), en mijn conditie was altijd goed. Ik moest vroeger minimaal 20km per dag fietsen vanwege de middelbare school en voetbaltrainingen/wedstrijden, dus dat hakte er ook wel lekker in wat betreft conditie.
Gewoon enkele cijfers van de tijd dat ik me het beste voelde:
Rond mijn 15e/16e;
Lengte: 1m70
Gewicht: 56kg
Vetperc: erg laag iig
Maat bovenbenen: 53cm
verder geen idee
Conditie:
Coopertest: 4,2km
80m sprint: 11,5sec
Vreemde dingen:
Hartslag loopt erg snel op, mijn ideale sport-hartslag ligt een stuk hoger dan gemiddeld, maar rusthartslag is normaal.
Maargoed.. Ik wil dus weer richting mijn oude vorm..
Ben nu 21jaar.. Ben op mijn 18e gestopt met voetbal, en wielrennen heb ik sindsdien ook weinig gedaan. De grootste oorzaak hiervan was eczeem dat zich ontwikkelde. Ik ben astmatisch wat begonnen is rond mijn 16e, en dit kreeg ik er gratis bij twee jaar later.. :/ Dit was een reden waarom ik niet meer durfde te sporten. Tevens ging ik vanaf mijn 17e niet meer op de fiets naar school, vanwege OV, daarnaast behaalde ik mijn rijbewijs op mijn 18e, en tsja, ik ging ineens overal naartoe met de auto.. Toen ik nog voetbalde op mijn 18e wa ik 58kg
Dit heeft ertoe geleid dat mijn spieren zich wat omgezet hebben in vet, tevens is mijn lichaamsbouw wat breder geworden, en nu weeg ik 68kg. Dus eigenlijk is het voor mij de afgelopen 3jaar niet sporten en vele computeren geweest, en een gewichtstoename van 10kg.. Ik ben in die tijd hetzelfde blijven eten. Soms een zak chips erbij, je kent het wel...
Ik hoop dat ik mezelf er grondig toe kan zetten dat ik gewicht verlies en mijn spiermassa weer terug krijg. Ik ben vooral niet blij met het buikje dat ik heb gekregen en de dikke bovenbenen. Dikke bovenbenen heb ik altijd al gehad, maar nu zijn ze nog iets dikker. Ik moet nu zeg maar broeken halen vanwege mijn benen.
Als het aan mijn taille zou liggen zou ik wijdte 29 hebben van broek, voorheen was dat 27 of 28. Maar door mijn benen moet ik 30 hebben. Dit vind ik erg kut..
Maargoed dat trainingsschema lijkt me wel leuk voor mijn spiervorming, en tevens wil ik dagelijks weer proberen iig 10km te fietsen. Minder de auto te pakken..
Zucht ik weet gewoon niet waar te beginnen, vandaar dit rommelige geheel...
Iig eetschema..
Wat drink ik?
Melk, halfvol (vind magere niet te drinken) ~3-4liter per dag
koffie met melk en suiker, 4 mokken per dag
Verder 2 glazen water ofzo
Soms ijskoffie Macchiato van AH
Dit drink ik gewoon wanneer ik er zin in heb..
Eten:
's ochtends = 1 of 2 plakken bruin brood met halvarine en wisselend beleg
's middags = 2 plakken bruin brood met wisselend beleg
's avonds = 300g Aardappelen met jus, en 350-400g groenten, denk hierbij aan Broccoli, Bloemkool etc Soms eet ik pasta maar wel in de hoeveelheid zoals hierboven. Toetjes eet ik eigenlijk niet.
Door de dag hangt het er vanaf.. Ik ben namelijk gek op drop... En als dat in huis is, is het niet veilig voor mij. En twee keer in de week een zak chips.
Verder ben ik een tijd verslaafd geweest aan cola regular, maar dat heb ik weggedaan, en nu drink ik koffie, puur vanwege de cafeďneverslaving..
Verder rook ik niet, drink ik heel weinig, eens per maand ofzo..
Maargoed, de enige reden waarom ik dit schrijf is zodat ik tenminste enige steun heb enzo, en dat ik wel móet trainen zonder dat ik een echt schuldgevoel krijg.. Heb trouwens geen zin om het dieet van die site te volgen, want sommige dingen op dat dieet zijn echt

, en daarom behoud ik mijn eetgewoontes liever grotendeels zoals het nu is, zónder de zakken chips, en proberen van de drop af te blijven

.
Mijn doel is mijn gewicht weer richting de 60kg krijgen en weer een goede conditie op te bouwen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-10-2008 06:38:24 ]