Is een beetje moeilijk Troel. Het is een onverwarmde ruimte. Fleur gaat wel al regelmatig mee als F. ook in de winkel is. En als ze nog ietsje ouder is, dan zou ik het fijn vinden als ze op de fiets tussen de middag bij mij een boterham komt eten en dan na school gewoon lekker langs komt. Deed ik vroeger bij mijn moeder ook. Even een kopje thee halen (en een appelflap). Maar, daar is ze nu nog net te jong voor. Heb ook al zitten denken om de overbuurman die ook kids op school heeft te vragen om ze mee te nemen. Maar, dat heb ik tot nu toe nog niet gedurfd, omdat ik die er niet mee wil belasten. En de winkel tussen de middag dicht, is eigenlijk geen optie. Wat we nu wel zo af en toe doen is dat F. ze van school haalt (als het lukt) en dan hier een boterham eten. Dat vind ze echt super gezellig. Maud is echt nog te klein voor in de winkel, daar wordt ik helemaal zenuwachtig van...en om ze nu constant op mijn rug te binden gaat ze ook niet op prijs stellen.
Het mooiste zou zijn om bij de winkel te wonen, maar ja het huisje wat erbij zit, is al na de geboorte van Fleur zeer terrecht door de HA afgekeurd als zijnde een woonruimte voor een gezin (keuken, kamer, slaapkamer). Om over de hoeveelheid vocht maar te zwijgen.
Zijn logische vragen Davina. Vragen die ook in mijn hoofd spelen en rondcirkelen

. Het is F. zijn droom, maar wel een droom waar ik 'ja' tegen gezegd heb. We hebben het er toen heel uitgebreid over gehad. Alleen had ik toen een baan van mezelf. Die baan heb ik vier jaar geleden opgegeven. Omdat er een keuze gemaakt moest worden voor het bedrijf. Of ik zou de winkel inkomen of er moest iemand aangenomen worden, zodat F. de winkel zou kunnen gaan doen en dan zou de andere persoon het hovenierswerk op zich gaan nemen. Gevolg was dat ik voor de zaak heb gekozen. Mijn argumenten toen waren dat ik het wel kon opbrengen om 3 uur per dag te reizen voor mijn eigen gezin en daar het basisinkomen voor te verzorgen, maar dat ik dat niet op kon brengen voor het gezin van een ander. Want daar zou het dan op neer komen. Ik zou dan gaan werken om het extra personeel te betalen.
En als ik dit nu lees, is dat ontzettend krom geredeneerd. Maar, goed..... Als ik nu dus eigenlijk terugkijk, had ik toen moeten zeggen: F. blijft hovenieren en vanuit dat geld moet en het personeel en een deel van het huishoudgeld komen. Ik blijf werken voor mijn plezier en de extra centen en de zaak moet zijn eigen hoofd boven water zien te houden. Punt toen was alleen dat de winkel nog absoluut niet self-supporting was en dat zowel een deel van mijn inkomen als dat vanuit het hovenieren gebruikt moest worden om de zaak sluitend te krijgen.
En nu ik dit bovenstaande lees, is het wel iets waar we naar toe zouden moeten kunnen gaan werken. Zo is dat ff een fantastische zin, die rechtstreeks uit mijn communicatieboeken had kunnen komen. Punt/uitdaging is dan wel om iemand te vinden die de zaak zo zou kunnen draaien als wij zouden willen. Maar goed. Als er iemand is die het leuk vind, om 3,5 dag te werken....dan weet je me te vinden
[ Bericht 45% gewijzigd door chacama op 17-10-2008 14:01:10 (reactie op davina) ]