abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62431870
Auw Troel
Ik ken het gevoel, bij mij kwamen de blaren pas na een half uur oid opzetten. En toen ook meteen goed. Houd het nog ff in de gaten dus!
Succes!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:08:55 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_62432202
We zijn inmiddels een klein uur verder en ik heb een bepaald soort brandwondencompres nu met verkoelende gel erop.

Dat verlicht een hoop
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62432372
Auw Troel
Hou het goed in de gaten
pi_62433254
Gelukkig maar. Handig hoor zo'n EHBO-doos met de juiste spullen erin.
pi_62434405
Auw Troel .
Fake it till you make it...
pi_62434720
Dat doet pijn Troel.

Anna eet ongeveer 2 keer per jaar frietjes op het kdv en eens per jaar pannenkoeken. Die ik zelf zou bakken als ik daar talent voor had. Soms gaat ze boodschappen doen, het winkelcentrum is vlak bij. De kinderboerderij ligt naast het kdv, dus daar komen ze ook regelmatig met de grotere kindjes. Dat zal wel veranderen als ze naar het nieuwe kdv gaat, daar is niks in de buurt.
De oudergesprekken vind ik erg nuttig. De leidsters houden een lijst bij hoe Anna's ontwikkeling gaat. Zeker omdat ik via mijn werk veel bezig ben met voorschoolse educatie vind ik het leuk om dat allemaal terug te horen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62435315
Auw Troel, sterkte brandwonden zijn behoorlijk pijnlijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 oktober 2008 @ 15:25:59 #58
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62435821
Troel, hoe is het nu?
wil je dat ik straks die Bepanthen meeneem?

hier zie je nog altijd mn ovenavontuur van n half jaar geleden op mijn hand
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62439662
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:25 schreef Ynske het volgende:
Troel, hoe is het nu?
wil je dat ik straks die Bepanthen meeneem?

hier zie je nog altijd mn ovenavontuur van n half jaar geleden op mijn hand
Troel, er goed iets op doen en in de gaten houden moet je doen hoor. ik heb nog steeds een knalrode vlek op mijn buik van driekwart jaar terug toen er kokend water over mijn (zwnagere) buik heen ging!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62439868
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hebben jullie als ouders zijnde echt behoefte aan 10 min gesprekjes???
Dat verbaast me wel eigenlijk
Ik zou niet weten waar ik het over zou moeten hebben in de meeste gevallen
Plus dat je een uitgebreide overdracht naar ouders toe doet, en dat zou toch voldoende moeten zijn?
Bij afwijkend gedrag is het een ander verhaal. Dan wordt er aan de ouders toestemming gevraagd om het kind te mogen observeren, en wordt het met de ouders besproken. (en er evt wat mee gedaan indien nodig)

En zijn knakworstjes nou echt zo erg???
Als het nou hamburgers waren?
Bij ons doen we niet zo vaak knakworstjes, maar dat heeft ook als reden dat er veel buitenlandse kindjes op zitten, die dat niet mogen hebben ivm geloof.
Maar in de vakantie wil het weleens voorkomen, net als koekjes bakken/cake maken dat soort dingen.
Ik zou ook niet weten wat ik moest met 10 minuten, laat staan met 2x 10....
Wel belangrijk dat de mogelijkheid er is, trouwens.

En knakworsten zijn niet erg, hamburgers ook niet.
Koekjes bakken is alleen maar gezellig.
pi_62441970
Wij hebben moeten tekenen of het oke was als de kinderen onder begeleiding naar het park gaan enzo. Die keren dat het gebeurt is zijn op 1 hand te tellen, ze hebben een heerlijke tuin rondom het gebouw.
De 10 minutengesprekken vind ik fijn, omdat Luuke er dan niet bij is en ook geen andere kinderen. Prettig vind ik.
En ik ben een vreselijke plak-ouder. Ik blijf bij het wegbrengen meestal wel 10 minuten, ik vind dat juist belangrijk. Ik leer de juffen een beetje kennen, zie naar welke juffen de kinderen toetrekken en ik vind het ook gewoon gezellig. Ik ga daarvoor ook iets eerder van huis. Ik vind het ook prettig dat de juffen mij een beetje kennen. 1 juf leek mij bijvoorbeeld best een aso, en dat is zo´n leuk meisje. Die is zo dol op de kinderen. Fijn om te zien.

En knakworstjes, hamburgers en friet, ik vind het allemaal oke, zo heel af en toe. In het gebouw zit bij ons ook een keuken voor een andere instelling, en de kinderen en juffen worden rond feestdagen getrakteerd op geweldige lunches. Lekker sjiek, met alles erop en eraan. Grappig toch?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:48:08 #62
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62447221
Au troel!

Hier gaan de kinders niet van het terrein dacht ik, er is een speeltuin op de binnenplaats.
En ik vind het erg fijn binnenkort een 10-minutengesprekje te hebben. De leidsters observeren mijn kind, ik vind het altijd goed iemands mening dan te horen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:34:26 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_62451278
Hier is het kdv open van 7 uur tot 18.30
1 keer per jaar een gesprek en dat is ook leuk, ze hebben dan ene heel verslag gemaakt en dat wordt besproken. Over de ontwikkelingen en leuke verhaaltjes en indien nodig natuurlijk minder leuke dingen.
Ik vind dat leuk, daaruit spreekt enorm de betrokkenheid van de leidsters bij mijn kind
Uitjes doen ze hier ook, zo zijn ze van de zomer naar de kermis geweest, of ze gaan de stad in met een andere activiteit. Leuk vind ik dat, lekker veel buiten zijn ze. Naar de snackbar, tja, das op zich een beetje vreemd, al zou ik er geen punt van maken. Ook niet van knakworstjes, zo lang het af en toe is en dat is het. Ze hebben hier vanuit de stichting een serieus voedingsbeleid.
stormy waters...
sailin'
pi_62451309
Oei oei oei Troel! Hoe gaat het nu met je hand? Jakkes, dat kan zo pijn doen!
pi_62452417
Ja Troel, is de brand er ondertussen uit? Ik hoop het maar.
En Chaca, hoe is het om weer thuis te zijn? Hoe gaat het?
Hardloper.
IG @webkim
pi_62452428
ik vind even eruit ook juist leuk
ikzelf vind frietjes geen probleem, maar ik kan heel goed begrijpen dat er ouders zijn die dat wel vinden, en dan is het wel raar dat het niet even gevraagd wordt vantevoren..
Op het dagverblijf waar ik stage liep maakten we vaak tosti's, maar zijn we ook wel eens met lekker weer naar het strandje geweest en frietjes gegeten. Ik denk dat de leidsters er écht niet bij stilstaan wat de ouders er van vinden, bij wel meer dingen trouwens.

Ik vind het leuk als max met de PSZ kastanjes gaat zoeken, of met de groep gaat kijken bij de circusdieren bij de tent die er staat ze doen het hier alleen als de groep klein is, en er genoeg vrijwilligers meegaan, maar ik vind het echt tof
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:53:06 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62454798
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:14 schreef Webkim het volgende:
Ja Troel, is de brand er ondertussen uit? Ik hoop het maar.
En Chaca, hoe is het om weer thuis te zijn? Hoe gaat het?
Lief dat je er naar vraagt!

En een goede vraag. Vond het heerlijk om thuis te komen. Vind het fantastisch om F. te zien. En het heerlijk om te zien hoe lekker thuis de kinderen zijn.

Maar daar waar ik 5 dagen geen hoofdpijn of spanning heb gevoeld, sta ik nu weer met een stijve nek, een bonkende koppijn en een knoop in mijn maag op 'mijn werk'. Ik blijf het moeilijk vinden. We hebben een eigen bedrijf, een bedrijf dat nog moet groeien. Ik heb er al 4 jaar in geinvesteerd en nu zitten we bijna break-even, maar het vergt veel van me. Soms te veel en wanneer ik dan op de rem trap of aan bel trek, dan merk F. dat niet altijd op tijd. Dan ga ik door het lint, zie ik alles negatief en duurt het lang voordat ik ergens weer wat licht zie verschijnen. Alle cijfers zijn duidelijk het kan allemaal, maar het heeft tijd nodig. En als ik het in moet schatten is dat tijd die niet een jaar is of misschien 2, maar meer. En op dit moment weet ik ook niet of ik die tijd nog op kan brengen. Maar de keerzijde van de medaille durf ik nog niet te bekijken. Daar hangen nog teveel gevolgen aanvast die ik niet durf te overzien.

De feiten liggen nu op tafel en de keuze is gemaakt. Zowel door F. als door mijzelf. De winkel blijft, ookal levert die nog niets op. We hebben er teveel in geinvesteerd om dat zomaar van tafel te vegen ook door mezelf en falen is iets wat ik niet graag doe. F. blijft full-time buiten de winkel werken en ik zal in de winkel blijven draaien. Uiteindelijk doel: F. winkel en ik een leuke baan voor 3 dagen waarbij het voor de extra's is en niet een basisinkomen en meer huismoeder zijn. Maar vraag niet wanneer dat gaat zijn. Ik weet welke omzet er voor nodig is....en die hebben we nu nog niet.

Dus in het kort: fijn om thuis te zijn, minder fijn om weer met alles geconfronteerd te worden, maarja weglopen van je problemen uitdagingen is niet de oplossing.

En ik hou me nu dan ook maar vast aan een uitspraak van een oud-collega van me:
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Troel, hoe is het met je hand?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:59:35 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62454961
chacama hoop dat jullie toekomstplan zo snel mogelijk zich aandient
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:08:41 #69
24188 Belana
kloon van belana
pi_62455141
sjees chacama, wat vreselijk moeilijk zeg. dat zijn ook van die beslisisngen die hoe dan ook behoorlijke gevolgen hebben, wat je ook doet. ik hoop dat jullie zaak snel genoeg gaat opleveren!
stormy waters...
sailin'
pi_62456034
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:53 schreef chacama het volgende:

En een goede vraag. Vond het heerlijk om thuis te komen. Vind het fantastisch om F. te zien. En het heerlijk om te zien hoe lekker thuis de kinderen zijn.

Maar daar waar ik 5 dagen geen hoofdpijn of spanning heb gevoeld, sta ik nu weer met een stijve nek, een bonkende koppijn en een knoop in mijn maag op 'mijn werk'.
....
quote:
En als ik het in moet schatten is dat tijd die niet een jaar is of misschien 2, maar meer.
...
quote:
En op dit moment weet ik ook niet of ik die tijd nog op kan brengen. Maar de keerzijde van de medaille durf ik nog niet te bekijken. Daar hangen nog teveel gevolgen aanvast die ik niet durf te overzien.
...
quote:
Maar vraag niet wanneer dat gaat zijn.

chacama, ga je dit redden? Je weet wat ik wil zeggen he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:16:50 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62456781
Heel eerlijk gezegd Yppy.... ik weet het niet. Ik wil het kunnen redden. En hoop dus met heel mijn hart dat ik sterk genoeg ben om het te redden. Ik weet dat het zwaar zal zijn. Dat ik concessies moet doen. Ik vecht nog steeds met tegenstrijdige gevoelens. Ik weet dat het makkelijk is om te zeggen dat ik meer voor mezelf zou moeten kiezen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Indirect kies ik nu voor mezelf. Ik kies voor een stabiele gezinssituatie met een vast inkomen vanuit F. zijn werk. Ik kies ervoor om verder te vechten voor zijn droom, de droom waar ik aan mee werk om die te realiseren in de hoop dat mijn dromen in de toekomst ook uit gaan komen. En gelukkig (en dat houdt me ook deels overeind) weet ik ook dat F. wil dat ik die dromen ook werkelijkheid kan maken. Dat het niet nu is dat ze gerealiseerd kunnen worden, moet ik zien te accepteren, maar ik schuif ze vooruit en niet van de baan.
pi_62457299
chacama, ik heb geen idee van de hele situatie hoor. maar dingen zijn zelden helemaal zwart-wit en eenduidige en rechtlijnig. gun jezelf genoeg tijd om ten eerste te bedenken *wat* je wilt, maar ook om dan dat wat je wilt tot volle wasdom te laten komen. soms moet je gewoon alles een dag tegelijk over je heen laten komen, en wat eerst een onoverkomelijk probleem was komt dan vanzelf goed en dan komt dat wat je wilt eigenlijk helemaal vanzelf. *hart onder riem steekt*.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62457351
Is er echt geen optie dat je nu al iets kunt met jouw dromen? Iets willen kunnen klinkt mooi, maar dat is niet genoeg. Het is nu zo'n lange termijn voordat je, misschien, iets voor jezelf kunt doen. Kunt doen en beslissen wat jij echt wil. Is er niet een klein tussenweggetje? Als je een vast inkomen hebt van F. dat jij dan, behalve de zaak, iets voor jezelf hebt, om je te motiveren, waar jij van droomt, die opleiding bijv. dat je die desnoods uitspreidt over een veel langere tijd of op een andere manier iets voor het nu. Dat je elke dag of elke week of elke maand weer energie geeft.
We spreken elkaar morgen wel.
*OUD heilige*
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:48:07 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62457525
Simmu, dankje voor je *hart onder de riem* Het is altijd prettig om te lezen dat mensen meedenken. Mensen die er wat verder vanaf staan. Die net even een ander licht op de zaak schijnen en mijn schimmen iets meer kleur geven.

Yppy, dat is iets dat ik nog moet uitzoeken. Ik zou het op zich wel willen, maar dat brengt ook weer zowel financiele gevolgen als tijdsbestedings gevolgen met zich mee. Het is wel iets dat in mijn hoofd meetelt. Maar er zijn ook kleine dingen die me ook blij kunnen maken en waar ik aan wil werken. Simpele dingen als een keuken die meer keuken is en minder kamperen. Of de zolder aan kant en daar een fijne 'snoezel'- kamer van maken. Gewoon kleine tastbare dingen waar ik behoefte aan heb.

En als ik heel eerlijk ben vind ik het ook best eng om weer te gaan studeren. Wat nou als ik het helemaal ben verleerd

Morgen kletsen we verder, misschien kan ik dan met wat verdere input nog meer positieve energie uit ideen halen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:09:49 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62458154
Tja Chaca, wat zal ik nu weer eens zeggen?
Ik vind 'vechten voor zijn droom en hopen dat ik ooit aan mijn eigen dromen toekom' een trieste uitspraak...
Het motto dat jou op de been houdt (ik ken hem zo: "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan) kun je ook nét andersom interpreteren, naar jóuw kant toe.
Járenlang je eigen behoeften aan de kant schuiven is imo too much. Je fysieke klachten zullen alleen maar erger worden als je zo doorgaat.

Nog een uitspraak, waar Bar een variant van in haar sig heeft staan:

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen.

Maar dan ook met vólle overtuiging. Jij blijft net tussen alles in hangen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')