quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb geleerd in Thailand dat je je currypasta of zelf moet maken of Mae Ploy Brand moet kopen.
[ afbeelding ]
Te koop bij iedere fatsoenlijke toko.
Ik bedoel niet de staafmixer zelf hè maar een hakmolentje dat ik erbij heb. Een soort minikeukenmachine.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:52 schreef RobinOok het volgende:
Hoewel ik niet zo kapot ben van de staafmixer denk ik wel dat dat een goede 2e optie is ja. [ afbeelding ]
Oh, die optie werd al voorgesteldquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:27 schreef -Mellow- het volgende:
Ik denk dat het stukken lekkerder is als je het zonder currypasta uit een zakkie doet, maar gewoon zelf de kruiden mengt.
Dan ruk ik volgend jaar gewoon de hele plant uit de grond in plaats van af te knippen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:46 schreef RobinOok het volgende:
Je moet ook niet om de wortels vragen, maar gewoon koriander inclusief wortels vragen.
Kijk, zo zien die eruit :
[ afbeelding ]
En hier kun je daar iets meer over lezen : http://tokowijzer.wordpress.com/2008/08/27/koriander/
Die wortels zijn heerlijk kruidig en fris. Met een sterke koriandersmaak, maar op de 1 of andere manier minder "bitter". Niet dat korianderblad nou zo bitter is, maar toch. En perfect dus om in currypasta's of soepen te gebruiken.
oeh, ik ga 't zeker een keer proberenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:50 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak mijn groene en rode currypasta ook altijd zelf. Zoveel lekkerder dan wanneer je 'm in een potje koopt. Die in een potje moet lang houdbaar gemaakt worden, dus daar zitten extra dingen in die voor de smaak niks doen. Integendeel. En bovendien smokkelen ze natuurlijk met de verhoudingen, de goedkopere ingredienten wat meer. En de duurdere vervangen door iets anders.
Ik maak meestal een dubbele hoeveelheid van het recept uit de Curry bijbel en vries dat in zakjes in, steeds genoeg voor 1 keer koken. En dan is het echt wel langer dan 2 maanden houdbaar hoor. En nog steeds lekkerder dan een potje. Maar vooral ook leuk.![]()
En mijn tip is het gewoon in de blender gooien en de blender heeeeeel hard heen en weer schudden als ie staat te blenden. Dan lukt het best en krijg je een fijne pasta zonder stukjes. (ik hou niet van stukjes)
Dat is inderdaad wel een goede tip.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:12 schreef ColdFeet het volgende:
Trouwens, voor degenen die geen zin hebben om zelf currypasta te maken: exotische supermarkten verkopen soms ook fresh home-made spul. Lijkt mij een zeer behoorlijk alternatief.
Ik meen mij te herinneren dat naan helemaal niet zo moeiljk te maken is. Chapati's zijn iig een eitjequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ga je zelf naan maken of koop je van die afbakdingen?
OMG, ik heb laatst zulke lekkere naan gehad bij een Indiaas restaurant dat ik denk dat ik die afbakdingen nooit meer kan eten.
Zelf maken zou wel heel leuk zijn, nu je het zegt vind ik mezelf ook wel een eikel dat ik genoegen neem met die afbak-pannenlappen van pataks, terwijl ik weet hoe ze in Indiase restaurants smaken...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ga je zelf naan maken of koop je van die afbakdingen?
OMG, ik heb laatst zulke lekkere naan gehad bij een Indiaas restaurant dat ik denk dat ik die afbakdingen nooit meer kan eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |