abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:29:25 #101
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_62469042
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:24 schreef Merkie het volgende:

[..]

Komt van Sparta toch?
Uhu
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:37:34 #102
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62469230
Overigens is het gewoon een strategie. Je kan relatief dure spelers verkopen en hopen deze voor veel geld te verkopen om zo de schuld te verminderen, of je kan zuinig aan doen en zo stabiel de schulden netjes af te lossen zodat je daarna financiële ruimte hebt om spelers te gaan kopen. Het eerste is sneller en risicovoller en het tweede is langzamer maar minder risicovol. En ik denk dat het tweede verstandiger is als je kijkt naar hoe die schuld is ontstaan.
2000 light years from home
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:04:16 #103
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_62469864
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:37 schreef Merkie het volgende:
Overigens is het gewoon een strategie. Je kan relatief dure spelers verkopen en hopen deze voor veel geld te verkopen om zo de schuld te verminderen, of je kan zuinig aan doen en zo stabiel de schulden netjes af te lossen zodat je daarna financiële ruimte hebt om spelers te gaan kopen. Het eerste is sneller en risicovoller en het tweede is langzamer maar minder risicovol. En ik denk dat het tweede verstandiger is als je kijkt naar hoe die schuld is ontstaan.
De tweede is op dit moment veel verstandiger inderdaad. De toekomst en het behoud van Feijenoord is gewoon belangrijker, daarom dienen ze voorzichtig te zijn in hun handelen en verder te bouwen aan een goede organisatie, structuur en selectie...
Elite
Tegen TTIP
pi_62470447
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:10 schreef Happel het volgende:
Mijn god, hij leert echt nooit af. Hoezo een bord voor zijn kop.
Ja tuurlijk, IK ben weer degene met een bord voor m'n kop.

M'n punt is al zo vaak bevestigd in kranten, op TV. Toen Bosz er eindelijk rechtstreeks mee geconfronteerd werd in Studio Voetbal, zei ie alleen maar :"ja maar ja maar we hebben El Ahmadi gescout hoorrr" . Een veel dommer antwoord kon ie niet geven.

Noem jij mij eens 2 goed gescoutte spelers van de afgelopen 3 jaar die ons miljoenen hebben opgeleverd?

Maar goed, al die mensen zullen er niets van snappen en Happel weet alles. Jij ziet toch ook wel dat de scouting drama is? Alleen al het feit dat ze mongool Metgod er neer pleuren zegt al veel over hoe slecht die afdeling is.
quote:
Wijnaldum is overigens wel gescout door Feijenoord...
Ik lees het ook net ja, positieve uitzondering dan.
Cause nobody likes rock anymore!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:47:38 #105
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62471098
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:24 schreef Crane het volgende:

[..]

Noem jij mij eens 2 goed gescoutte spelers van de afgelopen 3 jaar die ons miljoenen hebben opgeleverd?

Alleen al het feit dat ze mongool Metgod er neer pleuren zegt al veel over hoe slecht die afdeling is.
De afgelopen 2 jaar is er een andere prioriteit geweest. Het team versterken met ervaring en zekere kwaliteit (jahaaah het is anders gelopen.) en verder de selectie breedhouden met transfervrije spelers. Zoveel gescoutte spelers zijn er dus niet gehaald. Ik kom niet verder dan Darley en Manteiga, die écht gescout zijn. (Abubakari en Erasmus tel ik niet mee, dat zijn spelers die via de satellietclub zijn gekomen, stage hebben gelopen en op de technische staf's initiatief gekomen.

Als je een club met minimale middelen bent is het logisch dat je eerder 4 miljoen uitgeeft aan El Ahmadi, die je wekelijks heb zien spelen, thuis is in Nederland en bekend is met het voetbal etc. I.p.v. een gok uit Uruguay.

De kwestie Metgod is je nu ook al 10x uitgelegd. Zijn contract afkopen zou een vermogen kosten, dan gooi je hem toch lekker in de scouting in de hoop dat hij straks een andere club vindt ofzo. Bovendien scout hij tegenstanders, geen spelers, dat is een heel ander verhaal. Hij schijnt er nog best goed in te zijn ook.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:49:04 #106
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_62471151
Ik ga er gewoon niet op in, alleen op het feit dat ik alles schijn te weten: Nou dat klopt!!
Elite
Tegen TTIP
pi_62471230
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

De afgelopen 2 jaar is er een andere prioriteit geweest. Het team versterken met ervaring en zekere kwaliteit (jahaaah het is anders gelopen.) en verder de selectie breedhouden met transfervrije spelers. Zoveel gescoutte spelers zijn er dus niet gehaald.

[quote] Ik kom niet verder dan Darley en Manteiga, die écht gescout zijn. (Abubakari en Erasmus tel ik niet mee, dat zijn spelers die via de satellietclub zijn gekomen, stage hebben gelopen en op de technische staf's initiatief gekomen.
Je vergeet onze held Lee.
quote:
Als je een club met minimale middelen bent is het logisch dat je eerder 4 miljoen uitgeeft aan El Ahmadi, die je wekelijks heb zien spelen, thuis is in Nederland en bekend is met het voetbal etc. I.p.v. een gok uit Uruguay.
Dat ben ik met je eens. Maar het hoeft niet of of te zijn natuurlijk...
quote:
De kwestie Metgod is je nu ook al 10x uitgelegd. Zijn contract afkopen zou een vermogen kosten, dan gooi je hem toch lekker in de scouting in de hoop dat hij straks een andere club vindt ofzo. Bovendien scout hij tegenstanders, geen spelers, dat is een heel ander verhaal. Hij schijnt er nog best goed in te zijn ook.
Ah, dat is nieuw voor me. Dat scheelt alweer iets idd.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:57:26 #108
123545 DatMeenJeNiet
pi_62471422
Lee is duidelijk niet gescout. Anders was hij echt niet gekomen hoor. Feyenoord zat krap in de aanval. We hadden alleen Makaay en Mols. En op de flank alleen Slory, die ook nog eens heel snel zwaar geblesseerd raakte. Daarop is Feyenoord snel op zoek gegaan en is Lee (waarschijnlijk) aangeboden door zijn zaakwaarnemer. Met nog een paar dagen te gaan tot de deadline, kon Feyenoord niet scouten en heeft het informatie moeten winnen bij een aantal mensen die met hem hebben gewerkt. Die waren allen positief en zelfs lovend. Daarom hebben ze hem gehaald. (en scoutingsrapporten van jaren eerder)

Gewoon een ouderwetse paniekaankoop. Niet goed te praten, maar Feyenoord moest wel íets doen met alleen Mols en Makaay als aanvallers. (Biseswar en Vincken tel ik niet mee.)
pi_62471503
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:49 schreef Happel het volgende:
Ik ga er gewoon niet op in
Verstandig het heeft toch geen nut.
pi_62471910
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Lee is duidelijk niet gescout.
Wel gekocht, helaas. Dat maakt het des te erger... En voor dat geld dat je aan die gek hebt besteed, had je ook een groot talent uit Scandinavie kunnen halen, mits je daar goed scout natuurlijk.
quote:
Anders was hij echt niet gekomen hoor. Feyenoord zat krap in de aanval. We hadden alleen Makaay en Mols. En op de flank alleen Slory, die ook nog eens heel snel zwaar geblesseerd raakte. Daarop is Feyenoord snel op zoek gegaan en is Lee (waarschijnlijk) aangeboden door zijn zaakwaarnemer.
Dat zou echt te dramatisch voor woorden zijn, op die manier je spelers halen.
quote:
Met nog een paar dagen te gaan tot de deadline, kon Feyenoord niet scouten en heeft het informatie moeten winnen bij een aantal mensen die met hem hebben gewerkt. Die waren allen positief en zelfs lovend. Daarom hebben ze hem gehaald. (en scoutingsrapporten van jaren eerder)
Ik blijf erbij dat het zeer onprofessioneel was. Wat dat betreft hoop ik dat Verbeek een beetje de macht krijgt om dit soort dingen te gaan veranderen.
quote:
Gewoon een ouderwetse paniekaankoop. Niet goed te praten, maar Feyenoord moest wel íets doen met alleen Mols en Makaay als aanvallers. (Biseswar en Vincken tel ik niet mee.)
Ze hadden ook gewoon in Zweden ofzo kunnen rondkijken, dat ze in tijdnood kwamen lag natuurlijk ook een deel aan Feyenoord zelf.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:22:32 #111
123545 DatMeenJeNiet
pi_62472128
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:14 schreef Crane het volgende:

[..]

Wel gekocht, helaas. Dat maakt het des te erger... En voor dat geld dat je aan die gek hebt besteed, had je ook een groot talent uit Scandinavie kunnen halen, mits je daar goed scout natuurlijk.
[..]

Dat zou echt te dramatisch voor woorden zijn, op die manier je spelers halen.
[..]

Ik blijf erbij dat het zeer onprofessioneel was. Wat dat betreft hoop ik dat Verbeek een beetje de macht krijgt om dit soort dingen te gaan veranderen.
[..]

Ze hadden ook gewoon in Zweden ofzo kunnen rondkijken, dat ze in tijdnood kwamen lag natuurlijk ook een deel aan Feyenoord zelf.
Ze kort voor de deadline is het vrij moeilijk om nog een speler te halen, vergeet dat niet. Ze zullen heus wel een lijst met spelers hebben gehad, misschien wel met wat leuke Zweden, maar het merendeel zou waarschijnlijk al een andere club hebben gehad, en veel clubs weigeren nog te onderhandelen zo kort voor de deadline.

En ja, het is onprofessioneel, maar denk je nou echt dat dit alleen bij Feyenoord is? Elke club doet dit soort paniekaankopen, geloof mij maar. Ajax bijvoorbeeld met Sno. En clubs als Heerenveen komen ook wel in dergelijke situaties.

Het blijft een ongelofelijk miskoop, dat is een feit, maar ik blijf het enigszins begrijpelijk vinden. Het is geen gigantische blunder ofzo.
pi_62472147
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ze kort voor de deadline is het vrij moeilijk om nog een speler te halen, vergeet dat niet. Ze zullen heus wel een lijst met spelers hebben gehad, misschien wel met wat leuke Zweden, maar het merendeel zou waarschijnlijk al een andere club hebben gehad, en veel clubs weigeren nog te onderhandelen zo kort voor de deadline.

En ja, het is onprofessioneel, maar denk je nou echt dat dit alleen bij Feyenoord is? Elke club doet dit soort paniekaankopen, geloof mij maar. Ajax bijvoorbeeld met Sno. En clubs als Heerenveen komen ook wel in dergelijke situaties.

Het blijft een ongelofelijk miskoop, dat is een feit, maar ik blijf het enigszins begrijpelijk vinden. Het is geen gigantische blunder ofzo.
Dat je de discussie nog met hem aangaat....................
pi_62472290
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Mee eens, maar dan hadden ze 5 weken eerder hun slag al moeten slaan. Het is niet zo dat je dat niet aan kon zien komen, er vertrokken niet opeens 2 basisspelers op het laatste moment ofzo.
quote:
Sno was geen paniekaankoop, die werd gewoon gehaald omdat de trainer daar waarschijnlijk vond dat er wat kracht bijmoest. Bovendien kan Ajax zich zoiets permiteren, wij niet.
quote:
Mwoah, het heeft ons wel 2 miljoen gekost. Dat zijn bedragen die je je eigenlijk niet kunt permiteren als Feyenoord zijnde. Maar goed, dit is meer beleid-technisch gelul. Elke geblindoekte Bonobo-aap kan toch zien dat de scouting al jaren z'n geld niet oplevert? Als Bosz het nou toegaf ok, maar El Ahmadi gaan noemen als voorbeeld van goede scouting.
pi_62472335
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:23 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat je de discussie nog met hem aangaat....................
Ja, dat is blijkbaar te moeilijk voor jou he? Kom toch eens met harde tegen-argumenten waarom onze scouting wél geweldig zou zijn in plaats van dom te lullen zoals je nu doet.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:31:02 #115
123545 DatMeenJeNiet
pi_62472367
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:28 schreef Crane het volgende:

Sno was geen paniekaankoop, die werd gewoon gehaald omdat de trainer daar waarschijnlijk vond dat er wat kracht bijmoest. Bovendien kan Ajax zich zoiets permiteren, wij niet.
Sno en kracht? Die wordt nog overlopen door Vincken man.

En Bosz en Bert waren het er terecht over eens dat er een aanvaller bij moet, en daar was Lee.

Dus wat is je punt?
pi_62472455
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:30 schreef Crane het volgende:

[..]

Ja, dat is blijkbaar te moeilijk voor jou he? Kom toch eens met harde tegen-argumenten waarom onze scouting wél geweldig zou zijn in plaats van dom te lullen zoals je nu doet.
Ik zeg nergens dat we een goede scouting hebben, maar jij kan echt helemaal niks anders als negatief zeiken en altijd dezelfde dingen aanhalen, aan daar iriteer ik me, en met mij vele andere, mateloos aan!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:37:07 #117
123545 DatMeenJeNiet
pi_62472554
quote:
Omzet stijgt, geen geld voor transfers
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Een goed-nieuws-show weigert financieel directeur Onno Jacobs op te hangen, met de jaarcijfers 2007-08 van Feyenoord bij de hand.
afbeelding vergroten De transfer van Royston Drenthe naar Real Madrid gaf Feyenoord weer wat lucht. FOTO MILAN RINCK
De Rotterdamse club zag zijn omzet met 12 procent stijgen naar 43 miljoen euro en het seizoen werd afgesloten met een netto resultaat van plus 3,3 miljoen euro.

,,Maar dat was ook echt bittere noodzaak,’’ aldus Jacobs. ,,We hebben de positieve lijn van vorig jaar voortgezet, maar financieel gezond kunnen we onszelf nog niet noemen. Daarvoor is de last uit het verleden te groot.’’

Feyenoord kon deze zomer amper geld uitgeven op de spelersmarkt, in tegenstelling tot vorig seizoen. Hoe kan dat?
,,Vorig jaar hebben we dankzij onze spelersfondsen, de zogenoemde Talent Pools, twaalf miljoen euro opgehaald. Dat geld was grotendeels bestemd voor investeringen op de transfermarkt. Toen al hebben we duidelijk aangegeven dat die opbrengst eenmalig was. Tel daar de lucratieve transfer van Royston Drenthe bij op en je begrijpt dat we toen beduidend meer te besteden hadden.’’

Uit jullie jaarverslag blijkt dat Feyenoord het afgelopen seizoen voor 26,3 miljoen euro in spelers geïnvesteerd heeft, Karim El Ahmadi meegerekend. Was dat verantwoord?
,,We hebben geen geld uitgegeven dat er niet was. De spelersgroep had een kwaliteitsinjectie nodig en dankzij de Talent Pools én de verkoop van Drenthe hadden we daar de middelen voor. We hebben ook naar de langere termijn gekeken, want tegelijk is onze schuldpositie sterk verbeterd. Van de 35 miljoen euro rentedragende schuld die er in juni 2006 stond, is nu nog ongeveer de helft over, zo’n 17 miljoen euro. De schikking met de belastingdienst is daarin verrekend. We zijn er nog lang niet, maar langzaam wordt Feyenoord gezonder.’’

Hebben jullie niet te snel geschikt met de belastingdienst? 5,1 miljoen euro is een fors bedrag.
,,Vergeet niet dat er een belastingclaim van 13 miljoen euro boven ons hoofd hing, sinds de FIOD-inval van 1998. En in het geval van Aurelio Vidmar wás Feyenoord al in het ongelijk gesteld. Als we hadden doorgeprocedeerd, liepen we het risico dat we die 13 miljoen euro in één keer hadden moeten betalen. Binnen twee weken, zoals de wet dat voorschrijft. Dan had Feyenoord dus écht een acuut probleem gehad. We hebben deze schikking aan twee externe experts voorgelegd. Allebei zeiden zij: dit is het best haalbare onderhandelingsresultaat.’’’

In hoeverre was Feyenoord in zijn financiële huishouding voorbereid op deze belastingschuld? Dát de club moest gaan betalen, hing al jaren in de lucht.
,,Tot vorig jaar was Feyenoord in geen enkel opzicht voorbereid. Men heeft gewoon de ogen gesloten, alsof de zaak helemaal niet bestond. Pas vorig seizoen hebben we een voorziening opgenomen in de jaarcijfers voor twee miljoen euro. Inclusief rente staat er nu nog 5,1 miljoen euro open. Dat bedrag gaan we de komende twee jaar voldoen.’’

Jullie derde investeringsmodel, het Feyenoord Investeriningsfonds 2008, loopt een stuk minder snel vol dan de twee Talent Pools.
,,Dat klopt, het zogenoemde FIF 2008 is nu voor eenderde gevuld. Dat het minder snel loopt is ook wel verklaarbaar. De groep investeerders die mee heeft gedaan in de Talent Pools, kan niet oneindig geld in Feyenoord blijven pompen. Ik kan me zo voorstellen dat de huidige situatie op de beurs daar ook een rol in speelt. We moeten nieuwe partijen zien aan te boren en daar zijn we druk mee. De inschrijvingstermijn hebben we om die reden dan ook verlengd tot na de zomer van 2009.’’

Maar zolang er geen nieuw geld binnenstroomt in het fonds, kan Feyenoord geen cent uitgeven op de transfermarkt?
,,Zo is de realiteit. Pas als er nieuwe investeerders worden aangeboord óf als we een speler verkopen, is er weer wat mogelijk op transfergebied. Clubs zoals Ajax en Heerenveen hebben een positief eigen vermogen, in het geval van Ajax van 65 miljoen euro. Ter vergelijking: ons eigen vermogen bedraagt 6 miljoen euro negatief. Simpel gezegd hebben wij geen vet op de botten, in tegenstelling tot sommige andere clubs.’’

In dat kader is het toch een zorgwekkend gegeven dat Feyenoord zoveel dertigers telt in zijn selectie? De kans dat jullie een financiële klapper maken, lijkt klein.
,,Dat valt nog maar te bezien. Met jongens zoals Leroy Fer en Georginio Wijnaldum hebben we talent in huis dat zich uitstekend ontwikkelt. Luigi Bruins en Jonathan de Guzman zijn ook nog jong, terwijl ook midden-twintigers als El Ahmadi en Bahia een waarde vertegenwoordigen. En dan heb ik het nog niet eens over het talent dat volgens de experts nu op Varkenoord rondloopt. Daarom sluiten we ook niet uit dat er op termijn nog een derde Talent Pool bijkomt. Daar denken we nu over na.’’

Jullie omzet is gestegen naar een kleine 43 miljoen euro, is daar nog veel groei in te verwachten?
,,We verwachten dat onze omzet dit seizoen opnieuw zal stijgen, dankzij de inkomsten uit Europees voetbal die we vorig jaar misten. Met een dergelijke begroting liggen we achter op Ajax en PSV, terwijl de naaste concurrentie (Twente, Heerenveen, AZ, red.) rond de 28 miljoen euro zit. Met een nieuw stadion moet onze klapper nog komen. Tot die tijd zal Feyenoord creatief moeten zijn.’’
pi_62472711
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:33 schreef Luni het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat we een goede scouting hebben, maar jij kan echt helemaal niks anders als negatief zeiken en altijd dezelfde dingen aanhalen, aan daar iriteer ik me, en met mij vele andere, mateloos aan!
Omdat jullie steeds zeiken dat er geen cent is, en we maar moeten accepteren dat we op vrijwel alle vlakken minder zijn dan FC Groningen, Twente en Heerenveen. Ik leg me daar niet bij neer en geef aan wat er naar mijn mening anders moet. Over een aantal andere zaken ben ik tevreden (we kunnen niet eindeloos blijven herhalen dat het leuk is dat Wijnaldum het zo goed doet) maar de scouting daar blijf ik kritisch over totdat er eens een paar goede onbekende spelers binnengesleept worden.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:03:43 #119
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_62473295
Elite
Tegen TTIP
pi_62474480
Hehe een klassieker
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:34:48 #121
185115 Juk
Misschien
pi_62476523
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:32 schreef Crane het volgende:

Om Manteiga en Erasmus? De rest van de spelers die je noemt, dat is allemaal jeugd en geen scouting.
Heb het over de manier van handelen, geen geld uitgeven wat er niet is.
Vergeet ook niet dat er verschillende transfers zijn afgeketst op het laatste moment.

En dat die spelers jeugd zijn ging het me juist om, waarom voor veel geld een buitenlander halen die je eigen jeugd in de weg loopt? Die eigen jeugd maak je uiteindelijk relatief meer winst mee dan voor 4 ton een speler halen die het misschien niet eens trekt.

Laat ik het nog 1 keer zeggen Crane... Er is gewoon geen geld voor spelers van het kaliber Alves, Berg of Suarez. Misschien staat er wel een hele laptop vol met dat soort spelers bij de scouts op de kamer, zonder geld komen die echt niet.
En dan zeg jij weer "ja maar en dit en dat en Makaay verdient ook 34 miljoen per jaar". Bedenk je dan wel dat een speler van buiten de EU ook veel geld verdient. Met het risico dus dat het niks wordt...
The only thing I fear is my MoM
pi_62476602
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:03:52 #123
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62476878
Luque is door Ajax aangeboden bij Feyenoord, en dan zou Feyenoord ¤1 miljoen van het salaris betalen en Ajax ¤2 miljoen, aldus Derksen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62477022
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 01:40 schreef venomsnake het volgende:

[..]

[ afbeelding ].
Je vindt het nummer goed?
pi_62477972
Hoe fit is Kermit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties