Hij gaat Ayers ter sprake brengen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Goedemorgen. wat is het onderwerp van het debat vanacht?
Heeft McCain al een tipje van de sluier opgelicht van zijn strategie vanacht?
Gezien de manier van campagne voeren de laatste paar dagen denk ik dat ie met een flinke bak modder komt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Heeft McCain al een tipje van de sluier opgelicht van zijn strategie vanacht?
Vandaar dat iedereen het er bijna unaniem over eens is dat die stijve hoer niet geschikt is om het over te nemen als die bejaarde zak het hoekje om gaat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:08 schreef laforest het volgende:
[..]
In het Obama kamp
Mensen met verstand stemmen op McCain en Palin
Ssspannend.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij gaat Ayers ter sprake brengen.
Daarom is Palin een blok aan het Been van McCainquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vandaar dat iedereen het er bijna unaniem over eens is dat die stijve hoer niet geschikt is om het over te nemen als die bejaarde zak het hoekje om gaat.
Heel hard gegogkt en KEIHARD misgegaan. Ze wilden de Hillary stemmers en de soccermoms hebben.. Beide mislukt..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:42 schreef henkway het volgende:
[..]
Daarom is Palin een blok aan het Been van McCain
Ik blijf er niet voor wakker in ieder geval. Ik hoor morgen wel of McCain de spanning nog wat terug heeft kunnen brengen of dat het zo goed als over is.quote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze kunnen nu alleen met fraude en corruptie nog winnen..
http://www.talkingpointsmemo.com/archives/237110.phpquote:The Purge Begins
You know that millions of new voters have registered to vote in this election. And they're disproportionately Democrats. So Republicans across the country are pulling out every stop to disqualify as many of those voters as possible or gum up the works with procedural delays they're not eligible to vote on election day.
They just had a big victory in Ohio.
The court ruling applies to more than 600,000 new registrations in Ohio. And there's some question whether the new ruling can even be put into effect in time for the November election.
This article from last week provides more detail on the lawsuit in question.
Dit is wel heel belachelijk. Gewoon precies dezelfde speech herhalen.quote:
Dat doet Obama ook, non-issue.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dit is wel heel belachelijk. Gewoon precies dezelfde speech herhalen.
Obama zegt niet dat 'ie met een nieuwe aanpak komt. McCain legt de verwachtingen hoog maar kan ze niet waarmaken (wat je ook weer duidelijk in de polls ziet).quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat doet Obama ook, non-issue.
En de democraten zijn daar net zo erg in, voter purges zijn ook moeilijk partijdig te maken trouwens.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Obama zegt niet dat 'ie met een nieuwe aanpak komt. McCain legt de verwachtingen hoog maar kan ze niet waarmaken (wat je ook weer duidelijk in de polls ziet).
Ik weet het nog niet of Obama wel echt gaat winnen. De Republikeinen zijn doorgaans heel smerig als het gaat om "valsspelen" met voter purges, uncounted ballots, etc.
Dat zal weinig oplossen ja.quote:Als McCain wint dan gaan ze een zware tijd tegemoet met het opruimen van Bush's rotzooi en een zware meerderheid Dems in het senaat.
Niet als je een hele groep purged die doorgaans een bepaalde kant opstemmen, zoals bijvoorbeeld tijdens de verkiezingen in 2000 waarin de stemmen van een grote groep zwarte kiezers niet mee mochten worden geteld.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:24 schreef Wheelgunner het volgende:
En de democraten zijn daar net zo erg in, voter purges zijn ook moeilijk partijdig te maken trouwens.
Mooi. Dan kan Obama weer een stuk waardiger en presidentieler overkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gezien de manier van campagne voeren de laatste paar dagen denk ik dat ie met een flinke bak modder komt.
http://www.osce.org/documents/html/pdftohtml/32444_en.pdf.htmlquote:V.
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS
While the United States of America has a long-standing tradition of democratic
elections, several issues raised in previous OSCE/ODIHR reports, and those highlighted
by OSCE/ODIHR NAM interlocutors, merit further attention. The OSCE/ODIHR
therefore recommends the establishment of a Limited Election Observation Mission
(LEOM) for the 4 November 2008 general elections. The OSCE/ODIHR LEOM will
assess the upcoming elections in the context of the 1990 OSCE Copenhagen Document
and other international standards for democratic elections. In addition to the deployment
of a core team of election experts, the OSCE/ODIHR will request OSCE participating
States to second 100 long-term observers to be deployed throughout the country for
approximately one month. According to standard practice, an OSCE/ODIHR LEOM
does not envisage comprehensive and systematic observation of election day
procedures, although members of the OSCE/ODIHR LEOM will visit polling stations
around the country on election day.
Naar eigen zeggen zit Maher meer in de libertarische hoek, maar hij steunt nu wel openlijk Obama en is op z'n zachtst gezegd niet erg positief over McCain / Palin.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:46 schreef Argento het volgende:
Ik zal toegeven dat wel beschouwd Bill Maher een democratische Bill o Reilly is, maar no way dat CNN net zo biased is als FOX. Naar mijn idee doet CNN redelijk objectief verslag en zijn de positieve berichten over Obama vooral het gevolg, niet de oorzaak, van zijn tot op heden goedlopende campagne.
Of is CBS ook zwaar biased omdat Palin voortdurend door de mand viel in antwoord op de vragen van Couric?
CNN valt qua bias wel mee, alhoewel zij natuurlijk ook mensen als Cafferty hebben. MSNBC staat bekend als het meest 'liberal' netwerk.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:46 schreef Argento het volgende:
Ik zal toegeven dat wel beschouwd Bill Maher een democratische Bill o Reilly is, maar no way dat CNN net zo biased is als FOX. Naar mijn idee doet CNN redelijk objectief verslag en zijn de positieve berichten over Obama vooral het gevolg, niet de oorzaak, van zijn tot op heden goedlopende campagne.
Of is CBS ook zwaar biased omdat Palin voortdurend door de mand viel in antwoord op de vragen van Couric?
Dat vond ik zo vreemd toen hij dat zei; zichzelf als Libertarier beschouwen maar Ron Paul afzeiken en de Democraten steunen? En welke libertarier is er nou voor gun control en verplichte zorgverzekeringen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Naar eigen zeggen zit Maher meer in de libertarische hoek, maar hij steunt nu wel openlijk Obama en is op z'n zachtst gezegd niet erg positief over McCain / Palin.
http://elections.foxnews.(...)rmance-final-debate/quote:McCain Under Pressure to Deliver Strong Performance at Final Debate
The presidential candidates head to their final debate Wednesday night, in Hempstead, N.Y.
FOXNews.com
Wednesday, October 15, 2008
The presidential candidates seem to be spoiling for a fight ahead of the final presidential debate Wednesday night -- their last chance to challenge each other face-to-face before Election Day.
The onus is on John McCain, analysts say, to ratchet up pressure on Barack Obama because the Republican candidate has seen his poll numbers either drop or stagnate in critical swing states across the country.
McCain raised new questions about Obama's readiness to lead Tuesday as he campaigned in the battleground state of Pennsylvania.
"Perhaps never before in history have the American people been asked to risk so much based on so little," McCain said, warning that Obama could turn a "recession" into a "depression."
The economic crisis has proved troubling for the Republican nominee, whose strong suit is considered foreign policy and national security. But both candidates have come forward with a new package of economic prescriptions over the past two days.
The debate, to be held in Hempstead, N.Y., and moderated by CBS' Bob Schieffer, is expected to focus on domestic policy and will provide both candidates with another opportunity to define their economic agenda.
But McCain hinted that the debate will not just be policy-oriented.
His campaign during the past two weeks increasingly has drawn attention to Obama's ties to ACORN, which is under investigation for voter fraud, and to 1960s radical William Ayers. McCain told a St. Louis radio host Monday that Obama had "probably ensured" his ties to Ayers would come up Wednesday.
That was after Obama and Joe Biden teased McCain for not delivering his criticisms on Ayers personally at the last two debates.
The Democratic ticket, too, has taken its shots at McCain in recent days, calling him "erratic" and "angry."
"The other guy running for president is fighting mad, because he thinks he may lose," Biden said in St. Clairesville, Ohio, Tuesday.
Despite the rancor, Chris Kofinis, former campaign spokesman for John Edwards, said Obama's got to stick to policy on Wednesday.
"Senator Obama should do the same thing he did in Debate 1 and Debate 2 -- talk about his vision, talk about his policies," he said. "It's what's winning him this election so far."
Kofinis said he expects some fireworks from McCain, but the Republican needs to focus on the economy as well.
Kofinis said at this point, the momentum has slipped so far away from McCain "there's literally nothing McCain can do to change the dynamic of this race overall, let alone in this debate."
But FOX News analysts Karl Rove said the public should avoid "premature declarations" on the outcome of the race.
"There's plenty of time for a candidate to make up," he said, saying McCain needs to draw "sharp distinctions" with Obama over their economic policies and tax policies.
"There are deep and persistent doubts about Barack Obama's fitness to be president," he said.
The economic crisis has transformed the campaign over the past month. Obama has built leads nationally and in key states as the turmoil has returned the nation's focus to the unpopular Bush's policies.
The weekly FOX News/Rasmussen Reports Battleground Poll out Monday showed Obama pulling ahead of McCain in Ohio, and holding a narrow advantage in Florida, Virginia and Missouri. The two were tied in North Carolina. President Bush won all five of those states in 2004.
The RealClearPolitics.com state-by-state projection map now shows the toss-up states of Colorado, Florida and Virginia leaning Obama, based on the latest polling.
Now, the burden is on McCain to try to reverse his slide.
McCain seems to be looking to draw greater distinctions between himself and the Bush administration, even as his campaign argues that Obama's attempts to link the two Republicans are ineffective.
"We cannot spend the next four years as we have spent much of the last eight: waiting for our luck to change," McCain said Tuesday.
Advisers for each candidate say he will use the final debate to lay out his vision for the country and promote his economic policies while drawing differences with his opponent.
Obama's campaign released a pre-debate memo Tuesday that argued McCain was "ill-equipped" to lead during this crisis, saying his response "has careened, sometimes changing course within the span of a single day."
McCain has accused Obama of lying about his association with Ayers, a founder of the violent anti-war group Weather Underground. McCain has softened that attack on the campaign trail in recent days, though not in his TV and radio ads.
His campaign assailed Obama's on Tuesday for its "failure to explain how it is that Barack Obama carried on a decade-long friendship with a man who sought to topple the U.S. government through violence."
Also, McCain's running mate, Sarah Palin, is being dispatched to campaign in usually Republican states such as Indiana, North Carolina and Virginia to shore up GOP support. However, McCain campaigned Tuesday in Pennsylvania and was to return there Thursday as well, a sign of the campaign's sustained effort to try to pick off that Kerry-won state offering a whopping 21 electoral votes.
To win, 270 are required.
McCain's strategy relies on keeping Florida, Missouri, North Carolina, Virginia, Indiana and Ohio in the GOP column along with 21 other Bush-won states that aren't seriously contested.
That would give McCain 260 electoral votes. He would then have to win 10 more votes from a pool of contested states won by Bush (Colorado, Nevada and New Mexico) and Kerry (New Hampshire, Wisconsin and Pennsylvania).
The Associated Press contributed to this report.
Is dat zo? Ik lees veel over manieren van Republikeinen om zo veel mogelijk potentieel Democratische stemmers te weren. Hoe doen de Democraten dat bij potentieel Republikeinse stemmers? Net zo erg?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:24 schreef Wheelgunner het volgende:
En de democraten zijn daar net zo erg in, voter purges zijn ook moeilijk partijdig te maken trouwens.
Er is geen Democratische Bill O'Reilly en comedian Bill Maher is dat zeker niet. Olbermann heeft pro-Democratische opvattingen maar heeft een heel andere stijl. Bill Maher is trouwens niet op CNN maar op HBO maar mensen die denken dat CNN biased zijn naar de Democraten kennen de echte zender niet (CNN US). Kijk maar eens naar Lou Dobbs, Glenn Beck en je krijgt af een toe wel erg Fox News aspecten te zien. Dat CNN die programma's niet geschikt vindt voor CNN International geeft een vertekend beeld voor ons Europeanen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:46 schreef Argento het volgende:
Ik lees op de Republikeinse blogs en fora net zoveel over wat de Democraten wel niet allemaal doen om potentieel Republikeinse stemmers te weren. Beide kanten komen met die beschuldigen, en ik weet ook zeker dat er in beide kampen mensen zitten die zich er schuldig aan maken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik lees veel over manieren van Republikeinen om zo veel mogelijk potentieel Democratische stemmers te weren. Hoe doen de Democraten dat bij potentieel Republikeinse stemmers? Net zo erg?
Zoals? En is het net zo erg?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik lees op de Republikeinse blogs en fora net zoveel over wat de Democraten wel niet allemaal doen om potentieel Republikeinse stemmers te weren.Beide kanten komen met die beschuldigen, en ik weet ook zeker dat er in beide kampen mensen zitten die zich er schuldig aan maken.
Doe niet zo hypocriet, jij zou precies hetzelfde doen als het om de andere kant ging. Soms moet je toch wel een beetje moe worden van je eigen eenzijdigheid?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
edit, niet echt relevant:
Wat is dat toch? Republikeinen... "maar Democraten net zo erg!" Fox... "Maar MSNBC!" Echt, wat is dat toch voor rare neiging om wanhopig balans te vinden?
Bull... Er is niets hypocriet aan. Jij mag uitleggen waarom het hypocriet is. En waarom het eenzijdig is. Ik word, als je het trouwens wilt weten, niet moe van afvragen waarom er een rare haast pavloviaanse reactie is om een soort balans te zoeken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Doe niet zo hypocriet, jij zou precies hetzelfde doen als het om de andere kant ging. Soms moet je toch wel een beetje moe worden van je eigen eenzijdigheid?
Nog geen objectief onderzoek over gezien, maar de ACORN discussie is wel een voorbeeld van wat er aan de andere kant speelt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals? En is het net zo erg?
Twee vragen.
Omdat het voor jou prima is als de Republikeinen worden afgezeken, maar het is een pavloviaanse poging tot balans zoeken wanneer de Democraten eens bekritiseerd worden. Het is hypocriet omdat je met twee maten meet...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bull... Er is niets hypocriet aan. Jij mag uitleggen waarom het hypocriet is. En waarom het eenzijdig is. Ik word, als je het trouwens wilt weten, niet moe van afvragen waarom er een rare haast pavloviaanse reactie is om een soort balans te zoeken.
De ACORN-discussie is inderdaad iets wat "speelt" bij de Republikeinen. Eén verschil: de heisa om dat ACORN gaat nergens over. Is geen partijdige, eenzijdige benadering van de kwestie, maar een feitelijke vaststelling. Maar daar gaat het niet om. Aan die andere kant speelt ook de discussie of Obama een islamitische babymoordenaar is. Sja.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nog geen objectief onderzoek over gezien, maar de ACORN discussie is wel een voorbeeld van wat er aan de andere kant speelt.
Dan snap jij niet wat 1.) hypocrisie, 2.) balans, 3.) kritiek en 4.) met twee maten meten is. Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt. En ik vind het in dit geval ook niet erg interessant. Normaal vind ik mijzelf reuze interessant, maar je vindt het heus niet erg om deze discussie over mij maar te laten rusten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Omdat het voor jou prima is als de Republikeinen worden afgezeken, maar het is een pavloviaanse poging tot balans zoeken wanneer de Democraten eens bekritiseerd worden. Het is hypocriet omdat je met twee maten meet...
Feitelijke vaststelling? Google eens op de betrokkenheid van ACORN bij fraude schandalen en dergelijke...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
De ACORN-discussie is inderdaad iets wat "speelt" bij de Republikeinen. Eén verschil: de heisa om dat ACORN gaat nergens over. Is geen partijdige, eenzijdige benadering van de kwestie, maar een feitelijke vaststelling. Maar daar gaat het niet om. Aan die andere kant speelt ook de discussie of Obama een islamitische babymoordenaar is. Sja.
Omdat ik van beide kanten evenveel van dergelijke berichten lees, en omdat ik geen fatsoenlijk onderzoek heb gezien dat iets anders aangeeft.quote:Nee. Jij zegt: Democraten zijn net zo erg. Niet: Democraten zijn net zo erg, zeggen Republikeinen. Waar weerhouden Democraten Republikeinen ervan te gaan stemmen en hoe bepaal jij dat het over het algemeen genomen net zo erg is?
Dan heeft het kennelijk niet veel zin om erover door te gaan he...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan snap jij niet wat 1.) hypocrisie, 2.) balans, 3.) kritiek en 4.) met twee maten meten is. Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt. En ik vind het in dit geval ook niet erg interessant. Normaal vind ik mijzelf reuze interessant, maar je vindt het heus niet erg om deze discussie over mij maar te laten rusten.
Jij andersom dan wel?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:45 schreef Monidique het volgende:
...
Verder komen we zo niet, natuurlijk. Het zal wel. Het is heel simpel: als jij denkt dat Democraten en Republikeinen wat het weerhouden van stemmers kwalitatief gelijkwaardig zijn... soit... het is niet zo (je kunt met geen enkel voorbeeld komen en je "net zo erg" is gebaseerd op... Republikeinen die hard schreeuwen, ofzo...), maar dat is jouw goed recht.
Dat heb ik net geplaatst:quote:
http://www.talkingpointsm(...)_ohio_must_check.phpquote:About 666,000 Ohioans have registered to vote since January, with many doing so before the contested Democratic primary election last March between Sens. Barack Obama and Hillary Rodham Clinton.
Since then, Ohio Republicans have filed a series of challenges to the registrations and Brunner's administration of election rules. They have helped voters file lawsuits against local boards of election over registration rules, absentee ballot requests and a weeklong period that allowed registration and voting on the same day.
Maar daar hebben we niets aan, zoals ik zei zijn er van de andere kant ook van dergelijke berichten te vinden. Daarom ben ik dus geïnteresseerd in een onderzoek, niet in de wederzijdse beschuldigingen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat heb ik net geplaatst:
[..]
http://www.talkingpointsm(...)_ohio_must_check.php
Dit is een AP-persbericht. Dit is geen partijdige beschuldiging: De Republikeinen hebben hier om gevraagd. Daar is geen onderzoek voor nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar daar hebben we niets aan, zoals ik zei zijn er van de andere kant ook van dergelijke berichten te vinden.
Maar het is jouw interpretatie dat de Republikeinen iets fout doen, terwijl zij natuurlijk zelf beweren dit te doen om fraude juist aan te pakken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit is een AP-persbericht. Dit is geen partijdige beschuldiging: De Republikeinen hebben hier om gevraagd. Daar is geen onderzoek voor nodig.
Ja, precies. Slechts mijn interpretatie. Nu, over die Democraten die net zo erg zijn?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar het is jouw interpretatie dat de Republikeinen iets fout doen, terwijl zij natuurlijk zelf beweren dit te doen om fraude juist aan te pakken.
Kijk naar hetzelfde bericht door een Republikeinse bril.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, precies. Slechts mijn interpretatie. Nu, over die Democraten die net zo erg zijn?
Heb je het over mij? Ik ben inderdaad niet Democratisch. Ik steun Obama alleen omdat ik McCain en Palin nog ellendiger vind, zoals ook al heel vaak herhaald overigens.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
WG, jij bent zo democratisch als ik rechts ben.. Kan je wel zeggen dat je Obama en co steunt, maar ik geloof er echt heel weinig van.. Wsl wil je niet uitgelachen worden ofzo.
O ja. Om fraude tegen te gaan. Republikeinen kunnen immers niet tegen "fraude" en "corruptie". Laten we gewoon eerlijk zijn: in veel staten zijn er Republikeinse politici/ambtenaren die hele groepen mensen, die statistisch Democratisch stemmen, ervan willen weerhouden te stemmen. Zoals in Florida. Zoals in Ohio. Dat ontkennen is, zacht gezegd, naïef.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Kijk naar hetzelfde bericht door een Republikeinse bril.
http://michellemalkin.com(...)voter-registrations/
Volgens mij was hij juist erg positief over Paul.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vond ik zo vreemd toen hij dat zei; zichzelf als Libertarier beschouwen maar Ron Paul afzeiken en de Democraten steunen?
Ik denk eigenlijk ook dat hij meer bedoelt in de hoek van de Libertarian party te ziten. Met pro-abortus en -euthanasie standpunten en legalisatie van marihuana kun je in de VS ook lang niet altijd bij een Democratische kandidaat terecht.quote:En welke libertarier is er nou voor gun control en verplichte zorgverzekeringen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |