quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:12 schreef speknek het volgende:[..]
Meh, zit toch niet echt te wachten op DS games op de Wii.
Nu je hier toch bent (als je hier nog bent): wat vind jij dat ik moet kopen, een 360 of een PS3? De voordelen van de 360 zijn natuurlijk dat ie goedkoper is, de multiplatform games vaak net iets lekkerder geimplenteerd en heel erg de controller, want ik haat de PS controller toch wel enigszins. Aan de andere kant, van de exclusives heeft de PS3 natuurlijk MGS4 en LBP, en de xbox 'hooguit' Mass Effect en Fable 2. Wat zijn een beetje de aankomende hypes?
Ik wou het eigenlijk in de topics vragen, maar dan krijg je toch fanboyisme en jouw smaak ligt het dichtst bij de mijne (geen racegames, wel Japans georienteerde spellen, op zich wel FPS maar geen spellen voor jongetjes die onzeker zijn over hun piemel (lees: GoW) etc).
Allereerst respect voor je mening over Gears

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de 360 gaan. De controller is 100 keer beter en bij multiplatform-games is dat dus een flink pluspunt. Verder heeft de 360 de meeste RPG's en het beste online systeem (standaard voice-chat met vrienden bijvoorbeeld, ongeacht wat iedereen speelt). Het nieuwe Dashboard is ook super handig wat dat betreft. Achievements en gamerpoints zijn ook erg gaaf

Wat betreft exclusives is het vooral persoonlijk. Ik vind zowel MGS4 als LBP echt pure frustratie, alleen Ratchet&Clank, Singstar en Buzz zijn echt leuk om te spelen. De 360 heeft wat dat betreft leukere exclusives in de vorm van bijvoorbeeld Kameo, Dead Rising en Crackdown. Wat betreft aankomende exclusives denk ik aan inFamous (PS3), God of War III (PS3) en Tales of Vesperia (360).
De PS3 heeft alleen wel een Blu Ray speler ingebouwd, en dat vind ik ook wel een mooi iets eigenlijk. Als je een HDTV hebt is dat een serieuze optie.
Voordelen 360:
Controller, Xbox Live, Dashboard, Achievements
Nadelen 360:
Lawaai discdrive
Voordelen PS3:
Blu Ray
Nadelen PS3:
Prijs
Aankomende multiplatform-games voor mij:
Resident Evil 5, Street Fighter IV, Final Fantasy XIII
Net uit:
Guitar Hero World Tour, Prince of Persia
Als je en 360 haalt, haal er dan wel een met HDD. Een Arcade bundel is nutteloos.
Ik hoop dat je er iets aan hebt