Mijn eerste OV-verhaal

! Spannend
![]()
.
Nou, TS komt aan op Station Eindhoven, en ik zie tot mijn grote vreugde dat de trein van 17.17 20 minuten vertraging had, zodat ik maar 0 i.p.v. 10 minuten zou hoeven wachten. Ik ga verwachtingsvol in de trein zitten, en wacht tot het treinstel gaat karren
![]()
. Ik had 2 stoelen naast elkaar voor mezelf, en elke treinreiziger kan vertellen hoe een genot dat is
![]()
. Schuin tegenover mij zit een kale gast te huilie'en over dat die trein eens moet vertrekken. Hij praatte met een zoetgevooisde, honing-g die we alleen van Limburg kennen. Hij zei ook wat over zijn bestemming Sittard en hij had het uiterlijk van een Pool, dus het zou heel goed Postmortum geweest kunnen zijn
![]()
.
Wat hoort mijn oor?
Mensen met eindbestemming Maastricht kunnen beter overstappen op de trein op spoor 2, want wij hebben nog geen machinist...
Gloeiende tyfus
![]()
..
Ik ren achter al die andere trieste mensen aan, en met een snoekduik waar wijlen Hans van Breukelen nog jaloers op zou zijn beland ik in de andere trein
![]()
. Nou, ik ga zitten op een stoel en denk, phew, ik zit
![]()
.
Ik kijk uit mijn raampje (ik zit altijd op de bovenste verdieping van een intercity wegens diverse redenen) en kijk schuin naar beneden uit op een mocro die uit het raampje van een stoptrein hangt. Ik forceer een glimlach (en in gedachten laat ik hem met z'n hoofd tegen een viaduct aanrijden
![]()
). Hij ziet mij ook en begint allerlei gebaren te maken. Ik probeer hem daarna duidelijk te maken dat ik zijn prehistorische manier van communiceren niet bezig
![]()
. Als antwoord krijg ik een vulgair gebaar van zijn middelvinger naar me toe geslingerd.
Held als ik ben, maakte ik daarna het universele je-bent-homo-gebaar door met m'n linkerhand m'n rechterelleboog aan te tikken. Dit durfde ik omdat hij onmogelijk nog op tijd via de trappen mijn trein kon bereiken. Gezien zijn close relationship met zijn voorouders verstond hij dit sterk staaltje gebarentaal, en werd woedend
![]()
. Vervolgens tufte hij op mijn raam, terwijl mijn trein langzaam wegreed
![]()
.
In eerste instantie ervoer ik het als een grote triomf
![]()
. Dit gevoel verdween daarna snel toen ik tegen zijn gorilla-spuug aankeek. Ik pakte maar snel de Metro ter hand.
Klacht:Rel-Marokkaan (Pleonasme
![]()
) die op het raam van een andere trein tuft.
Samenvatting:Zie klacht.