quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:23 schreef schoelje het volgende:
[..]
Mijn opa zegt dat Duyvendak moet opduvelen. 1-1
Ik kan nou eenmaal slecht tegen onrechtquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je doet wel erg je best om over te komen als iemand uit die kringen. Voor iemand die zichzelf "gematigder als mij komen ze niet" noemt maak je je wel verdomd druk om dingen waar zelfs rechtse mensen zich niet druk meer om maken.
Uit wat voor weledele kringen kom je dan wel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:25 schreef schoelje het volgende:
[..]
Je hebt het topic niet helemaal gevolgd. Eerder heb ik al gereageerd op insinuaties dat ik afkomstig zou zijn uit de bruine kringen (wat we van jou niet kunnen zeggen zo begrijp ik).![]()
Dat de communisten in Nederland verhoudingsgewijs het meest deelnam aan het verzet is een bewezen feit... en heeft niks te maken met 1 boek over Hannie Schaftquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:19 schreef schoelje het volgende:
Juist verhoudingsgewijs, laten we verder de rol van de communisten in het verzet niet al teveel ophemelen. Er is een scheef beeld onstaat nav het boek over Hannie? Schaft.
Je bestempelt hem tot terrorist maar je bewijst helemaal NIKS..quote:Dat Duyvendak niet veroordeeld is kunnen worden wil niet zeggen dat hij onschuldig is aan terroristische activiteiten. Een veroordeeld terrorist behoort / behoorde zelfs tot de directe vriendenkring van dit sujet. Zo onschuldig als jij het doet voorkomen is hij echt niet.
Welke extreemlinkse politiek hier?quote:En daarnaast, protest tegen extreemlinkse politiek is nooit verkeerd, ongeacht de aanleiding.
Dan zou je juist blij moeten zijn met de actie van Duyvendak destijds waarbij onrecht aan de kaak werd gesteldquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:28 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik kan nou eenmaal slecht tegen onrecht
Ach, waarom zou ik er niet over praten. Zulke epische verzetsdaden heeft ie nou ook weer niet verricht. Het was slechts een jong jochie dat toevallig bij het verzet betrokken raakte zonder zelf echt te weten wat hij deed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:28 schreef schoelje het volgende:
[..]
Okay, ik heb gelogen, hij is al overleden. Zelf heeft hij er trouwens nooit veel over willen zeggen, maar dat is een ander verhaal. Overigens is het not done om over een 'verzetsopa' te praten, iedereen weet hoeveel verzetshelden er aan het eind van woii er plotseling waren.
Nou, gelukkig maar dat je van al het onrecht op de wereld protesteren tegen Duyvendak je prioriteit hebt gemaakt. Ouders kunnen rustig slapen want Schoelje beschermt de kinderen wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:28 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik kan nou eenmaal slecht tegen onrecht
Ik ben in ieder geval blij dat ik in dit topic heb laten zien er geen problemen mee te hebben om tegen de stroom in te roeien als dat nodig is, en dat is het op Fok! het lijkt hier wel een fukking Groenlinks clubhuis zo af-en-toequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:Ach, waarom zou ik er niet over praten. Zulke epische verzetsdaden heeft ie nou ook weer niet verricht. Het was slechts een jong jochie dat toevallig bij het verzet betrokken raakte zonder zelf echt te weten wat hij deed.
Mijn overgrootvader daarentegen
Je bent een ware held.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik in dit topic heb laten zien er geen problemen mee te hebben om tegen de stroom in te roeien als dat nodig is, en dat is het op Fok! het lijkt hier wel een fukking Groenlinks clubhuis zo af-en-toeZou ik dan toch ook nog een beetje 'verzet' van míjn opa geërfd hebben?
Je roeit tegen de stroom in met argumenten die gebaseerd zijn op wat anderen volgens jou zouden moeten afkeuren. Een beetje een non-basis om je verzet op te funderen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik in dit topic heb laten zien er geen problemen mee te hebben om tegen de stroom in te roeien als dat nodig is, en dat is het op Fok! het lijkt hier wel een fukking Groenlinks clubhuis zo af-en-toeZou ik dan toch ook nog een beetje 'verzet' van míjn opa geërfd hebben?
Mag ik je handtekening?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef schoelje het volgende:
[..]
Er is ook een Fortuyn/zaal. Ikzelf vind Marcus Bakker een lul, maar maak je je echt druk over dat er een záál naar hem vernoemd is? Er zijn in Nederland zalen vernoemd naar koloniale moordenaars, hoor je daar veel gezeik over?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:46 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik heb geen eis, alleen wensen die voortkomen uit een aantal irritaties. Een irritatie is bijvoorbeeld dat een zaal in het tweede kamergebouw is vernoemd naar Marcus Bakker.
Niet om voor Duijvendak op te komen, maar wat hij feitelijk heeft gepleegd is verzet tegen de staat die ondemocratisch bezig was.quote:Een nieuwe irritatie is dat een verzetsmuseum door het voeren van die naam een bepaalde 'verantwoordelijkheid' heeft richting de mensen die in het verzet hebben gezeten en hun leven hebben gewaagd vanwege o.a. hun politieke overtuiging. Die mensen, mochten ze het leven nog hebben, provoceer je door een politicus uit te nodigen met openlijk links-extremistische denkbeelden (net als Bakker) en er openlijk voor uitkomt zich schuldig gemaakt te hebben aan politiek activisme. Waarvoor hij vanwege het verjaren nooit is veroordeeld.
Minder "salonfähig"? Die gast is hartstikke omstreden. Lijkt me juist een prima iemand voor uitgerekend het verzetsmuseum.quote:Mijn wens is dus dat personen als Duyvendak c.s. minder salonfähig worden, als je wilt dan kan ik wel een paar personen opnoemen waar wat mee is. Door te demonstreren geef je een duidelijk signaal aan de bobo's die morgen gezellig een glaasje wijn gaan drinken met Duyvendak.
Nou breekt mijn klomp! De plannen voor de centrale waren juist ondemocratisch tot stand gekozen door de staat die om de beslissing van de gekozen volksvertegenwoordigers om besliste. Hij heeft juist heel democratisch verzet geleverd door die plannen boven tafel te krijgen.\quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:13 schreef schoelje het volgende:
[..]
Je zit er toch naast, want het punt is dat hij een aantal ondemocratische middelen heeft gebruikt om zijn ideeën op te dringen.
Je surft mee op een GeenStijl-hype uit de komkommertijd zonder echte onderbouwing.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef schoelje het volgende:
[..]
In zo'n geval helpt je weinig zorgvuldig gekozen taalgebruik bepaald nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:27 schreef schoelje het volgende:
[
Ik sta er verbaasd van dat, hoewel ik slechts een beschaafde demonstratie heb voorgesteld, men doet alsof ik hier oproep om de persoon in kwestie om te leggen.![]()
Kortom geen woorden maar daden is jouw devies. Verzet tegen de gevestigde orde. Als je niet rechts maar links was was je precies Duyvendak 20 jaar geledenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef schoelje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef schoelje het volgende:
[..]
Nou wordt ie mooiquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:56 schreef Floripas het volgende:Je surft mee op een GeenStijl-hype uit de komkommertijd zonder echte onderbouwing.
Ja, met types als jij winnen we elke oorlog
Zoals ik al heb geschreven hier reis ik niet naar amsterdam af, ik ga mijn leven niet in de waagschaal zetten voor mijn politiek overtuiging.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:46 schreef ethiraseth het volgende:Laat je ons weten hoe je demonstratie ging trouwens? Of hou je er maar heel lafjes je mond over om jezelf nog meer beschaming te voorkomen?
wie wil jou vermoorden dan in Amsterdam?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:31 schreef schoelje het volgende:
[..]
Zoals ik al heb geschreven hier reis ik niet naar amsterdam af, ik ga mijn leven niet in de waagschaal zetten voor mijn politiek overtuiging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |