idd maar juist door die irritante politici erbij te betrekken gaan de verantwoordelijken op het pluche misschien eens hun verantwoordelijkheid nemen.. grof schandaal dat ze zonder blikken of blozen ons angst aanpraten en belastingen verhogen en ondertussen kan iedere gek dit land op zn kop zettenquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef huhggh het volgende:
En daar hebben we de voorspelbaar opportunistisch politici die meteen acties willen zien.
En die Krista van Velzen is echt een #%#%$-wijf, die heeft zelf een anti-militair verleden van inbraken bij dat soort aangelegenheden en dergelijken.
Voor alleen zo'n naam moet je al ontslag krijgen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:44 schreef rene90 het volgende:
Kunnen we als Nederlands volk niet democratisch beslissen dat die grafminister van defensie, Eimert van Middenkoop, even ontslag krijgt.
[ afbeelding ]
Geloof me maar dat de kredietcrisis een stuk belangrijker is dan de beveiliging van een militaire basis.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:44 schreef UFOtje het volgende:
En live op RTL 4 gaat het nu over de krediet-crisis.....
Tja, ook belangrijk natuurlijk!
Ze woont zowat naast mequote:Op maandag 13 oktober 2008 00:03 schreef w00h00 het volgende:
Volgende week komt de aflevering: hoe met een smoes binnen te komen bij Femke Halsema en daar een kippenslachterij aantreffen.
quote:Defensie scherpt beveiliging militaire bases aan
Uitgegeven: 12 oktober 2008 23:25
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2008 23:41
DEN HAAG - Het ministerie van Defensie heeft onmiddellijk maatregelen genomen nadat bleek dat in het SBS6-programma Undercover in Nederland zondagavond gaten in de beveiliging van militaire bases werden getoond.
Zo is volgens een woordvoerder vooruitlopend op de uitzending de beveiliging aan de poort al aangescherpt. Ook is inmiddels aan de beveiligingsautoriteit van Defensie opdracht gegeven een onderzoek te doen.
Daaruit moet blijken of er naast menselijk falen ook sprake is van technische of procedurele missers.
In het tv-programma toont verslaggever Alberto Stegeman dat onbevoegden zonder noemenswaardige problemen bases op kunnen komen, bij zwaar beveiligd materieel kunnen geraken en met een legertruck het terrein af kunnen rijden. Stegeman deed zijn undercoverwerk bij de bases in Woensdrecht en Havelte.
Geschrokken
De Tweede Kamer is hevig geschrokken van de gaten in de beveiliging en vindt die ontoelaatbaar. GroenLinks wil een parlementair onderzoek naar de beveiliging van militaire bases en nog komende week, tijdens het herfstreces, een spoeddebat met minister Eimert van Middelkoop (Defensie).
"Beveiliging van militaire objecten blijkt een lachertje. Dat dit ondanks het zeer kritische rapport van de Rekenkamer uit 2005 vandaag de dag nog kan, dwingt volgens ons tot een parlementair onderzoek", aldus GroenLinks-leider Femke Halsema.
Er lijkt vooralsnog onvoldoende steun voor in het parlement. Andere partijen willen de eerder al bekritiseerde beveiliging aan de orde stellen bij geplande debatten de komende weken.
Verontrustend
Defensie betitelt de beelden van zondagavond als "verontrustend". Er is meteen een melding gedaan bij de Koninklijke Marechaussee.
Het ministerie noemt het ook zorgelijk dat eigen medewerkers het programma mede mogelijk hebben gemaakt. Militairen hebben SBS getipt en een ex-militair leverde de sleutels om de truck mee te kunnen nemen.
Objecten
Het ministerie wijst erop dat gezien de omvang en schaal van de militaire objecten het niet mogelijk is alle objecten, kazernes, vliegbases, terreinen 100 procent te bewaken en te beveiligen.
"De cruciale, onmisbare systemen hebben bij de beveiliging de hoogste prioriteit", aldus een woordvoerder.
(c) ANP
Als dat o.a. voor zogenaamde beveiligingsmaatregelen bestemd was/is dan wil ik direct mijn geld terug.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:40 schreef Sander8891 het volgende:
ik vraag me tegenwoordig trouwens wel af waarals onze belastingcentjes heen gaan,?
Undercoverquote:Op maandag 13 oktober 2008 01:22 schreef Dutch_Nelson het volgende:
'we gaan zo die bus in, undercover!'
'als die bus er is stappen we undercover in'
'we gaan zo undercover naar die bus lopen'
'we lopen nu undercover naar die bus'
'we zitten nu undercover in de bus'
'we zitten undercover in de bus, hij rijd weg'
'we zitten nu in de bus, we komen nu undercover de kazerne oprijden'
'we gaan nu uitstappen en undercover naar de kamer lopen waar we gaan slapen'
De Tering
Opzich leuk om een keer gelezen te hebbenquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:45 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Is het boek trouwens een beetje de moeite waard?
Nee maar Dhr. van Middelkoop is wel eindverantwoordelijke als ik het goed begrijp zo. En als je als minister van defensie niet op de hoogte was van deze praktijken, mag je van mij meteen afstappen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:40 schreef Sander8891 het volgende:
Dit is niet alleen de fout van dhr. "Eimert van Middelkoop" Dit is waarschijnlijk al een proces dat meerdere jaren speelt, maar nooit wat mee gedaan is.. ik vraag me tegenwoordig trouwens wel af waarals onze belastingcentjes heen gaan,?
nee hij zei net bij Goedemorgen pauperland dattie geen groot rijbewijs heeft dus CDA zal hem wel beboeten wegens inbraak, diefstal en rijden zonder rijbewijsquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:43 schreef Loohcs het volgende:
Heeft ie wel een groot rijbewijs hij kon een paar keer de pook niet vinden, anders was ie illegaal bezig.
"En we hebben dus GEEN pas..."quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:22 schreef Dutch_Nelson het volgende:
'we gaan zo die bus in, undercover!'
'als die bus er is stappen we undercover in'
'we gaan zo undercover naar die bus lopen'
'we lopen nu undercover naar die bus'
'we zitten nu undercover in de bus'
'we zitten undercover in de bus, hij rijd weg'
'we zitten nu in de bus, we komen nu undercover de kazerne oprijden'
'we gaan nu uitstappen en undercover naar de kamer lopen waar we gaan slapen'
De Tering
Terecht.quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:18 schreef schatje het volgende:
1.797.000 kijkers maar liefst, het derde best bekeken programma van de zondagavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |