quote:22.10-22.50 uur ZEMBLA
00.50-06.00 uur herhaling
Aflevering:De geldschieters van McCain
en Obama.
Aan de man die op 4 november de 44ste
president van de Verenigde Staten
wordt,hangt een prijskaartje van
anderhalf miljard dollar.
Wie betalen mee aan de duurste
verkiezingscampagne die er ooit
in Amerika is geweest?
We zitten er min of meer al middenin met die wazige bewegingen van Verdonk en Wilders.quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk schudt dat de Amerika-rukkers wakker![]()
Die kant moeten wij niet op gaan
tja.. als de Kay Verlindes van deze wereld zich met de Nederlandse politiek gaan bemoeien, krijg je dat gedoe. En helaas werkt het ook nogquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:51 schreef Toad het volgende:
[..]
We zitten er min of meer al middenin met die wazige bewegingen van Verdonk en Wilders.
Alleen de houdbaarheidsdatum hequote:Op zondag 12 oktober 2008 22:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
tja.. als de Kay Verlindes van deze wereld zich met de Nederlandse politiek gaan bemoeien, krijg je dat gedoe. En helaas werkt het ook nog
Tja.... als Kay echt goed was in z'n werk, zat ie nu wel bij Obama of McCain in de staf en niet bij Ritaquote:
Ja, mooi dat Obama zich niet voor dat karretje laat spannen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:56 schreef RijstNatie het volgende:
en dan al die fcking stinkend rijke geldschieters van Olie en Gokmagnaten die gewoon alles inkopen bij de republiekeinen, walgelijk.
Obama weet heel goed waar zijn achterban te vinden is. Vrees dat het meer strategie dan overtuiging isquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, mooi dat Obama zich niet voor dat karretje laat spannen.
Dit kabinet gaat ook nog de partij subsidies verlagen....quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:51 schreef Toad het volgende:
[..]
We zitten er min of meer al middenin met die wazige bewegingen van Verdonk en Wilders.
http://www.opensecrets.org/overview/sectors.php?Cycle=2008&Bkdn=DemRep&Sortby=Rankquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Obama weet heel goed waar zijn achterban te vinden is. Vrees dat het meer strategie dan overtuiging is
En dat boeit in dit topic ook niet.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:02 schreef Klopkoek het volgende:
we weten niet wat de pappenheimers van Verdonk en Wilders zijn.
Daar ga ik niet naar kijken. Bij de argumenten van reli-kiezers krijg wil ik altijd mijn tv uit het raam pleuren van ergernis en dat loop zo in de papieren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
nu kruispunt: invloed van religie op de campagne.. ben benieuwd
ik word er ook vrij agressief van merk ikquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar ga ik niet naar kijken. Bij de argumenten van reli-kiezers krijg wil ik altijd mijn tv uit het raam pleuren van ergernis en dat loop zo in de papieren.
Wat zijn we weer vriendelijkquote:
Het liberalisme is net zo goed een religie dus wen er maar aanquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar ga ik niet naar kijken. Bij de argumenten van reli-kiezers krijg wil ik altijd mijn tv uit het raam pleuren van ergernis en dat loop zo in de papieren.
Open een topic.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Klopkoek het volgende:
Dat boeit dus wel. In de VS weten ze tenminste wie erachter zit, dat is gewoon openbaar.
Ja ik bid 5 maal per dag voor mijn mini-vrijheidsbeeldquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het liberalisme is net zo goed een religie dus wen er maar aan
je kunt de herhaling nog meepikkenquote:
mja.. maar tegelijkertijd ben ik er nog steeds verbaasd over hoe weinig inhoudelijks er te melden valt voor de kandidaten en hun aanhangers. De debatten gaan nooit over concrete beleidsvoorstellenquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:26 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is die politieke betrokkenheid van die Amerikaanse partij-aanhangers voor mij als actief partijlid jaloersmakend. Dat krijgen de partijen hier, op de SP na, niet voor elkaar.
Ik ben een beetje bekeerd ja alhoewel ik blijf vinden dat Obama's buitenlands beleid erg gevaarlijk kan worden.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ik bid 5 maal per dag voor mijn mini-vrijheidsbeeld
Maar ben jij nog steeds voor McCain of heb je intussen ook ingezien dat hij gewoon een vervelende conservatieve standaardrepublikein is met nog steeds die achterhaalde dogma's.
Het is politieke betrokkenheid van de weinigen. Mensen die het zich kunnen veroorloven, die de weg weten. Die vooral tijd hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:26 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is die politieke betrokkenheid van die Amerikaanse partij-aanhangers voor mij als actief partijlid jaloersmakend. Dat krijgen de partijen hier, op de SP na, niet voor elkaar.
Ik heb het meer over dat partijkader en de organisatie daarvan.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is politieke betrokkenheid van de weinigen. Mensen die het zich kunnen veroorloven, die de weg weten. Die vooral tijd hebben.
De opkomst tijdens de primaries is vaak rond de 25%. Noem je dat betrokkenheid? De opkomst tijdens de verkiezingen zelf ontstijgt de 60% niet (mensen uitgesloten van stemrecht niet meegeteld, en dat zijn er een boel). Noem je dat betrokkenheid?
Laat je toch niet meeslepen in de propagandapraatjes. De media maakt ons een hoop wijs, en vaak met een hoop eigenbelang, want hoe bijzonderder, fantastischer, grootser etc. het overkomt, hoe meer mensen erover willen lezen, luisteren en kijken.
En het gekke is dat die rijken dat zelf niet eerlijk vinden,quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:56 schreef RijstNatie het volgende:
Ik wist niet wat ik hoorde toen de wallstreet miljardair zei dat in de VS de middelklasse/gewone arbeider meer belasting betaald dan de rijkere..
het moet echt niet gekker worden..
ik ben geen mccain lover (in tegendeelquote:Op maandag 13 oktober 2008 00:06 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik vaak totaal niet snap is het volgende
De republiekeinen roepen dus dat ze de belasting zullen verlagen of thans niet verhogen, olie moet goedkoper worden zodat iedereen het volop kan blijven gebruiken.
Maar om problemen in je land aan te pakken zoals armoede, sociale zekerheid en zorgstelsel heb je toch juist dat geld nodig van al die belastingen?
Dan moet je toch juist de belasting omhoog gooien, zoals in Nederland of scandinavische landen
En wat is de achterliggende gedachte, dat een miljonair minder belasting moet betalen dan een middeklasse zoals een leraar? (procentueel gezien)
Zijn er mccain lovers die mij dat kunnen uitleggen?
Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat de grote bazen juist werk verschaffen voor het klootjesvolk en je dus dat soort ondernemerschap, met veel risico's en beslissingen op grote schaal, niet moet gaan ontmoedigen met allerlei overheidsbemoeienis en meer belasting. Zij zorgen juist voor economische activiteit en zijn de kernspelers. Dit moet je dan wel samen zien met de conservatieve opvatting dat de overheid zowiezo ver weg moet blijven van de vrije markt natuurlijk en mensen moeten leren hun eigen boontjes te doppen (geen poldermodel dus).quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:06 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik vaak totaal niet snap is het volgende
De republiekeinen roepen dus dat ze de belasting zullen verlagen of thans niet verhogen, olie moet goedkoper worden zodat iedereen het volop kan blijven gebruiken.
Maar om problemen in je land aan te pakken zoals armoede, sociale zekerheid en zorgstelsel heb je toch juist dat geld nodig van al die belastingen?
Dan moet je toch juist de belasting omhoog gooien, zoals in Nederland of scandinavische landen
En wat is de achterliggende gedachte, dat een miljonair minder belasting moet betalen dan een middeklasse zoals een leraar? (procentueel gezien)
Zijn er mccain lovers die mij dat kunnen uitleggen?
Nou hij krijgt wel 225 euro per uur van Rita. Ik weet niet hoeveel darktower krijgt maar hij zit niet slecht bij Rita.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
Tja.... als Kay echt goed was in z'n werk, zat ie nu wel bij Obama of McCain in de staf en niet bij Rita![]()
nu kruispunt: invloed van religie op de campagne.. ben benieuwd
Ja, al was het maar omdat het beter voor de wereld is als de politieke vuilnisbelt die de Republikeinse partij heet het verdient om in ieder geval de komende 20 jaar geen machtige positie te hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:04 schreef huhggh het volgende:
Niet veel mensen voor McCain dus, als ik het hier allemaal zo lees.
Wel voor Obama?
Wist je dat echt niet? Warren Buffet zegt dat heel vaak.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:56 schreef RijstNatie het volgende:
Ik wist niet wat ik hoorde toen de wallstreet miljardair zei dat in de VS de middelklasse/gewone arbeider meer belasting betaald dan de rijkere..
het moet echt niet gekker worden..
Aaaaaaaaah. Zeg dat nou niet! Dat is de laatste illusie die RepuKKKes nog hebben!!! Ze denken namelijk dat ze ons raken, met hun zielige Obama mocking van "The One"!quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Obama zal vast geen wonderpresident zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |