abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62334282
Ben benieuwd of STR dan WEL met succes de DT voor Bourdais kan aanvechten, omdat het niet in de laatste 5 ronden gebeurde, en de melding was ook niet binnen 5 ronden dat ernaar gekeken werd.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62334521
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:31 schreef Sally het volgende:
Ben benieuwd of STR dan WEL met succes de DT voor Bourdais kan aanvechten, omdat het niet in de laatste 5 ronden gebeurde, en de melding was ook niet binnen 5 ronden dat ernaar gekeken werd.
De melding op tv is altijd later. Dus het kan goed dat STR wel op tijd is geïnformeerd. En deze straffen kunnen dacht ik niet worden aangevochten, dus ik denk niet dat ze succesvol zullen zijn.
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:51:57 #105
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_62334804
Deze "5 ronden voor het einde"-regel is ook niet duidelijk (en eerlijk):
quote:
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 25 seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned.
Het is dus niet belangrijk dat de overtreding binnen 5 rondes voor het einde gemaakt is. Het gaat erom dat een straf die binnen 5 rondes voor het einde wordt gegeven (of na het einde van de race), omgezet wordt in een tijdstraf.

Aangezien het incident 17 ronden voor het einde van de GP plaatsvond, vind ik dat deze beslissing een extra bittere nasmaak heeft. Hoeveel ronden hebben de stewards nodig om tot hun conclusie te komen? Als Bourdais 5 ronden na het incident gewoon een drive-through-penalty had gekregen, was Massa misschien nooit 7e geworden. Ik vind het onacceptabel dat de stewards zo lang mogen wachten met hun oordeel.
pi_62335462
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:51 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Deze "5 ronden voor het einde"-regel is ook niet duidelijk (en eerlijk):
[..]

Het is dus niet belangrijk dat de overtreding binnen 5 rondes voor het einde gemaakt is. Het gaat erom dat een straf die binnen 5 rondes voor het einde wordt gegeven (of na het einde van de race), omgezet wordt in een tijdstraf.

Aangezien het incident 17 ronden voor het einde van de GP plaatsvond, vind ik dat deze beslissing een extra bittere nasmaak heeft. Hoeveel ronden hebben de stewards nodig om tot hun conclusie te komen? Als Bourdais 5 ronden na het incident gewoon een drive-through-penalty had gekregen, was Massa misschien nooit 7e geworden. Ik vind het onacceptabel dat de stewards zo lang mogen wachten met hun oordeel.
Volgens mij was dat ook een argument van een team bij de vorige race, waar stewards ook erg lang bezig waren om hun straf voor Rosberg te bepalen. Die was toen zo ver uitgelopen dat die penalty lang niet zo erg was dan wanneer ze hem 15 ronden eerder hadden gegeven.
Calmer than you are
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:19:38 #107
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_62335621
[conspiracymode]
Jaaaa, maar als ze Rosberg na 5 ronden z'n stop&go-penalty hadden laten ondergaan, was Hamilton niet 3e maar 2e geworden. Als ze Bourdais na 5 ronden z'n drive-through hadden gegeven, was Massa niet 7e maar 8e geworden.
[/conspiracymode]
pi_62336092
ALONSO!

tvp
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_62336375
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:51 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Deze "5 ronden voor het einde"-regel is ook niet duidelijk (en eerlijk):
[..]

Het is dus niet belangrijk dat de overtreding binnen 5 rondes voor het einde gemaakt is. Het gaat erom dat een straf die binnen 5 rondes voor het einde wordt gegeven (of na het einde van de race), omgezet wordt in een tijdstraf.
Ik bedoelde idd de melding dat de straf na de wedstrijd bepaald zou worden het incident na de wedstrijd onderzocht zou worden (is beter).

Dus de eventuele straf was altijd achteraf....
quote:
Aangezien het incident 17 ronden voor het einde van de GP plaatsvond, vind ik dat deze beslissing een extra bittere nasmaak heeft. Hoeveel ronden hebben de stewards nodig om tot hun conclusie te komen? Als Bourdais 5 ronden na het incident gewoon een drive-through-penalty had gekregen, was Massa misschien nooit 7e geworden. Ik vind het onacceptabel dat de stewards zo lang mogen wachten met hun oordeel.
Hai!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62336396
Dacht ik van Alonso af te zijn, wint ie nu 2 keer op rij
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:01:50 #111
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62336947
waar zijn die stewards mee bezig
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 oktober 2008 @ 22:02:25 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62336967
Weer heerlijk wat gebeurd vandaag. And the soap continues ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62337175
Godsamme, waar slaat die penalty van Bourdais nou weer op dan?

Hier de video: (zolang hij niet verwijdert wordt...)

Kan iemand mij uitleggen wat Bourdais in hemelsnaam verkeerd doet?? Hij komt de pit uitrijden en blijft netjes links rijden. Massa rijdt gewoon tegen hem aan.

Het wordt tijd dat ze dat hele steward systeem weer gaan aanpassen, want dit slaat weer eens nergens op.

Met dank aan Max Mosley:
quote:
GO TO EARLIER STORY GO TO THE NEWS INDEX GO TO NEXT STORY
By Jonathan Noble Thursday, January 24th 2008, 12:51 GMT

The FIA is to overhaul the way that Formula One race stewards operate this season in a bid to deal more efficiently with incidents over a Grand Prix weekend, autosport.com has learned.

With permanent race steward Tony-Scott Andrews retiring from his role at the end of last year, having been in that position since the start of 2006, the FIA has used the opportunity to restructure the stewards' organisation for the start of the new season.

Rather than having a permanent steward operating alongside two designated race stewards - one international and one from the national sporting authority - the FIA has decided to now use three nominated stewards at each event.

Furthermore, the three officials who are chosen for each event will be assisted by FIA president Max Mosley's official representative Alan Donnelly - who it is hoped will manage the decision-making process more efficiently than was seen at times last year.

And in a bid to ensure total impartiality of decisions, the appointed FIA stewards at each race will be chosen from nationalities that are totally neutral - so they are not the same as any of F1's competitors.

It is hoped the new system will provide more consistency in rulings and also deal with matters in a swifter way than was seen at times last year.

It is understood that one of the catalysts for the change was the fact that it took the FIA stewards five days after last year's Japanese Grand Prix to rule on whether or not Lewis Hamilton did anything wrong in his driving behind the safety car in Fuji.
En wie worden er tot steward benoemd? Politieke vriendjes van Mosley.

Gevolg is dat je nu soms zelfs stewards hebt die zelfs nog nooit eerder een race bezocht hebben, en geen ene bal verstand van F1 hebben.

Maar gelukkig zit er dan iemand bij uit het Max Mosley kamp die ze 'adviseert en assisteert', want het is natuurlijk niet de bedoeling dat die onbenullen in het nadeel van Ferrari gaan beslissen.

Corrupte bende.
pi_62342820
Tja, ik zie ook weinig fout in de actie van Bourdais. Misschien dat je met onboard-beelden wat meer ziet, maar dit lijkt mij ook geen straf waard. Massa snijdt zo te zien wel vroeg naar binnen terwijl ie met een metertje meer naar links ook de bocht had gehaald en Bourdais hem dan niet had geraakt.
Calmer than you are
pi_62344258
In mijn ogen is er maar één coureur die het WK verdiend, en de betreffende coureur rijd niet bij Ferrari of McLaren. Wat een achterlijke actie van Hamilton in de eerste bocht. Wat heeft Massa veel geleerd van Schumacher, laten we de concurrent uitschakelen in de chicane.
pi_62345204
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:53 schreef ColtZ40 het volgende:
In mijn ogen is er maar één coureur die het WK verdiend, en de betreffende coureur rijd niet bij Ferrari of McLaren. Wat een achterlijke actie van Hamilton in de eerste bocht. Wat heeft Massa veel geleerd van Schumacher, laten we de concurrent uitschakelen in de chicane.
Gut gut... Dat in de eerste bocht komt elke race wel in meer of mindere mate voor. Er werd gewoond laat geremd.

En dat van Massa ben ik met je eens. Der Michael was ook niet vies van gemene trucjes. En hij kwam er nog mee weg ook (vaak).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62345270
Dat van Bourdais, wat ben ik daar pissig over geweest gister zeg... Ik vat/snap er nog steeds geen snars van waarom hij daar nou 25sec straf zou moeten krijgen Zoiezo is het een issue wat tijdens de race onderzocht had moeten worden, maar welke feiten de stewards nou hebben doen beslissen dat Bourdais hier iets fout deed zijn mij compleet onduidelijk.. en Bourdais zelf ook trouwes..
quote:
Bourdais: "Ik had de rode loper moeten uitrollen"
12 oktober 2008 / Uitslagen / Foto's

Sebastien Bourdais geeft Felipe Massa volledig de schuld voor hun botsing tijdens de Japanse Grand Prix in Fuji. Na zijn pitstop kwam de Fransman de baan opgereden en in de eerste bocht raakten de twee coureurs elkaar. Na afloop werd Bourdais voor de botsing bestraft met een tijdstraf van 25 seconden. Hierdoor viel hij terug van de zesde naar de tiende plek.

"Ja, ik kwam uit de pitstraat en dan wordt van mij verwacht dat ik voorzichtig doe. Dat deed ik", vertelde de Toro Rosso-coureur. "Ik bleef aan de binnenkant en drukte hem niet van de baan en miste mijn rempunt in de bocht ook niet. Ik deed er alles aan om contact te vermijden en hij stuurde gewoon in alsof ik niet bestond. Wat had ik dan moeten doen? Ik heb al zo vaak in deze positie gezeten en nooit incidenten gehad. Het heeft te maken met respect en elkaar de ruimte geven."

"Ik snap ook niet dat hij zoveel risico neemt, terwijl hij om de titel strijd. Hij heeft er niets mee te winnen. Hij zou drie ronden later zelf stoppen en sowieso achter ons finishen. Felipe heeft er nu een punt bijgekregen en uiteraard ben ik erg blij voor hem", reageerde Bourdais sarcastisch op het feit dat Massa door de straf van Bourdais van de zevende naar de zesde plek opschoof. "Het enige wat ik nog meer had kunnen doen was de rode loper neerleggen."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)er-moeten-uitrollen/
Where facts are few, experts are many.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:44:35 #118
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62345525
het WK wordt door de FIA een beetje kunstmatig spannend gehouden...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62345743
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:44 schreef bodylotion het volgende:
het WK wordt door de FIA een beetje kunstmatig spannend gehouden...
Het lijkt er wel op

Na de zeven vette jaren met Schumi I, toen was het overigens ook niet echt spannend, zoekt de FIA naar een nieuwe manier...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:56:34 #120
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62345804
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:32 schreef Sally het volgende:

[..]

Gut gut... Dat in de eerste bocht komt elke race wel in meer of mindere mate voor. Er werd gewoond laat geremd.

En dat van Massa ben ik met je eens. Der Michael was ook niet vies van gemene trucjes. En hij kwam er nog mee weg ook (vaak).
nou, dat van Massa was geen actie om Hamilton uit te schakelen denk ik Het was gewoon een wanhopige domme actie
The line is a dot to you!
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:59:19 #121
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62345853
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:44 schreef bodylotion het volgende:
het WK wordt door de FIA een beetje kunstmatig spannend gehouden...
Dat gevoel had ik ook al

[conspiracy]
Ik vond het vorig jaar al vreemd toen Hamilton zomaar de grindbak inreed. Dat was wel echt een extreem domme fout... Toen dacht ik dat Hamilton misschien 'omgekocht' was om het WK spannend te houden.
Nu doet de FIA het gewoon zelf....

Ok, ik heb totaal geen bewijs hiervoor Gewoon een gedachtenkronkel
[/conspiracy]
The line is a dot to you!
pi_62346007
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:32 schreef Sally het volgende:

[..]

Gut gut... Dat in de eerste bocht komt elke race wel in meer of mindere mate voor. Er werd gewoond laat geremd.
Het was meer een kwestie van niet na denken, net als in de pitstraat in Canada. Dat zoiets gebeurt in de Formule Renault ok maar in de F1.
pi_62347034
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:06 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Het was meer een kwestie van niet na denken, net als in de pitstraat in Canada. Dat zoiets gebeurt in de Formule Renault ok maar in de F1.
Welnee, het is volgens mij een weldoordachte actie geweest. En die is ook bestraft hoor.

Dat in de pitstraat was gewoon oerstom en oliedom
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62347125
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:10 schreef ixio het volgende:
Godsamme, waar slaat die penalty van Bourdais nou weer op dan?

Hier de video: (zolang hij niet verwijdert wordt...)

Kan iemand mij uitleggen wat Bourdais in hemelsnaam verkeerd doet?? Hij komt de pit uitrijden en blijft netjes links rijden. Massa rijdt gewoon tegen hem aan.

Het wordt tijd dat ze dat hele steward systeem weer gaan aanpassen, want dit slaat weer eens nergens op.

Met dank aan Max Mosley:
[..]

En wie worden er tot steward benoemd? Politieke vriendjes van Mosley.

Gevolg is dat je nu soms zelfs stewards hebt die zelfs nog nooit eerder een race bezocht hebben, en geen ene bal verstand van F1 hebben.

Maar gelukkig zit er dan iemand bij uit het Max Mosley kamp die ze 'adviseert en assisteert', want het is natuurlijk niet de bedoeling dat die onbenullen in het nadeel van Ferrari gaan beslissen.

Corrupte bende.
Je vergeet nog te melden dat het bedrijf van Alan Donnely - Sovereign Strategy - werkt(e) voor Ferrari. Tegenwoordig staat de naam niet meer op de lijst van het bedrijf, maar in het verleden wel. En blijkbaar hebben Mosley en Donnely dezelfde rechter als vriend.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62347458
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:52 schreef Sally het volgende:

[..]

Welnee, het is volgens mij een weldoordachte actie geweest. En die is ook bestraft hoor.

Dat in de pitstraat was gewoon oerstom en oliedom
Het is dus eigenlijk sportief van Raikkonen dat hij Hamilton er niet af tikte!
pi_62347571
Wat straalde Kimi toch weer een blijdschap uit op het podium
Zou die nou echt zo pissig zijn over die plek of is het voor hem onmogelijk om blij te kijken ?
pi_62348482
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:18 schreef dapluiz het volgende:
Wat straalde Kimi toch weer een blijdschap uit op het podium
Zou die nou echt zo pissig zijn over die plek of is het voor hem onmogelijk om blij te kijken ?
Als je als professional keer op keer last hebt van een beginner in een voor hem veel te snelle auto, en het deze keer door een absurde actie zelfs het kans maken op liquideert, kan je toch niet blij zijn?
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:00:28 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62348636
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:53 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als je als professional keer op keer last hebt van een beginner in een voor hem veel te snelle auto, en het deze keer door een absurde actie zelfs het kans maken op liquideert, kan je toch niet blij zijn?


Ja, of misschien omdat hij door zijn eigen stomme fouten afgelopen races nu geen wereldkampioen kan worden?
The line is a dot to you!
pi_62348913
Kimi kan natuurlijk ook gewoon bij zichzelf te raden gaan.. Waarom liet ie genoeg ruimte over voor Hamilton om aan de binnenkant te gaan zitten
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 13:13:06 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62348957
Klopt, maar ja die Hamilton ging er wel als een blind paard in zeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62349263
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt, maar ja die Hamilton ging er wel als een blind paard in zeg.
Maar niet anders als tig andere coureurs in de afgelopen jaren ook op deze manier de eerste bocht ingingen en er niet voor bestraft werden. Zoals al eerder aangehaald Trulli op Spa, waardoor Heidfeld en Kovalainen door het gras moesten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62349436
Je kan t ook nog anders verklaren... Als Hamilton goed geremd had en de bocht had kunnen halen, had Kovalainen m eraf gerost want die gleed net zo ver door. Slimme jongen hoor, die Hamilton
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 13:35:25 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62349579
Aan de beelden te zien had Hamilton wel goed de eerste bocht in kunnen remmen en er naast Räikkönen uit kunnen komen. Wat de rest van het veld doet, dat is hun probleem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62349695
quote:
Hamilton: "Massa heeft me opzettelijk geraakt"

Lewis Hamilton denkt dat Felipe Massa hem met opzet in de rondte heeft getikt, in de openingsfase van de Grand Prix van Japan. De Brit had de Braziliaan ingehaald voor de chicane, maar Massa vocht terug en tikte daarbij het linker achterwiel van de McLaren aan, waardoor Hamilton in een spin raakte. Hamilton moest vervolgens het complete veld laten passeren voordat hij zijn wagen kon omdraaien en zijn weg weer kon vervolgen. Hij finishte uiteindelijk buiten de punten, als twaalfde.

"Ik nam de bocht op een normale manier, maar Felipe knokte zich op erg agressieve wijze terug en raakte me", zei Hamilton volgens de BBC. "Hier was overduidelijk opzet in het spel."

Massa kreeg voor zijn actie een drive through-penalty uitgereikt. Ook Hamilton ontving deze straf, omdat hij bij de start iemand van de baan zou hebben geduwd. Hamilton is het niet eens met de wedstrijdleiding: "Ik vind het een beetje raar dat we dezelfde straf hebben gekregen, want ik heb niemand geraakt. Ik was ook erg teleurgesteld over mijn straf. Iedereen ging wijd door de eerste bocht, maar om een of andere reden ben ik de enige die hiervoor is bestraft. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij."

Massa werd uiteindelijk zevende in de Japanse Grand Prix. In het kampioenschap is hij Hamilton hierdoor tot op vijf punten genaderd.
pi_62350830
F1 Japan 2008 High res Foto's

Resolutie: 3xxx X 2xxx px
Aantal: 181
Geen watermerk!!

Download: Part1
Download: Part2

Enjoy
pi_62351123
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:27 schreef Trystar het volgende:
F1 Japan 2008 High res Foto's

Resolutie: 3xxx X 2xxx px
Aantal: 181
Geen watermerk!!

Download: Part1
Download: Part2

Enjoy
Heb jij die gemaakt?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62351589
Ja tuurlijk, en tussen het foto maken door zat ie ff hier op Fok te posten..
Where facts are few, experts are many.
pi_62351650
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:51 schreef Atreidez het volgende:
Ja tuurlijk, en tussen het foto maken door zat ie ff hier op Fok te posten..
Kon toch Dan zattie in Japan Prima tijd voor de race hoor
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62352222
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:00 schreef kepler het volgende:

[..]



Ja, of misschien omdat hij door zijn eigen stomme fouten afgelopen races nu geen wereldkampioen kan worden?
Als je mijn posts zou lezen dan kun je daar enkel uit concluderen dat ik daar hetzelfde over denk. Ook ik vind als KR-fan dat hij het niet verdiend heeft dit jaar. Maar het ging mij puur en enkel over het moment tijdens de persconferentie, want daar reageerde ik namelijk op. En terugkijkend naar het seizoen kan je toch niet blij zijn als je weer last hebt gehad van een onervaren actie al in de eerste bocht, die jouw superstart blokkeert doordat een ander er als een dtm-er induikt? Raikkonen had ook de auto kunnen houden waar die reed, hadden ze er allebei uitgelegen.

Dan krijg Hamilton een driverthrough, en arrogant als hij is zwaait hij even naar de toren alsof hij de boel bezit daar. En dan nog na zo'n actie gaan huilen als je door Massa wordt aangetikt en spint. Als Hamilton vindt dat zijn actie in de eerste bocht onbestraft had moeten blijven, dan moet hij de actie van Massa hetzelfde beoordelen.
pi_62352254
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:37 schreef Sally het volgende:

[..]

Heb jij die gemaakt?
Nee helaas
Zijn foto's van een of andere website. Alleen dan ipv de kleine versie (500px) de grote (3000 px)
pi_62352465
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:16 schreef Tarabass het volgende:

[..]

..
Dan krijg Hamilton een driverthrough, en arrogant als hij is zwaait hij even naar de toren alsof hij de boel bezit daar. En dan nog na zo'n actie gaan huilen als je door Massa wordt aangetikt en spint. Als Hamilton vindt dat zijn actie in de eerste bocht onbestraft had moeten blijven, dan moet hij de actie van Massa hetzelfde beoordelen.

Hamilton klaagt terecht, want hij is de enige die hiervoor een drive-through krijgt. Dat is in de afgelopen jaren niet gebeurt en toch regelmatig voorgekomen. Als je een straf uitdeelt doe het dan consequent en niet de ene keer wel en de andere keer niet.

En Massa raakte Hamilton en veroorzaakte daarmee een avoidable collision, wat in de afgelopen jaren (bijna) altijd is bestraft met een drive-through.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62352504
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:16 schreef Tarabass het volgende:
Raikkonen had ook de auto kunnen houden waar die reed, hadden ze er allebei uitgelegen.
Dat verbaasde mij dan weer het meest he, dat ie uitweek Zeker nadat vorige GP dit nieuwsbericht verscheen;
http://f1.gpupdate.net/en(...)n-should-help-massa/
Where facts are few, experts are many.
pi_62352600
ik vind er zo echt geen reet meer aan
<>
pi_62357558
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hamilton klaagt terecht, want hij is de enige die hiervoor een drive-through krijgt. Dat is in de afgelopen jaren niet gebeurt en toch regelmatig voorgekomen. Als je een straf uitdeelt doe het dan consequent en niet de ene keer wel en de andere keer niet.
Misschien moeten we maar eens gaan beseffen dat stewards/scheidsrechters etc. nooit 100% consequent zullen zijn. Ik weet het, het is een ongelooflijke dooddoener maar toch.
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:27 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat verbaasde mij dan weer het meest he, dat ie uitweek Zeker nadat vorige GP dit nieuwsbericht verscheen;
http://f1.gpupdate.net/en(...)n-should-help-massa/
Nou ja, Hamilton kreeg een straf en door zijn derde plaats pakte hij weer wat punten voor de constructeurs.
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:17:57 #145
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62358359
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:16 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als je mijn posts zou lezen dan kun je daar enkel uit concluderen dat ik daar hetzelfde over denk. Ook ik vind als KR-fan dat hij het niet verdiend heeft dit jaar. Maar het ging mij puur en enkel over het moment tijdens de persconferentie, want daar reageerde ik namelijk op. En terugkijkend naar het seizoen kan je toch niet blij zijn als je weer last hebt gehad van een onervaren actie al in de eerste bocht, die jouw superstart blokkeert doordat een ander er als een dtm-er induikt? Raikkonen had ook de auto kunnen houden waar die reed, hadden ze er allebei uitgelegen.

Dan krijg Hamilton een driverthrough, en arrogant als hij is zwaait hij even naar de toren alsof hij de boel bezit daar. En dan nog na zo'n actie gaan huilen als je door Massa wordt aangetikt en spint. Als Hamilton vindt dat zijn actie in de eerste bocht onbestraft had moeten blijven, dan moet hij de actie van Massa hetzelfde beoordelen.
nou, wat een onervaren actie. Het gebeurt namelijk nooit dat iemand zich verremd bij de eerste bocht bij de start... Dit zie je namelijk bij bijna elka start, en ik heb ook begrepen dat Kubica zijn rempunt miste bij de eerste bocht.

Hoe vaak mist een coureur niet zijn rempunt bij de start om vervolgens iemand aan te tikken? En hoe vaak is hiervoor tot nu toe een straf uitgedeeld? Bijna nooit. Het is dan ook vreemd om dat nu opeens wel te doen.

Verder blijft Hamilton wel op de baan, dus zo hij miste zijn rempunt ook weer niet zo extreem.
The line is a dot to you!
pi_62358484
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Hoe vaak mist een coureur niet zijn rempunt bij de start om vervolgens iemand aan te tikken? En hoe vaak is hiervoor tot nu toe een straf uitgedeeld? Bijna nooit. Het is dan ook vreemd om dat nu opeens wel te doen.

Verder blijft Hamilton wel op de baan, dus zo hij miste zijn rempunt ook weer niet zo extreem.
Normaal vallen ze zelf ook uit als ze hun rempunt missen. Dus dan is straffen niet nodig.
Hamilton bleef op de baan door de oplettendheid en sportiefiteitvan Raikkonen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:37:48 #147
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62358852
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Normaal vallen ze zelf ook uit als ze hun rempunt missen. Dus dan is straffen niet nodig.
Hamilton bleef op de baan door de oplettendheid en sportiefiteitvan Raikkonen.
dan moeten we eigenlijk Raikkonen belonen met 25 seconden tijdswinst
The line is a dot to you!
pi_62358876
Ik wou net zeggen. Veel baan was er niet meer over voor Hamilton. En al helemaal niet als daar Kimi ook nog ergens tussen had moeten passen.

Zo zie je maar weer, Kimi is een stuk sportiever, want hij had ook kunnen blijven zitten waar hij zit en dan lag Lewis en hijzelf er compleet uit.

Dan had Massa nog veel meer kans gehad om flink in te lopen

Ow, en Lewis moet niet klagen over Massa, dat wat Massa deed is EXACT hoe Hamilton al het hele seizoen rijd.

Compleet onbezonnen in mijn ogen en ookal gun ik het Massa niet, dan nog heb ik liever dat die kutbrazo hem pakt dan Lewis.

Nog toffer zou natuurlijk Kubica zijn, maar dat zie ik zo 123 niet gebeuren helaas
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62359048
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:38 schreef vosss het volgende:

Nog toffer zou natuurlijk Kubica zijn, maar dat zie ik zo 123 niet gebeuren helaas
Waar twee honden vechten om een been gaat de derde er mee.........

Wat zou dat mooi zijn!
pi_62359271
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:17 schreef kepler het volgende:

[..]

nou, wat een onervaren actie. Het gebeurt namelijk nooit dat iemand zich verremd bij de eerste bocht bij de start... Dit zie je namelijk bij bijna elka start, en ik heb ook begrepen dat Kubica zijn rempunt miste bij de eerste bocht.

Hoe vaak mist een coureur niet zijn rempunt bij de start om vervolgens iemand aan te tikken? En hoe vaak is hiervoor tot nu toe een straf uitgedeeld? Bijna nooit. Het is dan ook vreemd om dat nu opeens wel te doen.

Verder blijft Hamilton wel op de baan, dus zo hij miste zijn rempunt ook weer niet zo extreem.
En dat is het 'm nou, ik vind het geen verremming maar een bewust onbezonnen actie. Hij remde namelijk expres heel laat om hem op dtm-manier ertussen te proppen. Als je je plek verliest met de start moet je vervolgens niet iemand anders bewust in gevaar brengen. Het is dat de rest zo ervaren en sportief is, want anders had ook Hamilton er bij de eerste de beste bocht al uit gelegen. En blijkbaar zijn de wedstrijdleiding en andere coureurs het met mij eens dat dit geen sportieve en slimme actie was. En natuurlijk zijn Kubica en Alonso het ineens eens met de actie, als ze op het podium staan praten ze ineens anders dan wat hun hart ingeeft. Was het niet Kubica die net na de eerste ronde zich zo zat op te winden over die actie? Dat bedoel ik..
pi_62359446
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:38 schreef vosss het volgende:
Nog toffer zou natuurlijk Kubica zijn, maar dat zie ik zo 123 niet gebeuren helaas
Ach, het gat is maar twaalf punten. Kimi had vorig seizoen een achterstand van 17 punten. Dus onmogelijk is het niet.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:17:42 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62360056
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:52 schreef Tarabass het volgende:

[..]

En dat is het 'm nou, ik vind het geen verremming maar een bewust onbezonnen actie. Hij remde namelijk expres heel laat om hem op dtm-manier ertussen te proppen. Als je je plek verliest met de start moet je vervolgens niet iemand anders bewust in gevaar brengen. Het is dat de rest zo ervaren en sportief is, want anders had ook Hamilton er bij de eerste de beste bocht al uit gelegen. En blijkbaar zijn de wedstrijdleiding en andere coureurs het met mij eens dat dit geen sportieve en slimme actie was. En natuurlijk zijn Kubica en Alonso het ineens eens met de actie, als ze op het podium staan praten ze ineens anders dan wat hun hart ingeeft. Was het niet Kubica die net na de eerste ronde zich zo zat op te winden over die actie? Dat bedoel ik..
tja, dan was de situatie in Belgie bijna hetzelfde (daar zaten ze ook naast elkaar). Hierbij duwde hij Hamilton ook van de baan. Is dat dan ook een bewust onbezonnen actie omdat Raikonen perse zijn plek wilde verdedigen ondanks dat hij veel langzamer was?

Het was gewoon een race-incident, dat veel vaker gebeurt bij de start. Waarom Hamilton daarvoor opeens wel gestraft wordt is in mijn ogen gewoon vreemd.
The line is a dot to you!
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:24:54 #153
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62360254
waar zijn de grindbakken bij de eerste bocht
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')