vind je dat zelf nooit vervelend als je weer eens al je namen moet opschrijven voor officiele gelegenheden? Ik vind dat dus echt een crime. Schaap is zo klaar: een naam en een korte ook nog. Dus ons kind zou er ook maar een krijgen, veel gemakkelijker.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 05:36 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb 5 namen, gebruikelijk/traditie in mijn familie. Ons kindje krijgt ook 5 namen.
Spreek je het ook echt uit als Noer? Hmmm... ik zou het zelf niet kiezen, maar vind het niet eens verschrikkelijk, wel apart, leukquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:52 schreef bixister het volgende:
mijn vriendin-met-Egyptische echtgenoot heeft een zoontje genaamdNoer.
Idd, alsof je elke dag daar mee bezig bentquote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:55 schreef Reinhilde het volgende:
Nee, vind ik nooit vervelend. Want hoe vaak moet dat nou? Nee hoor, geen problemen mee.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 05:36 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb 5 namen, gebruikelijk/traditie in mijn familie. Ons kindje krijgt ook 5 namen.
Nou, de tweede krijgt andere namen, die wordt naar anderen vernoemd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:42 schreef bixister het volgende:
waarom is vernoemen bij een tweede anders?
carmella, Noer spreek je inderdaad gewoon uit als Noer.
Ik vind Beppie idd al een hele verbeteringquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Vroegah was mijn nummer 1 meisjesnaam Samanthaen zo tijdens mijn zwangerschap van nummer 1 was het Melanie
Gelukkig kreeg ik eerst een paar zoons en m`n verstand weer terug
Da`s tenminste hollands en behoeft geen uitleg qua schrijfwijzequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:38 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik vind Beppie idd al een hele verbetering
Dat weet ik ook sinds vorige week, toevallig ook via een/de pubquiz?quote:Op zondag 19 oktober 2008 @ 23:57 schreef bixister het volgende:
oja en niet dat ik iets met de naam Wendy heb, maar ik hoorde laatst dat die naam uit het verhaal 'Peter Pan' komt. daarvoor bestond ie niet als naam! dat vond ik wel een aardig weetje voor hier. ik keer er zelf echt van op. ik ken heel wat Wendy's.
Fee heb je vast van die collega van mij toen je het visjes werkje gemaakt hebtquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef Lishe het volgende:
Melanie. Tsja.
Ik wou een Fee (jammer) en een Laure (spreek uit: Loor), die vind ik nog steeds wel leuk. Ook toen had ik moeite met jongensnamen.
Ik ken een Bram en Lotte (ze hebben trouwens nog een broertje).quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij heeft jarenlang bovenaan mijn meisjeslijstje 'Lieke' gestaan. Mijn babypop van vroeger heet al zo.![]()
Mocht ik ooit nog 2 meiden krijgen dan is dat zeker een van mijn favorieten voor de 2e.
Verder is Lotta/Lotte hier ook lang favoriet geweest.
Voor jongensnamen heb ik het lang in de Bram en Max hoek gezocht.
haha, gelukkig (voor Sashaquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ze zijn hier ook inmiddels al afgevallen hoor Lilly.
En wij combineren het niet met Lotte, dat scheelt al enorm.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:29 schreef lily het volgende:
Ik verwachtte je al![]()
Nou, helemaal niks natuurlijk(maar niet voor ons
)
oh absoluutquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En wij combineren het niet met Lotte, dat scheelt al enorm.
wat grappig BE, ik heb Lieke ook op een briefje geschreven toevallig. Maar ik heb nog heel wat maandjes te gaan om verdere namen te bedenkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij heeft jarenlang bovenaan mijn meisjeslijstje 'Lieke' gestaan. Mijn babypop van vroeger heet al zo.![]()
Mocht ik ooit nog 2 meiden krijgen dan is dat zeker een van mijn favorieten voor de 2e.
Verder is Lotta/Lotte hier ook lang favoriet geweest.
Voor jongensnamen heb ik het lang in de Bram en Max hoek gezocht.
Nee, die van mij ook niet (zoals zo ongeveer alles wat ik noemdequote:Op maandag 20 oktober 2008 18:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vond Fee ook een hele mooie naam. Fay ook. Maar ja, m'n man dus niet.![]()
Als je dat doet dan stuur ik je een toverstokjequote:Op maandag 20 oktober 2008 17:33 schreef Poppejans het volgende:
Waaah Lishe wat toevallig zeg, wij hier vinden Fee ook geweldig!! Dan dus wel die schrijfwijze zo.
Ik zou zo een dochter Fee kunnen noemen
Hahahaquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:10 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Als je dat doet dan stuur ik je een toverstokje
preciesquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:01 schreef Vlindur het volgende:
Yeah, Tristan!! Brad Pitt in die ene film![]()
![]()
![]()
Erin zou ik echt nooit doen in nederland.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 07:23 schreef Belana het volgende:
Ik ben dol op namen als Ira (van Ira Levin, uit te spreken als Airaa ) en ook Eli (maar dan wel uitgesproken als Ielaai ) en dat is dan ook meteen de reden dat die namen het niet werden, omdat ik niet wilde dat het zo vreselijk nederlands zou worden uitgesproken.
Een mooie meisjesnaam vind ik Erin ( Errin )
Een vriendje van Liam heet Fermin, das spaans begreep ik, ik vind het een leuke naam. Een ander vriendje heet Ismaïl, vind ik ook erg mooi.
Zo heet de hond van m'n oudersquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:39 schreef Belana het volgende:
Caleb is ook mooi ja
een jongetje bij Liam op de bso heet Troy, dat vind ik ook wel grappig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |