doet me denken aan n gezin dat ik 'ken'quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:02 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken een gezin met 3 kinderen die Eelke, Eelco en Elke heetten....
Of je daar nou blij mee moet zijn.. (2 jongens en een meisje)
Arnaud is een mooie naam. Een vriend van ons die 2 maanden dodelijk verongelukt is droeg die naam..
Dat is toch niet serieusquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:02 schreef Vlindur het volgende:
Jawel. Nog één: Onze overburen hebben 4 kinderen: Jarom, Jair, Jesse en Jafna. De moeder heet Janke. De vader Anton ofzo.. Ik vind dat zooooo fout.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:02 schreef Vlindur het volgende:
Het is duidelijk dat het echt op z'n Engels uitgesproken moet worden door die D's , maar mijn god wat een spelling... Alsof een gemiddeld iemand niet weet dat June gewoon June is...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:34 schreef Peaceful het volgende:
Ik ken een gezin met 3 meiden:
Djune, Djillian en Djuwel
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:34 schreef Peaceful het volgende:
Djuwel... Moet dat juweel voorstellen oid?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:34 schreef Peaceful het volgende:
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:39 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Djuwel... Moet dat juweel voorstellen oid?
Kennissen van ons hebben ze ook een D voor de naam gezet want papa's en mama's naam begint ook met een J. en ze vonden het stom om hem ook met een J te laten beginnen... Dus hebben ze er Djaimy van gemaakt..
Ook niet echt mijn smaak..
dit vind ik een wat vreemd argument, want fonetisch klopt Djuwel juist beter dan Jewel, dus zou het voor een kind makkelijker zijn om Djuwel te leren schrijven dan Jewel. neemt niet weg dat Djuwel gewoon veel lelijker is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:59 schreef marlieske het volgende:
ik vind het iig leuk als mijn kind rond zijn 5 jaar oud ofzo weet hoe zijn/haar naam geschreven moet worden maar met zulke rare namen als djuwel (lijkt inderdaad op gruwel) word het de kindjes wel erug lastig gemaakt.
Da's toch niet zo erg? Tenzij het Jan, Jans, Jan jr en johan is ofzo...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:57 schreef marlieske het volgende:
Ooh ja vrienden van me hebben beiden een naam die begint met een J en de beide zoons nu ook![]()
verrek nu je het zegtquote:en huuphuup, "Juwel" is toch evenmin een naam?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb er 4 (naar goed katholiek gebruik allerlei vernoemingen en dan in heiligennamen enzo) en schaap heeft er maar 1. Wij vinden twee namen ook onzin en ook niet mooier dan 1.
In België maakt daar dus niemand een punt vanquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Nou, mbt dezelfde voorletter, zeker als je maar een naam hebt, is dat het bijvoorbeeld met post niet altijd duidelijk is voor wie het is. als ze heel klein zijn, is dat niet zo0'n punt, maar dat kan wel lastig worden.
Bij ons vallen dus de S en B als voorletter af, maar puur uit praktische overwegingen
Ik vind dat een kind, ook jong al, recht heeft op privacy. als ik de rekeningen al zou betalen, zou hij/zij er zelf voor moeten zorgen dat die bij mij terecht komen, want ik ga hun post niet open maken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:22 schreef Iksje het volgende:
[..]
In België maakt daar dus niemand een punt van
Misschien betalen hier meer ouders de rekeningen van hun kinderen en is het niet zo'n punt als die brief dan opengedaan wordt door vader of moeder
En vriendjes en vriendinnetjes die een brief sturen, die doen allicht niet aan initialen. (als ze uberhaupt nog brieven schrijven)
Ja, volgens die traditie heb ik er dus 4: voornaam, tevens roepnaam, voornaam meter op zijn heiligs, voornaam peter op zijn heiligs en voornaam moeder op zijn heiligs.quote:Liande heeft 2 namen, dat wou ik zo bij een meisje, als 2e naam draagt ze de naam van m'n overleden moeder.
Tweede uk krijgt gewoon 1 naam.
De traditie van voornaam + voornaam peter + voornaam meter volgen wij dus niet. (en velen al met ons)
Peters: peetvader Meters: peetmoeder. Vaak gekozen bij katholieken. Daar doen wij ook niet aan. Ik heb ook 3 namen, vernoemd naar mn oma. Diana Gerridina Jantina, ik heb geluk dat mn moeder Dinie niet mooi vond en Diana wel dus die naam gekregen. Pffew.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:24 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben hier geen peters en meters.
(Ik snap ook niet echt wat het inhoud trouwens)
Een vriendje van Tristan heet ook Tayfun. Ik vind het een leuke naam voor een Turks jongetje. En in zijn klas zit een Furkan, dat vind ik dan weer minder leuk.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:21 schreef PM-girl het volgende:
Een turkse Tayfun ken ik ook, of het moet dezelfde zijn
vind je dat zelf nooit vervelend als je weer eens al je namen moet opschrijven voor officiele gelegenheden? Ik vind dat dus echt een crime. Schaap is zo klaar: een naam en een korte ook nog. Dus ons kind zou er ook maar een krijgen, veel gemakkelijker.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 05:36 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb 5 namen, gebruikelijk/traditie in mijn familie. Ons kindje krijgt ook 5 namen.
Spreek je het ook echt uit als Noer? Hmmm... ik zou het zelf niet kiezen, maar vind het niet eens verschrikkelijk, wel apart, leukquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:52 schreef bixister het volgende:
mijn vriendin-met-Egyptische echtgenoot heeft een zoontje genaamdNoer.
Idd, alsof je elke dag daar mee bezig bentquote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:55 schreef Reinhilde het volgende:
Nee, vind ik nooit vervelend. Want hoe vaak moet dat nou? Nee hoor, geen problemen mee.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 05:36 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb 5 namen, gebruikelijk/traditie in mijn familie. Ons kindje krijgt ook 5 namen.
Nou, de tweede krijgt andere namen, die wordt naar anderen vernoemd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:42 schreef bixister het volgende:
waarom is vernoemen bij een tweede anders?
carmella, Noer spreek je inderdaad gewoon uit als Noer.
Ik vind Beppie idd al een hele verbeteringquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
Vroegah was mijn nummer 1 meisjesnaam Samanthaen zo tijdens mijn zwangerschap van nummer 1 was het Melanie
Gelukkig kreeg ik eerst een paar zoons en m`n verstand weer terug
Da`s tenminste hollands en behoeft geen uitleg qua schrijfwijzequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:38 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik vind Beppie idd al een hele verbetering
Dat weet ik ook sinds vorige week, toevallig ook via een/de pubquiz?quote:Op zondag 19 oktober 2008 @ 23:57 schreef bixister het volgende:
oja en niet dat ik iets met de naam Wendy heb, maar ik hoorde laatst dat die naam uit het verhaal 'Peter Pan' komt. daarvoor bestond ie niet als naam! dat vond ik wel een aardig weetje voor hier. ik keer er zelf echt van op. ik ken heel wat Wendy's.
Fee heb je vast van die collega van mij toen je het visjes werkje gemaakt hebtquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef Lishe het volgende:
Melanie. Tsja.
Ik wou een Fee (jammer) en een Laure (spreek uit: Loor), die vind ik nog steeds wel leuk. Ook toen had ik moeite met jongensnamen.
Ik ken een Bram en Lotte (ze hebben trouwens nog een broertje).quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij heeft jarenlang bovenaan mijn meisjeslijstje 'Lieke' gestaan. Mijn babypop van vroeger heet al zo.![]()
Mocht ik ooit nog 2 meiden krijgen dan is dat zeker een van mijn favorieten voor de 2e.
Verder is Lotta/Lotte hier ook lang favoriet geweest.
Voor jongensnamen heb ik het lang in de Bram en Max hoek gezocht.
haha, gelukkig (voor Sashaquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ze zijn hier ook inmiddels al afgevallen hoor Lilly.
En wij combineren het niet met Lotte, dat scheelt al enorm.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:29 schreef lily het volgende:
Ik verwachtte je al![]()
Nou, helemaal niks natuurlijk(maar niet voor ons
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |