1 2 3 4
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:20 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

het gaat er om dat DNB de experts op dit gebeid zijn (zouden moeten zijn) en niet de rechter
Tuurlijk niet, zo werkt het niet in het rechtssysteem.
Who's Bad...
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:39 schreef rompompom het volgende:

[..]

Achteraf ja, lekker simpel om de rechter achteraf weg te lachen. Zo lust ik er nog wel een paar. !

Zolang er niet voldoende bewijs geleverd wordt, wordt een claim niet ontvankelijk verklaart. Reken maar dat dit wordt voorgelegd aan een rechter die flink onderbouwd is op het financiële vlak.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de kunde van de rechter in dit geval. Net als zaken waarin de computer een grote rol speelt. Daar weet de rechter ook de hoed nog de rand
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:02 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n hoge pet op van de kunde van de rechter in dit geval. Net als zaken waarin de computer een grote rol speelt. Daar weet de rechter ook de hoed nog de rand
Hoe kun je dat nou roepen? Zoals eerder gesteld, je bent niet eens op de hoogte van de bewijsvoering van DNB...
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, zo werkt het niet in het rechtssysteem.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Waarschijnlijk had DNB niet genoeg bewijs om aan te tonen dat Icesave 'schuldig' was, dus kon de rechter niks anders doen dan het verzoek van DNB af te wijzen.
Nog even wat cijfertjes die Bos net bij RTL Z noemde over de garantieregeling:

¤ 1,1 miljard is voor rekening van IJsland
¤ 350 miljoen voor wat zit tussen ¤ 20.000 en ¤ 38-40.000, het deel van de oude garantiestelsel.
¤ 150 miljoen voor wat zit tussen ¤ 38-40.000 en ¤ 100.000, het deel van de nieuwe garantiestelsel

Waar hij het nu met de banken over wil hebben is wie hoeveel van die 150 miljoen moet vergoeden. De 350 miljoen is als het goed is gewoon voor rekening van de Nederlandse banken.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog even wat cijfertjes die Bos net bij RTL Z noemde over de garantieregeling:

¤ 1,1 miljard is voor rekening van IJsland
¤ 350 miljoen voor wat zit tussen ¤ 20.000 en ¤ 38-40.000, het deel van de oude garantiestelsel.
¤ 150 miljoen voor wat zit tussen ¤ 38-40.000 en ¤ 100.000, het deel van de nieuwe garantiestelsel

Waar hij het nu met de banken over wil hebben is wie hoeveel van die 150 miljoen moet vergoeden. De 350 miljoen is als het goed is gewoon voor rekening van de Nederlandse banken.
Lijkt me inderdaad dat de discussie alleen om de extra garantie van 150 mln draait, hoewel rabo ook om die 350 wel zal zeiken.
Heeft Bos ook nog wat gezegd over wat het restant is? Het bedrag boven 100K dat niet vergoed wordt?

Zo te zien is het gemiddelde van het eerste deel inderdaad 10.000.
Er van uitgaande dat het tweede deel ook gemiddeld 10.000 is zijn dat (gok ik) 35.000 personen
Stel dat het derde deel ook gemiddeld 30.000 gemiddeld is, dan gaat het over 5.000 personen
(alles indicatief natuurlijk, ik ben geen statisticus)

Dat zijn nogal wat mensen die voorlopig geen cent teveel gaan uitgeven. Zou dat te merken zijn in de economie? Of stelt het in de gehele economie niks voor?
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:58 schreef avonne het volgende:
Heeft Bos ook nog wat gezegd over wat het restant is? Het bedrag boven 100K dat niet vergoed wordt?
Heeft hij tijdens RTL Z iig niks over gezegd. Maar zoals we weten zijn er ook veel gemeenten, provincies, andere overheidsinstanties en waarschijnlijk ook grote bedrijven die geld bij Icesave/Landsbanki hebben staan, die krijgen allemaal niks terug via het garantiestelsel. Het garantiestelsel is er alleen voor spaarders en kleine bedrijven. Mensen en organisaties die (een deel van) hun geld niet terug krijgen via het garantiestelsel, zullen via een andere weg moeten kijken of er nog wat te halen valt. De gemeentes gaan iig hun krachten bundelen om achter IJsland aan te gaan
quote:
Icesave-spaarders krijgen ook rente terug
Uitgegeven: 14 oktober 2008 17:42

AMSTERDAM - Spaarders die hun geld bij de failliete spaarbank Icesave hadden gestald krijgen tot 13 oktober rente betaald over hun tegoeden. Dit zei een woordvoerder van De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag.

Een dag eerder had DNB het depositogarantiestelsel waarmee spaarders hun tegoeden kunnen terugkrijgen formeel in werking gesteld. Spaarders kunnen volgens de woordvoerder rente optellen bij hun tegoeden "tot het moment dat het doek viel", in de praktijk tot 13 oktober. Over de periode dat spaarders moeten wachten op uitbetaling van hun tegoeden krijgen zij geen rente.

Formulier

DNB stuurt de Icesave-spaarders deze week een formulier waarmee zij een claim kunnen indienen. De spaarders moeten dit binnen vijf maanden doen. Vanaf het moment van indiening van de aanvraag geldt een wettelijke termijn van drie maanden waarbinnen het geld moet worden uitbetaald.
http://www.nu.nl/news/178(...)ook_rente_terug.html
FOK!-Schrikkelbaas
Look closer
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:58 schreef avonne het volgende:
Zo te zien is het gemiddelde van het eerste deel inderdaad 10.000.
Er van uitgaande dat het tweede deel ook gemiddeld 10.000 is zijn dat (gok ik) 35.000 personen
Stel dat het derde deel ook gemiddeld 30.000 gemiddeld is, dan gaat het over 5.000 personen
(alles indicatief natuurlijk, ik ben geen statisticus)

Dat zijn nogal wat mensen die voorlopig geen cent teveel gaan uitgeven. Zou dat te merken zijn in de economie? Of stelt het in de gehele economie niks voor?
Het zijn er 469, om precies te zijn. Werd net gemeld in De avond van het grote geld op tv.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.

Niemand een brief al?
quote:
DNB stelt depositogarantiestelsel officieel in werking voor rekeninghouders Icesave
Persbericht
Details persbericht Datum 14 oktober 2008

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft op 13 oktober 2008 het depositogarantiestelsel in werking gesteld voor rekeninghouders van het bijkantoor te Amsterdam van Landsbanki Islands hf. (Landsbanki). Landsbanki was in Nederland vooral actief onder de handelsnaam Icesave.

Icesave (Landsbanki) neemt aanvullend deel aan het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dat betekent dat naast het IJslandse garantiestelsel (tot een bedrag van maximaal EUR 20.887) ook het Nederlandse depositogarantiestelsel (voor het overige bedrag tot maximaal EUR 100.000) van toepassing kan zijn.

Zoals reeds is vermeld in een persbericht van 9 oktober j.l. hoeven rekeninghouders bij Icesave (Landsbanki) geen apart verzoek voor een uitkering in te dienen bij het IJslandse garantiestelsel. DNB draagt zorg voor de verwerking van de aanvraag en de uitkering van de vergoeding waarop recht bestaat onder de voorwaarden van het IJslandse garantiestelsel.

Op grond van het Nederlandse depositogarantiestelsel en het IJslandse garantiestelsel kan voor rekeninghouders bij Icesave (Landsbanki) onder bepaalde voorwaarden recht bestaan op een vergoeding. Deze vergoeding betreft de deposito's, zoals bijvoorbeeld de tegoeden op een spaarrekening, die rekeninghouders hebben aangehouden bij Icesave (Landsbanki). Bij een 'en/of-rekening' kunnen beide rekeninghouders aanspraak maken op een vergoeding.

De termijn voor het indienen van een aanvraag tot vergoeding bedraagt vijf maanden. Rekeninghouders kunnen uiterlijk op maandag 16 maart 2009 hun aanvraag bij DNB indienen. Verzoeken die DNB ontvangt ná deze datum worden niet in behandeling genomen.

Binnenkort ontvangen alle rekeninghouders bij Icesave (Landsbanki) nadere informatie van DNB over de wijze waarop de aanvraag voor een vergoeding kan worden ingediend en over de voorwaarden die daarvoor gelden. Rekeninghouders die uiterlijk woensdag 22 oktober a.s. nog geen bericht van DNB hebben ontvangen, worden verzocht zich schriftelijk bij DNB te melden op onderstaand adres, onder vermelding van 'Icesave'.

De verzoeken om een vergoeding onder het depositogarantiestelsel worden beoordeeld op grond van en met inachtneming van de daartoe geldende wet- en regelgeving. Zo snel mogelijk doch in beginsel uiterlijk binnen drie maanden na ontvangst van het volledig en correct ingevulde aanvraagformulier zal DNB aan de daarvoor in aanmerking komende rekeninghouders bij Icesave (Landsbanki) het door het Nederlandse depositogarantiestelsel en/of het IJslandse garantiestelsel gedekte bedrag van hun vordering uitkeren tot maximaal EUR 100.000 per rekeninghouder.

De Nederlandsche Bank
Postbus 98
1000 AB AMSTERDAM
(onder vermelding van 'Icesave')

Informatiedesk DNB
Telefoon: 0800 – 020 1068 (gratis)

Aan dit persbericht kunnen geen rechten worden ontleend
http://www.dnb.nl/nieuws-(...)n-2008/dnb189267.jsp
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:04 schreef rompompom het volgende:
Niemand een brief al?
Relax! Die brief komt heus wel, binnen een week.
Van nu.nl:
quote:
'IJsland lichtte DNB wellicht verkeerd voor'

BRUSSEL - Minister Wouter Bos van Financiën zegt dat De Nederlandsche Bank (DNB) waarschijnlijk verkeerd is voorgelicht door de IJslandse toezichthouder over de kredietwaardigheid van IJslandse banken.

"Dat kan leiden tot een rechtszaak, want zo kunnen we niet werken'', zei Bos woensdag in Brussel, voorafgaand aan een EU-top over de internationale financiële crisis.

Volgens Bos gaat het binnen de Europese Unie goed met de contacten tussen de toezichthouders op de banken.

"Maar buiten de EU moeten we de informatie maar eens niet meer klakkeloos overnemen'', aldus Bos. IJsland is geen lid van de EU. "DNB kreeg tot het laatst toe vanuit IJsland de informatie dat het goed zat.''

Spaargeld

Met de ondergang van het IJslandse Icesave ging 1,6 tot 1,7 miljard euro aan Nederlands spaargeld in rook op.

Minister Bos zei eerder dat de schade (op 250 tot 300 miljoen euro na) gedekt wordt door de IJslandse regering en andere banken. Reykjavik moet zijn bijdrage van 1,1 miljard wel van Nederland lenen.

Economie

Minister Bos stelde verder dat de financiële crisis ook de economie zal raken. "We hebben daar al rekening mee gehouden."

"Of het nog erger wordt, moeten we afwachten. Aan de andere kant zijn er momenteel ook voordelen: de prijs van olie is nu minder dan 80 dollar per vat. Mensen zijn dan goedkoper uit.''

VS

Om een herhaling van de financiële crisis te voorkomen, kijkt Bos vooral naar de Verenigde Staten. "De grote vraag is vooral of het Amerikaanse volk het anders wil'', zei de minister.

Hij doelde op een sterkere overheidsrol bij het toezicht op de financiële sector. "Ik hoop dat de bankensector ook zelf conclusies trekt. Anders doen wij dat voor hen.''

Bovendien wil Bos meer belang geven aan het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Die moet leidender worden in de wereld.

Provincies

Provincies willen op korte termijn overleg met het kabinet over de gelden die zijn ondergebracht bij buitenlandse banken die in financiële problemen zijn gekomen.

Gedupeerde provincies hopen samen met de landelijke overheid en gemeenten juridische actie te kunnen ondernemen om het geld weer terug te krijgen. Dit zei een woordvoerster van het Interprovinciaal Overleg (IPO) woensdag.

Kritische vragen

De koepelorganisatie stelt dat er onder de twaalf provincies in Nederland kritische vragen leven over de rol die de toezichthouders hebben gespeeld.

Zij zijn mede verantwoordelijk voor de situatie die is ontstaan, aldus de woordvoerster.

IJslandse banken

Bekend is dat drie provincies in totaal ongeveer 140 miljoen euro hebben gestald bij IJslandse banken en de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers, die onlangs ten onder is gegaan.

Het gaat om Noord-Holland, Groningen en Zeeland. Noord-Holland moet vrezen voor het verlies van 98 miljoen euro aan vermogen.
"Call It Anything"
quote:
AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandsche Bank (DNB) stond op het punt om in te grijpen bij de IJslandse internetspaarbank Icesave, maar was gebonden door wet- en regelgeving. Bovendien zou het waarschuwen van spaarders een mogelijke run hebben veroorzaakt op IJsland.

Dat bevestigt een woordvoerder van DNB woensdag naar aanleiding van een artikel in het zakelijke weekblad FEM Business.

Vorige week maakte de bank bekend niet meer te kunnen voldoen aan zijn financiële verplichtingen. In Nederland zijn 469 spaarders gedupeerd, die meer dan 100.000 euro op een Icesave-rekening hadden staan. Daarnaast zijn ook veel overheidsorganisaties getroffen.

DNB mag op grond van Europese regels een bankvergunning niet weigeren. De toezichthouder maakte in mei een afspraak met moederbedrijf Landsbanki van Icesave dat de bank in het eerste jaar maximaal 500 miljoen euro Nederlandse spaargeld mocht aantrekken. In juni bleek dat Icesave die afspraak al in de eerste maand had overschreden. Toen DNB Icesave hierop aansprak, lieten de IJslanders in september weten dat ze zich niet gebonden voelden aan de afspraken.

bron

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"

bR33Z4h
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:41 schreef fripper het volgende:

[..]

bron
IJsland is op deze manier wel lekker bezig. Lekker het vertrouwen winnen en behouden van degene waarvan je geld nodig hebt. Ik hoop van harte dat ze kapot gaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:16 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, vaag he? En er is verder ook niks over te lezen in het nieuws, terwijl er wel in het nieuws werd aangekondigt dat je vanaf maandag weer kon inloggen (oa nu.nl)...
Je kunt nu wel inloggen.

Ik had mijn geld op maandagavond 6/10 om 22:30 afgeboekt, omdat ik het niet meer vertrouwde na de nieuwsberichten in het journaal.
Ondanks geruststellende berichten van Icesave op 7/10 is er nooit overgeboekt naar m'n tegenrekening. En is het geld dus nooit van m'n rekening / bij Icesave weggeweest.
In het rekeningoverzicht zie ik nu echter wel staan dat het 7/10 afgeboekt zou zijn en op 10/10 weer teruggestort. Waar ze dat geld dan op 10/10 vandaan gehaald hebben?
Bovendien zou nu opeens Icesave vanaf 1/10 maar 5,15 % geboden hebben.
Daardoor mis ik 3 rentedagen en iets rente. Ik vind dit niet echt belangrijk, maar het is wel weer een rare gang van zaken. Een poging van Landsbanki om verliezen enigzins te beperken? Wel vreemd gerommel in de marge, als je toch failliet gaat.
Bij mijn claim aan DNB zal ik wel alle rentedagen t/m 12/10 opvoeren. Merk wel wat er dan gebeurt.

Bericht 5% gewijzigd door Michel74 op 15-10-2008 18:47:08
Correctie op bovenstaand bericht:
Het rentebedrag dat op mijn rekeningoverzicht hoort wel bij een volledige renteperiode met 5,25 % t/m 12/10.
Oké, nu wachten op de DNB-brief.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:18 schreef Michel74 het volgende:

[..]

Je kunt nu wel inloggen.

Ik had mijn geld op maandagavond 6/10 om 22:30 afgeboekt, omdat ik het niet meer vertrouwde na de nieuwsberichten in het journaal.
Ondanks geruststellende berichten van Icesave op 7/10 is er nooit overgeboekt naar m'n tegenrekening. En is het geld dus nooit van m'n rekening / bij Icesave weggeweest.
In het rekeningoverzicht zie ik nu echter wel staan dat het 7/10 afgeboekt zou zijn en op 10/10 weer teruggestort. Waar ze dat geld dan op 10/10 vandaan gehaald hebben?
Bovendien zou nu opeens Icesave vanaf 1/10 maar 5,15 % geboden hebben.
Daardoor mis ik 3 rentedagen en iets rente. Ik vind dit niet echt belangrijk, maar het is wel weer een rare gang van zaken. Een poging van Landsbanki om verliezen enigzins te beperken? Wel vreemd gerommel in de marge, als je toch failliet gaat.
Bij mijn claim aan DNB zal ik wel alle rentedagen t/m 12/10 opvoeren. Merk wel wat er dan gebeurt.
Het is wel van je rekening geweest maar de uiteindelijke boeking is nooit uitgevoerd. De 5,15% klopt; dit is de nominale rente. De 5,25% is de rente op jaarbasis. Als je op 1 januari 1000 euro hebt en de rente per kwartaal zou laten staan heb je aan het eind van het jaar 1052,50 euro.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.

Wieuh, inloggen

Hoe irritant om wel je geld te kunnen zien maar er vervolgens niets mee te kunnen..

Het is maar 1,25 gelukkig
Er staat op de inlog pagina dat ze nog aan het zoeken zijn naar een oplossing voor mensen die niet kunnen inloggen om diverse redenen (pw vergeten, geen pasje....). Ben benieuwd welke helpdesk hier nog bereid toe is. .
*niets*
Ik vind wel dat ze alles netjes afwikkelen op deze manier.
Rente netjes bijgeschreven, dus je hoeft niet meer zelf te rekenen enzovoorts. Voor hetzelfde geld hadden ze je zelf maar een beetje aan laten lopen modderen.
De brief van de Nederlandsche bank is binnen!

In de brief staat beschreven hoe de procedure verloopt. De procedure verloopt via de website https://www.dnb-dgs.nl. Hierop moet worden ingelogd met de in de brief vermelde loginnaam & wachtwoord.
Hier moeten een aantal gegevens waaronder het bedrag van de vordering en het rekeningnummer waarop moet worden uitbetaald worden ingevuld.

Vervolgens moet een formulier worden uitgeprint en samen met een kopie van je identiteitsbewijs en "het saldobericht dat u door Icesave (Landsbanki) is of wordt toegestuurd" naar de Nederlandsche Bank sturen.

Helaas ligt de website momenteel al weer plat en heb ik ook nog geen saldobericht van Icesave gehad, maar er zit schot in de zaak
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:46 schreef Petey het volgende:
De brief van de Nederlandsche bank is binnen!

In de brief staat beschreven hoe de procedure verloopt. De procedure verloopt via de website https://www.dnb-dgs.nl. Hierop moet worden ingelogd met de in de brief vermelde loginnaam & wachtwoord.
Hier moeten een aantal gegevens waaronder het bedrag van de vordering en het rekeningnummer waarop moet worden uitbetaald worden ingevuld.

Vervolgens moet een formulier worden uitgeprint en samen met een kopie van je identiteitsbewijs en "het saldobericht dat u door Icesave (Landsbanki) is of wordt toegestuurd" naar de Nederlandsche Bank sturen.

Helaas ligt de website momenteel al weer plat en heb ik ook nog geen saldobericht van Icesave gehad, maar er zit schot in de zaak
Je hebt tot 5 maanden de tijd om de brief op te sturen IIRC dus tijd zat

Er staat een rekeningoverzicht op je Icesave pagina, die zullen ze wel bedoelen (?)
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:56 schreef Aether het volgende:

[..]

Je hebt tot 5 maanden de tijd om de brief op te sturen IIRC dus tijd zat
Maar ik wil het liefst geen 5 maanden rente hoeven te missen
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:58 schreef Petey het volgende:

[..]

Ik had liever gehad dat die bank gewoon z'n rekeningen kon betalen.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:58 schreef Petey het volgende:

[..]

Nadat DNB je brief heeft ontvangen staat er een maximum termijn van 3 maand voor. Ze zeggen zelf dat ze het zo spoedig mogelijk willen afhandelen, dus ga ik er vanuit dat het minder dan dat maximum wordt.

Ik heb de brief trouwens nog niet, nog ff wachten dus
Ik heb de brief wel, ga er nog eens rustig naar kijken.

lol
HAHA aan alle pussies: lekker 70 euro rente gekregen van 1 - 12 oktober. Toch nog iets voor m'n niet lafheid teruggekregen.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:02 schreef Rizz0 het volgende:
HAHA aan alle pussies: lekker 70 euro rente gekregen van 1 - 12 oktober. Toch nog iets voor m'n niet lafheid teruggekregen.
Jammer alleen dat je de komende 3 maanden waarschijnlijk geen rente krijgt..
Heel leuk en aardig dat je screen van je saldo mee moet sturen. Alleen mijn saldo is een paar cent rente. Het grotere bedrag staat als een pending withdrawal. Maarja dat geld is dus niet aangekomen omdat IceSave na de 7e oktober niks meer uitvoerde. Hoe moet ik dit nu aan DNB duidelijk maken :S

-je UI was te groot en daarom verwijderd-

Noord noch Zuid
Whehe, op de screenshot die ik meestuur staat nog een tab naar dit topic.

Nu alleen nog even postzegels plakken en dan opsturen en duimen.
hoe maak je een screenshot?
Puinhoop
Is er bekend hoeveel geld er verloren gaat in totaal aan mensen die meer dan 100k saldo hadden?

Aut viam inveniam aut faciam

Net op P&W, man die 3 ton geërfd had, dat op Icesave heeft gezet, nu alles kwijt is maar nog 67% successie moet betalen..
TINSTAAFL!
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:55 schreef DJKoster het volgende:
Net op P&W, man die 3 ton geërfd had, dat op Icesave heeft gezet, nu alles kwijt is maar nog 67% successie moet betalen..
Wel asociaal hoog ook, 67 %. Dat is zo ongeveer beroving.
Ff terugkijken, hij had 330.000 van zijn oom geërfd, volgens deze online berekening moet hij 177.890 betalen. (54% 'maar')

Betalen: 177.890
Ontvangen: 100.000 (garantiestelling)
Verlies: -77.890

Als ze dat niet gaan kwijtschelden gaan ze echt over lijken
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:36 schreef pelleke het volgende:
Is er bekend hoeveel geld er verloren gaat in totaal aan mensen die meer dan 100k saldo hadden?
Volgens de uitzending hadden 469 man voor 40 miljoen verloren.
"Call It Anything"
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 02:42 schreef DJKoster het volgende:

Volgens de uitzending hadden 469 man voor 40 miljoen verloren.
Dat is 85.000 verlies pp. Ze hadden dus gemiddeld 185.000 op de bank staan, waarvan ze nu een ton terugkrijgen.
Dan hebben ze wel mazzel dat het garantiestelsel net is aangepast ; anders hadden ze maar 38.000 pp teruggezien.

quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:55 schreef DJKoster het volgende:
Ik ga me zo maar eens aan de hele procedure onderwerpen. Geen zin.
of toch nie?
Brief is ook binnen. Er staat overigens ook nog in brief:
quote:
Rekeninghouders van Icesave hoeven geen apart verzoek in te dienen voor uitkering van een vergoeding onder het IJslandse garantiestelsel. DNB draagt zorg voor de verwerking van de aanvraag en de uitkering van de vergoeding waarop recht bestaat onder de voorwaarden van het IJslandse garantiestelsel.
VOC mentaliteit
Ik krijg net die brief van DNB binnen en daar staat in dat icesave een saldo overzicht opgestuurd heeft/ zou sturen

Heeft iemand dat al gehad

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."

asfalteren kun je leren
^^ een printje van het rekeningoverzicht mag ook volgens het formulier én de website...

Overigens heb ik ook het formulier gehad vanochtend. Makkelijk om in te vullen. Het electronische gedeelte is al bij de DNB, de enveloppe ait al naar de brievenbus...

Op zich wel practisch gedaan:
1. electronisch gedeelte (om e.e.a. in gang te zetten)
2. papieren gedeelte (om e.e.a. te controleren en het vinkje in 'het systeem' aan te zetten)

Nu ff afwachten totdat de betaling plaatsvindt.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.

quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik krijg net die brief van DNB binnen en daar staat in dat icesave een saldo overzicht opgestuurd heeft/ zou sturen

Heeft iemand dat al gehad
Niet gehad, maar je kan bij Icesave ook zelf je overzicht uitdraaien. Log in bij Icesave, ga naar Rekeningoverzichten en klik op het pijltje voor de bovenste (meest recente) datum. Je krijgt dan een PDFje met je bij- en afschrijvingen en het totaalbedrag.
quote:
3. Het tegoed op uw rekening komt voort uit een transactie in verband waarmee u bent veroordeeld voor het witwassen van geld.
(*) Juist ( ) Onjuist

VOC mentaliteit
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet gehad, maar je kan bij Icesave ook zelf je overzicht uitdraaien. Log in bij Icesave, ga naar Rekeningoverzichten en klik op het pijltje voor de bovenste (meest recente) datum. Je krijgt dan een PDFje met je bij- en afschrijvingen en het totaalbedrag.
ok maar dat is dus ook geldig want je kunt daar toch zo een 1tje bij soepen

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."

DNB heeft toch alles van Icesave in beslag genomen? Daar komen ze snel genoeg achter
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ok maar dat is dus ook geldig want je kunt daar toch zo een 1tje bij soepen
Ja, met fotowinkel is dat uiteraard vrij makkelijk.
Neem aan dat je het saldo-overzicht uit de brief van Icesave moét gebruiken.

Volgens de PDF van DNB is een geprint rekeningoverzicht voldoende.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:35 schreef DJKoster het volgende:
Volgens de PDF van DNB is een geprint rekeningoverzicht voldoende.
Precies, en dat krijg je ook bij de stappen te zien:
quote:
Voeg bij het ondertekende formulier de benodigde documenten toe (o.a. [zonodig gewaarmerkt] identificatiebewijs en saldo-opgave [een print van het rekeningoverzicht van de website van Icesave of de door Icesave toegezonden opgave]).
Kom niet binnen bij de dnb website , loginnaam en wachtwoord zijn goed ingevuld
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:57 schreef corus het volgende:
Kom niet binnen bij de dnb website , loginnaam en wachtwoord zijn goed ingevuld
Goed gelet op de hoofdletters? En wat geeft ie aan?
U heeft uw gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd ingevuld.
Let op: Als u uw codes 10x foutief invoert, wordt uw toegang geblokkeerd.

toegang is na 20+ pogingen nog steeds niet geblokkeerd
Telt bonte was ook?
Moderator / Kerstkaart terrorist
Versie 4.4
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:52 schreef corus het volgende:
U heeft uw gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd ingevuld.
Let op: Als u uw codes 10x foutief invoert, wordt uw toegang geblokkeerd.

toegang is na 20+ pogingen nog steeds niet geblokkeerd
Dan heb je waarschijnlijk in je gebruikersnaam een tikfout.

Het viel mij op dat de 1 de l(L) en de Ii wel heel veel op elkaar lijken.

Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!

Wat bedoelen ze met de volgende zin in de brief:
quote:
Rekeninghouders van Icesave hoeven geen apart verzoek in te dienen voor uitkering van een vergoeding onder het IJslandse garantiestelsel. DNB draagt zorg voor de verwerking van de aanvraag en de uitkering van de vergoeding waarop recht bestaat onder de voorwaarden van het IJslandse garantiestelsel.

Facts don't care about your feelings

Noord noch Zuid
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat als je 50.000e op je rekening had staan, dat je dan geen aparte brief voor de eerste 20.000e hoeft te sturen en een aparte brief voor de overige 30.000e. Je mag dus gewoon die 50.000e in één keer indienen.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]

De eerste 20.000 komt uit IJsland, de overige 80.000 uit Nederland. DNB zorgt er voor dat je maar één aanvraag hoeft te doen voor beide.

Ok thnx

quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:14 schreef DJKoster het volgende:

[..]

(*) Juist ( ) Onjuist

Gelukkig staat in het uiteindelijke PDF bestand (mogelijk) nog wat geruststellends dan:
quote:
Let op het volgende als u één van de voorgaande stellingen met 'JUIST' heeft beantwoord. U komt mogelijk niet in aanmerking voor een vergoeding het Nederlandse depositogarantiestelsel maar wellicht wel onder het IJslandse garantiestelsel.

Overigens vond ik de info onder het I-tje van punt 4 (U handelt namens, voor rekening van of in hoedanigheid van een overheidsinstelling) nog wel grappig met het 1e voorbeeld dat ze aanhaalden: "Te denken valt aan de Nederlandse staat [...]", zeker voor het geval Wouter Bos het gaat proberen .
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:23 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk in je gebruikersnaam een tikfout.

Het viel mij op dat de 1 de l(L) en de Ii wel heel veel op elkaar lijken.
Dat was het probleem , ze hadden beter een ander lettertype kunnen gebruiken.
k had een vraagje over die deposito's omdat CEB nu wel aantrekkelijke aanbiedingen hebben.
Als ik die deposito van 6 maanden neem, krijg ik dan ook na 6 maanden rente gestort? Lijk me wel logisch toch, ofniet?
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:03 schreef Asgard het volgende:
k had een vraagje over die deposito's omdat CEB nu wel aantrekkelijke aanbiedingen hebben.
Als ik die deposito van 6 maanden neem, krijg ik dan ook na 6 maanden rente gestort? Lijk me wel logisch toch, ofniet?
Productvoorwaarden artikel 20 lid 3:
quote:
Voor het Termijndeposito korter en gelijk aan twaalf maanden vindt renteuitkering plaats aan het eind van de Contractuele looptijd.
Bij een termijndeposito van 6 maanden wordt de rente dus idd na 6 maanden gestort

http://www.crediteurope.n(...)rden_TopInterest.pdf
Porsche _O_
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:49 schreef corus het volgende:

[..]

Dat was het probleem , ze hadden beter een ander lettertype kunnen gebruiken.
mijn 1 was dus een l
Ach je kan het een paar keer opnieuw proberen toch, staat duidelijk in de brief

Ik heb de brief nog steeds niet... M'n inlog ben ik trouwens ook vergeten
screwed
"Call It Anything"
Brief moet uiterlijk woensdag komen .....

Ja weet ik, ik moet ingeval ik de brief uiterlijk 22 oktober niet heb ontvangen een brief sturen naar DNB.
"Call It Anything"
Ik heb hem ook nog niet ...

Porsche _O_
ik had hem zaterdag, dus hij komt waarschijnlijk vandaag of morgen als je hem nog niet hebt.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 08:28 schreef Fugie het volgende:

[..]

mijn 1 was dus een l
Is dat een L of i

Porsche _O_
L