De laatste tijd is het nogal hip om over Klaagbaak te klagen. Het zou een baggerbende zijn, een veredeld onzin. Dan vraag ik me af, wat verwacht je dan? Of beter gezegd, is de rest van het forum anders?
Ik zal een oude reactie van me quoten:
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:41 schreef Herald het volgende:het tijdelijke forum DGK heeft twee slowchatreeksen, een met 2700 delen en een met 400 delen. Samen 3100 slowchatreeksen met elk 300 posts. 3100x300 = 930.000 en dat is één forum dat een jaar bestaat.
ONZ heeft in totaal 5900 delen aan slowchat. Exclusief oude slowchatreeksen als CUB dat ook een miljoen delen had. 5900 x 300 = 1.770.000
Tel die twee samen en je hebt 2.7 miljoen slowchatposts in twee fora. Goed voor 5% van het totaal aantal posts.
De discussie was dat FOK! met (toen) ruim 54 miljoen posts zo’n ontzettend groot forum was en van vele betere kwaliteit dan andere sites op het internet. Ik opperde dat bijna 40% uit slowchat bestond, maar dat gelooft nooit iemand. FOK! is immers hét platform van HBO geschoolden en hoger. Toekomstige zakenmannen, advocaten, ministers en Nobelprijswinnaars posten hier. Vandaar mijn rekensommetje om aan te tonen dat in twee fora –beiden niet erg serieus te noemen- alleen de reeksen (dus niet alle overige topics zonder hoog nummer in de titel) al voor 5% van het totale aantal posts zorgden. Moet je nagaan als je alle slowchats, reeksen en de subfora MEN en STA optelt. Dan heb je een hele hoop bagger.
Maar toch ergens komt het idee dat op FOK! enkel kwaliteit wordt gepost. Alsof je op je sollicitatiegesprek best mag laten vallen dat je op FOK! post en de werkgever dan meteen weet dat je ondanks je HBO diploma best universiteit had kunnen doen, maar er gewoon geen zin in had.
Mijn bescheiden mening is dat dit natuurlijk niet zo is, maar wie ben ik. Mijn foto wordt te pas en te onpas gebruikt in discussies met als argument
“haha brildragende nerd” dus ik kan dan onmogelijk gelijk hebben.
Ik zie bijvoorbeeld regelmatig mensen hun intelligentie aantonen door te beweren dat ze Engels hebben geleerd van jaren 80 cartoons. Als dokters ook allemaal tegen hun patiënten zouden zeggen
“ik ben zeer gekwalificeerd, ik heb al mijn kennis namelijk geleerd van de tekenfilm Er was eens… het menselijk lichaam” dan zou de term ‘second opinion’ nu ‘real opinion’ heten.
Als jouw poging tot opscheppen vol trots vertellen dat je veel tekenfilms keek als kind (maar natuurlijk een heleboel vriendjes had en altijd buiten speelde in tegenstelling tot dat tuig van tegenwoordig) is, dan twijfel ik toch ernstig aan je kwaliteit.
Daarbij als ‘wij’ FOK!kers net zo goed zijn als ‘we’ beweren waarom is er dan een forum als WGR? ‘Wij’ weten toch dondersgoed hoe de wet in elkaar zit (getuige de FB topics) en blaffen de huisbaas toch mooi af als die ‘ons’ ineens uit huis wil zetten. Waarom zijn er zoveel kneuzentopics in R&P als ‘wij’ in SEX beweren 23 bedpartners hebben versleten en ‘wij’ als ‘we’ zouden willen elk weekend een one night stand zouden kunnen hebben. Waarom zijn ‘wij’ zo anti hyves terwijl ‘wij’ daar zo vaak mogelijk profielen gaan opzoeken (of het ontzettend erg vinden dat je geen foto’s meer kan zien).
Kortom, als de rest van het forum al zo sneu is, waarom zou KLB dan ineens de graadmeter moeten zijn van kwaliteit? Met zoveel users die zoveel nonsens posten kun je onmogelijk verwachten dat elke klacht een gegronde klacht is. Danny zou ook willen dat in feedback alleen gegronde klachten zouden komen over FOK!, maar daar zitten alle rechtenstudenten uit te pluizen hoe de website FOK! zich niet 100% aan de Nederlandse wet houden. Je kent ze wel, diezelfde rechtenstudenten die films downloaden, omdat het irritant is dat Brein 45 seconden niet weg te klikken content zet op een DVD. Dus in FB mag je de meest pietluttige klachten deponeren, maar als dat in KLB gebeurt is het ineens bagger.
Dus wat verwacht je van KLB? Dat het een kopieer forum wordt zoals PUB? Dus in LIF bespreken ze de nieuwste vrouwenlaarzen en hoppa in KLB open je er een klaagtopic over. In SHO bespreken ze de baby van Bassie en hoppa in KLB open je er een klaagtopic over. In GAM bespreken ze het nieuwste spel en hoppa in KLB open je er een klaagtopic over. Of is herhalen het motto. Gewoon als nitwit het derde NS topic van de week openen omdat je een keertje een volle trein had. Want ondanks dat je volgens de nationale IQtest op 123 uitkomt, bezit je niet de capaciteit om omlaag te scrollen en de vorige 26 NS topics te spotten.
Kijk ik ben heus niet de beroerdste om toe te geven dat een schep KLB topics geen echte klachten bevatten, anders dan een ludiek verhaaltje. Maar die zijn wel leuker dan elke week een topic over de nieuwste ringtone. Bazentopics FTW jeweettoch. Ook over de topics van wijlen De_Boswachter hing een zweem van fantasie, maar de kern was wel op waarheid gebaseerd. De
famfare terreur,
de preutse meisjes met rokjes, stuk voor stuk herkenbare klachten.
Het niveau van reageren laat soms inderdaad te wensen over. Jitzzzze is natuurlijk een nietszeggende zak, maar de reactie hangt meestal ook af van de klacht. Hoe meer mensen er last van hebben, hoe ‘serieuzer’ er gereageerd gaat worden. Hoe futieler de klacht, des te laffer er gereageerd gaat worden. Het immers de schuld van de TS zelf dan. Maar zelfs tussen de alle zogenaamde bagger kunnen gewoon goede discussies ontstaan. Crane – voorheen Dr.Crane- probeert toch elke keer leuke stellingen te posten en het topic over de
vieze halve gothic groepsgenoot ontaarde in een discussies over assertiviteit en vooroordelen.
Conclusie, de hetze tegen KLB moet eens afgelopen zijn. Het is niet het meest serieuze forum, maar zeker niet het grootste bagger forum waar mensen het voor uitmaken, hoewel de SC het niveau wel aardig naar beneden heeft gehaald.
[ Bericht 1% gewijzigd door Herald op 10-10-2008 13:23:08 ]
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*