Ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
22 toch of reken je nu ook fortis/abn mee
hahaha, daarvoor is het schijtlint al haast te duur.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:33 schreef vipergts het volgende:
En die 100 miljard dan is die al weer op. na de Dollar kunnen ze ook de euro biljetten wel op wc papier gaan drukken
Hmmm..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:01 schreef Jarno het volgende:
De persconferentie schijnt te gaan over een injectie van 20 miljard in de financiele sector aldus het journaal op Ned 2.
Onze eigen bailout..
Steun bestaat nu niet meer.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:32 schreef Lyrebird het volgende:
[ afbeelding ]
8000 lijkt me logisch, maar in deze paniek zou het niet raar zijn als we zelfs daar flink door heen zakken. Op de middenlange termijn verwacht ik dat er daar wel steun ligt.
Zalm? Die z'n ziel verkocht aan Dirk en nu bij DSB groep zit?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:35 schreef MoltiSanti het volgende:
Bos is wel het haantje lately.
Hij groeit wel in zijn rol.
Als we zalm hadden gehad, was waarschijnlijk alles nog wel 100 x beter gegaan..dat wel
Weet je wat het is. Het is maar geld.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:35 schreef SjonLok het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een tijd lang erg interessant vond om deze reeks te volgen, maar dat ik het nu eigenlijk wel een beetje eng begin te vinden.
zeker de kleine spaarders (verhoudingsgewijs) gaan ook gewoon af op de voorwaarden zoals de bank en dnb die stelt hoor. dat is geen moral hazard, da's normaal nadenken. niet eens goedgelovigheid. je hebt spaargeld, dat je op een rekening wilt zetten. uiteraard wil je dat tegen een voordelig rentetarief. icesave was in nl actief, er was een depositogarantie op van toepassing. klaar. sure, achteraf is makkelijk lullen, maar om nu te zeggen dat spaarders bij icesave kunnen verekken, en dat het hun eigen schuld is en dat ze niet zo hebberig hadden moeten zijn lijkt me wat al te kort door de bocht.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Misschien zou men een percentage van het spaargeld uit moeten keren, dan heb je minder gevaar op de vorming van een moral hazard.
Wat gebeurde er in Januari 1995 dat het opeens zo omhoog ging?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
8000 lijkt me logisch, maar in deze paniek zou het niet raar zijn als we zelfs daar flink door heen zakken. Op de middenlange termijn verwacht ik dat er daar wel steun ligt.
idd, hij kan de boeken ingaan als de belangrijkste man van de nederlandse geschiedenis of als meest gehate persoon ooit...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zalm? Die z'n ziel verkocht aan Dirk en nu bij DSB groep zit?
Suuuure.
Ik denk dat Bos, als dit voor Nederland goed afloopt, zich HEEL populair kan maken..
7 (alle dagen vd maand)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoeveel dagen achter elkaar nou al in het rood geeindigd?
De Staatsloterij heeft net 100 miljoen oid verloren vanwege een mislukt project. 3x raden wie dat gaat betalen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig, die reclame van de Staatsloterij @ Nederland 2. De kans dat je daar de hoofdprijs wint is groter dan winst op de beurs.
Volgens mij was dat het begin van de internet-economie (alhoewel de experts daar waarschijnlijk anders over denken). En omdat we die nog steeds hebben, verwacht ik niet dat we daar door heen zakken. Op termijn. De andere stijgende lijnen hebben MI te maken met onbeperkt krediet en de onstuimige groei van China en India. Dat komt MI voorlopig niet meer terug.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat gebeurde er in Januari 1995 dat het opeens zo omhoog ging?
Het is ook in niemands belang dat IJsland failliet gaat, maar het is (zo goed als) gebeurt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:38 schreef Lyrebird het volgende:
Gaat het daadwerkelijk zo ver komen? In wiens belang is het om het zo ver te laten komen? We hebben elkaar nodig.
Grondstofprijzen zitten ook flink in de min, dus dat is niet zo verrassend; wanneer het herstel zich weer enigszins aandient, verwacht ik dat deze aandelen ook sneller weer in de lift zullen zitten dan bijv. financiele effecten.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Aegon, Arcelor, ING verliezen 8% in NY (tov slot A'dam)
Hier had ik overheen gelezen.. Laatste beetje hoop voor morgen is nu definitief pleite.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Aegon, Arcelor, ING verliezen 8% in NY (tov slot A'dam)
Het IMF wil IJsland wel steunen want de russen staan al klaar met 4 miljard om aanspraak te maken op de oliewinning in de noordpoolquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:41 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Het is ook in niemands belang dat IJsland failliet gaat, maar het is (zo goed als) gebeurt.
Engeland gebruikt nu al anti-terrorisme wetten tegen een ander land om bepaalde zaken te garanderen.
Het punt is dat de paniek die nu ontstaat op de beurs in niemands belang is, maar wel gebeurt. Dat is niet tegen te houden.
Als we allemaal ons hoofd erbij houden, dan komt het wel goed. Nu voorzichtig aandelen inkopen met z'n allen, en we krijgen een zachte landing.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:41 schreef SjonLok het volgende:
Het punt is dat de paniek die nu ontstaat op de beurs in niemands belang is, maar wel gebeurt. Dat is niet tegen te houden.
IJsland is net zo groot als Tilburg he? qua inwoners.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:44 schreef HiZ het volgende:
Kennelijk is het een IJslands belang geworden om zich te gedragen alsof ze failliet zijn. Feitelijk hebben ze gestopt hun verplichtingen na te komen.
Maar geen GM dan he??quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als we allemaal ons hoofd erbij houden, dan komt het wel goed. Nu voorzichtig aandelen inkopen met z'n allen, en we krijgen een zachte landing.
grnzzzzzquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben zo blij dat ik in de (medische) uitgeversbranch werk......!
Er zijn al wel enkele aanwijzingen dat er volledige capitulatie aan het plaatsvinden is, en dat al enkele handelaren weer schoorvoetend terugkeren op de beursvloer. Op lange termijn zijn staatsobligaties nu even ook weinig aantrekkelijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als we allemaal ons hoofd erbij houden, dan komt het wel goed. Nu voorzichtig aandelen inkopen met z'n allen, en we krijgen een zachte landing.
Mooie naam Selene.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:46 schreef simmu het volgende:
[..]
grnzzzzz
ik ben huisvrouw nu selene nog zo klein is en mijn geregistreerd partner is ***ambtenaar*** (postdoccen bij een overheidsinstelling) allebei goed opgeleid en met werkervaring. dat komt wel goed
quote:Selenium is nodig voor een goede schildklierwerking, is een onderdeel van een belangrijk antioxidantenzym, speelt een rol in de immuniteit, de werkzaamheid van sperma
En short gaan mag ook al niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hier had ik overheen gelezen.. Laatste beetje hoop voor morgen is nu definitief pleite.
zegt mijn glazen bolquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar geen GM dan he??
die bestaat volgend jaar over een week of 2 niet meer
Nederlandse politici en USB-sticksquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:49 schreef PurnodePurno het volgende:
Alle gegevens van Icesave staan op een USB-stickje.
In Amerika welquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En short gaan mag ook al niet.
Dat zei ik gisteren nog tegen een vriend van me hij moest maar snel Opel onderdelen kopen want GM haalt het einde van het jaar nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar geen GM dan he??
die bestaat volgend jaar niet meer
Het niet short mogen gaan is volgens mij een van de redenen dat het in een vrije val naar beneden gaat. Je hebt nu domweg geen kopers meer, terwijl je normaal shorters hebt die af en toe winst nemen en daarmee de koersen opstuwen, waardoor er weer mensen denken dat het een bodem is en gaan kopen, etc etcquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En short gaan mag ook al niet.
De Chinezen zoeken nog aansluiting op de Europese markt, de eigen producten werden gelijk door het Europees autokartel schuin tegen heen muur gereden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren nog tegen een vriend van me hij moest maar snel Opel onderdelen kopen want GM haalt het einde van het jaar niet
Ik denk dat ze ook geen rente krijgen hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:56 schreef PurnodePurno het volgende:
Ik vind dat voor straf de lopende rente bij icesave niet vergoed mag worden. Alleen het nominale saldo.
Ik denk het wel, tot aan afgelopen zondag.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook geen rente krijgen hoor
Dat is wel ironisch, inderdaad.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het niet short mogen gaan is volgens mij een van de redenen dat het in een vrije val naar beneden gaat. Je hebt nu domweg geen kopers meer, terwijl je normaal shorters hebt die af en toe winst nemen en daarmee de koersen opstuwen, waardoor er weer mensen denken dat het een bodem is en gaan kopen, etc etc
apartquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:58 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ik denk het wel, tot aan afgelopen zondag.
Sinds vandaag kon er weer geshort worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het niet short mogen gaan is volgens mij een van de redenen dat het in een vrije val naar beneden gaat. Je hebt nu domweg geen kopers meer, terwijl je normaal shorters hebt die af en toe winst nemen en daarmee de koersen opstuwen, waardoor er weer mensen denken dat het een bodem is en gaan kopen, etc etc
Dollar versus Euro hequote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:35 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hmmm..
VS: 700 miljard op 300 miljoen inwoners = 2333 per inwoner
NL: 20 miljard op 16 miljoen inwoners = 1250 per inwoner
Ow, valt nog mee
En iig tot 1 oktober, toen was er een rentestorting.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:58 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ik denk het wel, tot aan afgelopen zondag.
Ow ja, ff rekenenquote:
Want?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:24 schreef Netstorm het volgende:
Zometeen breekt er bij de jappen, en morgen bij ons ECHT de pleuris uit.
En dan weer op naar een zwarte maandag.quote:Maar 1 ding is zeker; we hebben een weekend de tijd om de hoofdpijn die morgen gaat komen te verwerken
Ja waarschijnlijk wel, maar leningen van het IMF worden zelden zonder strings attached gegeven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:45 schreef henkway het volgende:
[..]
IJsland is net zo groot als Tilburg he? qua inwoners.
Ze krijgen waarschijnlijk een lening van het IMF
Omdat de chinezen veel investeren in amerika.. zij houden feitelijk gezien het financiele systeem van hun aan de praat.. nu de DJ op z'n gat ligt zullen hun snel volgenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want?
[..]
En dan weer op naar een zwarte maandag.
linksom of rechtsom gaat NL in ieder geval een gedeelte van dat geld terug zienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel, maar leningen van het IMF worden zelden zonder strings attached gegeven.
Ja, Ijsland gaat waarschijnlijk onder curatele van het IMF.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel, maar leningen van het IMF worden zelden zonder strings attached gegeven.
Ik vind het wel komisch dat ze nu plotseling in paniek WEL lid van de EU willen worden en het allerliefst hun munt willen opgeven voor de euro.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, Ijsland gaat waarschijnlijk onder curatele van het IMF.
Kut voor hun
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat daar niet de gewone spaarder zit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:53 schreef HiZ het volgende:
Het zou dubbelkomisch zijn geweest als het niet ging om IJsland maar om Zwitserland
In Zwitserland zijn de bergen van goud, zei mijn opa altijd. En dat bedoelde-ie letterlijkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat daar niet de gewone spaarder zit.
In zwitserland ziitten vooral weggesluisde miljarden van dictators in ontwikkelingsgelden, tsunamigelden, drugsgelden, oplichtersfonden zoals Dubai palm island, easylife en gelden van zorgverzekeraarsquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat daar niet de gewone spaarder zit.
En zwarte dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Kunnen we het weekend weer neuken en zuipen, die twee sectoren maken momenteel een groeispurt meequote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:24 schreef Arcee het volgende:
En dan weer op naar een zwarte maandag.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 01:13 schreef DJKoster het volgende:
http://www.asx.com.au/
Bijna 5% kwijt in 15 minuten
Wtf is Hal Turner??? Hoe komt-ie aan z'n info?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit linkje kwam ik op de FP tegen.
Zou dit de reden zijn van de huidige paniek, gaat de dollar plaatsmaken voor de Amero?
Vind het vrij schokkend als je tegen de huidige actualiteiten legt.
Begin februari werd er op vermeld dat er 2010 een Northern American Union zou komen.
Zelfs Bush heeft hier over gesproken.
De tijd zal het leren.. maar als het waar is![]()
![]()
dat dus, maar ik heb prima geslapenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Damn mis je 1 avond meteen een topic met 160 posts verder.
Lach hier een beurskoers uit!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nikkei550 punten er af.
[ afbeelding ]
dat moment komt langzamerhand dichterbij geloof ikquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:20 schreef DJKoster het volgende:
*Gaat alvast in de rij voor het pinautomaat staan*
6.5% ongeveer nuquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 01:13 schreef DJKoster het volgende:
http://www.asx.com.au/
Bijna 5% kwijt in 15 minuten
Ik ga juist meer sparen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:20 schreef DJKoster het volgende:
*Gaat alvast in de rij voor het pinautomaat staan*
Dat is mooi, dan vullen jullie elkaar goed aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik ga juist meer sparen.
boem = ho, bodem = 0quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
En nog geen enkel zich op een afnemend daling.Effe de bodem testen heet dat.
Een wereld van ellende is een wereld van nieuwe mogelijkheden.... even m'n kansen evalueren... moet toch een slaatje uit te slaan zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:28 schreef indahnesia.com het volgende:Nikkei op -800 punten, dat is -9% of zo... focking hell zeg.. beetje eng wordt het nu toch wel
Toch mooi dat er ook in deze tijden nog zekerheden zijn in de beleggingswereld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:31 schreef indahnesia.com het volgende:
bodem = 0
Zolang de beurs daalt iedere dag een mandje AEX kopen of zo... maar dan moet je wel een lange adem hebben, en wat geld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Een wereld van ellende is een wereld van nieuwe mogelijkheden.... even m'n kansen evalueren... moet toch een slaatje uit te slaan zijn
Met de groetjes uit Indonesie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch mooi dat er ook in deze tijden nog zekerheden zijn in de beleggingswereld.
waar issie groen dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:33 schreef ARR-I het volgende:
Wel apart trouwens dat op de Nikkei site de beurskoers in het groen wordt weergegeven terwijl de koers bijna 10% in de min staat
8,242.94
▼ -914.55 (-9.987%)
Stijgingen geven ze aan in het rood in Japan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:33 schreef ARR-I het volgende:
Wel apart trouwens dat op de Nikkei site de beurskoers in het groen wordt weergegeven terwijl de koers bijna 10% in de min staat
Misschien heeft iemand de Nikkei wel gekocht en haalt ie nu een leuke 'matige' grap uit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:34 schreef indahnesia.com het volgende:oh-oh.. de nikkei is kapot nu geloof ik.
Deze site:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 02:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waar issie groen dan?
en dit is -10%, dus ik denk dat er wel iets engs gaat gebeuren in Europa straks, aangezien dit gewoon weer panic-selling is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |