abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62031454
Wachovia had zich na een koersduik van meer dan 25 procent op vrijdag 26 september, na het faillissement van sectorgenoot Washington Mutual, in de etalage gezet. De onderneming uit Charlotte, North Carolina, is de op vijf na grootste bank in de VS. In het weekeinde voerde Wachovia verkennende gesprekken met Wells Fargo, Banco Santander en Citigroup. Die laatste heeft het gehaald, Banco Santander nam in de nacht van zondag op maandag het kantorennetwerk en de deposito's van het Britse Bradford & Bingley over.

Op Wall Street stuikt het aandeel Wachovia helemaal in elkaar. Na een tijdelijke opschorting dook de koers 81,6 procent lager. Wachovia blijft ook na de gedeeltelijke overname door Citigroup beursgenoteerd.

Bron: Klik

woensdag 1 oktober 2008 @ 01:47:23 #2
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_62041057
fipo
pi_62041076
Dexia...
pi_62041206
Jullie pensioenen
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_62060089
Aegon maakt smak op de beurs
Uitgegeven: 1 oktober 2008 13:25

AMSTERDAM - Verzekeraar Aegon heeft woensdag op de beurs in Amsterdam een forse smak gemaakt. Het aandeel zakte kort na het middaguur tot 15,5 procent naar 5,24 euro per aandeel. Aegon wilde niet reageren op de koersval.

Door de koersval belandde het aandeel op het laagste niveau in dertien jaar. Aegon verloor daarmee 1,5 miljard euro aan beurswaarde. Bij een koers van 5,24 euro per aandeel is Aegon nog ongeveer 8,1 miljard euro waard.

Bron: http://www.nu.nl/news/176(...)mak_op_de_beurs.html

pi_62062330
En waarom lach je hierom, triest figuur?
pi_62068622
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:49 schreef Bananenman het volgende:
En waarom lach je hierom, triest figuur?
Iemand hier heeft net veel geld verloren?
Ich bin der Führer.
pi_62069362
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 08:02 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Iemand hier heeft net veel geld verloren?
Goh, zo'n reactie viel ook niet te verwachten

Maar nee, niks zelfs. Ik vraag me alleen af hoe achterlijk je moet zijn om het leuk te vinden dat de economie van je eigen land zo hard onderuit gaat.
pi_62069503
Beetje een misselijk topic. Tenzij je zelf bakken met geld verloren hebt aan die ongein, dan is lachen uiteraard geoorloofd en zelfs aan te raden.
pi_62069538
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:10 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Goh, zo'n reactie viel ook niet te verwachten

Maar nee, niks zelfs. Ik vraag me alleen af hoe achterlijk je moet zijn om het leuk te vinden dat de economie van je eigen land zo hard onderuit gaat.
De beurskoers gaat omlaag, de gebakken lucht gaat uit de koersen. De economie draait gewoon door. Iedereen gaat gewoon naar zijn werk en verdient er hetzelfde mee als gisteren, vorige week en vorige maand.

Niks aan het handje.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_62069553
Nogal kortzichtige figuren hiero
pi_62069801
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:21 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

De beurskoers gaat omlaag, de gebakken lucht gaat uit de koersen. De economie draait gewoon door. Iedereen gaat gewoon naar zijn werk en verdient er hetzelfde mee als gisteren, vorige week en vorige maand.

Niks aan het handje.
Was het altijd maar zo simpel
pi_62070178
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:39 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Was het altijd maar zo simpel
ben je al ontslagen omdat het bedrijf waarvoor je werkt failliet is dan?
pi_62070378
Nee. Maar voor vele Wachovia medewerkers is het niet zeker of ze hun baan zullen houden. Dus je onzin mag je ergens anders neertiefen
pi_62070602
en wat heeft dat met de economie van "je eigen land" te maken?

als je argumenten bedenkt om je eigen stelling (de economie van ons eigen land gaat onderuit), verzin dan goede, relevante en beargumenteer ze.
pi_62070735
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:19 schreef MrWilliams het volgende:
en wat heeft dat met de economie van "je eigen land" te maken?

als je argumenten bedenkt om je eigen stelling (de economie van ons eigen land gaat onderuit), verzin dan goede, relevante en beargumenteer ze.
Tering gast, hoe achterlijk ben je? Wat er met Wachovia is gebeurd kan hier net zo goed gebeuren als een koers echt helemaal onderuit gaat en het bedrijf wordt overgenomen. Dat Aegon dus zo hard omlaag gaat is niet echt iets om te juichen, want in het ergste geval kan zoiets wel gebeuren.

Ik dacht dat je dat wel begreep toen ik het van Wachovia postte, maar ik had je iets te hoog ingeschat. Sorry daarvoor
pi_62071146
bananenman, je maakt de denkfout dat het financiele systeem in amerika gelijk is aan dat van europa/nederland. In europa/nederland is veel meer toezicht op banken, waardoor er veel, en veel minder risicovolle leningen zijn verstrekt. Hierdoor is de kans dat hier banken omvallen veel kleiner.

en ik maak zelf wel uit welke ziektes ik heb.
bovendien zie je mij ook niet juichen.
pi_62071379
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:42 schreef MrWilliams het volgende:
bananenman, je maakt de denkfout dat het financiele systeem in amerika gelijk is aan dat van europa/nederland. In europa/nederland is veel meer toezicht op banken, waardoor er veel, en veel minder risicovolle leningen zijn verstrekt. Hierdoor is de kans dat hier banken omvallen veel kleiner.
In het algemeen ja. Maar dat betekent niet dat we hier geen risico lopen wat dat betreft. Weleens van Fortis gehoord? Die is dan gered door de overheid, Aegon of welk bedrijf dan ook kan makkelijk in ernstige problemen komen als de koers blijft kelderen. Goed voor ONZE economie is het in ieder geval zeker niet, en er is dus ook absoluut geen reden tot juichen. Dat deed jij inderdaad niet, maar ik reageerde natuurlijk in eerste instantie op TS.
pi_62083764
Middelgroot fonds Boskalis dook 12% naar ¤30. Vandaag werd bekend dat het baggerconcern zijn belang in het maritieme bedrijf Smit Internationale heeft uitgebreid tot 20%. Boskalis heeft eerder laten weten Smit volledig te willen inlijven. Beleggers vrezen dat Boskalis te veel geld voor de overname uittrekt. Smit zelf noteerde noteerde 0,9% hoger op ¤61,90.

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)_Damrak__.html?p=5,1
EN
http://www.nu.nl/info.jsp?n=450828&c=30&iframe=fonds_detail&id=164059

pi_62084289
Nee nu ga je even de mist in.
Boskalis is een geweldig bedrijf, waar de aandeelhouders de afgelopen jaren al veel, heel veel, plezier van hebben gehad.
pi_62084335
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee nu ga je even de mist in.
Boskalis is een geweldig bedrijf, waar de aandeelhouders de afgelopen jaren al veel, heel veel, plezier van hebben gehad.
Morgen zal het wel weer omhoog gaan, verwacht ik.
pi_62089060
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:28 schreef HPoi het volgende:
Wachovia had zich na een koersduik van meer dan 25 procent op vrijdag 26 september, na het faillissement van sectorgenoot Washington Mutual, in de etalage gezet. De onderneming uit Charlotte, North Carolina, is de op vijf na grootste bank in de VS. In het weekeinde voerde Wachovia verkennende gesprekken met Wells Fargo, Banco Santander en Citigroup. Die laatste heeft het gehaald, Banco Santander nam in de nacht van zondag op maandag het kantorennetwerk en de deposito's van het Britse Bradford & Bingley over.

Op Wall Street stuikt het aandeel Wachovia helemaal in elkaar. Na een tijdelijke opschorting dook de koers 81,6 procent lager. Wachovia blijft ook na de gedeeltelijke overname door Citigroup beursgenoteerd.

Bron: Klik

[ afbeelding ]

VRIJWEL ALLE BANKEN ZIJN IN EEN JAAR TIJD MET 50-80% GEDAALD
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:14:04 #23
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62102781
Met dank aan de Colbert Report:

Campbells Soup doet het wel goed.
Nicht ärgern, nur wundern!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:00:28 #24
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_62111584
Lachen om beurskoersen terwijl je eigen economie er aan vast hangt
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_62128582

Citigroup hard onderuit

Vooral de banken moesten het op Wall Street ontgelden. Citigroup werd het hardst geraakt. Het aandeel verloor ruim 18%. De bank zag overnameprooi Wachovia voor zijn neus weggekaapt worden door branchegenoot Wells Fargo voor $15,1 mrd in aandelen. Ook JP Morgan hoorde bij de verliezers, met een daling van 8%.

Vanaf het begin van de handel heerste er een jubelstemming op Wall Street, in afwachting van goedkeuring van het plan van $700 mrd om de kwakkelende banken en verzekeraars in de Verenigde Staten te helpen. Slechte cijfers over de banenmarkt werden volledig genegeerd.

Bron: http://www.fd.nl/artikel/(...)iezer-echec-wachovia

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')