Ga je inlezen.. ofzo?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:42 schreef zhe-devilll het volgende:
Gut gut ut hele land zit bijna krap bij kas en Woutertje speelt sintnicolaas...knap hoor, hoe komt ie aan de cente? Gejat van de peeps zekers?
Precies.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
al mag ik lijen dat ijsland dit grapje gaat betalen:
ook linksom of rechtsom
Wat zit je dwars? Ofwel: wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:46 schreef Xenomaniac het volgende:
Dit is godverdomme schofterig. Krijg de tering met die zogenaamde solidariteteit.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:43 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!De meest domme post die ik vandaag gelezen heb!
Mensen mogen inderdaad wel wat verantwoordelijker worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:46 schreef Xenomaniac het volgende:
Dit is godverdomme schofterig. Krijg de tering met die zogenaamde solidariteteit.
Ik heb een redelijk bedrag bij Icesave staan en je hoort mij nooit over draaikont, zakkenvullers en een graaiende overheid. Volgens mij gaat het hier nook niet meteen om dat soort mensen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik veroordeel niemand zover ik weet. Maar ik kots wel op mensen die graag profiteren maar hun verlies niet nemen. De staat mag weer opdraaien voor geleden schade, hoeveel van die spaarders willen extra belasting betalen als het wel goed gaat ? Het zijn vaak dezelfde figuren die zeiken over een graaiende overheid, zakkenvullers, draaikont Bos en meer van dat soort termen.. En nu staan ze te juichen als Bos over de brug komt om hun reet te redden. Laat ze lekker in de stront zakken zou ik zeggen.
Daar gaat het niet om; Elke bank investeert, de een risico-voller dan de ander, maar een risico is er altijd. Het heel erg moeilijke aspect eraan is dat anderen met jouw geld risico's nemen, en als het mis gaat, dan ben JIJ je geld kwijt, en die topmannen (die het risico namen) alleen hun baan (met een bonusje van een paar miljoen). En dat voelt heel erg oneerlijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En consumenten hebben hun geld daar voor ter beschikking gesteld. Er zijn zat kleine banken (van Lanschot, ASN Bank, Triodos Bank etc etc) die niet aan de snelle zakenwereld mee doen dus daar had je ook met geld naar toe kunnen gaan.
Dat de NL belastingbetaler een Ijslandse garantie mag gaan betalen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zit je dwars? Ofwel: wat bedoel je hiermee?
Straf? Aandelen = risico. Dat zou mooi zijn, aandeelhouders die geholpen worden als het eens minder gaat. Dan zou iedereen wel instappen, je hebt geen risico meerquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dus moeten ze nu straf hebben ondanks (en dat is een groot verschil met diverse spaarders) vooraf afgesproken spelregels overtreden zijn.
Als andere banken gewoon redelijke rentes hadden gegeven, was dit niet gebeurd. Ze hebben het voor een groot deel aan ziczhelf te danken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:42 schreef gelly het volgende:
[..]
NIET om IceSave te steunen. Voer je als bank gewoon een gezond beleid en kan je niet al te hoge rente geven aan je klanten, komt een concurrent met een belabberde boekhouding en trekt je spaarders weg. Concurrent gaat over de kop, en dan mag je als gezonde onderneming daarvoor gaan opdraaien ? Dat is toch absurd ?
In welke tak van het bedrijfsleven is dat wel normaal ?
Uit welke andere overweging heb je dan je geld daar neergezet? Buiten rendement lijkt het me weinig meerwaarde hebben.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:48 schreef SCH het volgende:
Ik heb een vergissing gemaakt, niet uit hebzucht trouwens. Maar ik denk dat ik er vanuit mocht gaan dat de boel betrouwbaar was.
Dom geleuter. De Nl. belastingbetaler heeft hier geen zak mee te maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:49 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat de NL belastingbetaler een Ijslandse garantie mag gaan betalen.
Ik denk niet dat ie de spaarders bij IceSave bedoelde, eigenlijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk bedrag bij Icesave staan en je hoort mij nooit over draaikont, zakkenvullers en een graaiende overheid.
Nou ja, de topmannen van IceSave hadden wel ietsje beter kunnen en moeten weten.quote:Volgens mij gaat het hier nook niet meteen om dat soort mensen.
Nee hoor, dat is de vrije markt : Alle bedrijven die in de haak zijn zijn toegestaan. IceSave was best in de haak.quote:En je moet denk ik vooral bij de AFM zijn met je klacht. Het is onbegrijpelijk dat deze bank werd toegestaan in Nederland.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zit je dwars? Ofwel: wat bedoel je hiermee?
Ik moest van bank veranderen en zocht een bank waar ik mijn geld gemakkelijk van op kon nemen, een betrouwbare bank enz. Deze bank werd goed omschreven in allerlei uitingen. Denk je nou echt dat ik een enorm bewust risico ga lopen met mijn spaarcenten?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Uit welke andere overweging heb je dan je geld daar neergezet? Buiten rendement lijkt het me weinig meerwaarde hebben.
Doe niet zo dom of verdiep je er eens inquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:51 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat ik mag gaan neerleggen voor jouw spaargeld, hetgeen jij op een exotitsche wenste storten.
best veel, al die garantiefondsen werken zoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:42 schreef gelly het volgende:
[..]
NIET om IceSave te steunen. Voer je als bank gewoon een gezond beleid en kan je niet al te hoge rente geven aan je klanten, komt een concurrent met een belabberde boekhouding en trekt je spaarders weg. Concurrent gaat over de kop, en dan mag je als gezonde onderneming daarvoor gaan opdraaien ? Dat is toch absurd ?
In welke tak van het bedrijfsleven is dat wel normaal ?
zo werkt dat nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:51 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat ik mag gaan neerleggen voor jouw spaargeld, hetgeen jij op een exotitsche wenste storten.
Dan denk je eerst aan een IJslandse bank? Ik kan me voorstellen dat je de bank betrouwbaar achtte, maar zet het geld neer bij ASN Bank, dan pak je nog best een redelijke rente, is het eenvoudig opneembaar en heeft je spaarrekening ook nog eens een ideeel tintje.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik moest van bank veranderen en zocht een bank waar ik mijn geld gemakkelijk van op kon nemen, een betrouwbare bank enz. Deze bank werd goed omschreven in allerlei uitingen. Denk je nou echt dat ik een enorm bewust risico ga lopen met mijn spaarcenten?
Wel ja, geef de banken die de zaken wel goed voorelkaar hebben de schuld. Als ik een computertoko begin en pc's voor een euro verkoop, vervolgens m'n toko moet sluiten omdat ik de leveranciers niet kan betalen, dan moet de Mediamarkt maar opdraaien voor de garantie en vind je bovendien dat het de schuld is van de Mediamarkt omdat hun pc's zo duur zijn ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Als andere banken gewoon redelijke rentes hadden gegeven, was dit niet gebeurd. Ze hebben het voor een groot deel aan ziczhelf te danken.
Precies, wat maakt het uit.quote:En die 1,5 miljard is echt niet zoveel voor die gezamenlijke banken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |